W ostatnim wpisie zamieściłem rysunek w którym odnoszę się do prognozy dotyczącej WIG.

Prognoza się nie zmieniła jedynie dopisałem prognozowany spadek indeksu WIG.
Po zakończeniu struktury a/b/c tzw. fali płaskiej nieregularnej która rozpoczęła się 30 lipca br. WIG powinien spaść do poziomu ok. 102 850 pkt.
To jest oczywiście moja prognoza i tak inwestuje. Utrzymuje 2 krótkie na kontraktach.
Jeśli tak się stanie to będzie znaczyło że moje przemyślenia mają jakiś sens.
Nie istotne są w tym momencie wszelkie sprawy związane z geopolityką zarówno w Polsce jak i za granicą. Wychodzę jak zwykle z założenia że giełda poddaje się przede wszystkim AT.
Są oczywiście możliwe zakłócenia w tym cyklu takie jak np. zniesienie ceł przez Trampa,pandemia,wybuch wojny na Ukrainie…..ale zawsze po pewnym czasie indeksy wracały do swojego starego koryta.
Jeśli ktoś potrafi wykorzystać takie sytuacje , to chwała mu .
To co narysowałem na powyższym wykresie to aktualna prognoza dla WIG.
Jeśli nic ważnego się nie stanie na rynku co mogłoby zakłócić notowania to WIG powinien spaść do poziomu 102 850 pkt.
Co będzie dalej napisze jak się to sprawdzi. Celowo nie chce wybiegać za bardzo do przodu , chociaż swoje przemyślenia mam.
Warto również zwrócić uwagę że DJI nie pokonał do dnia dzisiejszego swojego ATH. Jest na granicy , ale jeszcze go nie pokonał.
Następna rzeczą która zauważyłem a właściwie prognozuje to spadek ceny złota i srebra.
Nie mam na to żadnych danych wynikających z AT a jedynie moja intuicja mi to podpowiada.
Można by się z tego śmiać , ale uważam że jest ona również bardzo ważna w podejmowanych decyzjach.
Dla wyjaśnienia w zakresie swojego portfela dotyczącego złota i srebra…..nic nie zmieniam….utrzymuje swoją pozycje cały czas bez zmian od pięciu lat .
Jeśli faktycznie złoto i srebro zacznie spadać to być może w pewnym momencie będę chciał coś dokupić.
Zbudziłem się dzisiaj rano ok. godz. 4.00 . Wstałem ,zajrzałem na bloga, obejrzałem nowy post
Tomasz Pieklielnika https://www.youtube.com/watch?v=qljko_k3J1k&t=10s
oraz Grzegorza Kusz https://www.youtube.com/watch?v=i6sTw7rFawc
i historii realnej https://www.youtube.com/watch?v=OqitWSA1K40
Postanowiłem sobie że będę się dzielił z wami ciekawymi wypowiedziami na you tube rożnych osób które oglądam .
Nie koniecznie muszą was zainteresować , ale dla mnie są to bardzo wywiady lub wypowiedzi.
Sami zdecydujecie czy wam to odpowiada.
W pewnym monecie wpadł mi do głowy pewien pomysł aby zweryfikować co się dokładnie działo w 2015 na giełdzie. Zajrzałem na WIG i DJI i odkryłem coś nowego co nie dawało mi spokoju przez ostatnią dekadę. Coś bardzo ważnego ……dla mnie.
Ciekaw jestem czy wy tez macie takie sytuacje że nagle , przychodzi wam do głowy jakiś tam pomysł lub rozwiązanie problemu który nurtował was przez długi czas.
