Jeszcze raz

Ponieważ występują ciągle pewne niejasności do mojej prognozy i Michał zwrócił mi uwagę o przedstawienie argumentów dlaczego uważam że mamy bessę.Postaram się to wyjaśnić.

Cała moją analiza jest oparta na AT w szczególności o tzw. trójkę korekcyjną A/B/C płaska nieregularną. Takiego określenia ożywa R. Prechter.

Na poniższym rysunku przedstawiłem taką korektę na rynku hossy i bessy.

Przykładowo na rys 1a czyli na rynku hossy można zauważyć to na wykresie DJI w okresie od 1999 do 2009 roku.

Fala A ukształtowała się od grudnia 1999 do października 2002

Fala B ukształtowała się od października 2002 do września 2007

Fala C ukształtowała się od września 2007 do marca 2009

Korekta ta trwała ok. 9 lat

Na rys 1c w mojej interpretacji mamy do czynienia z aktualną trójką korekcyjną A/B/C którą można by opisać następująco.

Fala A ukształtowała się od maja 2015 do stycznia 2016

Fala B ukształtować się od stycznia 2016 do grudnia 2021 – w międzyczasie mieliśmy do czynienia

z 2 fałszywymi wybiciami w 2020 r. i w 2021 r.

Fala C zaczęła się formować od przełomu 2021/2022 i w październiku 2022 zmieniła swoją strukturę z fali prostej „C” na trójkę płaską nieregularna a/b/c .

To są oczywiście moje przewidywania że tak się stanie .Ostatecznym dowodem na prawidłowość mojej prognozy będzie spadek indeksu WIG do poziomu 28 490 pkt. Może to nastąpić na przestrzeni np. roku lub prędzej ale co do czasu trudno mi się wypowiadać.

Ale jeśli chodzi o zasięg spadku to powinien wynieść 28 490 pkt.

Zdaje sobie sprawę że nikt takiej prognozy nie podaje , ale to wcale nie oznacza że ona nie jest prawidłowa. Tylko czas to zweryfikuje.

To jest moja własna metoda analizy rynku pod kątem AT.

Sam ją opracowałem i na pewno nie znajdziecie jej w żadnym podręczniku.

Taka trójka korekcyjna A/B/C może kształtować się w rożnym czasie, może to być jeden dzień, jeden miesiąc, kilka miesięcy lub nawet kilka lat.

Ta na DJI którą opisałem trwał ok 9 lat , ta którą opisuje w blogu na WIG trwa od 2015 r. i jeszcze się nie zakończyła.

W międzyczasie było tez kilka innych które opisywałem w blogu jako „latarnie morskie”.

Po ukształtowaniu się fali A i B na podstawie czasu trwania tych fal i amplitudy można prognozować fale C. Ale nie ma żadnej gwarancji że tak się stanie i nasza prognoza będzie prawidłowa.

Oczywiście AT opiera się na wielu innych metodach analizy rynku , ale mnie one nie interesują.

Nie twierdzę że są one złe , ale posługuję się własną metodą.

Można tego nie akceptować, to jest twój własny wybór, ale jeśli ktoś jest zainteresowany moim podejściem do AT do zapraszam.

Bardzo ważna sprawą w tej metodzie jest całkowite porzucenie analizy fundamentalnej i tego co aktualnie jest podawane o stanie gospodarka i sytuacji politycznej przez tzw. media.

Patrząc się na to co się działo w USA pomiędzy 1999 r. a 2009 trudno by znaleźć wytłumaczenie fundamentalne lub nawet polityczne do takiego zachowania się indeksu DJI.

Mogą występować chwilowe turbulencje na rynku , takie jak np. wybuch pandemii ( by po 1,5 roku indeksy wróciły na swoje tory …opisuje to w pierwszych wpisach do blogu ), wybuch wojny na Ukrainie ….po 1,5 miesiąca indeksy wróciły na swoje stare tory itp.

Dlaczego uważam że to co teraz się dzieje to nie jest hossa?

Ponieważ fala C na indeksie WIG w moim oznaczeniu która rozpoczęła się na przełomie 2021/2022 miała w pierwotnym moim założeniu prostą drogą dotrzeć do poziomu 28 490 pkt.

Dlaczego tak się nie stało …nie wiem.

Ale zakładam że od października 2022 do obecnej chwili ukształtowała się podfala „b” fali 'C”.

