Masz w poprzednim wpisie.
Ludzie zacznijcie czytać co pisze.
Chcecie mieć podane wszystko na tacy ,a nawet nie jesteście w stanie sięgnąć do poprzedniego postu.
Tragedia.
Jak chcesz się nauczyć łowić ryby to musisz poświecić trochę czasu aby poznać co to jest sprzęt wędkarski , jakie mamy rodzaje ryb , jakie techniki , gdzie na jakich wodach rozne gatunki ryb wystepują.
Nikt ci nie powie że jutro pomiedzy 5 rano a 10.00 jak zarzucisz na spławik robaka w stawie u sąsiada to złowisz 10 karasi.
Jak komuś sie nie che ….to niech idzie do sklepu rybnego.
Bierzesz to co chcesz , ile chcesz i płacisz.
Ja staram sie przekazać 80 % wiedzy do inwestowania , ale te 20 % musisz sam zrobić.
Jak to komuś nie odpowiada to niech idzie do sklepu rybnego.
Czy masz na uwadze jakiś poziom WIGu – powyżej 110000 pkt, który będzie osiągnięty przed spadkiem do 30000 pkt. (czyli nie będzie wtedy wiadomo czy w ogóle tam dotrze) i przyznasz, że nie miałeś racji, że się pomyliłeś i AT nie działa i to wszystko co pisałeś to nie prawda?
Nie zawsze, ale na czymś trzeba bazować.
Jeśli zauważyłeś i jeśli czytasz na bieżąco co piszę to od ustanowienia nowych ceł przez Trampa zmieniałem wielokrotnie swoje podejście do aktualnej sytuacji na giełdzie…..z podkreśleniem aktualnej …bo co do długoterminowej prognozy nic nie zmieniłem.
Nie daje czasu bo z czasem, zawsze mam największe problemy.
W 2019 roku myślałem że jesteśmy blisko ,że formację a A/B/C która zaczęła się okładać w 2015 roku „wkrótce” się zakończy , a tu nagle pojawił sie covid który wszystko to zaburzył.
Ale uważam że w długim terminie WIG dotrze do poziomu który wtedy wyznaczyłem tzn. 28 490 pkt.
Także o ile wartości na indeksach można wyznaczyć , o tyle z czasem sobie nie radzę.
Być może są metody do określenia czasu ,kiedyś przeczytałem nawet książkę na ten temat ale w praktyce sobie nie potrafiłem z tym poradzić.
Skupiam się na indeksach w wartościach które można odczytać z AT.
Bardzo ciekawym przykładem na to jest to co się obecnie dzieje na WIG od 2 miesięcy.
Staram się to opisywać na bieżąco.
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem to jeżeli w długim terminie dalej będą wzrosty, a Wig będzie miał korekty np do 75000 pkt, potem może do 90000 pkt, a za 10 lat będzie miał 200000 pkt, a za 20 lat 500000 pkt Ty dalej będziesz rysował te kreski i fale, podfale i pisał o bessie do 30000 pkt na WIG?
No i to jest wreszcie konkretna odpowiedź !
Tylko przy tym systemie pieniężnym niestety niemożliwa.
Musimy zmienić system pieniężny, albo bardzo ostro podnosić stopy procentowe- dużo bardziej niż prawdziwa inflacja.
I to będzie prawdziwa przyczyna spadków, a nie AT!
AT nigdy nie jest i nie będzie przyczyna spadków.Ona tylko odzwierciedla to co się dzieje w geopolityce.
Tak samo jak termometr nie jest przyczyną zmiany temperatury, tylko pokazuje jej wartość.
Myślę że w niedługim czasie Banki centralne i FED zostanie zmuszone do podwyższenia stóp procentowych , chociaż to nie jest bardzo na rękę Trampowi.
Pisałem o tym we wpisach o nazwie „FED”. Dotyczy to oczywiście długoterminowej strategi.
III wojna światowa wisi na włosku….a może już się rozpoczęła….skąd wezmą pieniądze na jej kontynuację …..pewno z drukarki.
Te 800 mld $ na zbrojenia w Europie skąd się wezmą?????
Jeżeli coś jest kopią czegoś, czyli jeżeli AT jest odzwierciedleniem geopolityki – to dlaczego analizujesz AT, a nie geopolitykę?
A co do drukarek – to właśnie o to chodzi, że politycy na świecie wolą zadrukować kryzys niź rozwiązać realny problem. I to dlatego nie będzie wielkich spadków w tym systemie – po prostu go zadrukują.
Bo AT rozumiem a geopolityka jest bardzo skomplikowana.
To co jest nam przekazywane to manipulacja w mediach głównego ścieku , jak to twierdza niektórzy , i prawdy się nie dowiesz.
Jakbyś poczytał co się działo historycznie w mocarstwach które fałszowały pieniądze i powodowały inflacje na przestrzeni ostatnich kilku tysiącleci to zawsze się to kończyło bankructwem lub (upadkiem) danego imperium.
Trzeba być bardzo naiwnym żeby sadzić że obecnie będzie inaczej.”Lepiej to już było”…polecam wrócić do tego postu
Reasumując i kończąc. Mniej więcej od 108000 na Wig do roku czasu zaczną sie spadki, które sprowadzą przez następne 2 lata Wig do 30000 pkt, a co za tym idzie upadają Państwa Zachodu z USA na czele. Czy dobrze zrozumiałem dzisiejszą wymianę poglądów?
Jeżeli mam dalej śledzić Twój blog to chciałbym wiedzieć konkretnie co się będzie działo wg Ciebie. Bo to będzie podlegało weryfikacji i od tego zależy czy się zarabia czy traci.
Pewno żadne państwa Europy czy USA nie upadną.Ale takie spadki na indeksach prognozuje.
To co się będzie działo na giełdzie w długim terminie w mojej ocenie się nie zmieniło od 5 lat.
Bedzie krach.
Jak możesz sobie sprawdzić w historii moich wpisów to wyszedłem z wszystkich akcji rok temu na jesieni. Zająłem na chwilę krótkie pozycje na opcjach i straciłem przy poziomie ok 2200pkt na Wig20. W tej chwili czekam rok czasu i będę wchodził na rynek III lub IV kwartał 2026 r. Nie zajmuję żadnej krótkiej pozycji do tego czasu. Czekam na zakupy.
Krach się rozpoczął w 2021 od tego momentu WIG urósł 50 % lubię taki krach.
Tylko nie pisz że za chwilę mi się sufit na głowę zarwie.A ty pijak słuchaj go to będziesz spał pod mostem jak postawisz dużą kasę.
Administrator dostał od wnuczka parę groszy i rżnie inwestora
Uważam że oceniasz rynek w zbyt krótkim czasie i dlatego nie widzisz tego co ja.Ja się patrze na rynek z perspektywy od 2015 roku.I pomimo tego że wykładam kawę na ławę i tak nikt tego nie bierze pod uwagę.Bo „łatwiej” ogarnąć to co się widzi w krótszym terminie
To tak jakbyś chciał zrozumieć wykres np. sinusoidy po obejrzeniu wykresu na podstawie 1/4 cyklu w dowolnym momencie.Nie da się przewidzieć dalszego ruchu sinusoidy jeśli rozpatrujesz np. zakres ruchu od 0 – 90 st.Widzisz wyraźnie że sinusoida rośnie i tak będziesz oceniał jej dalszy ruch.A tu się okaże że po 90 st. sinusoida zaczyna spadać.
Jak chcesz ocenić jej ruch rozpatrując np. okres od 90 – 180 stopni , to będziesz widział że spada i do 270 st. będziesz miał racje ….a potem nie.
W ten sposób patrząc na wykres zawsze będziesz w błędzie.Dopiero jak spojrzysz na ten wykres w pełnym zakresie tzn. 360 st. to będziesz mógł prawidłowo przewidzieć jej dalszy ruch.
podobnie jest na giełdzie z tym że tam jest sprawa jeszcze bardziej skomplikowana bo oprócz hossy mamy i bessy.
Z twojego dzisiejszego punktu widzenia masz racje…..ale jeśli ta tzw. korekta „hossy” od października 2022 będzie miała zakres większy od wsp. fibonaciego na 0,382.A co jeśli będzie miała 50 % .
A co jeśli osiągnie nawet 61,8 %.Co wtedy zrobisz????
A co zrobisz jak WIG spadnie poniżej dołka z października 2022…..czy wtedy twoja koncepcja będzie prawidłowa.
Do tego bardzo daleka droga ….ale jak tak to widzę bo analizuje WIG od 2015 roku.
Czy mam racje dopiero się okaże.