Ja tak mam i parę razy już w tym blogu o tym pisałem.
https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/polacy-omijaja-gieldowa-hosse-zyskuja-glownie-inwestorzy-zagraniczni,akcje,355031
Dobrze mówi bloger jest bessa bo Polacy tylko sprzedają akcje to jak ma być hossa
Dziękuje za pozytywną opinie.To rzadkość na tym blogu 🙂
Bo polska ulica to mądry naród słuchają takich wieszczy i dawno zeszli z Tytanika .A te wszystkie głupie Morgany i Goldmany dalej płyną na górę lodową
🙂
Chyba nie zrozumiales ironii …
https://businessinsider.com.pl/gospodarka/polska-gospodarka-ciagnie-do-przodu-unie-europejska-zobacz-porownanie-krajow/ntz3y9q
Totalna mizeria
Napisz mi jak ty to rozumiesz , a ja powiem ci jak ja to widze.
Napisałem dno i kilo mułu
https://blogi.bossa.pl/2025/08/17/wykres-dnia-ciche-pompowanie-rynku/
DJI od grudnia 2024 nie pobił swojego ATH.
Na dwoje babka wróżyła faktycznie.W przenośni i dosłownie tyle że ty z tego nic nie rozumiesz .Bo na wykresie mwig 40 rysują się dwie jak odmienne dla interpretacji formacje.
1. Klin kończący czyli spadki
2.formacja filiżanki czyli wzrosty
I teraz bądź mądry i co się stanie
A co do jeszcze twojej korekty płaskiej kompletne bzdury wypisujesz od lat
Fala B nigdy nie może być tak długa jak wmawiasz tu wszystkim fala B zawsze lekko nadbija szczyt .Fala C owszem może być zdecydowanie dłuższą znacznie przebija fale A i dlatego wmawiasz tu wszystkim że czekasz jak wykres WIG przebije dno z 2022 roku gdyż wciąż wmawiasz że jesteśmy w fali B a raczej jakieś urojonej przez ciebie podfali b.Tobsa żarty z AT i dlatego wmawiasz wszystkim że to nie jest hossa i przytaczają przykład dni z 2003-07 .Tylko dobrze przyjrzyj tam się temu wykresowi fala B minimalnie nadbila szczyt z 2001
Na koniec chciałem jeszcze raz tu napisać co myślę o twojej wiedzy z AT.
Bardzo się cieszę że dokładnie to analizujesz , bo tak naprawdę tylko wtedy można zrozumieć o czym piszę.Czytanie i analiza po łebkach nic nie daje.Diabeł tkwi w szczegółach.
Niestety nie zgadzam się z tobą że zależności pomiędzy falami A/B/C czy a/b/c są takie jak napisałeś.
Zależności te mogą być rożne .i wszystkie te formacje można by nazwać falą płaska nieregularną.Ale nie wszystkie …przynajmniej w moje ocenie nadają się do analizy i prognozowania.I tutaj zaczyna się to co „diabeł” lubi najbardziej.
Szczegóły!!!!!!!!!
Sprawdź.
te formacje mogą się układać w rożnym czasie .od jednego dnia do kilku lat i więcej.
Te w krótkim zakresie czasu jestem w stanie udowodnić , bo już były np. w zakresie czasu do kilku miesięcy , ale te najdłuższe np. 10 lat …wszystko przede mną …ze względu na czas.I tak ta która rozpoczęła się na WIH w 2015 i która teraz opisuje jeszcze się nie skończyła.
Ale skończyły się te w krótkim czasie które dojrzałem i opisywałem .
I tak :
Na WIG:
1. 3 VI z poziomu 106 187 do 10 VII – 104923 zakończona
2. 18 VII z poziomu 108 431 do 28 VII – 106 778 zakończona
Na DJI:
1. 11 XI2024 z poziomu 44 293 do 19 XI – 42342 zakończona
2. 25 XI 2022 z poziomu 34 347 do 9 XII 2022 – 33 476 zakończona
Każda z nich ułożyła się bardzo precyzyjnie.Można powiedzieć wzorcowo.