I teraz podfala „c” powinna prostą droga dotrzeć do poziomu 28 490 pkt. Niezależnie od tego co będą podawały media głównego nurtu , lub inaczej …co się będzie działo na świecie w gospodarce i w polityce. Bo tak naprawdę co się dzieje nie wiemy. Wiemy tyle co zobaczymy w szklanym ekranie.

Podfala „b” która ukształtowała się od października 2022 do chili obecnej dla mnie nie jest „hossą” tylko korekta techniczną w fali „C”.

Tak samo jak na DJI od października 2002 do września 2007 to nie była hossa tylko w mojej ocenie korekta w trójce korekcyjnej która ukształtowała się od 1999 r. do 2009 r.

Tak to widzę , ale puki co nie mam żadnych dowodów że tak się stanie.

Będę mógł powiedzieć że mam racje jak WIG zatrzyma się na poziomie 28 490 pkt i zacznie rosnąć.

Mam nadzieje że ostatecznie wyjaśniłem mój punkt widzenia.

Można się oczywiście z tym nie zgodzić, ale to już jest wybór każdego z nas.

To co się dzieje na rynku złota jest pochodną tego co się dzieje na giełdzie , a właściwie odwrotnością pochodnej..Ale dlaczego złoto drożeje z 250 $ od. 2000 r. tego nie wiem.

Trzeba by zapytać naszych analityków .Oni maja zawsze na wszystko odpowiedz.

Ten post ma 28 komentarzy

  1. Damian

    Tu już nie pomogą żadne tabletki i terapia .Większych głupot jeszcze w życiu nie widziałem.Nie chcąc nawet wchodzić w polemikę.Ale najważniejsze że będziesz milionerem.Ale na pewno twoimi wypocinami będą zainteresowane Boty będziesz miał poklask

  2. Michał

    Czekaj? Piszesz analizę bazując na korekcie ABC na RYNKU HOSSY twierdząc, że hossy teraz nie mamy?
    To chyba coś nie tak tutaj jest!

    No i co to jest fałszywe wyłamanie? Wiesz, że wtedy dana formacja jest zanegowana i dalej się tego nie analizuje?
    To jakby mieć formację 3 czarnych kruków i uznawać, że 2 czarne i biała świeczka są ok bo mamy „fałszywy” wzrost.

    To co pokazałeś na WIG jest ok. Fala A się kończy na 42k, potem wzrost na 67k czyli B. No i mamy koniec korekty czyli mocna fala C i dno covidowe czyli 2020.
    I tutaj się zabawa kończy.

    To co dalej rysujesz nie ma sensu bo bazujesz na całkowicie błędnych falach, negując w ogóle istnienie spadku covid czy hossy po covidzie. A przy falach sę czegoś takiego nie robi bo potem powstaje radosna twórczość bez jakiegoś większego sensu.

    Nawet proporcje bardzo dobrze pasują do tego, że ABC się skonczyło w Q1 2020 czyli w czasie covidu.

    A to co dalej się dzieje to hossa. I tutaj masz odpowiedź czemu siedzisz latami na S i dokładasz do depozytu.
    Bo źle rozpisałeś fale. Plus założyłeś, że strategia na fale ZAWSZE się sprawdzi. Co jest kompletną bzdurą.

    Przeczysz sobie non stop. To nie jest hossa a potem wyciągasz ABC w rynku hossy.
    To jest trolling czy co?

    1. admin

      Widzę że sprawa jest bardziej skomplikowana niż mi się wydaje.
      To co jest najważniejsze to trójka korekcyjna A/B/C która rozpoczeła się w 2015 nadal trwa.
      Fałszywe wybicie z formacji nie oznacza zanegowanie jej. Następuje wybicie z tej formacji i powrót do nie i formacja jest nadal aktualna.
      Żeby nie komplikować najważniejsze jest to co się teraz dzieje tzn. od przełomu 2021/2022.
      Na przełomie 2021/2022 rynek zakończył fale B i rozpoczął falę C.
      Fala C miała być w pierwotnej wersji linią „prostą i miała zaczynać się na szczycie 2021/2022 i zakończyć na poziomie 28 490 pkt.
      Ale zmieniła strukturę z z linii prostej na falę a/b/c.
      Być może pojecie zmiany struktury jest dla ciebie obce ale uważam że można to tak interpretować.
      Po zamianie struktury fala duże C utworzyła nową strukturę a/b/c .
      I tak podfala „a” małe zaczyna się na przełomie 2021/2022 a kończy w październiku 2022
      Podfala 'b” małe zaczyna w październiku 2022 a kończy się obecnie.
      Podfala „c” małe zaczyna się obecnie a zakończy się na poziomie 28 490 pkt.
      Proponuje żeby skupić się na tym.
      Co do tego co działo się wcześniej.
      Fala A/B/C nie skończyła się w 2020 r. w czasie covidu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Spójrz na moje oznaczenia.
      Ty możesz sobie zrobić swoje , ale ja tego tak nie widzę.