Ale czasami się zdarza że analizuje np.WIG w krótszym czasie .Tak jak ostatnio …za ostanie 2 miesiące.Jedno drugiemu nie przeczy.
Moja prognoza długoterminowa nie uległa zmianie.
Przyjrzyj się temu i sam oceń czy czasem nie mam racji.
Nie wymądrzam się tutaj że wszystko wiem najlepiej ale przedstawiam swój punkt widzenia.
Obecnie dla mnie punkt zwrotny dla WIG to poziom ok. 108 000 pkt.Czy się sprawdzi …zobaczymy.
Zobacz swoje wcześniejsze wpisy.Wszystkim tu czytającym i piszącym mówiłeś że jesteśmy na etapie fali C na Wig jak i na Dji.
Ale niestety rynek zrobił cię w wala i nie wiedziałeś jak wybrnąć stwierdziłeś że fala C zmieniła strukturę na podfale abc,a teraz krótkoterminowo nawet w aa bb czegoś takiego nie zobaczy się w całym internecie.
A co do korekty nieregularnej plaskiej czy ogólnie płaskiej .Korekta ma być płaska nie żaden krach.
A to że WIG spadnie do poziomów z 22 to co z tego niech najpierw spadnie .Bo twoje mądrości i przewidywania każdy zna i sprawdzalność zerowa to czemu teraz ma być inaczej.I nie bój się o moją głowę zobacz jak twoja jest poobijana
Piszesz że ” czegoś takiego nie zobaczy się w całym internecie”.
A co mnie interesuje cały internet ?????Ja nikogo nie kopiuje,ani nie naśladuje .. więc to co pisze internet dla mnie nie ma większego znaczenia.
To że od października 2022 byłem w tzw. czarnej dupie , nie ukrywałem .
Ale to co dzieje się dzisiaj od np. 2 miesięcy wygląda to dla mnie bardzo przejrzyście.Nie potrzebuje potwierdzenia w całym internecie że oceniam to prawidłowo.
Ale jednocześnie nie zmienia to mojego długoterminowe spojrzenia tego co się dzieje na giełdzie.
Zawsze warto patrzeć na to co się dzieje na giełdzie w krótkim horyzoncie czasowym np. miesiąc lub 2 , lub np. tydzień i trzeba tez patrzeć w dłuższym terminie np. rok, 10 lat.
Jedno drugiemu nie przeczy , ale uzupełnia się
Fala nieregularna płaska skończyła się w 2020 roku.Ty teraz powiesz że że to nie była fala nieregularna bo coś ci nie pasuje bo źle proporcje i wymyślasz różne cuda że to nie była korekta nieregularna.A to jest idealna korekta płaska podobnie jak na DJIi 2003-09 .A Teraz tworzysz jakieś urojone rysunki z podfalami b gdzie b jest 10 razy dłuższa od fali głównej .Chłopie zejdź na ziemię i pomysł i tak naprawdę spójrz na ten swój chory wykres.Taka korekta płaska gdzie fala B wybija szczyt fali A przeważnie fale A tylko nadbija robiąc pulapke na byki a nie takie potfale że jest to najdłuższa fala w całej historii Wig Spójrz na wykres Dji lata 60-te 2000 idealne fale nieregularne gdzie fala B nadbija fale A robiąc fałszywe wybicie.I taka fala nieregularna występuje w 90% w rynku byka l ty mi powiesz że patrzysz na wykres przez 10 lat i widzisz korektę nieregularna . No aż śmiać się chce
A jak sobie tak patrzysz długofalowo ja też to robię to w gwoli przypomnienia Od 2015 WIG nadal jest prawie 100% na plusie.I co z tego 10 letniego patrzenia ci wyszlo
To że piszesz że jest korekta nieregularna i podfala b podchodzi do niebotycznych i ekstremalnych rozmiarów to wiem i dlatego zaraz zacznie sie ostateczna fala C ,która przebije dołek 22 i zatrzyma sie na 28450 ..Nastepnie pojawi sie korekta wzrostowa .Ale to dopiero bedzie preludium to ogromnej zwały na dno den.Indeks Dji zatrzyma się na 500 pkt a będzie to -95 % .
Czy teraz w miarę opisałem o czym piszesz od 5 lat
Dokładnie tak.
Przyznam się że zaskoczyłeś mnie ……bardzo pozytywnie.
Nikt do tej pory nie poruszał i nie odczytał tego mojego przekazu jak ty.Niezależnie od tego czy to jest realne czy nie.Od samego początku powstania bloga tzn. ok. 5 lat.
Ale np. w 2020 roku,jeszcze nie tak dawno nikt jeszcze nie mówił i III wojnie światowej.A teraz już niektórzy mówią o tym i to bardzo głośno.Choć wydaje się to czystą abstrakcją????
Ale puki co trzeba się skopić na WIG .
Najpierw musi rozpocząć „korektę” tej „hossy” od października 2022.
Jak spadnie o 20 % wszyscy zaczną pisać o bessie.
Jak spadnie o 38 % będą pisać o kontynuacji bessy.
I wtedy zaczną się problemy ……kupować czy sprzedawać??????
Jak spadnie o 50 % wszyscy już będą przekonani o bessie.
Pewno będą tacy którzy mając gotówkę będą kupować.
Co będzie dalej wolę nie pisać…..po co.
Sami zobaczymy.
Ja nikogo nie straszę , ja przedstawiam tylko mój punkt widzenia.
Jaka w opinii naszych analityków będzie przyczyna tych spadków …..nie wiem.
Ale nasi analitycy na pewno znajda ta przyczynę ….tego jestem pewien.
Do wyznaczonego dla mnie punktu zwrotnego na WIG niewiele zostało …ok. 500 pkt. robi się ciekawie:)…..czekam.
A jak wszyscy mówią o wojnie to wiadomo że żadnej wojny już nie będzie tak samo jak żadnej zarazy bo już była.Cos by wystraszyć ludzie będzie ale to nie będzie .A poziomy ,które podajesz to czysty SF
Jak urośnie 10proc WIG to ty pójdziesz z torbami. ’
Od tego zacznijmy.
Skup się na swoich scenariuszach a nie to co inni będą mieli jak magicznie spadnie 38 czy 50proc.
Wystarczy 10-20proc dalszego wzrostu i nie będzie co zbierać po twoim depo. Ale na ten ruch nie masz żadnego planu.
Wszyscy tu piszący czytają twoje wizję że zrozumieniem tyle tylko że twoja prognoza jest całkowicie nierealna.500 pkt na Dji to jest wizja wyjęta prognozy SF .całkowicie nierealna.Tak samo jak nie ma żadnej korekty nieregularnej.
Powiem tak załóżmy że WIG spadnie do dołka 22 ale poziom 28450 jest totalnym poziomem wyśnionym przez ciebie
Super.Co 2 głowy to nie jedna.
Każdy z nas inaczej to widzi….ty w formie klina ….ja rozebrałem to na czynniki pierwsze.
Jeśli obie prognozy są ze sobą spójne to i ich prawdopodobieństwo jest tez większe.
I o to chodzi.
Każdy z nas dostrzega pewne rzeczy inaczej , ale jeśli w sumie widzimy „to samo” to prawdopodobieństwo tego jest większe.
Dzięki za dołączenie wykresu.
Aktualna sytuacja na indeksie Mwig 40 na tym co gra administrator tego bloga .Ale on tam nic nie widzi dla mnie to rzecz nie pojęta granie na jakims instrumencie a nie interesowanie sie tym.
Pisałem bodajże tydzień temu że indeks wybija sie z klina byc może konczącego i ,ze kliny mają to do siebie jeżeli na świecie nic się nie wydarzy szczególnego wykres wraca pod wybita linię .I tak stało się wczoraj Wybita linia teraz służy jako opór.
Dopiero wbicie się w klina zmieniło by postrzeganie tego indeksu na pozytywny. https://imgur.com/a/CSbCzuu
Na wykresach ,zadnych indeksów nie ma korekty nierególarnej płaskiej nawet krótkoterminowej.To są ttylko interpretacja administratora nic więcej nie popartą żadna jego wiedzą techniczną
Na teraz ruszają spółki zapomniane zdołowane i najwieksze śmieci o małej płynności ,które można podnieść w niebiosa bez duzego kapitału patrz new connect
No tragedia.
„Na wykresach ,zadnych indeksów nie ma korekty nierególarnej płaskiej nawet krótkoterminowej.”
Jak to nie ma jak są.
Przecież wyraźnie je opisałem na wykresie WIG za ostatnie 2 miesiące.!!!!!!!!!!!!!!!