Nie wiem ile czasu zajęło ci opracowanie stwierdzenia że cytuje:
„A co do jeszcze twojej korekty płaskiej kompletne bzdury wypisujesz od lat
Fala B nigdy nie może być tak długa jak wmawiasz tu wszystkim fala B zawsze lekko nadbija szczyt .Fala C owszem może być zdecydowanie dłuższą znacznie przebija fale A i dlatego wmawiasz tu wszystkim że czekasz jak wykres WIG przebije dno z 2022 roku gdyż wciąż wmawiasz że jesteśmy w fali B a raczej jakieś urojonej przez ciebie podfali b.Tobsa żarty z AT i dlatego wmawiasz wszystkim że to nie jest hossa i przytaczają przykład dni z 2003-07 .Tylko dobrze przyjrzyj tam się temu wykresowi fala B minimalnie nadbiła szczyt z 2001
Na koniec chciałem jeszcze raz tu napisać co myślę o twojej wiedzy z AT.”
Bo mnie analiza i wyciąganie wniosków z tego co widzę….. zajęło o. 20 lat :).
Tu nie chodzi o wiedze książkową z AT ,ale o to co nie jest napisane w żadnej książce.Pewno dlatego tak trudno ci to zaakceptować.
Diabeł tkwi w szczegółach, i tak jak widzisz patrzę na rynek w skali makro dekada i więcej , jak i w sakli mikro …kilka dni …a wnioski można wyciągać podobne .
Wszystko o czym tu pisze zajdziesz w blogu w odpowiednim czasie …w necie nic nie ginie.
Z punktu widzenia dnia dzisiejszego przyjrzyj się co się dzieje na WIG od 30 VII br. Opisuje to na bieżąco.
ps. Musze tu wprowadzić pewną korektę do tego co napisałem .Formację płaską nieregularną i jej zależności jakie nią żądzą zajęło mi ok. 1 dnia.Ale postrzeganie jej na rynku i dokładana analiza jakie wnioski można z tego wyciągnąć zajmuje mi już ponad 20 lat.
To co opisuje powyżej tzn. formacje które ukształtowały się zarówno na WIG i DJI , to fakty., ale to co tworzy się na WIG od 30 lipca br. to jest prognoza…..albo się sprawdzi ,albo nie :).
Możesz sobie analizować i 100 lat.Tulko na giełdzie nie chodzi o to że po 30 latach coś się sprawdzi.Tak to ja mogę sobie kupić dobre akcje i trzymać je do usranej śmierci .A nie jak ktoś gra na kontraktach i każdy duży jednorazowy ruch zrobi że mnie bankruta.95% ludzi na kontraktach traci i jest tylko dawca kapitału. Tu wygrywa ten co ma ogromne środki i ogromną wiedzę.Drobniakami mozesz sobie grać do końca świata i jeden dzień dłużej.
Dobrze radzę są jeszcze tanie akcje lub różne etf na których coś zarobisz .A tak będziesz liczył na cud i jedna farmację od 2005 r .jaka jest korekta nieregularna płaska. I tu słowo klucz płaska bo ta korekta ma być płaska a nie krach jak w 2029
🙂
Fw40 znowu mialo spasc na dno. A tu blusko ATH.
To jaki ten poziom wig zawroci rynek?
Bo tyle rysunkow, poziomow docelowych a to nadal rosnie mimo, ze bessa caly czas.
Cały czas szukam rozwiązania.Nie analizuje indeksu WIG 40 bo daje mi fałszywe wskazania.
Stosuje tylko WIG i on jest dla mnie miarodajnym wskaźnikiem.Ale każdy może sobie sam wybierać co stosuje.
Jak bym był nieomylny to byłbym już multimilionerem , ale jest jak jest i szukam odpowiedzi na to co się dzieje na rynku.
Jak jest coś nie tam to szukam odpowiedzi , a nie ślepo zamykam wszystko i chowam głowę w piasek .
Myślę że prognozowanie przyszłości jest co najmniej 10 razy trudniejsze od analizy po fakcie.Chociaż nigdy nie możemy mieć pewności że taka analiza po fakcie prawidłowo identyfikuje co się tak faktycznie dzieje.
