Jestem w górach wyjechałem na kilka dni ,jest piękna zimowa pogoda choć mocno wieje .na Śnieżce trudno wystać na nogach wiec napiszę krótko o tym co się dzieje .A dzieje się naprawdę coś bardzo ciekawego
Dji zakończył trójkę a/b/c która opisałem ostatnio .Jeśli prawidłowo ja zinterpretowałem to teraz powinien nastąpić wzrost do poz. 43700.Po czym powinien nastąpić zwrot i zacząć się kontynuacja spadku .Wraz ze wzrostem DJI nasze indeksy też powinny rosną dlatego zamknąłem swoje 2 krótkie i otworzyłem jedna długa ,jak DJI doszedł do końca fali „c”.Na ile wzrośnie Wig tego nie wiem , ale w chwili obecnej DJI jest dla mnie wyznacznikiem kierunku trendu .I tego się będę trzymał .Zwróćcie uwagę że fala korekty płaskiej rozszerzonej na DJI utworzyła się bardzo precyzyjnie niezależnie od tego co się dzieje na świecie i w gospodarce .To jest bardzo ważne .Jak DJI dojdzie do poziomu 43700 i zawróci to wszystko o czym tu pisze będzie miało sens.A jak będzie miało sens to wnioski z tego jakie powinniśmy wyciągnąć ,sami musicie przemyśleć . Nikt za was tego nie zrobi .
Jak DJI dojdzie do poziomu 43700 to zamknę długa i ponownie otworze tym razem już 3 krótkie .Można sobie zadać pytanie czy to ma sens żeby inwestować na kontraktach na wig40 , a strategie opierać na tym co robi DJI .Nie zamierzam nikogo do tego przekonywać , ale jeśli będę miał rację , to ona sama się obroni . Oba te rynki są ze sobą powiązane i zachowują się „podobnie” ,niezależnie od aktualnych wiadomości jakie docierają do nas mediów głównego ścieku .Warto zwrócić uwagę że DJI po dotarciu do dna fali „c” utworzył podwójne dno , ale to drugie dno jest wyżej niż koniec fali „c”.Jak popatrzycie się na wykres DJI future , to wykres nie wygląda już tak samo.Dlatego bardzo ważne jest prawidłowy wybór indeksu do interpretacji i sam wybieram tylko np. DJI i wig .Pochodne wig np. wig.20 czy np. wig banki nie biorę pod uwagę .To jest moje podejście , ale każdy może widzieć to inaczej .
Też byłem w górach na święta było też pięknie..Ale ci powiem co ma wspólnego Didzej do mwig 40 powiem bardzo skromnie niewiele..Od maja indeksy w Polsce i USA kompletnie się rozjechały.A sam mwig idzie też inaczej niż szeroki Wig gdyż w szerokim Wigu prawie 70% udziału ma Wig 20.
Na Wig na teraz jest mega ważny poziom około 84 kilo gdyż tam zbiega się kilka oporów.
1 .Szyja formacji Ogra
2.Dwustusesyjna srednia krocząca
3.Wybita linia kanału wzrostowego od października 22
Także przejście tego poziomu może być arcytrudne ale jeżeli tak by się stało to geometria rynku mówi o okolicach potrójnego szczytu
Zakładam że DJI jest na skraju załamania i w krótkim terminie zacznie spadać …tak jak pisałem …a za nim wszystko ….trójka korekcyjna na DJI która opisuje bardzo precyzyjnie się ułożyła …i na nią się patrzę …także nie patrzę się tylko w długim terminie ale i w krótkim …co z tego wyjdzie zobaczymy
I jeszcze jedno jak można grać na Mwig i zupełnie nie patrzeć na ten indeks tylko patrzeć na Dji.Nie pamiętam by od początku bloga ani razu nie skomentować tego indeksu????