Na tej podstawie wyznaczyłem bardzo precyzyjnie punkt zwrotny dla WIG…..obecne ATH.
Potem poziom dna fali „cc”.
Potem dno fali „C”.
Potem docelowy poziom korekty fali A/B/C….który zakończył się wcześniej o 500 pkt niż zakładałem
A ty nadal twierdzisz że to są brednie.
Jak WIG spadł do poziomu 103 900 zmieniłem pozycje na długą.
A dzisiaj rano zmieniłem pozycje na krótką.
Skąd ja to wziąłem ….z powietrza.Nie jestem jasnowidzem ….tylko czytam co widzę na AT…..opisuje to w szczegółach.
Ty inaczej analizujesz to co widzisz na wykresie.Ale nie opowiadaj że tylko ty masz racje ..a inni nie wiedza o czym piszą.To że nie ma tego w książkach to nie znaczy że to nie ma sensu.!!!!!Człowieku obudź się.
A ty to kwestionujesz .
Ręce opadają.
Ale ja nie zamierzam cie przekonywać.Tylko dzielę się swoimi spostrzeżeniami.
ps. ale może to i dobrze bo przynajmniej wiem z kim mam do czynienia
Bardzo fajnie ,ze wiesz .Nie dawno puściłem tu w objeg po raz drugi indeks Mwig z lat 2009-2018 .Książkowy przykład 5 fal eliota .Ty grając na tym indeksie kompletnie tego nie widziałeś.Ostatnio robiac ten wykres zawołałem ,zonę kompletnie giełda ja nigdy nie interesowała i spytałem jej ile tu widzi fa, bez wachania odpowiedziała 5 .A czemu pytasz spytała , a ja ,ze piszę z pewnym analitykiem technicznym ,który gra na tym indeksie od lat i tego nie zobaczył.Zasmiała się i wyszła.Kolejna rzeczl Latarnia morska Didzej 03-2009 ksiązkowa korekta nieregularna nie widziałeś tego nawet po długim fakcie .I ty piszący że ogólnie to widzisz wszystko w długim terminie i teraz mam ci przyznać racje ,ze w ciagu dwoch miesięcy pojawiły się same korekty nieregularne to już no ręce opadają.
A tak naprawdę przez 5 lat czytania tego bloga to muszę stwierdzić ze chyba raz cos powiedziałeś o formacji trójkąta i moze raz o piątce eliota a tak same korekty nieregularne .A już ostatnie 3 lata to same sukcesy
I to jest właśnie piękne.Niby widzimy ten sam wykres ,a interpretujemy go inaczej.
Jak to można zrozumieć???????
To zdradź mi jakie wnioski wyciągasz z twojej prognozy na przyszłość.Bo to przecież jest najważniejsze……..np. na najbliższy rok.
I jeszcze jedno.
Ja nie kwestionuje twoich oznaczeń , tylko mam inne spojrzenie na to wszystko.
Sam musisz zauważyć że nie da się porównać np. Mwig z lat 2009 – 2018 z np. WIG za ten sam okres.
Ja stosuje do interpretacji tylko WIG bo uważam że pozostałe indeksy np.Mwig lu WIG 20 dają fałszywy obraz na wykresie.
To są jedynie pochodne indeksu WIG i nie odzwierciedlają prawidłowo tego co się dzieje na giełdzie.
Co prawda można zawsze coś tam zauważyć tak jak ty zauważyłeś piątkę Eliotta za okres 2009-2018.
Myślę że jedynie czas może prawidłowo ocenić kto z nas ma racje.I nie stanie się to na pewno w najbliższych miesiącach.
Można spokojnie porównać mwig do Wigu w tym czasie .Nawet wykresy są u ciebie na blogu z tego okresu tyle tylko ,że .na Wig od roku 2015 fala 4 zeszła poniżej fali 1 i dlatego te wykresy nie są identyczne ale 5 fal na Wig są bardzo podobne.
A prognoza na kolejny rok też pisana tu ..Po 5 eliota 2009-18 i korekcie abc do 2020 jesteśmy w nowym impulsie wzrostowym i na etapie fali 3 .Czy ona dobiegła końca trzeba jeszcze obserwować .Bardzo ważny poziom obrony to 89 tys na WIG ale tu jeszcze sporo zapasu
Nie chcę tu wchodzić w szczegóły bo i tak nic z tego nie zrozumiesz bo tu wiesz tyle o AT że stale i wciąż widzisz korekty nieregularnej ,która to nigdy nie zrobi krachu gdyż to jest korekta dużych wzrostów po której rynek znów idzie w górę.
Właściwie jak sięgnąć pamięcią to już u Komara mówiłeś że czeka nas krach wszechczasów jakiś 30 lat i były spadki ale to były zwykle bessy.
A wszelakie poziomy 500 pkt na Dji czy jeszcze większą zwala od 28450 to chyba naczytałem się jakiś historii nie z tego swiata
Ok. rozumieniem twój przekaz.
Muszę to jednak skomentować.
Wg Eliotta fala 4 nigdy nie zachodzi fali 1 , dlatego twoje założenia sa błędne.
Dlatego tez stwierdziłem że Mwig jest pochodna indeksu WIG i daje blednę interpretacje do wykresu.
Musisz zauważyć że ja nie kwestionuje twoich oznaczeń na WIG tylko robi to Elliot.
Więc twoje założenia że w chwili obecnej mogą być nieprawidłowe dla WIG.
Co do oznaczeń na Mwig wg ciebie jesteśmy na etapie drugiej hossy tzn. drugiej piątki Elliotta.
Spadek indeksu WIG do poziomu 28 490 pkt jest nadal aktualny i mam bardzo mocne przeczucie że tym razem aktualne ATH dla WIG okaże się ostateczne.
Ale to sa moje prognozy.
Ty uważasz że zgodnie z Mwig jesteśmy na nowej hossie, a WIG zaczął korektę.
Niech każdy z nas trzyma się swojej prognozy , i będziemy mogli ja weryfikować na bieżąco.
Zależy mi tylko na indywidualnym podejściu do prognozowania.
Jaki sens ma dyskusja z osoba która np. nic nie wie i potwierdza moje prognozy.
Bardzo rzadko w właściwie nigdy nie stosuje do analizy wykresu oznaczeń wg Eliotta , mam na myśli fale impulsu ( piątki ) i fale korygujące ( trójki) , ale w za ostatnie 2 miesiące na WIG zauważyłem coś czego nie widziałem od października 2022 na WIG.
Piszesz że …………………..”Nie chcę tu wchodzić w szczegóły bo i tak nic z tego nie zrozumiesz bo tu wiesz tyle o AT że stale i wciąż widzisz korekty nieregularnej ,która to nigdy nie zrobi krachu gdyż to jest korekta dużych wzrostów po której rynek znów idzie w górę”…………………..ale jak WIG spadnie do poziomu 28 490 pkt to nie będzie to ….nazwijmy krach……po którym będą wzrosty.
Za to twoje cuda niewiast na formacji nieregularnej są nadal w mocy.Chyba raczysz sobie żartować .Dorysowujesz kreski podfale i inne cuda byle trwać przy swoim założeniu.Czlowieku podfała nigdy ale to nigdy nie może być dłuższa od fali głównej nie ma takiej możliwości.
Ja nie napisałem że mwig jest w nowej hossie a WIG nie.
Oba indeksy są ze sobą powiązane .Wykresy nie mogą być spójne 1 do 1 gdyż mwig ma spółki o innej wadze niż np WIG 20 ,który nadaje ton całemu WIG oczywiście WIG 20 TR uwzględniający dywidendy.
Ja stwierdzam że zarówno WIG jak i Mwig całe GPW od 2020 jest w nowym impulsie wzrostowym.
Nie pokoi mnie tylko bardzo wysokie wyceny w USA dokąd tam może bessa zawędrować za jakiś czas co i nas w tym samym czasie pokiereszuje
No to inaczej postrzegamy to się dzieje na rynku.
Ale to dobrze , nie warto się spierać kto ma racje , bo na dzień dzisiejszy to tylko dyskusja akademicka.
Moje zdanie znasz , ja znam twoje zdanie.
I możemy „spokojnie” obserwować co się dzieje na rynku.
Pozdrawiam 🙂
Generalnie mówie po raz enty.Nie ma hossy bez banków.To co wisiało nad naszym rynkiem zostało zmaterializowane.
Tak właśnie nasi politycy dbają o interes ciułaczy na funduszach emerytalnych..Przecież banki ma każdy fundusz emerytalny .Jak branza ma swoje 5 mnut i zarabia na wysokich stopach % to trzeba im dowalić ale jak stopy były nisko to nikt się o to nie martwił.