P. Buczek np. promuje swoje fundusze , ale nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wybór.Gdyby wiedział co się dzieje na rynku mając w swoim zespole kilku doradców inwestycyjnych i kilku analityków.Warren Buffet sam wybiera w co inwestuje powierzone pieniądze….i to jest uczciwe.A P. Buczek tylko manipuluje potencjalnymi inwestorami aby kupili jakiś jeden np. fundusz , nie ponosząc żadnej odpowiedzialności za decyzje….nie tylko on zresztą.
Taka jest zasadnicza różnica pomiędzy Buczakiem a Buffetem.
Ja nie zatrudniam żadnych licencjonowanych doradców ani też analityków , a moje prognozy wynikają jedynie z moich przemyślan ….i zawsze mogę się mylić.
Ale patrząc na rynek pod katem WIG od 23 czerwca wyraźnie się tam coś układa , co próbuje opisać.Czy prawidłowo to interpretuje to się okaże Bardzo rzadko tak podchodzę do analizy , ale teraz spróbowałem i zobaczymy co z tego wyniknie.
Ktos gra na Mwig a patrzy tylko na Wig .Nigdy nie słyszałem tu analizy .To tak jak latarnia morska Dji był w bessie 2003-07 a Wig hossie pokoleniowej w tym czasie .Tak jak się patrzy na cos na czym się nie gra .A kontrakty to kolejna bajka by patrzeć na to co się gra szczególnie na to
Buffet sam inwestuje pieniądze????.Tzn 95 letni Buffet ma takie rozeznanie rynku ,ze powie ci co teraz najlepiej kupic i jak powierzysz mu pieniadze to da ci gwarancje zarobku .Tak???? No śmiech na sali.Tak jak ty sam inwestujesz swoje pieniądze jesteś pewny tego co piszesz a zyski takie jak kot napłakał.Jak powierzę ci pieniądze to będe miał pewny zysk???
Amber gold też miał pewny zysk.Żaden fundusz nie da ci gwarancji zysku/
Mam teścia ,który w tym roku kończy 90 lat I widzę jego spawność umysłową nie umiejszając teściowi a Buffet ma 95 lat i sam kupuje i sprzedaje akcje dobry dowcip.
A co do Buczka rozumiem ,ze masz jego fundusz gdyż cię namówił???Ja się namowić nie dałem chociaż nawet reklam jego funduszu nie widziałem.
A co do korekty płaskiej takie pytanie???
Czy ty znasz jeszcze jakąś formacje techniczna oprócz tej??? bo ja 6 lat widze ,ze innej na Wig jeszcze nie było pomimo ,ze ta korekta zdarza się niezwykle rzadko na wykresach.U ciebie jest stale i wciąż na wykresach bardzo krótko terminowym jak i kilku letnim.Ale jak widać z marnym skutkiem.A mówić teraz ,ze Wig spadnie ponizej dołka z 22 roku czyli -70% z tych poziomów to jest czyste jasnowidztwo
To nie jest czyste jasnowidztwo tylko wynik analizy technicznej .Jakbyś ze zrozumieniem czytał o czym ja pisze to byś rozumiał mój punkt widzenia.
Nie koniecznie musisz się z tym zgadzać , ale byś zrozumiał dlaczego tak długo „upieram” się przy swoim.
A ty niestety nic z tego nie rozumiesz.
Pisze już po raz kolejny że jak WIG spadnie poniżej dołka z października 2022 to wtedy będzie szansa że zaczniesz czytać o czym pisze ze zrozumieniem, czego ci życzę.
Buffet nie daje żadnych gwarancji.Ale co roku robi sprawozdanie ze swoich inwestycji i to jest wskaźnik na ile można mu zaufać powierzając mu własne pieniądze.
I na tym to polega.On jest „gwarantem ” swojego funduszu.
Buczek nic nie gwarantuje , bo to ty wybierasz fundusz w który inwestujesz na własne ryzyko.A on tylko manipuluje wynikami swoich funduszy aby zachęcić do inwestowania.
