Indeksy WIG i DJI zaczynają rosnąć.
WIG od 18 XI , a DJI od 20 XI. Czyżby umówiły się na wspólny spacer. Myślę że tak.
Z punktu widzenia na WIG dostrzegam tam formowanie się piątki Eliotta , która rozpoczęła się 14 października br.
Poniżej wykres z oznaczeniami

Ta piątka powinna się zakończyć na poziomie ok.116 360 pkt.
Podobnie można by się pokusić o prognozę dla DJI.I w tym wypadku wzrost powinien się zatrzymać na poziomie 49 600 pkt.
To dawało by możliwość wzrostu zarówno dla WIG jak i DJI o ok. 4 %.
Zobaczymy czy się sprawdzi.
18 listopada pod koniec notowań otworzyłem jedną długą na kontraktach i zamierzam ja trzymać aż WIG osiągnie poziom 116 360 pkt.
Przyznam się że dopiero ostatnio zaczynam spekulować w krótkim terminie , bo dostrzegłem pewne zachowania indeksu WIG ,które potwierdzają mój punkt widzenia.
Prognoza długoterminowa pozostaje bez zmian, tzn. od 2015 r. jesteśmy na etapie BESSY.
Ostatnio Michał napisał ciekawy komentarz. Pomyślałem że jak zrobię to w aktualnym wpisie to będzie najlepiej.
Michał pisze:
„Nie wiem, może 20 lat intensywnej gry to za mało aby się znać. Ale ciężko nazywać rynek bessa gdy robi regularnie nowe ATH. A jeszcze ta analiza od 2015. Rynek od tego czasu urósł ponad 130proc a ty piszesz, że to bessa.
Widzę, ze żyjesz w innym świecie.
Obecnie na polskim rynku nie ma żadnego odcinka czasowego który można byłoby nazwać bessa.
Ty to tak nazywasz bo sobie coś wymyśliłeś. Jest hossa i to wg każdej definicji. Jak 2+2 =4. Ty twierdzisz, że wynik to 5 bo masz inne powody opisując to jako bessa.
I jak widać tylko Ty jesteś ciągle zdziwiony rynkiem i siłą. Niby wiesz więcej a na każdym kroku piszesz, że nie masz pojęcia co się dzieje.
To może zacznij od podstaw. „
Uważam że 20 lat na rynku to bardzo dużo , i można mieć już bardzo duże doświadczenie. Ale ustanawianie nowego ATH przez rynek nie zawsze świadczy o kontynuacji hossy.
Jeśli weźmiesz pod uwagę np. falę płaską nieregularną która zawsze ustanawia nowe szczyty bądź dołki i to nie są oznaki kontynuacji hossy czy bessy , to twoje twierdzenie będzie niesłuszne.
Taki przepadek mieliśmy dla np. DJI od ok. 2000 do 2010 roku.
Nowe ATH w 2007 r. nie potwierdziło hossy , a nowy dołek w 2009 r. nie potwierdził bessy.
Ta formacja na DJI trwała ok. 10 lat.I przyniosła długoterminową hossę.
Obecnie na WIG na przestrzeni kilku miesięcy dostrzegłem już ok. 8 fal płaskich nieregularnych które kształtowały się w różnym czasie …kilka dni, tydzień i więcej.
Można sobie zadać pytanie czy ta fala płaska nieregularna na DJI z 2000/2010 ma coś wspólnego z obecna sytuacja na naszym rynku ……….zdecydowanie tak.
Bo jest ona dla mnie tzw. latarnią morską która prognozuje co się będzie działo na rynku……w „najbliższej przyszłości”.
To że w książkach o tym nie piszą nie oznacza że to nie ma sensu.
Piszesz że rynek od 2015 urósł o ok. 130 % więc , więc pisanie o bessie nie ma sensu???
A czy pisanie o dalszej kontynuacji wzrostu DJI w 2007 roku kiedy to ustanowił on nowe ATH miało sens????