Tak jak w covid były spółki co w pare miesięcy zarobiły krocie na maseczkach i respiratorach to trzeba im dowalić podatek ???
Oczywiście banki sobie poradzą nie to ze bym płakał przerzucą to na klijenta.
Zagranica tu głównie grała to teraz się powoli ewakuje.Z resztą indeks wig banki jest po ogromnym rajdzie i coś zapalnego musiało sie zadziać nie bez przyczyny akurat w piątek bo kreska ma na koniec tygodnia się zgadzać ,Czyli ogromna luka bessy na bankach i widoczna duża gwiazda wieczorna na tym indeksie.Po takim ciosie ciężko się bedzie podnieść i na razie nie widzę koni pociagowych z innych branz ,Sam Orlen i energetyka nie dadzą rady.
Choc z dużych spółek kapitał spekulacyjny może zasilić małe podmioty ,,które jeszcze nie były grane
W 94 roku też byli tacy co byli winni że hossa się skończyła …nie pamiętam kogo winili za to ale tak było …jest hossa ,potem jest bessa i nie ma sensu szukania winnych …możesz narzekać na nasz rząd ,na zagranicę ,ale jak wszystkie rynki runa z Walk Street na czele to kto będzie winny …raz mamy piękną pogodę , raz burze z piorunami …i kogo mam za to winić …jest jak jest i trzeba to zaakceptować …ale fajnie jest jak potrafisz to przewidzieć
To były zupełnie inne czasy.Większość akcji w hossie w 1993 r. rosła po 10 % dziennie, wszyscy grali ( inwestowali ) na giełdzie , nikt się nie znał na AT , ale wszyscy grali, no może nie wszyscy ale tzw. większość.Żeby zrozumieć giełdę pojechałem do Katowic na szkolenie z analizy fundamentalnej które organizowało biuro maklerskie.Jak przyszedłem na zajęcia byłem głupi bo nic nie widziałem na temat analizy fundamentalnej , a po zakończeniu kursu okazało się że jestem jeszcze głupszy , bo wydawało mi się że coś wiem.
Dlatego skupiłem się na analizie technicznej.Dzisiaj już wiem że giełda rządzi i AT i fundamenty.Ale puki jest hossa to wszystko ma małe znaczenie …bo „wszystko” rośnie. Problemy sie zaczynają jak rozpoczyna się bessa …lub krach……wtedy większość teorii które do tej pory były aktualne biorą w łeb.
Biura maklerskie były w bankach i żeby złożyć zlecenie trzeba było fizycznie ustawić się do kolejki do okienka w którym makler przyjmował zlecenia.Kolejki miały po 10 i 20 osób czasami.
Wyniki notowań odsłuchiwało się w pracy z radia.Robiliśmy przerwę w pracy z kolegami i szliśmy do mistrzówki i odsłuchiwaliśmy wyniki w radio.Spółek było kilkanaście także trwało to chwile.
Byli tacy którzy chcieli zrezygnować z pracy bo na giełdzie dużo więcej zarabiali.Dwóch z naszych kolegów zmienili zawód i zaczęli pracować w biurze maklerskim po zdobyciu uprawnienie maklera.Ale z tego co wiem nie mieli rewelacyjnych wyników inwestycyjnych jak inwestorzy. Potem przyszła bessa i ludzie dalej stojąc w kolejkach pluli na wszystkich , na rzad , polityków , pogodę ,panikarzy którzy sprzedają zamiast je trzymać itp.
Jak urośnie 10proc WIG to ty pójdziesz z torbami. ’
Od tego zacznijmy.
Skup się na swoich scenariuszach a nie to co inni będą mieli jak magicznie spadnie 38 czy 50proc.
Wystarczy 10-20proc dalszego wzrostu i nie będzie co zbierać po twoim depo. Ale na ten ruch nie masz żadnego planu.
Nie przestraszyłem się ,spanikowałem i nie zmieniłem zdania ..po wzroście WIG od października 2022 o 130 % ….wiec nie strasz mnie jakimś tam wzrostem o 10 %.:)
Jak by urosło nawet o kolejne 50 % admin jest gotowy bo gra jedną lub dwoma krótkimi .Tak można grać do usranej śmierci i jeden dzień dłużej.
Przerysuje tylko podfale na aas,bbbi CCC i korekta nieregularna będzie grać jak ta lala.Tyle tylko że fala C będzie spadać od 150 kilo i tyle w temacie
Nic z tego nie rozumiesz co pisze.
No ale to jest częściowo moja wina że odpowiadam na pytania chłopca który jest na poziomie przedszkolaka w krótkich spodenkach , a ja z nim chce rozmawiać o rachunku pochodnych.
Dopiero co pisałeś że opisałem co piszesz od 5 lat i byłes pod wrażeniem ,Teraz piszesz ,że jestem chłopcem w spodenkach.
Człowieku opisałem całą prawdę pojęcia o AT nie masz za grosz .Każdy rozumie co ty tu piszesz nikt nie jest dzieckiem.
Tyle tylko twój portfel pokazuje jakim jesteś graczem od 30 lat.Daj jakieś swoje alibi ,ze jesteś dobry i jakąś sprawdzalność.
A ,ze teraz to już na pewno tak będzie jakoś mnie kużwa nie przekonuje.To tak jak słaby szachista od 30 lat mówi ,ze wygra a on cały czas przegrywa ale wciaz mówi ,ze teraz już na pewno .Jak ktoś jest słaby w jakiejś dziedzinie to nagle mistrzem nie zostanie.
„Jak to mówią z gów….a pocisku nie zrobisz
Pijak ciebie posłuchał i już wszystko stracił
W pewnym sensie ciebie rozumiem ….bo nie mam wyników.
I nie warto się kimś przejmować jak nie ma wyników.
Jak będę miał wyniki to inaczej na to samo spojrzysz.
A wyniki same przyjdą.To jest tylko kwestia czasu.
Wot i cała filozofia.
Wyniki same przyjdą? A niby czemu? Ja tu widzę, że bankrut szybciej przyjdzie.
Równie dobrze mógłbyś shortowac apple i latami czekac na wyniki. I bys się nie doczekał.
Ja tam nikomu źle nie życzę.
Ale ty masz swoje zdanie na ten temat.
Michal 14 września 2025
Jesteś pewny, że zarobisz. A inni stracą bo sądzą inaczej.
Skąd ta pewność skoro sam straciłeś w pewnym momencie 4 razy więcej niż budzet startowy?
Sam wszystkim mówisz, że mają akcje więc im się zaraz zarwie sufit.
Twoim jedynym argumentem jest rysunek z abc.
Osoby co grają long maja zdecydowanie więcej argumentów.
To kto komu zle życzy?
Niech najpierw przyjdą Jak ktoś nie rozumie tego co robi przez 30 lat .To nagle Ajsztajnem nie zostanie.
A gadanie to że teraz zyski przyjdą nie wierzę ci za grosz .Wchodzę tu tylko w wolnej chwili by poczytać twoje wizję nie poparte żadna wiedzą techniczną .Bo jak można przez 30 lat grać na jednej formacji i wyszukiwać jej stałe i wciąż.Ktos tu pytał co widzisz na wykresie .Ty odparłem że nic bo nic nie mogłeś przypasować do korekty nieregularnej.Smutne to
Czasami tak jest że nic nie widzę na wykresie.Może nawet nie czasami ale nawet często, ale to co się dzieje od 2 miesiecy na WIG widzę bardzo dobrze i opisuje to.
Natomiast nie znam przyczyny …na dzisiaj …wzrostu DJI powyżej swojego ATH które utrzymywało się od grudnia 2024.
A co potem?
Masz w poprzednim wpisie.
Ludzie zacznijcie czytać co pisze.
Chcecie mieć podane wszystko na tacy ,a nawet nie jesteście w stanie sięgnąć do poprzedniego postu.
Tragedia.
Jak chcesz się nauczyć łowić ryby to musisz poświecić trochę czasu aby poznać co to jest sprzęt wędkarski , jakie mamy rodzaje ryb , jakie techniki , gdzie na jakich wodach rozne gatunki ryb wystepują.
Nikt ci nie powie że jutro pomiedzy 5 rano a 10.00 jak zarzucisz na spławik robaka w stawie u sąsiada to złowisz 10 karasi.
Jak komuś sie nie che ….to niech idzie do sklepu rybnego.
Bierzesz to co chcesz , ile chcesz i płacisz.
Ja staram sie przekazać 80 % wiedzy do inwestowania , ale te 20 % musisz sam zrobić.