Zawsze przynajmniej jeden z jego funduszy ma dobre wyniki , niezależnie od tego co zrobi rynek.
Zrozumie i powiem że miałeś rację jak WIG spadnie do tego poziomu.Jaka masz gwarancję że tam spadnie.??? Żadną.Bo u ciebie na wykresie ma wypelnic się korekta płaska ,której nie ma i doskonale rozumie co piszesz Tylko ta korekta wciąż przechodzi niespotykane metamorfozy przemieniając się na jakieś podfale. I inne cuda byle twierdzić że wciąż masz rację Eliot się w grobie przewraca
🙂
Dwie sprawy
1. https://imgur.com/a/AqY8fiB Na wykresie dziennym i tygodniowym na Mwig 40 tworzy się klin czy okaze się konczący po takich wzrostach być może ???.Do wybicia w jedną lub w drugą coraz mniej miejsca i czasu
2. https://imgur.com/a/tndOdYb Długość fal” HOSSY” nie zadnej bessy 2003-07 i 2022-25 jest równa 1do 1
Co to oznacza ,ze obecna hossa jest równa zasięgiem i długoscią z przed prawie 2 dekad .
Co prawda rsi na miesiącach 82 wysoko ale w 2007 na tym indeksie było 92 skrajne wykupienie
Czy czas na mocniejszą korekte całkiem mozliwe i jest kilka przesłanek za tym scenariuszem i moze to byc fala 4 w calym cyklu 2020-25.
Jako ,ze nie gram na kontraktach śpie spokojnie a jaki scenariusz będzie pokaże czas . Ogólnie jakieś tańsze zakupy by się przydały
Faktycznie bardzo ciekawe spostrzeżenie.Wygląda na to że z twojego punktu widzenia możemy się spodziewać zdecydowanie bardziej mocnej korekty niż kontynuacji wzrostów.
Zastanawiam się czy taka sytuacja osobom które to dostrzegają daje sygnał do sprzedaży czy do trzymania mimo wszystko swoich pozycji.
Rodzi się pytanie o potencjalny zasięg korekty np. 38 % , a może 50 % , czy nawet 61,8 %.
A co się stanie jak korekta będzie większa od wzrostu od października 2022….wiem że zabrzmi to dziwnie…ale czy w październiku 2022 ktoś się spodziewał takich wzrostów?????
Co się stanie zobaczymy.Indeksy ciagle przy szczytach i o zmianie trendu nikt nie mówi .Schłodzenie jest wskazane choc akcje są w bardzo mocnych zagranicznych rękach.Ulica jest bez akcji także to tamci rozdają karty.
Co do dołka 22 bardzo daleka droga a wsparć po drodze bardzo dużo 104,psychologiczne 100 tys .Dla mnie jedno z największych 89-90 tys pkt ale do tego momentu od dzis około -20 % nie wiążąca .(„umowna „) granica hossy-bessy.
Co ciekawe ponad 50 % udziału w Wig ma sektor bankowy ,takim katalizatorem do korekty mógłby okazać się zapowiadany podatek bankowy na sektor oraz obnizka stóp %.Ale to są tylko moje przemyślenia .Jak będzie zobaczymy
HEJ. Muszę się wtrącić – cytat: „Pisze już po raz kolejny że jak WIG spadnie poniżej dołka z października 2022 to wtedy będzie szansa że zaczniesz czytać o czym pisze ze zrozumieniem, czego ci życzę.”
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Czy przeanalizowałeś jak zwiększyła się od czasu Covid (bo chodzi o te same dołki w 2016r., 2020r. i ten 2022r.) podaź pieniądza? I czy jesteś świadomy, że ta podaż musi wrócić do tych poziomów – a nawet niżej. A co za tym idzie na jakim poziomie muszą być stopy procentowe na świecie? pozdr.
P.S. Na razie płynność rośnie i aktywa wzrastają i po co z tym walczyć?
Nie nie analizowałem tej podaży pieniądza.
A wg ciebie na jakim poziomie powinny być stopy procentowe w związki z tym.