A patrząc na ten indeks wiele można wywnioskowac
Masz rację , ale jak wiesz moim wskaźnikiem jest wig i on mi wskazuje kierunek , a teraz zrobiłem to czego nigdy nie robiłem ….moim wskaźnikiem jest DJI ..pomimo tego że inwestuje na naszej giełdzie i to na kontraktach na wig40 …zobaczymy co z tego będzie
A co ma wyjść jak od pierwszych wpisów opierasz się na Dji .Za 101 razem może trafisz
Bzdura ,dla mnie ważny jest wig i DJI , czasami na jednym coś zobaczę , czasami na drugim , teraz wyraźnie widzę trójkę a/b/c na DJI , a na wig nic nie widzę
Napisałem dosadnie w perwszym poscie co widać na Wig jak ty tego nie widzisz to z ciebie analityk jak z koziej d… trąba
Ja to wszystko widzę , ale dla mnie najważniejsze jest to co się dzieje na DJI na przestrzeni ostatniego miesiąca …jak widzisz nie tylko długi horyzont …zamknąłem moje dwie krótkie …a bardzo rzadko to robię że zmieniam horyzont czasowy …zobaczymy co z tego wyniknie
Ja wszystko widzę , ale to co dostrzegłem na DJI daje mi jednoznacznie informacje co do najbliższego ruchu z konkretnym ograniczeniem ..na wig czy sp500 tego nie widać …tak jednoznacznie…dla mnie to jest taka wyraźną latarnia która wskazuje kierunek ruchu
Admin to jednak lubi ryzyko… przyznaje.
Dlaczego admin nie akceptuje moich komentarzy ?
Akceptuję , pewno musiało mi coś umknąć …sprawdzę kosz. .może tam coś przeoczyłem
https://www.bankier.pl/gielda/gieldy-swiatowe/indeksy/DJI
https://www.bankier.pl/gielda/gieldy-swiatowe/indeksy/SP500
Korekty nieregularne na dji sp 500 w latach 2000=2009 jak na dłoni a po korektach nieregularnych i po takiej korekcie w 90 % przypadków następuje kolejna fala zwyzki i tak się stało
https://stooq.pl/q/?s=^dji&d=20250103&c=30y&t=l&a=lg&b=1
W mojej ocenie w latach 2000-2009 to nie była korekta płaska nieregularna .Nie ma zachowanych odpowiednich proporcji.
Nie każde drzewo to sosna.
https://stooq.pl/q/?s=^dji&d=20250103&c=1y&t=l&a=lg&b=1&r=mwig40
Porównanie Mwig 40 do Dji za ostatni rok.Pomaranczowy mwig niebieski dji korelacja dość slaba
Zawsze podkreślam że ważny jest obrany odpowiedni horyzont czasowy. w tym wypadku biorę pod uwagę dla DJI zakres od 11 X – 18 XII 2024.
Diabeł tkwi w szczegółach.
A tak na dobrą sprawę najważniejsze jest to co się będzie działo od 18 XII 2024 do poziomu 43700 pkt
A co tam jest szczególnego w tym 43700 co tam jest takiego oswiec mnie .Pierwszy opór to okolicy 4340
0 .A jakich ty proporcji nie widzisz w roku 2000-2009 narysuj nam tu jakich tam nie ma proporcji.We wszystkim widzisz korekty płaskie tylko tam nie ma proporcji.Przeciez tam dziecko to zobaczy
Prosiłbym cię o przerysowanie tej formacji z 2000-2009 tak jak według ciebie powinna być.
Bo to co pokazujesz w pierwszych postach blogu z 2015 fala a u ciebie pasowała idealnie do dji2001 tylko potem wymyśliłeś jakieś chore fałszywe wybicia.
https://www.almanachinwestora.pl/analiza-techniczna/teoria-fal-elliotta/fale-korygujace-korekty-wedlug-teorii-fal-elliotta/korekty-plaskie/korekta-plaska-rozszerzona
Takie rysunki można znaleźć w każdej mądrej książce na temat analizy technicznej ,ale autor robi bardzo poważny błąd bo za każdym razem zakłada …rysując że po fali c następna jest jeszcze większa ,pokonując swoim zakresem fale „c” niezależnie czy jest to rynek rosnący , czy malejący …ponadto nie określa zasady podziału fal a/b/c co z mojego punktu widzenia jest bardzo ważne …tak jak zauważyłeś narysowałem na DJI taka fale a/b/c i określiłem bardzo precyzyjnie zasięg korekty po fali c…tego nie znajdziesz w żadnej książce …jak się to sprawdzi to wtedy być może pozwoli ci dać to do myślenia …puki co dla Ciebie moje jakieś tam rysunki są mało wartościowe
Na przestrzeni 100 lat na indeksie Dow Jones były dwie nieregularne korekty płaskie abc.w latach 60 tych xx wieku między 2000-09 po obu korektach następowały kolejne szczyty.