Jak to komuś nie odpowiada to niech idzie do sklepu rybnego.
Podsumujmy:
Jedziemy na 107970, a potem już bessa …
na 30000 na WIG?
Czy już dobrze rozumiem?
pozdr.
Pewno to nie będzie taka prosta do 3000, ale kierunek ten .
Po drodze będą większe i mniejsze korekty których nie jestem w stanie przewidzieć.
Twój portfel pokazuje jaki z ciebie rekin.
Hahaha
Tyle wiesz co zjesz .
Ale dobrze że umiesz liczyć.
Czy masz na uwadze jakiś poziom WIGu – powyżej 110000 pkt, który będzie osiągnięty przed spadkiem do 30000 pkt. (czyli nie będzie wtedy wiadomo czy w ogóle tam dotrze) i przyznasz, że nie miałeś racji, że się pomyliłeś i AT nie działa i to wszystko co pisałeś to nie prawda?
pozdr.
Puki co to jest poziom ok. 108 000.
Jeśli zostanie pokonany to będę musiał analizować to wszystko od nowa.
Czyli interpretacja wsteczna zawsze skuteczna.
pozdr.
Nie zawsze, ale na czymś trzeba bazować.
Jeśli zauważyłeś i jeśli czytasz na bieżąco co piszę to od ustanowienia nowych ceł przez Trampa zmieniałem wielokrotnie swoje podejście do aktualnej sytuacji na giełdzie…..z podkreśleniem aktualnej …bo co do długoterminowej prognozy nic nie zmieniłem.
Jeśli w długoterminowej prognozie nic się nie zmienia, to jaki maksymalny czas dajesz od dzisiaj, że WIG osiągnie 30000pkt?
Nie daje czasu bo z czasem, zawsze mam największe problemy.
W 2019 roku myślałem że jesteśmy blisko ,że formację a A/B/C która zaczęła się okładać w 2015 roku „wkrótce” się zakończy , a tu nagle pojawił sie covid który wszystko to zaburzył.
Ale uważam że w długim terminie WIG dotrze do poziomu który wtedy wyznaczyłem tzn. 28 490 pkt.
Także o ile wartości na indeksach można wyznaczyć , o tyle z czasem sobie nie radzę.
Być może są metody do określenia czasu ,kiedyś przeczytałem nawet książkę na ten temat ale w praktyce sobie nie potrafiłem z tym poradzić.
Skupiam się na indeksach w wartościach które można odczytać z AT.
Bardzo ciekawym przykładem na to jest to co się obecnie dzieje na WIG od 2 miesięcy.
Staram się to opisywać na bieżąco.
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem to jeżeli w długim terminie dalej będą wzrosty, a Wig będzie miał korekty np do 75000 pkt, potem może do 90000 pkt, a za 10 lat będzie miał 200000 pkt, a za 20 lat 500000 pkt Ty dalej będziesz rysował te kreski i fale, podfale i pisał o bessie do 30000 pkt na WIG?
Wg mnie wzrosty na WIG i DJI się skończyły.
No i to jest wreszcie konkretna odpowiedź !
Tylko przy tym systemie pieniężnym niestety niemożliwa.
Musimy zmienić system pieniężny, albo bardzo ostro podnosić stopy procentowe- dużo bardziej niż prawdziwa inflacja.
I to będzie prawdziwa przyczyna spadków, a nie AT!
pozdr.
AT nigdy nie jest i nie będzie przyczyna spadków.Ona tylko odzwierciedla to co się dzieje w geopolityce.
Tak samo jak termometr nie jest przyczyną zmiany temperatury, tylko pokazuje jej wartość.
Myślę że w niedługim czasie Banki centralne i FED zostanie zmuszone do podwyższenia stóp procentowych , chociaż to nie jest bardzo na rękę Trampowi.
Pisałem o tym we wpisach o nazwie „FED”. Dotyczy to oczywiście długoterminowej strategi.
III wojna światowa wisi na włosku….a może już się rozpoczęła….skąd wezmą pieniądze na jej kontynuację …..pewno z drukarki.
Te 800 mld $ na zbrojenia w Europie skąd się wezmą?????
Jeżeli coś jest kopią czegoś, czyli jeżeli AT jest odzwierciedleniem geopolityki – to dlaczego analizujesz AT, a nie geopolitykę?
A co do drukarek – to właśnie o to chodzi, że politycy na świecie wolą zadrukować kryzys niź rozwiązać realny problem. I to dlatego nie będzie wielkich spadków w tym systemie – po prostu go zadrukują.
pozdr.
Bo AT rozumiem a geopolityka jest bardzo skomplikowana.
To co jest nam przekazywane to manipulacja w mediach głównego ścieku , jak to twierdza niektórzy , i prawdy się nie dowiesz.
Jakbyś poczytał co się działo historycznie w mocarstwach które fałszowały pieniądze i powodowały inflacje na przestrzeni ostatnich kilku tysiącleci to zawsze się to kończyło bankructwem lub (upadkiem) danego imperium.
Trzeba być bardzo naiwnym żeby sadzić że obecnie będzie inaczej.”Lepiej to już było”…polecam wrócić do tego postu
Reasumując i kończąc. Mniej więcej od 108000 na Wig do roku czasu zaczną sie spadki, które sprowadzą przez następne 2 lata Wig do 30000 pkt, a co za tym idzie upadają Państwa Zachodu z USA na czele. Czy dobrze zrozumiałem dzisiejszą wymianę poglądów?
Jeżeli mam dalej śledzić Twój blog to chciałbym wiedzieć konkretnie co się będzie działo wg Ciebie. Bo to będzie podlegało weryfikacji i od tego zależy czy się zarabia czy traci.
pozdr.
Pewno żadne państwa Europy czy USA nie upadną.Ale takie spadki na indeksach prognozuje.
To co się będzie działo na giełdzie w długim terminie w mojej ocenie się nie zmieniło od 5 lat.
Bedzie krach.
Jak możesz sobie sprawdzić w historii moich wpisów to wyszedłem z wszystkich akcji rok temu na jesieni. Zająłem na chwilę krótkie pozycje na opcjach i straciłem przy poziomie ok 2200pkt na Wig20. W tej chwili czekam rok czasu i będę wchodził na rynek III lub IV kwartał 2026 r. Nie zajmuję żadnej krótkiej pozycji do tego czasu. Czekam na zakupy.
pozdr.
Jaka jest moja prognoza w tym temacie wiesz.
Krach się rozpoczął w 2021 od tego momentu WIG urósł 50 % lubię taki krach.
Tylko nie pisz że za chwilę mi się sufit na głowę zarwie.A ty pijak słuchaj go to będziesz spał pod mostem jak postawisz dużą kasę.
Administrator dostał od wnuczka parę groszy i rżnie inwestora
Uważam że oceniasz rynek w zbyt krótkim czasie i dlatego nie widzisz tego co ja.Ja się patrze na rynek z perspektywy od 2015 roku.I pomimo tego że wykładam kawę na ławę i tak nikt tego nie bierze pod uwagę.Bo „łatwiej” ogarnąć to co się widzi w krótszym terminie
To tak jakbyś chciał zrozumieć wykres np. sinusoidy po obejrzeniu wykresu na podstawie 1/4 cyklu w dowolnym momencie.Nie da się przewidzieć dalszego ruchu sinusoidy jeśli rozpatrujesz np. zakres ruchu od 0 – 90 st.Widzisz wyraźnie że sinusoida rośnie i tak będziesz oceniał jej dalszy ruch.A tu się okaże że po 90 st. sinusoida zaczyna spadać.
Jak chcesz ocenić jej ruch rozpatrując np. okres od 90 – 180 stopni , to będziesz widział że spada i do 270 st. będziesz miał racje ….a potem nie.
W ten sposób patrząc na wykres zawsze będziesz w błędzie.Dopiero jak spojrzysz na ten wykres w pełnym zakresie tzn. 360 st. to będziesz mógł prawidłowo przewidzieć jej dalszy ruch.
podobnie jest na giełdzie z tym że tam jest sprawa jeszcze bardziej skomplikowana bo oprócz hossy mamy i bessy.
Z twojego dzisiejszego punktu widzenia masz racje…..ale jeśli ta tzw. korekta „hossy” od października 2022 będzie miała zakres większy od wsp. fibonaciego na 0,382.A co jeśli będzie miała 50 % .
A co jeśli osiągnie nawet 61,8 %.Co wtedy zrobisz????
A co zrobisz jak WIG spadnie poniżej dołka z października 2022…..czy wtedy twoja koncepcja będzie prawidłowa.