To co ja widzę na WIG od 2015 r. wygląda mi podobnie. Nie potrafię tego na dzień dzisiejszy udowodnić , ale prognozować mogę , ale rozumiem że tak na poważnie moje prognozy będą brane pod uwagę jak zacznę zarabiać…..po odrobieniu strat 🙂
Nie piszę że nie mam pojęcia co się dzieje na rynku.
Diabeł tkwi w szczegółach i warto czytać moje komentarza bardziej uważnie.
Napisałem że od października 2022 do niedawna byłem w czarnej dupie bo nie wiedziałem co się dzieje na rynku i dlatego miałem bardzo duże straty których do dnia dzisiejszego nie odrobiłem. W chwili obecnej widzę bardzo wyraźnie że jesteśmy na etapie przełamania rynku , tzn. tej „hossy” od października 2022.
Moim zdaniem dołek z października 2022 zostanie pokonany, i dlatego pisze o spadku rzędu 70 %, pomimo tego że wygląda to na czysta abstrakcję.
Podobnie jak w 2007 r. na DJI.
Są też i takie komentarze na moim blogu do których się nie odnoszę , bo nie warto.
Są ludzie którzy postrzegają to co się dzieje na rynkach światowych inaczej od tzw. większości .
Ale dlaczego tak niewiele osób dostrzega to. Być może jest to związane z psychologia tłumu. Że tzw. większość nigdy nie dostrzega tego co się tak naprawdę dzieje i ślepo podażą za większością.
Poniżej dołączam link do bardzo ciekawego moim zdaniem postu na YOU TUBE.
Drugi bardzo ciekawy post to wywiad z Magdaleną Ziętek….jeśli kogoś insertują fundamenty tego co się obecnie dzieje na świecie
Można tez słuchać na bieżąco co zrobi np. Tramp , jakie podejmie decyzje , z tym że następnego dnia to może być już nieaktualne, można tez śledzić na bieżąco co zrobi FED i jaki to będzie miało wpływ na notowania.
Tylko jeśli gospodarka była świadomie „zniekształcona” przez ostatnie 50 lat po zniesieniu parytetu złota , czy ktoś jest w stanie to naprawić z „dnia na dzień”.?????
To teraz odpowiedź ile razy Dji przebił szczyt w 2007 tego z 2000 tylko raz bo to było tylko nabicie szczytu . A ty rysujesz jakieś kocopoly a rynek bije rekord za rekordem już kilkanaście razy. Nie mamy do czynienia z żadna korekta płaską.
Ok.ważne że masz swoje zdanie na ten temat.
https://www.analizy.pl/puls-rynku/38510/nowy-rekord-wig-i-druga-najwieksza-hossa-w-historii
A admin twierdzi że jest bessa
Bardzo szanuję Tomasza Hondo jako analityka , ale w tej kwestii się z nim nie zgadzam ,bardzo się myli i to świadczy jedynie o tym że nie ma zielonego pojęcia co się dzieje tak naprawdę na rynku .Jeśli chcesz powielać opinie tzw. większości to zawsze możesz
No jasne ty masz zawsze rację i dlatego masz takie zyski. Tam 3 lata wzrostów WIG bije kilkadziesiąt razy ATH i piszesz że gość nie ma zielonego pojęcia. Nie tylko ręce ale nogi opadają mówiąc że jest(była ) to hossa.
Z nim pewnie też pisałeś odnośnie krachu wszechczasów ale że nieial pojęcia o giełdzie to nie chciał cię słuchać teraz by był zarobiony po pachy
Niestety każdy kto twierdzi że czeka nas kontynuacja tzw. hossy jest w błędzie.Zwyczajnie nie ma zielonego pojęcia co się dzieje na giełdzie , i tylko komentuje co widzi po fakcie.
Niezależnie od tego jak się nazywa i jaki ma gruby portfel.
Tomasz Hońdo również , chociaż bardzo go szanuje jako analityka.