Drugi link ,który przytoczyłem ,który nie opublikowałes jeszcze jest z zagranicznej strony znalezionej w sieci i dokładnie rozrysowane fal
Nie mogę znaleźć tego linku …sam na DJI znalazłem w ostatnim czasie dwie takie korekty ..teraz trzecia …także jest ich więcej i rozgrywają się w różnym czasie..o wszystkich pisałem
https://www.tradingview.com/chart/DJI/xqsRWf28-DJI-2000-2009-SuperCycle-IV-Opinions/
Tobie kompletnie pomyliły się korekty płaskie w trendach wzrostowych i spadkowych.Tą która przytaczasz jest zawsze w trendzie wzrostowym
https://www.sii.org.pl/static/img/_165224915.pdf
Tu jest żywy przykład na konkretnych społkach w dziale korekta nieregularna w trendzie spadkowym..
U nas taka korekta wydarzyla się tylko raz w roku 2015 fala a 2018 fala b covidowy krach fala c.Kropka
Mnie się nic nie pomyliło.To są tylko twoje oznaczenia .Oczywiście masz prawo do własnej interpretacji.
Druga najwazniejsza książka w historii o AT Johna J, Murphego na stronie 306 jest dokładny opis fali nieregularnej płaskiej abc w czasie hossy lub bessy.
I nie pisz ,ze to co w książkach jest zapisane nie funkcjonuje zwłaszcza ,ze pisane przez najwazniejsze autorytety AT.
A jak masz zamiar wydac własną ksiązkę o AT a właściwie o korekcie nieregularnej to myśle ,ze stanie się bezcelerem w krótkim czasie hahaha
Mam pod ręką tą książkę więc sięgnąłem.Niestety mam wydanie z 1995 r. i opisy o fali płaskiej nieregularnej są w rozdziale poświęconym analizie Teorii Eliotta na stronie 371- 408.
Autor powiela to co napisał R. Prechter w swoje książce ” Teoria fal Eliotta ..moje wydanie z 1995 r. Też mam i mam pod ręką na półce.
Zarówno Prechter jak i Murphy nie podają zasad wyliczania wierzchołków w tych formacjach.Może ich nie ma ?????…..a może oni ich nie podali?????
Jak się ponownie sprawdzi to o czym piszę …to będzie to ciekawe.
Zajrzyj na mój wpis z dn. 15.12.2022 …moja latarnia morska…….opisuje tam bardzo szczegółowo podobny przepadek na DJI.
https://imgur.com/a/ms46sNC
Tu jeszcze Dji 30 lat z korektą nieregularną w czasie hossy.Tak na szybko
Masz racje .Wygląda to na korektę płaska nieregularną.Na pierwszy rzut oka. Wszystko odbywało się w latach 2000 – 2009.Ewidentnie wygląda to na korekta w czasie trwania hossy wieloletniej.
Daje do myślenia czas trwania i zasadność brania pod uwagę analizy fundamentalnej w tym czasie , której wartość w tym czasie była praktyczne niewielka.Z dzisiejszego punktu widzenia …po fakcie …..wygląda na to że najlepszą metodą inwestowania była metoda przetrwania i trzymania akcji przez ten czas.To daje horyzont inwestowania co najmniej 30 lat.
Drugą sprawą jest prawidłowe oznaczenie tej korekty.Zgodnie z dostępną literaturą która nie podaje jakie są zasady wyliczania poszczególnych wierzchołków można by przyjąć twoje oznaczenie za słuszne.
Ale dla mnie nie spełnia ona tych wymagań.
Ty widzisz to tak ….ja inaczej …..i kto ma rację??????
Proponuje skupić się teraz na tym co się dzieje na DJI .Czy moje obecne założenia będą słuszne.Puki co DJI ubija dno wyznaczone na poziomie 42 326 pkt. z dn. 18 XII 2024.
Czy moje założenia okażą się słuszne zobaczymy.
Na razie moja decyzja zamknięcia 2 krótkich i otworzenia jednej długiej na WIG 40 w momencie kiedy DJI doszedł do w/w poziomu 42 326 pkt. jest słuszna.
Teoretycznie nasz rynek tzn. WIG wykazuje w tym czasie dużo większą siłę niż DJI.Ale kto by tą giełdę tak naprawdę rozumiał?????
Mniej więcej w maju 2004 pisałem że w mojej ocenie WIG powinien zakończyć się ok. 1 % powyżej aktualnie wyznaczonego ATH i za wcześnie zawrócił.Tak wtedy napisałem.