Do tego bardzo daleka droga ….ale jak tak to widzę bo analizuje WIG od 2015 roku.
Czy mam racje dopiero się okaże.
Ale czasami się zdarza że analizuje np.WIG w krótszym czasie .Tak jak ostatnio …za ostanie 2 miesiące.Jedno drugiemu nie przeczy.
Moja prognoza długoterminowa nie uległa zmianie.
Przyjrzyj się temu i sam oceń czy czasem nie mam racji.
Nie wymądrzam się tutaj że wszystko wiem najlepiej ale przedstawiam swój punkt widzenia.
Obecnie dla mnie punkt zwrotny dla WIG to poziom ok. 108 000 pkt.Czy się sprawdzi …zobaczymy.
Zobacz swoje wcześniejsze wpisy.Wszystkim tu czytającym i piszącym mówiłeś że jesteśmy na etapie fali C na Wig jak i na Dji.
Ale niestety rynek zrobił cię w wala i nie wiedziałeś jak wybrnąć stwierdziłeś że fala C zmieniła strukturę na podfale abc,a teraz krótkoterminowo nawet w aa bb czegoś takiego nie zobaczy się w całym internecie.
A co do korekty nieregularnej plaskiej czy ogólnie płaskiej .Korekta ma być płaska nie żaden krach.
A to że WIG spadnie do poziomów z 22 to co z tego niech najpierw spadnie .Bo twoje mądrości i przewidywania każdy zna i sprawdzalność zerowa to czemu teraz ma być inaczej.I nie bój się o moją głowę zobacz jak twoja jest poobijana
Piszesz że ” czegoś takiego nie zobaczy się w całym internecie”.
A co mnie interesuje cały internet ?????Ja nikogo nie kopiuje,ani nie naśladuje .. więc to co pisze internet dla mnie nie ma większego znaczenia.
To że od października 2022 byłem w tzw. czarnej dupie , nie ukrywałem .
Ale to co dzieje się dzisiaj od np. 2 miesięcy wygląda to dla mnie bardzo przejrzyście.Nie potrzebuje potwierdzenia w całym internecie że oceniam to prawidłowo.
Ale jednocześnie nie zmienia to mojego długoterminowe spojrzenia tego co się dzieje na giełdzie.
Zawsze warto patrzeć na to co się dzieje na giełdzie w krótkim horyzoncie czasowym np. miesiąc lub 2 , lub np. tydzień i trzeba tez patrzeć w dłuższym terminie np. rok, 10 lat.
Jedno drugiemu nie przeczy , ale uzupełnia się
Fala nieregularna płaska skończyła się w 2020 roku.Ty teraz powiesz że że to nie była fala nieregularna bo coś ci nie pasuje bo źle proporcje i wymyślasz różne cuda że to nie była korekta nieregularna.A to jest idealna korekta płaska podobnie jak na DJIi 2003-09 .A Teraz tworzysz jakieś urojone rysunki z podfalami b gdzie b jest 10 razy dłuższa od fali głównej .Chłopie zejdź na ziemię i pomysł i tak naprawdę spójrz na ten swój chory wykres.Taka korekta płaska gdzie fala B wybija szczyt fali A przeważnie fale A tylko nadbija robiąc pulapke na byki a nie takie potfale że jest to najdłuższa fala w całej historii Wig Spójrz na wykres Dji lata 60-te 2000 idealne fale nieregularne gdzie fala B nadbija fale A robiąc fałszywe wybicie.I taka fala nieregularna występuje w 90% w rynku byka l ty mi powiesz że patrzysz na wykres przez 10 lat i widzisz korektę nieregularna . No aż śmiać się chce
To się śmiej.Kto ci broni.
A jak sobie tak patrzysz długofalowo ja też to robię to w gwoli przypomnienia Od 2015 WIG nadal jest prawie 100% na plusie.I co z tego 10 letniego patrzenia ci wyszlo
Nic z tego nie rozumiesz , a piszę o tym już 5 lat……ciągle to samo.
To że piszesz że jest korekta nieregularna i podfala b podchodzi do niebotycznych i ekstremalnych rozmiarów to wiem i dlatego zaraz zacznie sie ostateczna fala C ,która przebije dołek 22 i zatrzyma sie na 28450 ..Nastepnie pojawi sie korekta wzrostowa .Ale to dopiero bedzie preludium to ogromnej zwały na dno den.Indeks Dji zatrzyma się na 500 pkt a będzie to -95 % .
Czy teraz w miarę opisałem o czym piszesz od 5 lat
Dokładnie tak.
Przyznam się że zaskoczyłeś mnie ……bardzo pozytywnie.
Nikt do tej pory nie poruszał i nie odczytał tego mojego przekazu jak ty.Niezależnie od tego czy to jest realne czy nie.Od samego początku powstania bloga tzn. ok. 5 lat.
Ale np. w 2020 roku,jeszcze nie tak dawno nikt jeszcze nie mówił i III wojnie światowej.A teraz już niektórzy mówią o tym i to bardzo głośno.Choć wydaje się to czystą abstrakcją????
Ale puki co trzeba się skopić na WIG .
Najpierw musi rozpocząć „korektę” tej „hossy” od października 2022.
Jak spadnie o 20 % wszyscy zaczną pisać o bessie.
Jak spadnie o 38 % będą pisać o kontynuacji bessy.
I wtedy zaczną się problemy ……kupować czy sprzedawać??????
Jak spadnie o 50 % wszyscy już będą przekonani o bessie.
Pewno będą tacy którzy mając gotówkę będą kupować.
Co będzie dalej wolę nie pisać…..po co.
Sami zobaczymy.
Ja nikogo nie straszę , ja przedstawiam tylko mój punkt widzenia.
Jaka w opinii naszych analityków będzie przyczyna tych spadków …..nie wiem.
Ale nasi analitycy na pewno znajda ta przyczynę ….tego jestem pewien.
Do wyznaczonego dla mnie punktu zwrotnego na WIG niewiele zostało …ok. 500 pkt. robi się ciekawie:)…..czekam.
A jak wszyscy mówią o wojnie to wiadomo że żadnej wojny już nie będzie tak samo jak żadnej zarazy bo już była.Cos by wystraszyć ludzie będzie ale to nie będzie .A poziomy ,które podajesz to czysty SF
🙂
Jak urośnie 10proc WIG to ty pójdziesz z torbami. ’
Od tego zacznijmy.
Skup się na swoich scenariuszach a nie to co inni będą mieli jak magicznie spadnie 38 czy 50proc.
Wystarczy 10-20proc dalszego wzrostu i nie będzie co zbierać po twoim depo. Ale na ten ruch nie masz żadnego planu.
Nie musisz się powtarzać……zrozumiałem za pierwszym razem…:)
Wszyscy tu piszący czytają twoje wizję że zrozumieniem tyle tylko że twoja prognoza jest całkowicie nierealna.500 pkt na Dji to jest wizja wyjęta prognozy SF .całkowicie nierealna.Tak samo jak nie ma żadnej korekty nieregularnej.
Powiem tak załóżmy że WIG spadnie do dołka 22 ale poziom 28450 jest totalnym poziomem wyśnionym przez ciebie
To nie jest żadne SF, i nie wyśnione poziomy ….to tylko czysta AT.
https://imgur.com/a/ueUv6cT
Wklejam jeszcze wykres liniowy wygładzony
Super.Co 2 głowy to nie jedna.
Każdy z nas inaczej to widzi….ty w formie klina ….ja rozebrałem to na czynniki pierwsze.
Jeśli obie prognozy są ze sobą spójne to i ich prawdopodobieństwo jest tez większe.
I o to chodzi.
Każdy z nas dostrzega pewne rzeczy inaczej , ale jeśli w sumie widzimy „to samo” to prawdopodobieństwo tego jest większe.
Dzięki za dołączenie wykresu.
Aktualna sytuacja na indeksie Mwig 40 na tym co gra administrator tego bloga .Ale on tam nic nie widzi dla mnie to rzecz nie pojęta granie na jakims instrumencie a nie interesowanie sie tym.
Pisałem bodajże tydzień temu że indeks wybija sie z klina byc może konczącego i ,ze kliny mają to do siebie jeżeli na świecie nic się nie wydarzy szczególnego wykres wraca pod wybita linię .I tak stało się wczoraj Wybita linia teraz służy jako opór.