Zwyczajnie ci co zarabiali na tzw. hossie od października 2022 mieli szczęście i nic więcej.Czasami tak się widać zdarza że i ślepej kurze ziarno się trafi.Giełda czasami robi rożne niespodzianki które nie da się przewidzieć .I wtedy „wszyscy” zarabiają.
Ale są i tacy którzy od lat wieszczą bessę ,lub nawet krach wszechczasów. I ich czas kiedyś wkrótce nastąpi ….i zmienią się tzw. guru.:)
W ostatnim poście zamieściłem link z opisem prognozowanej bessy wszechrzecz przez jakiegoś tam nic nie znaczącego you tubera .
opisuje to jasno i wyraźnie co nas czeka …….i dlaczego!!!!!!!!!!!
Jeśli on to wie i widzi dlaczego inni tzw. wielcy doradcy i analitycy giełdowi wszechświata tego nie widzą? I prognozują kontynuację hossy…..warto sobie zadać takie pytanie.
Umowna granica hossy/bessy to 20% w ta czy w tamtą ale taki wynik obarczony jest dużym błędem gdyż bywali w przeszłości że rynek muskał te poziomy poczym zawracał z godnie z wcześniejszym trendem.
I teraz jak ty widzisz że wzrost o 150 % i 3 letniego trendu nazywasz bessą . To człowieku lecz się już ma nogi a nie na głowę.
Ktoś kto nie ma pojęcia o giełdzie ma ciągle straty tak jak ty.
Ciągle przytaczanie Dji że to była bessa . A ten indeks tylko musnął ath Można to tak założyć bo rynek szedł korekta Nieregularna to w tym czasie na GPW też była bessa jak WIG urósł o 500% .
Tobie inwestowanie pomyliło się z że sprzedażą jabłek na straganie. I dobrze ci radzę zajmij się lepiej zbieraniem znaczków.
To że trendy kiedyś się kończą wie chłopiec z podstawówki i czym trend jest silniejszy tym odwrót też głębszy.
A tu sobie ustaliłes że masz rację i tkwisz w tym już lata i będąc na ciągłych stratach. Jest taka reguła na giełdzie że ludzie latami trzymają stratna pozycję bo nie chcą się przyznać do błędu i tak jest z tobą. Ubzdurales sobie że na wykresach tylko zarobisz jak pojawia się korekta Nieregularna. Chłopie tobie już nic nie pomoże niestety
Pisałem już o tym chyba z 10 razy, ale jeszcze raz powtórzę, bo ty jesteś „nowy” i może dlatego nie czytasz dokładnie o czym piszę od samego początku,chociaż raz wydawało mi się kumasz o czym pisze ale wtedy miałeś ID „obesrwator” ;).
Od października 2022 mamy tzw. hossę bo rynek cały czas rośnie.Ale z mojego punktu widzenia to znaczy jeśli weźmiesz pod uwagę że od 2015 na WIG kształtuje się na wykresie wg mich oznaczeń formacja fali płaskiej nieregularnej i od przełomu 2021/2022 jesteśmy na etapie fali „C” , to dla mnie ten wzrost od października 2022 to jest tylko pod fala „b” fali „C” iktóra sie kończy.Po niej bedzie fala „c” która spadnie ponizej dołka z pazdiernika 2022.
Jeśli mamy hossę po niej następuje korekta ,czasami jest to spadek 38 % lub 50 % , a czasami nawet 61,8 % wg liczb Fibonaciego.
Natomiast jeśli cały wzrost zostanie skorygowany tzn. będzie większy niż cały wzrost , to tego już nie można nazwać hossą.I o to chodzi.
Ja „wiem” że korekta tej tzw. hossy od października 2022 zostanie w całości skorygowana , i WIG spadnie poniżej dna z października 2022.
Prawda jest taka że chyba nikt tego tak nie widzi i dlatego piszesz tutaj takie tam twoje przemyślenia.
Wielokrotnie wspominałem że zaczniesz czytać ze zrozumieniem o czym pisze dopiero jak WIG spadnie poniżej dołka z października 2022 , a mój portfel będzie wyglądał zupełnie inaczej.