      1. Michal

        Ja się poddaję. Jak widać tylko Ty to widzisz i dalsza dyskusja nie ma sensu.
        Bo jeśli ktoś wmawia, ze czarne jest białe to jak tu dalej coś pisać.
        Korekcyjne abc z końcem w 2020 to książkowy przykład. To co dalej rysujesz to jest tylko wesoła interpretacja. I możesz tam słonia też narysować i będzie formacja słonia. Albo krokodyla. Narysowałeś jakies falki, które nie mają nic wspólnego z teoria fal.
        Czekaj sobie na tę falę C jak jesteś taki pewien. Tylko nie bądź zdziwiony, ze konto ciągle na czerwono.

        1. admin

          To jest twoje zdanie .Możesz sobie oznaczać samemu to co widzisz na wykresie jak chcesz.
          Ale to nie ma z moim oznaczeniem nic wspólnego.
          A że uważasz że „Korekcyjne abc z końcem w 2020 to książkowy przykład” …to jest tylko twoja interpretacja …a nie książkowa.
          Szanuje sobie że masz własne zdanie na ten temat …ale nie zgadzam się z nim.
          Nie ma się co denerwować i punktować siebie kto ma racje.
          Rynek to zweryfikuje.

          1. Michal

            Rynek to cały weryfikuje.
            Nie zarabiasz nic na tym S. Bankruta już dawno zaliczyłeś.
            Przy takim graniu Long tez bym zawsze zarobił. Bo ciągle L a jak bessa do dokładać do depo i kiedys odbije. Tak samo grasz na S ale jak widać to kiedys nie nadchodzi.

          2. admin

            „Przy takim graniu Long tez bym zawsze zarobił.” – no to czemu tak nie robisz.
            Przyznam się że ostatnio trochę zmieniałem pozycje w krótkim terminie.W grudniu zmieniłem pozycje na długą, potem w luty otworzyłem krótką , a dzisiaj zrolowałem 2 krótkie .
            I nie zamierzam chyba nic zmieniać przez najbliższy czas.Taką mam prognozę.
            Jak WIG dojdzie do swojego ATH z maja 2024 otworze następna krótką ,…a może i wcześniej.
            W prasie amerykańskiej pojawiają się informacje zmierzające do przygotowania inwestorów do krachu lub coś podobnego…..zastanów się nad tym …o co tutaj chodzi…proponuje abyś posłuchał Tomasza Piekielnika …prowadzi wlog na You tube….bardzo ciekawie analizuje co się dzieje na świece….czy to pies merda ogonem czy ogon merda psem…..to naprawdę daje dużo do myślenia..On sie zajmuje geopolityką i ekonomią ale ma bardzo ciekawe spostrzeżenia własne….nie koniecznie musisz siez tym zgadzać

          3. Michal

            Nie gram long term na kontraktach bo to jest głupota. Tym bardziej rolowanie i dodatnie bazy obecnie. Gram max kilkutygodniowe trendy. I nie narzekam.
            Mam portfele IKZE, PPK i dodatkowe gdzie gram long term long bo akcje uznaję, że będzie up w długiej perspektywie.
            Więc w sumie można uznać, że ja long i portfel ma ciągle napływy. Ale nie będę negował jak przyjdzie bessa.
            Ale glowny zarobek mam z portfela kontraktowego. Tylko ja gram za inne kwoty i z podejściem aby zarobić a nie komuś udowadniać.