Dopiero wbicie się w klina zmieniło by postrzeganie tego indeksu na pozytywny.
https://imgur.com/a/CSbCzuu
Na wykresach ,zadnych indeksów nie ma korekty nierególarnej płaskiej nawet krótkoterminowej.To są ttylko interpretacja administratora nic więcej nie popartą żadna jego wiedzą techniczną
Na teraz ruszają spółki zapomniane zdołowane i najwieksze śmieci o małej płynności ,które można podnieść w niebiosa bez duzego kapitału patrz new connect
No tragedia.
„Na wykresach ,zadnych indeksów nie ma korekty nierególarnej płaskiej nawet krótkoterminowej.”
Jak to nie ma jak są.
Przecież wyraźnie je opisałem na wykresie WIG za ostatnie 2 miesiące.!!!!!!!!!!!!!!!
Na tej podstawie wyznaczyłem bardzo precyzyjnie punkt zwrotny dla WIG…..obecne ATH.
Potem poziom dna fali „cc”.
Potem dno fali „C”.
Potem docelowy poziom korekty fali A/B/C….który zakończył się wcześniej o 500 pkt niż zakładałem
A ty nadal twierdzisz że to są brednie.
Jak WIG spadł do poziomu 103 900 zmieniłem pozycje na długą.
A dzisiaj rano zmieniłem pozycje na krótką.
Skąd ja to wziąłem ….z powietrza.Nie jestem jasnowidzem ….tylko czytam co widzę na AT…..opisuje to w szczegółach.
Ty inaczej analizujesz to co widzisz na wykresie.Ale nie opowiadaj że tylko ty masz racje ..a inni nie wiedza o czym piszą.To że nie ma tego w książkach to nie znaczy że to nie ma sensu.!!!!!Człowieku obudź się.
A ty to kwestionujesz .
Ręce opadają.
Ale ja nie zamierzam cie przekonywać.Tylko dzielę się swoimi spostrzeżeniami.
ps. ale może to i dobrze bo przynajmniej wiem z kim mam do czynienia
Bardzo fajnie ,ze wiesz .Nie dawno puściłem tu w objeg po raz drugi indeks Mwig z lat 2009-2018 .Książkowy przykład 5 fal eliota .Ty grając na tym indeksie kompletnie tego nie widziałeś.Ostatnio robiac ten wykres zawołałem ,zonę kompletnie giełda ja nigdy nie interesowała i spytałem jej ile tu widzi fa, bez wachania odpowiedziała 5 .A czemu pytasz spytała , a ja ,ze piszę z pewnym analitykiem technicznym ,który gra na tym indeksie od lat i tego nie zobaczył.Zasmiała się i wyszła.Kolejna rzeczl Latarnia morska Didzej 03-2009 ksiązkowa korekta nieregularna nie widziałeś tego nawet po długim fakcie .I ty piszący że ogólnie to widzisz wszystko w długim terminie i teraz mam ci przyznać racje ,ze w ciagu dwoch miesięcy pojawiły się same korekty nieregularne to już no ręce opadają.
A tak naprawdę przez 5 lat czytania tego bloga to muszę stwierdzić ze chyba raz cos powiedziałeś o formacji trójkąta i moze raz o piątce eliota a tak same korekty nieregularne .A już ostatnie 3 lata to same sukcesy
I to jest właśnie piękne.Niby widzimy ten sam wykres ,a interpretujemy go inaczej.
Jak to można zrozumieć???????
To zdradź mi jakie wnioski wyciągasz z twojej prognozy na przyszłość.Bo to przecież jest najważniejsze……..np. na najbliższy rok.
I jeszcze jedno.
Ja nie kwestionuje twoich oznaczeń , tylko mam inne spojrzenie na to wszystko.
Sam musisz zauważyć że nie da się porównać np. Mwig z lat 2009 – 2018 z np. WIG za ten sam okres.
Ja stosuje do interpretacji tylko WIG bo uważam że pozostałe indeksy np.Mwig lu WIG 20 dają fałszywy obraz na wykresie.
To są jedynie pochodne indeksu WIG i nie odzwierciedlają prawidłowo tego co się dzieje na giełdzie.
Co prawda można zawsze coś tam zauważyć tak jak ty zauważyłeś piątkę Eliotta za okres 2009-2018.
Myślę że jedynie czas może prawidłowo ocenić kto z nas ma racje.I nie stanie się to na pewno w najbliższych miesiącach.
Można spokojnie porównać mwig do Wigu w tym czasie .Nawet wykresy są u ciebie na blogu z tego okresu tyle tylko ,że .na Wig od roku 2015 fala 4 zeszła poniżej fali 1 i dlatego te wykresy nie są identyczne ale 5 fal na Wig są bardzo podobne.
A prognoza na kolejny rok też pisana tu ..Po 5 eliota 2009-18 i korekcie abc do 2020 jesteśmy w nowym impulsie wzrostowym i na etapie fali 3 .Czy ona dobiegła końca trzeba jeszcze obserwować .Bardzo ważny poziom obrony to 89 tys na WIG ale tu jeszcze sporo zapasu
Nie chcę tu wchodzić w szczegóły bo i tak nic z tego nie zrozumiesz bo tu wiesz tyle o AT że stale i wciąż widzisz korekty nieregularnej ,która to nigdy nie zrobi krachu gdyż to jest korekta dużych wzrostów po której rynek znów idzie w górę.
Właściwie jak sięgnąć pamięcią to już u Komara mówiłeś że czeka nas krach wszechczasów jakiś 30 lat i były spadki ale to były zwykle bessy.
A wszelakie poziomy 500 pkt na Dji czy jeszcze większą zwala od 28450 to chyba naczytałem się jakiś historii nie z tego swiata
Ok. rozumieniem twój przekaz.
Muszę to jednak skomentować.
Wg Eliotta fala 4 nigdy nie zachodzi fali 1 , dlatego twoje założenia sa błędne.
Dlatego tez stwierdziłem że Mwig jest pochodna indeksu WIG i daje blednę interpretacje do wykresu.
Musisz zauważyć że ja nie kwestionuje twoich oznaczeń na WIG tylko robi to Elliot.
Więc twoje założenia że w chwili obecnej mogą być nieprawidłowe dla WIG.
Co do oznaczeń na Mwig wg ciebie jesteśmy na etapie drugiej hossy tzn. drugiej piątki Elliotta.
Spadek indeksu WIG do poziomu 28 490 pkt jest nadal aktualny i mam bardzo mocne przeczucie że tym razem aktualne ATH dla WIG okaże się ostateczne.
Ale to sa moje prognozy.
Ty uważasz że zgodnie z Mwig jesteśmy na nowej hossie, a WIG zaczął korektę.
Niech każdy z nas trzyma się swojej prognozy , i będziemy mogli ja weryfikować na bieżąco.
Zależy mi tylko na indywidualnym podejściu do prognozowania.
Jaki sens ma dyskusja z osoba która np. nic nie wie i potwierdza moje prognozy.
Bardzo rzadko w właściwie nigdy nie stosuje do analizy wykresu oznaczeń wg Eliotta , mam na myśli fale impulsu ( piątki ) i fale korygujące ( trójki) , ale w za ostatnie 2 miesiące na WIG zauważyłem coś czego nie widziałem od października 2022 na WIG.
Piszesz że …………………..”Nie chcę tu wchodzić w szczegóły bo i tak nic z tego nie zrozumiesz bo tu wiesz tyle o AT że stale i wciąż widzisz korekty nieregularnej ,która to nigdy nie zrobi krachu gdyż to jest korekta dużych wzrostów po której rynek znów idzie w górę”…………………..ale jak WIG spadnie do poziomu 28 490 pkt to nie będzie to ….nazwijmy krach……po którym będą wzrosty.
Za to twoje cuda niewiast na formacji nieregularnej są nadal w mocy.Chyba raczysz sobie żartować .Dorysowujesz kreski podfale i inne cuda byle trwać przy swoim założeniu.Czlowieku podfała nigdy ale to nigdy nie może być dłuższa od fali głównej nie ma takiej możliwości.
Ja nie napisałem że mwig jest w nowej hossie a WIG nie.
Oba indeksy są ze sobą powiązane .Wykresy nie mogą być spójne 1 do 1 gdyż mwig ma spółki o innej wadze niż np WIG 20 ,który nadaje ton całemu WIG oczywiście WIG 20 TR uwzględniający dywidendy.
Ja stwierdzam że zarówno WIG jak i Mwig całe GPW od 2020 jest w nowym impulsie wzrostowym.
Nie pokoi mnie tylko bardzo wysokie wyceny w USA dokąd tam może bessa zawędrować za jakiś czas co i nas w tym samym czasie pokiereszuje
No to inaczej postrzegamy to się dzieje na rynku.
Ale to dobrze , nie warto się spierać kto ma racje , bo na dzień dzisiejszy to tylko dyskusja akademicka.