Ponieważ nasi analitycy nie widza tego co ja , i prognozują dalszą hossę ….oczywiście po jakiejś tam korekcie …dlatego piszę że nie maja zielonego pojęcia co się dzieje na rynku.
Ale żucie samo zweryfikuje kto ma racje ….i wchodzenie w dyskusje akademicka kto ma racje nie mam sensu.
I to by było na tyle.
A według mnie powinneś brać mniej tabletek albo brać pół bo pojęcia o inwestowaniu i o AT u ciebie brak.
,,😝
https://imgur.com/a/gT8HSjB
Tak wygląda korekta nieregularna płaska według administratora .Wygląda prawie identycznie do tej na Didzeju 1999-2009
Gołym okiem widac ,ze jest płaska bo tylko lekko nadbiła szczyt z 2015 i porusza się dość płasko
😄
Co mówi AT jeżeli jest wybity kanał wzrostowy to zasięg wybicia to szerokość kanału . Ile wyjdzie w tym przypadku Oblicz sobie
Jaki masz na myśli kanał wzrostowy, na jakim indeksie i w jakim czasie.Najprościej by było zrobić wykres …..WIG wychodzi na nowe ATH…..czy można to uznać za potwierdzenie hossy ,czy nie?
Jakie jest twoje zdanie.
Kanał wzrostowy to jest klasyka AT.Wszyscy o tym powinni wiedzieć.
Trochę wyżej wstawiłem wykres całego WIG od początku istnienia jest w szerokim kanale . Dwa posty wyzej
To jest bardzo szeroki kanał , i trudno tutaj prognozować …ale to jest moje zdanie ….większość analityków prognozuje kontynuację hossy ,oczywiście po jakiejś tam korekcie ..ale ja mam zupełnie inne zdanie w tym temacie już dzisiaj …być może pojawia się jakieś czarne łabędzie które zmienią obraz rynku dla większości ..dla mnie ten spadek który prognozuje sytuacja geopolityczna nie będzie miała wpływu ..ale to jest moje zdanie
https://imgur.com/a/gT8HSjB
Nigdy i nigdzie nie znalazłem takiego rysunku to jestojego autorstwa i spokojnie jest do zmaterializowania. WIG banki walczył z oporem luki bessy z sierpnia i ostatnie dwie sesje zaczyna zamykać Luke został piczy kłak.
Coraz więcej ludzi oi podkastow pisze o totalnym załamaniu za chwilę. Może i przyjdzie ale nie wtedy jak wszyscy o tym piszą
Wiesz o czym ja piszę że WIG dojdzie do poziomu ok.116360 pkt. Niezależnie od wszystkiego 😄
Gwoli przypomnienia twój poziom docelowy jakiś czas temu 66 tys . Czyli pomyłka 50 tys pkt na teraz i mam ci teraz zaufać. No nie bądź smieszny
Do kogo masz dzisiaj zaufanie ?
Do nikogo . Tu zaglądam by coś się wypowiedzieć. Ja nie gram drobniakami tak jak ty i gdybym cię naśladował i słuchał już dawno byłbym wyzerowany
Super.Jak ktoś nie wie o co chodzi to musi ciągle kogoś słuchać …a liderzy się zmieniają.
i wig 20 analogicznie zasięg wybicia minimum szerokość kanału
https://imgur.com/a/2Z5Ge5a
Gołym okiem widać że to bessa ten wzrost od października 22 taki nijaki mało stromy a korekta Nieregularna Płaska wręcz ksiazkowa
Nie za bardzo rozumiem,co masz na mysli że tak korekta płaska jest wręcz książkowa.