No właśnie, może na AT się znasz, ale pomijasz powiększającą się ilość pieniądza w gospodarce. Od pierwszego wpisu próbuje Ci pokazać,że nie rozumiesz inflacji! (Niby tą kreacje pieniądza przez banki rozumiesz, ale tak naprawdę nie zgłębiłeś tematu.)
Jest kilka książek w tym temacie, ale trzeba je znaleźć i przeczytać! Naprawdę dobrze radzę. Bo jak naprawdę odkryjesz powiększającą się ilość kasy we wszystkich gospodarkach na świecie to zmienisz patrzenie na to wszystko co na tym blogu napisałeś. Tu nie chodzi o AT i analizę fundamentalną. Tu chodzi o jeszcze coś innego!
P.S. Do kryzysu 2008r. AT działała i też ją stosowałem, a kilka lat później już nie, bo zaczęło (może nie zaczęło, ale mocno przyśpieszyło) się dziać coś czego również nie rozumiałem, ale musiałem zgłębić temat bo też traciłem kasę!
P.S.2. Przypomnij sobie jak pisałeś o BTC, że 0 PLN! A jednak kapitał tam wchodzi. Dlaczego? Też na Twoim miejscu bardziej zgłębiłbym temat.
————————Pozdrawiam————————
Uważam że nawet najlepsi ekonomiście nie są w stanie prawidłowo ocenić wpływu ilości drukowanego pieniądza , inflacji i wpływu tych zjawisk na giełdę.To jest moje zdanie.
Drukowanie pustego pieniądza bez pokrycia powoduje wzrost inflacji,a moje zdanie na ten tema wykazałam we wpisach dotyczących polityki FED .Wystarczy wpisać w pozycje moich komentarzy słowo Fed I będziesz miał wszystko co na ten temat napisałem.
To są moje przemyślenia z punktu widzenia AT.
Niestety nie zgadzam się z tobą że od 2008 r, AT przestałe działać.Odkryłem za to że w 2015 roku coś bardzo dziwnego się stało z giełda bo tak jakby nastąpił wybuch „wulkanu” i giełdy zarówno amerykańska jak i polska zmieniły swoje tory.
Nie znam przyczyny bo geopolityka się nie zajmuje. Ale na wykresach to widać.Jest to bardzo trudne do odczytu ale ja to zauważyłem.Być może ktoś będzie znał przyczynę tego przełamania w 2015 roku.To jest wbrew pozorom bardzo ważne.
Co do BTC to są tylko moje przypuszczenia , takie domysły bo dla mnie jest to rynek którym się nie zajmuje i go nie rozumiem.
Bądź przy swoim zdaniu i jest ok.
Ja będę przy swoim: NIE rozumiesz inflacji – wszystko co napisałeś przeczytałem.
Zauważ jak ciężko znaleźć dane (fajne wykresy, analizy, przyczyny itd. – dziwnym trafem jest to tajne/poufne) na temat podaży pieniądza M2 w USA, a w Polsce M3. Nikt tym tematem się nie zajmuje – analizuje.
Prawidłowa definicja inflacji to jest klucz!
Co do BTC: to nie pisze się głupot jak się tym rynkiem nie zajmujesz i go nie rozumiesz
pozdr.
Ja się patrzę na inflację prosto.
Powoduje je dodruk pustego pieniądza bez pokrycia z tzw. drukarki.
Ten problem jest znany od tysiącleci .Nawet tysiąc i więcej lat temu fałszowano pieniądze wybijając złote czy srebrne monety z domieszką byle czego. Prowadziło to zawsze do utraty wartosci pieniadza.
Bo jak było w nim 100 % złota to było ok ale jak np. złota było tylko 10 % w skrajnych przypadkach to sytuacja była inna.
Historycznie ten temat jest bardzo znany , tylko niewiele osób o tym mówi głośno że temat fałszowania pieniądza jest nam znany od lat.
FED robi to co inni robili i tysiąc lat temu , tylko w inny sposób.