            Co do straszenia krachem. Jak temat krachu się pojawia to już mieć świadomość, że tego krachu nie będzie. Amerykańska ulica juz jest wystraszona. Nastroje najgorsze od lat. Jakbyś trochę mial pojęcia o psychologii to byś wiedział, że wtedy ciezko o tak wyczekiwany krach.
            O krachu słyszałem 10 lat temu, 5 i 3. Był jedynie w czasie covid i to mega szybki.
            Za dużo myślisz i analizujesz. Tutaj artykuły coś mają znaczyć, tutaj 8. Marca, tutaj krachu za rogiem. I tak cały czas coś przeczuwasz a jajco z tego wychodzi.
            Ja przez lata na rynku wiem, że jedna metoda nie daje dużej przewagi. Trzeba być elastycznym i łączyć metody. Kwestia AT, plus sytuacja dookoła i chyba najważniejsze nastroje rynkowe i psychologia. I po tylu latach na rynku na wyniki nie narzekam. I w sumie nikogo nie słucham tez 🙂

          4. admin

            Myślę że to dobrze że nikogo nie słuchasz.
            Ja w swoich prognozach nikim się nie sugeruje , ale czasami słucham jakie są komentarze odnośnie tego co się dzieje na świecie.
            Oczywiście nie na mszy porannej czy info z mediów tzw. tylko wybiórczo są tacy ludzie którzy w mojej ocenie prawidłowo wszystko przekazują.
            Jestem przekonany że to co się dzieje na świecie jest bardzo, bardzo skomplikowane , ale biorąc pod uwagę że „wiem co się stanie”…wszystko wydaje się proste i zmierza do celu nie tak do końca prosta drogą…ale zmierza.
            To tak jakbyś miał bardzo dużą układankę puzli,i próbował ją ułożyć.
            Jak nie będziesz miał wzoru do ułożenia …nic nie zrobisz…. a jak będziesz miał ten plan to z mniejszymi lub większymi problemami dotrzesz do celu.

  3. Michał

    „Podfala „b” która ukształtowała się od października 2022 do chili obecnej dla mnie nie jest „hossą” tylko korekta techniczną w fali „C”.

    To jest straszna bzdura, całkowite negowanie teorii fal. Nie może fala C robić nowego szczytu!!!
    Jeśli go robi to znaczy, że korekta ABC nie jest korektą ABC i ta teoria powinna trafić do śmietnika.
    Tak jak z 3 czarnymi krukami – wpada biała świeca i nie możesz gadać, że to jest czarna świeca. Tak samo taki wzrost nie można wpisywać pod falę C.

    Można sobie wpisać jak robisz science-fiction ale wtedy nie nazywajmy tego AT.

    1. admin

      Może.
      Jeśli zmienia się jej struktura z fali płaskiej na trójkę płaską nieregularną a/b/c.
      Dlatego duża część osób myli hossę …jak notowania dochodzą do szczytu fali „b” który jest de facto powyżej ostatniego szczytu.
      Bo potem następuje fal „c” która spada poniżej dna fali 'a”.
      Tak było na DJI kiedy fala B która rozpoczęła się w X 2002 a skończyła w IX 2007 …po niej nastąpiła fala C która zakończyła się poniżej dna fali A w marcu 2009.Ale tam fal C miała prosta strukturę.

  4. Damian

    Uwaga rozpoczeło się the final countdown czyli finałowe odliczanie.Rozpoczęla się fala C w fali c.Administrator bloga zakupił 1000 spadkowych kontraktów i rozpoczyna się jazda na sankach a w koncówce odchłan na 28490 .proszę zapiąć pasy bo pasażerów na gapę nie zabiera.Z drogi śledzie bo admin jedzie

  5. Damian

    I mam nadzieję że mamy spokój do poziomu 28490

  6. Damian

    https://widmokrachu.pl/krach-juz-tuz-tuz-depcze-nam-po-pietach/
    Takich urojonych wizji i rysunków można tu mnozyc dziesiątki nie ma to nic wspólnego z inwestowaniem.Administrator stwierdził że pisząc nawet bzdury będzie miał czytelników.Jak w 2020 nastąpił covidowy krach przestał cokolwiek pisać gdyż nikt tu wtedy nie pisał i on zamilkł na kilka miesiecy

  7. Kasia

    No to ciesz się że jest bessa i zarabiasz.Czlowieku o co ci chodzi??? Na siłę wmawiasz ludziom że jest bessa no już wszyscy wiemy i co chcesz jeszcze powiedzieć że zaraz bessa się skończy i mamy przejść na long bo już zglupialam