Do książek to ci bardzo daleko to był żart . A jak taka ma być korekta płaska to jaka będzie normalna korekta a nie płaska. A płaska na moje oznacza płytka
Przeczytaj książkę teoria fal Eliotta , tam jest opisane jaka jest różnica pomiędzy fala płaska a fala płaska rozszerzona ..to są fundamenty i od tego trzeba zacząć ,tak samo jak nie zrozumiesz rachunku całkowego i rolniczej jak nie będziesz umiał tabliczki mnożenia ,dodawania i odejmowania …i dzielenia
Ty pomnozyles podzieliłes dodałeś o odjeles i jaki tego skutek gorzej niż opłakany. A to że twoje mnożenia i dzielenia tyle ci pomogą co 35 lat temu
🙂
https://bithub.pl/gieldy/michael-burry-z-nowa-prognoza-chude-lata-dla-wall-street-bessa-glebsza-niz-po-2000-roku/
Są ludzie którzy dostrzegają że obecna sytuacja na giełdach pomimo tzw wzrostów i coraz to nowych ATH nie jest dobra ….skoro jest taka sytuacja że ciągle są ustanawiane nowe ATH ,może być i tak że będą ustanawiane nowe dołki ….na giełdzie wszystko jest możliwe …a jakie jest moje zdanie na ten temat nie muszę pisać …mówi o tym nazwa mojego bloga …od pięciu lat taka sama …i nie zamierzam nic zmieniać
Czy Burry zarobił cos w ogole po 2008 roku?
Traktowany jak wyrocznia bo raz trafił kryzys.
Ale od lat wtapia regularnie. Niedawno znowu jakis fund zamknął.
Bo to co się dzieje od 2015 roku to jest wielką niewiadomą …niby kryzys jest a ceny akcji idą w górę …to jest bardzo trudne do logicznego wyjaśnienia …ale na dzień dzisiejszy jest to niewykonalne do udowodnienia …jak będziesz obecnie oceniał kogokolwiek po wynikach z inwestowania to możesz popełnić bardzo duży błąd ..który zweryfikujesz po fakcie ….nawet Warren Buffet miał wyjątkowe szczęście inwestując na hossie przez ponad 50 lat ….ale warto się zastanowić dlaczego nie zainwestował ostatnio w złoto i srebro ?????…spróbuj sam znaleźć odpowiedź na to pytanie
Odpowiedz jest bardzo prosta- Warren nie spekuluje. Tlumaczyl juz tysiace razy dlaczego nie inwestuje w zloto.
Inwestuje się w to co przynosi zysk .Z pełnym szacunkiem dla najlepszego inwestora długoterminowego na świecie , ale mam wrażenie że on nie rozumie tego że nadchodzi krach wszechczasów …chociaż sprzedaje wszystko co ma i siedzi na potężnej gotówce
Buffett inwestuje w aktywa, które produkują coś i generują zysk — np. firmy, farmy, nieruchomości.
Złoto niczego nie wytwarza. Nie ma zysków, dywidend ani odsetek.
Cytat: „Złoto nic nie robi. Tylko leży i patrzy na ciebie.”
Zgadzam się , ale w inwestycjach chodzi o zysk i taki jest cel inwestowania , nie ważne w co .
dlaczego Buffet nie zainwestował w złoto nie wiem.
Może nie przeczuwa zmian długoterminowych na rynku.On przecież inwestuje od pięciu czy sześciu dekad na rynku hossy.
Gdyby przyszła bessa …taka prawdziwa która by korygował te co najmniej 100 lat hossy , a może i więcej…tak jak ja to widzę, to nie wiem jak on by sobie z tym poradził.
Być może by sobie nie poradził. Kto to wie.Dzisiaj wyczuwa że coś jest nie tak , sprzedaje akcje na potęgę i siedzi na nieprawdopodobnej gotówce …jak nigdy dotąd ….bo nie ma w co inwestować??????????
Nie jestem pewny czy on czuje że nadchodzi bessa wszechczasów…bo coś tam mimo wszystkiego kupuje….nie chce się wymądrzać, bo nie mogę się przyrównywać do niego …nawet bym się nie ośmielił, ale swoje zdanie mogę mieć.Nie rozumiem dlaczego nie kupuje złota !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Może czas to wyjaśni
A jak tam portfel 500k?
100k czy wiecej w plecy?
Jutro będę aktualizował portfel .