Ale skutek jest ten sam.Spadek wartości pieniądza i upadek dawnego mocarstwa .
USA obecnie walczy z BRIKS o hegemonie dolara ,Te wszystkie wojny i konflikty zbrojne na świecie są skutkiem zaborczej polityki USA która nie chce dopuścić do utraty hegemona w świecie.
Ale ich dni są policzone i Tramp nie jest w stanie nic zrobić.Dolar poleci na łeb na szyję a wraz z nim cała gospodarka USA.
https://bithub.pl/kryptowaluty/kryptowaluty-popularniejsze-niz-akcje-w-polsce-oto-wyniki-nowego-badania/
Nie znam się na rynku krypto walut , nie obserwuje tego i nie analizuje.
Dla mnie to podobna „piramida finansowa” jak hossa na cebulkach tulipanowych w Holandii w XVII w.
Ktoś by mógł powiedzieć co ma wspólnego BTC z hossą tulipanową w XVII wiecznej Holandii…..pewno nic.
Ale co z tego wyniknie zobaczymy.
https://bithub.pl/gieldy/citadel-securities-ostrzega-czarny-wrzesien-na-gieldach-inwestorzy-detaliczni-weszli-w-akcje-all-in/
Sa ludzie którzy szukają przyczyny wzrostów lub spadków na giełdzie w zależności od fundamentów gospodarki i geopolityki.
Ale moim zdaniem to nie jest takie proste. Giełda reaguje czasami bardzo mocno ,od razu by potem zniwelować te zachowanie , a czasami z dużym opóźnieniem …kiedy wszyscy „śpią”…..w długim terminie.
Szukanie sensacji w dniu dzisiejszym nic nie daje.
To tak jakby obserwować chorągiewkę na wietrze i na tej podstawie prognozować skąd będzie wiał wiatr.
https://bithub.pl/gospodarka/alarmujacy-raport-fitch-ratings-lawina-cichych-bankructw-w-usa-bedzie-kryzys/
https://bithub.pl/gospodarka/badanie-mit-wstrzasnelo-branza-ai-95-projektow-to-sciema-sladowe-przelozenie-na-biznes-banka-peka/
Ja tam nie wierze w żadne AI.Tzn. że komputer zastąpi moje myślenie i nic nie będę już musiał robić.Powierzę swoje pieniądze AI , i same będą się pomnażać…….kompletna bzdura.
Na początku XX wieku bano się że maszyny zastąpią człowieka, i nawet próbowano je niszczyć.
Nic nie zastąpi człowieka. To on to wszystko tworzy wymyśla koordynuje , lepiej lub gorzej.
Jeśli ktoś uważa że sztuczna inteligencja za nas będzie myślała i poprawnie inwestowała nasze pieniądze ,to jest w błędzie.
Dlaczego nie opublikowałeś mojej odpowiedzi do Twojej odpowiedzi 20.08. 2025?
pozdr.
przeoczyłem …sorki
https://strefainwestorow.pl/analizy/wskaznik-buffetta-dla-polski-2025
Jakoś to do mnie nie przemawia.Ale to że Buffet trzyma potężną gotówkę tak. On coś czuje……wie.
Czyli grzejemy na 4000 tys pkt na Wig 20 wtedy dołączy ulica a Smart monet będą im sprzedawać i karmić leszczykow
Ja tak tego nie widzę.Nowe szczyty to nie koniecznie potwierdzenie hossy.Chociaż „wszyscy” to tak interpretują…. włącznie z utytułowanymi analitykami i expertami od giełdy
Wiadomo, bessa jest wtedy gdy gruba ryba shortuje 2 kontrakty od 3 lat i doplaca do zabawy.
Bo przecież bessa i hossa to żadnej definicji nie ma. Mozna zaklinac rzeczywistosc.
To że od 3 lat gram na krótko ,to jest prawda .Nigdy w życiu bym się tego nie spodziewał, że będę utrzymywał taką stratną pozycje tak długo.