    1. admin

      Ja nikomu nic nie wmawiam.Każdy ma swój własny rozum i powinien sam podejmować swoje decyzje .
      Ja przedstawiam jak ja to widzę i jak inwestuje.
      Można się z tym zgodzić lub nie.
      Jak odpowiada ci mój tok rozumowania , to zapraszam do dyskusji ew. o swoje uwagi jak coś jest niejasne.
      Jak się zgadzasz to fajnie byłoby użyć jakiś logicznych argumentów co ci nie odpowiada.
      Bo takie proste odpowiedzi że to wszystko jest bez sensu ….nie ma sensu….nic nie wnosi …..a więc jest bezwartościowe dla mnie.Tak rozmawiają dzieci w piaskownicy.
      Ja nie czytam ani tymbarskiej nie komentuje materiałów z którymi się nie zgadzam .Szkoda mi na to czasu.

  8. Damian

    komentarze wybierasz wybiurczo sam pisałem tu chyba kolejne 2 lub 3 brak publikacji.Kasia zadaje dobrze pytanie co chcesz nam tu pprzekazać jeszcze .??Rozumiem ,ze jest bessa to juz każdy wie .Ale chcesz przekazać ,ze co teraz będzie jeszcze większa bessa .Mam kupic coś czy coś sprzedac bo nie wiem co mam zrobić. Mam ci przyznać ,ze tylko ty masz rację ,ze np Jagodziński wyłapał dno bessy i trzeci rok mowi ,ze będzie rosło to po prostu wszystkich tu oszukał bo jest bessa tyle że akcje rosną tak ?? Przywołujesz korekte płaską na akcjach w usa ,której jak dobrze pamiętam nawet nie widziałeś tylko ktoś cię tutaj uswiadamiał a teraz chełpisz się ,ze ty ją zobaczyłeś.Nawet zakładając ,ze tam wystąpiła korekta abc to w Polsce była tzw.hossa pokoleniowa gdzie wig w tym czasie urósł o 600 % to co mnie obchodzi tam korekta płaska.A ,ze teraz rysujesz kolejne bochomazy gdzie podfale są dłuższe od fal głównych przecież to jest zaprzeczenie jakimkolwiek standartom AT.
    I jeszcze jedno napiszę ta hossa kiedyś się skończy bo rynek nie może iść pionowo w górę ,prawidłowe nachylenie trendu to około 45* .Ale ty jako wróżbita mozesz sobie tu narysować co ci zywnie podoba ale tylko się kompromitujesz bo AT kompletnie nie znasz twój portfel to pokazuje dobitnie .Złoto co sobie kupiłeś i nie analizujesz to rośnie .Bo jakbys zastosował na złocie swoją korektę abc dawno byś je sprzedał

    Poziomy od 66 tys na Wig praktycznie do 100 tyś w czasie tego krachu są przez ciebie przesuwane w górę jak pionki na szachownicy.

    1. admin

      Powiem ci tak.
      Jeszcze do niedawna akceptowałem wszystkie komentarze.
      Ale stwierdziłem że nie warto.Bo jak ktoś mi pisze że kompletnie się nie znam na AT , jestem wróżbitą itp. ited, i wszystkie moje prognozy są wyssane z palca…nie dając żadnych argumentów….to mnie takie komentarze na poziomie chłopca z piaskownicy nie interesują…..np. jesteś głupi i masz wszy …..to jest ten poziom.
      Co ty piszesz za bzdury.Jest bessa…..gdzie ……WIG spadł o 2% a ty piszesz że jest bessa….opanuj się.
      Bessa jesteś wtedy kiedy indeksy spadną co najmniej o 20 % !!!!!
      Korektę na DJI A/B/C widziałem wcześniej ale miałem pomysłu jak to wykorzystać w komentarzach, dlatego nie pisałem o tym.
      A z drugiej strony bagatelizujesz fakt że na DJI była korekta A/B/C a WIG urósł o 600 %…..” co mnie to obchodzi” !!!!!!!!!!!!!takie sytuacje trzeba przeanalizować i wyciągnąć z tego wnioski….. a nie cieszyć się że jak rośnie to jest dobrze.
      Zwróć uwagę na to co się dzieje na DJI od grudnia 2024 i co się dzieje na WIG w tym samym czasie …..i postaraj się wyciagnąć z tego wnioski…..” a co mnie to obchodzi”!!!!!!!!!!!!ważne że zarabiam!!!!!
      „Poziomy od 66 tys na Wig praktycznie do 100 tyś w czasie tego krachu są przez ciebie przesuwane w górę jak pionki na szachownicy” – nic nie rozumiesz z tego co ja piszę……..”a co mnie to obchodzi….ważne że ja zarabiam ” !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. Obserwator