Moje zdanie znasz , ja znam twoje zdanie.
I możemy „spokojnie” obserwować co się dzieje na rynku.
Pozdrawiam 🙂
Generalnie mówie po raz enty.Nie ma hossy bez banków.To co wisiało nad naszym rynkiem zostało zmaterializowane.
Tak właśnie nasi politycy dbają o interes ciułaczy na funduszach emerytalnych..Przecież banki ma każdy fundusz emerytalny .Jak branza ma swoje 5 mnut i zarabia na wysokich stopach % to trzeba im dowalić ale jak stopy były nisko to nikt się o to nie martwił.
Tak jak w covid były spółki co w pare miesięcy zarobiły krocie na maseczkach i respiratorach to trzeba im dowalić podatek ???
Oczywiście banki sobie poradzą nie to ze bym płakał przerzucą to na klijenta.
Zagranica tu głównie grała to teraz się powoli ewakuje.Z resztą indeks wig banki jest po ogromnym rajdzie i coś zapalnego musiało sie zadziać nie bez przyczyny akurat w piątek bo kreska ma na koniec tygodnia się zgadzać ,Czyli ogromna luka bessy na bankach i widoczna duża gwiazda wieczorna na tym indeksie.Po takim ciosie ciężko się bedzie podnieść i na razie nie widzę koni pociagowych z innych branz ,Sam Orlen i energetyka nie dadzą rady.
Choc z dużych spółek kapitał spekulacyjny może zasilić małe podmioty ,,które jeszcze nie były grane
W 94 roku też byli tacy co byli winni że hossa się skończyła …nie pamiętam kogo winili za to ale tak było …jest hossa ,potem jest bessa i nie ma sensu szukania winnych …możesz narzekać na nasz rząd ,na zagranicę ,ale jak wszystkie rynki runa z Walk Street na czele to kto będzie winny …raz mamy piękną pogodę , raz burze z piorunami …i kogo mam za to winić …jest jak jest i trzeba to zaakceptować …ale fajnie jest jak potrafisz to przewidzieć
Andrzej to ty jesteś już dinozaur GPW szkoda że z tak marnym skutkiem
To były zupełnie inne czasy.Większość akcji w hossie w 1993 r. rosła po 10 % dziennie, wszyscy grali ( inwestowali ) na giełdzie , nikt się nie znał na AT , ale wszyscy grali, no może nie wszyscy ale tzw. większość.Żeby zrozumieć giełdę pojechałem do Katowic na szkolenie z analizy fundamentalnej które organizowało biuro maklerskie.Jak przyszedłem na zajęcia byłem głupi bo nic nie widziałem na temat analizy fundamentalnej , a po zakończeniu kursu okazało się że jestem jeszcze głupszy , bo wydawało mi się że coś wiem.
Dlatego skupiłem się na analizie technicznej.Dzisiaj już wiem że giełda rządzi i AT i fundamenty.Ale puki jest hossa to wszystko ma małe znaczenie …bo „wszystko” rośnie. Problemy sie zaczynają jak rozpoczyna się bessa …lub krach……wtedy większość teorii które do tej pory były aktualne biorą w łeb.
Biura maklerskie były w bankach i żeby złożyć zlecenie trzeba było fizycznie ustawić się do kolejki do okienka w którym makler przyjmował zlecenia.Kolejki miały po 10 i 20 osób czasami.
Wyniki notowań odsłuchiwało się w pracy z radia.Robiliśmy przerwę w pracy z kolegami i szliśmy do mistrzówki i odsłuchiwaliśmy wyniki w radio.Spółek było kilkanaście także trwało to chwile.
Byli tacy którzy chcieli zrezygnować z pracy bo na giełdzie dużo więcej zarabiali.Dwóch z naszych kolegów zmienili zawód i zaczęli pracować w biurze maklerskim po zdobyciu uprawnienie maklera.Ale z tego co wiem nie mieli rewelacyjnych wyników inwestycyjnych jak inwestorzy. Potem przyszła bessa i ludzie dalej stojąc w kolejkach pluli na wszystkich , na rzad , polityków , pogodę ,panikarzy którzy sprzedają zamiast je trzymać itp.
Jak urośnie 10proc WIG to ty pójdziesz z torbami. ’
Od tego zacznijmy.
Skup się na swoich scenariuszach a nie to co inni będą mieli jak magicznie spadnie 38 czy 50proc.
Wystarczy 10-20proc dalszego wzrostu i nie będzie co zbierać po twoim depo. Ale na ten ruch nie masz żadnego planu.
Nie przestraszyłem się ,spanikowałem i nie zmieniłem zdania ..po wzroście WIG od października 2022 o 130 % ….wiec nie strasz mnie jakimś tam wzrostem o 10 %.:)
Jak by urosło nawet o kolejne 50 % admin jest gotowy bo gra jedną lub dwoma krótkimi .Tak można grać do usranej śmierci i jeden dzień dłużej.
Przerysuje tylko podfale na aas,bbbi CCC i korekta nieregularna będzie grać jak ta lala.Tyle tylko że fala C będzie spadać od 150 kilo i tyle w temacie
Powiedział co wiedział.
Coś skłamałem??? Podfała b czy bb czy raczej bbb zmieni tylko swoją dlugosc
Nic z tego nie rozumiesz co pisze.
No ale to jest częściowo moja wina że odpowiadam na pytania chłopca który jest na poziomie przedszkolaka w krótkich spodenkach , a ja z nim chce rozmawiać o rachunku pochodnych.
Dopiero co pisałeś że opisałem co piszesz od 5 lat i byłes pod wrażeniem ,Teraz piszesz ,że jestem chłopcem w spodenkach.
Człowieku opisałem całą prawdę pojęcia o AT nie masz za grosz .Każdy rozumie co ty tu piszesz nikt nie jest dzieckiem.
Tyle tylko twój portfel pokazuje jakim jesteś graczem od 30 lat.Daj jakieś swoje alibi ,ze jesteś dobry i jakąś sprawdzalność.
A ,ze teraz to już na pewno tak będzie jakoś mnie kużwa nie przekonuje.To tak jak słaby szachista od 30 lat mówi ,ze wygra a on cały czas przegrywa ale wciaz mówi ,ze teraz już na pewno .Jak ktoś jest słaby w jakiejś dziedzinie to nagle mistrzem nie zostanie.
„Jak to mówią z gów….a pocisku nie zrobisz
Pijak ciebie posłuchał i już wszystko stracił
🙂
W pewnym sensie ciebie rozumiem ….bo nie mam wyników.
I nie warto się kimś przejmować jak nie ma wyników.
Jak będę miał wyniki to inaczej na to samo spojrzysz.
A wyniki same przyjdą.To jest tylko kwestia czasu.
Wot i cała filozofia.
Wyniki same przyjdą? A niby czemu? Ja tu widzę, że bankrut szybciej przyjdzie.
Równie dobrze mógłbyś shortowac apple i latami czekac na wyniki. I bys się nie doczekał.
Ja tam nikomu źle nie życzę.
Ale ty masz swoje zdanie na ten temat.
Jesteś pewny, że zarobisz. A inni stracą bo sądzą inaczej.
Skąd ta pewność skoro sam straciłeś w pewnym momencie 4 razy więcej niż budzet startowy?
Sam wszystkim mówisz, że mają akcje więc im się zaraz zarwie sufit.
Twoim jedynym argumentem jest rysunek z abc.
Osoby co grają long maja zdecydowanie więcej argumentów.
To kto komu zle życzy?
Argumenty każdy ma , ..zobaczymy kto będzie miał rację :)….na dwoje babka wróżyła
Niech najpierw przyjdą Jak ktoś nie rozumie tego co robi przez 30 lat .To nagle Ajsztajnem nie zostanie.
A gadanie to że teraz zyski przyjdą nie wierzę ci za grosz .Wchodzę tu tylko w wolnej chwili by poczytać twoje wizję nie poparte żadna wiedzą techniczną .Bo jak można przez 30 lat grać na jednej formacji i wyszukiwać jej stałe i wciąż.Ktos tu pytał co widzisz na wykresie .Ty odparłem że nic bo nic nie mogłeś przypasować do korekty nieregularnej.Smutne to
Czasami tak jest że nic nie widzę na wykresie.Może nawet nie czasami ale nawet często, ale to co się dzieje od 2 miesiecy na WIG widzę bardzo dobrze i opisuje to.
Natomiast nie znam przyczyny …na dzisiaj …wzrostu DJI powyżej swojego ATH które utrzymywało się od grudnia 2024.