Można się zastanowić ,czy to jest normalne?
Jak by ktoś mi w październiku 2022 powiedział że będę utrzymywał pozycje krótką wbrew rynkowi przez 3 lata ….to puknął bym sie kilka razy w głowę.
A jednak tak się stało.
I nie żałuje tego , bo wiem że dzięki temu wiem gdzie jestem .
To jest trudne do wytłumaczenia ….dzisiaj…..ale być może za jakiś czas jak sytuacja się wyklaruje ( już się klaruje ) to będę mógł coś sensownego napisać tak żeby można mnie zrozumieć.
Na dzisiaj to jest niemożliwe.
Stosunkowo niedawno odkryłem że w 2015 roku coś dziwnego się stało na rynku …ogolnoswiatowym.Tak jakby na torach giełdy ktoś wajchę przełożył na inny tor .
Nie potrafię sobie odpowiedzieć co się stało i dlaczego .Może kiedyś tam do tego dojdę.
Ale kto by się tan przejmował co się stało w 2015 roku , rynek rośnie…przecież puki gra orkiestra na Titaniku nie ma się czym przejmować.
I tak sobie „spekuluje” raz w zakresie makro ..dekady i więcej …a drugi raz w zakresie tego co się dzieje aktualnie na rynku, a dzieje się naprawdę dużo.
Ale puki orkiestra gra ,a rynek idzie do góry …….
Orkiestra gra .Czyli jednak przyznajesz ,ze jest hossa.Co prawda orkiestra gra ale glównie kapitałem zagranicznym polski leszcz bez akcji jedynie kilka % interesuje się giełdą.Pomio wzrostu o 150% Polska giełda nie jest przewartościowana.przez 15 lat nazywana dzdzownicą i już nikt nie wierzył,ze to może sie zmienić .Ci co pamietają hosse pokoleniową 03-07 mocno sie poparzyli i wielu nigdy nie wróciło kupujac szczyty.
Mówią nie walcz z trendem bo jest twoim sprzymierzeńcem ,admin walczy i drobniakami i bedzie walczył.Jak wcześniej grał bardziej ryzykownie zaraz łapał bankruta .Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść była piosenka Perfectu ale niestety wciąż tkwi i tak już do konca swych dni.
Mwig 40 na górnej bandzie klina wiarygodne wyjście górą da sygnał na 8700 pkt
A pytanko admin czemu wczorajszego posta nie upubliczniłeś .Jak zwykle cos mącisz
Nic nie mieszam.Musiał mi umknąć.Mam dużo spamu.
Ale zaraz go poszukam.Dobrze że piszesz.
Ty oceniasz rynek po tym jak rośnie …że jest dobrze.W mojej ocenie nie zawsze tak musi być.
Ja się patrze na to zupełnie inaczej.
Ciekaw jestem jak będziesz oceniał rynek jak będzie spadał.
Ale być może na to trzeba trochę poczekać ….albo i nie.
Dobrze że każdy z nas ma swój punkt widzenia .Wtedy nie jest tak nudno.
A jednak Ministerstwo finansów podało że zamierza wprowadzić podatek bankowy.To pisałem w tym poście co nie opublikowałes .Ile ważą banki możemy się przekonać dziś na GPW.Wig spada około 2 % wig 20 prawie 3% gdzie lawina wyprzedaży przetacza się tylko na bankach
Ciągle wróżysz z fusów. Na nic innego nie patrzysz tylko ABC i krach. Rozumiem, że abc ma 100proc skuteczności?
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.Ale jak zwykle dzisiaj coś napisze , i oczywiście skomentuje dzisiejszą sytuację.
Myślę że wykorzystasz dzisiejsza sytuację…czego co życzę.
Oczywiście że nie.Ale bardzo często jak już się pojawi można na jej podstawie coś wnioskować.
Czemu już kilku moich postów nie upubliczniła?????
Raz piszesz jako Sławek , innym razem jako slawek…..to dlatego:)…sorki
Upubliczniles