        Administrator już odkleił się od rzeczywistości .W tym samym tekście na samej górze tłumaczy o korekcie ABC i że to jest bessa by w odpowiedziach Damianowi odpowiada że jest hossa gdyż indeks spadł tylko o 2 % A z definicji bessa to 20% spadku.Jak to wszystko interpretować te jego odpowiedzi .Niejeden człowiek jest pogubiony kompletnie.Ktos tu pisał że administrator ma już swoje lata i zapomina co pisał wcześniej.Ale żeby samemu sobie zaprzeczać w tym samym wątku to już himalajet hipokryzji

        1. admin

          Czasami używam „przenośni”.
          Bo jak ktoś mi mówi że widać bessę jak indeksy spadły o 2 % …to mi ręce opadają ….gorzej jak chorągiewka na wietrze.

  9. Damian

    Przecież ja już tu się kiedyś poddałem pisząc że jest hossa i przyznałem ci rację że jest bessa.Cofnij się do twoich wcześniejszych tytułów cytuje *To nie jest hossa * Halo tu ziemia. Ktoś kiedyś tu pisał że jak indeks spada o 20% to z definicji jest etap bessy wtedy to ganiles mogę to znaleźć w twoich wpisach.A to że w 2002-07 na Dji była korekta płaska to mnie nie przekonuje że ty stałe i wciąż widzisz tylko takie korekty na indeksie Wig .Z twoich zapisow od praktycznie 30 lat .Ale jakoś widać z marnym skutkiem.zarobkowym .

    1. admin

      A skąd ty znasz moje zapisy od 30 lat????

      1. Damian

        Chociażby z początku bloga.Tytul o mnie już wtedy korespondowałes z kilkoma analitykami ,których nievprzekonales do swojej wizji krachu.Z perspektywy czasu dobrze że cię nie posluchali.Przeciez to logiczne jest że rysowałem im korektę abc.Ale ważne że teraz w końcu po tylu latach się sprawdzi.

        1. admin

          kto wie.Nie można się tak łatwo poddawać.

  10. Damian

    admin 1 grudnia 2024 cytat z administratora .A dziś pisze jak wazna była dla niego korekta abc na Dji-2002-07

    Dla mnie na dzień dzisiejszy jest mało istotne co było , a liczy się przede wszystkim to co jest teraz ,to że na cebulkach tulipanowych można było nieźle zarobić w XVII w. Jest dla mnie na dzień dzisiejszy mało istotne ,mam tam swój pogląd na ten temat co się działo przez ostanie 2dekady , ale dla kogo to dzisiaj jest ważne …przecież liczy się to że tramp wygrał wybory i giełda rośnie ….jak niektórzy patrzą się na to wszystko krótkowzrocznie

    admin 15 października 2024 Odpowiedz

    Patrzysz na wykres i próbujesz ocenić to co widzisz, cofając się do tyłu.
    A tu chodzi o to żeby przewidzieć co się będzie działo z przodu…w przyszłości.
    admin 25 października 2024 Odpowiedz

    (Masz rację wygląda jak korekta płaska , ale nie wszystkie nadają się do analizy , muszą być zachowane pewne proporcje w czasie i wielkości …wtedy można coś z tego wnioskować …przynajmniej ja tak do tego podchodzę)
    Tu admin odpisywał niejakiemu Sławkowi ,który to wcześniej mu pisał o korekcie plaskiej abc 2002-09 na Dji .Czyli dopiero to ktoś ci uświadomił a ty twierdzisz mu ,ze to nie do końca jest dobra struktura.Ale za to twoja jest idealna z podfalami i fałszywymi wybiciami !!!!!!!!!!!!
    Szczęście ,ze nic w sieci nie ginie i można wszystkie twoje wpisy zweryfikować .Sam sobie zaprzeczasz jak teraz jest wazna dla ciebie korekta na Dji ale wczesniej pisałeś ,ze wszystko co było to historia i wazne co będzie w przyszłosci

    1. admin

      To jest oczywiste że wszystko co było to historia , ale na podstawie tej historii prognozujemy przyszłość.

Skomentuj Michał Anuluj pisanie odpowiedzi