Czy jest możliwe żeby WIG pokonał nieznacznie swoje obecne ATH z maja 2024 o ok. 1 % i potem zawrócił , a w tym samym czasie DJI doszedł do poziomu 43700 i też zawrócił…..tego nie wie nikt….ale na coś trzeba stawiać.
Z drugiej strony warto wziąć pod uwagę że Tramp praktycznie za parę dni obejmuje władzę. Jak się zachowa w tym czasie giełda zarówno nasza jak i DJI ….tego nie wie nikt.
Ale można tam sobie prognozować co się chce……i można tez komentować że to wszystko o czym piszę nie ma najmniejszego sensu.
Można i tak i tak.
Gość musiał mu oznaczyc korektę nieregularną jak krowie na rowie dopiero przyznał mu racje jak wysyłał bez oznaczeń to admin nie widział tej korekty kompletnie.Ludzie co to za analityk znający tylko korekte płaską ale bez oznaczeń jej kompletnie nie zauważał.Masakra
Problem polega na tym że to co wszyscy widza ,tak na dobra sprawę nie ma żadnego znaczenia.
Jedyna rzecz na którą warto zwrócić uwagę że przez te 10 lat analiza fundamentalna nie miała sensu.
I nad tym warto się zastanowić.
Wszystkie zasady wierzchołków i wybić z formacji też jest opisane dokładnie.Tyle tylko to nie apteka .Jak możesz pisać takie kocopoly . wcześniej w postaci fałszywych wybić mam znaleźć to pisane przez ciebie jak opisywałem te ogromne fałszywe wybicia i następnie oznaczenie podfale .To są bzdury do kwadratu i nie pisz teraz w poście o fundamentach bo to nie to miejsce. Giełda może rosnąć bez fundamentów np Dax
Jeśli Dax może rosnąć bez fundamentów wg ciebie ..to ja już nie mam więcej pytań.
w takim razie każdy indeks może rosnąc bez fundamentów…zarówno WIG jak i DJI…..tylko ty tego nie dostrzegasz.
A jeśli każdy indeks może rosnąc bez fundamentów …to te wzrosty nie maja żadnego sensu !!!!!!
Wszystkie wzrosty i spadki mają swoje fundamenty.
Powiedz mi gdzie jest opisane jak wyliczyć wierzchołki np. w formacji płaskiej rozszerzonej…bo ja nie wiem.
A spojrzałeś na te spółki co tworza dax? Tam większość ma głównie dochody na rynku światowym. Niemcy to tylko pewien udzial.
To nie tak jak z naszymi bankami gdzie zarabiają w Polsce i koniec.
U Niemców sa spółki o zasięgu światowym.
Adidas urósł w rok prawie 40proc. A w Niemczech generują może 6-7proc ogólnych przychodów. I takich spółek masz dużo więcej.
Sap, zalando, Allianz, henkel,airbus, linde, merck, bayer.
I co z tego, że niemcy nie rosną skoro te spółki czerpią zyski z koniunktury światowej.
Naprawdę tego nie widzisz?
I wiele ludzi powtarza te bzdury o dax bez myślenia. Airbus który niemalże nie zależy od rynku niemieckiego urósł 300proc w 10 lat. Bo zarabiają tam gdzie pieniądze są.
I podobnie wyglada że spółkami w USA. Tylko tam taka różnica, ze jak usa gospodarka poleci to pociągnie też inne. Niemiecka takiego wpływu nie ma.
Giełda ciągle się zmienia a niektórzy widze żyją tym co ktos analizował 70 lat temu. To jest kompletnie inny świat.
I to ze bessa zdarzyc sie moze tak jak 100 lat temu nie oznacza, ze mamy takie same rynki.
A na koniec tylko wspomne ze AT ton nie jest żadna metoda ktora daje pewność wyniku. To jedynie analiza na bazie PRZESZŁOSCI i pewnych trendów. Coś co działało 10 razy nie musi zadziałać jako 11.ty raz.
Jedynie można powiedzieć, że szansa na to jest większa. I to już dużo pomaga ale trzeba umieć to wykorzystać. A nie ładować 100proc w 1 ruch i być pewnym, ze tak będzie. Większej bzdury nie ma. Przy okazji sobie powtarzać, że cierpliwość popłaca. Na pewno nie na stronie short!
Dla mnie Dax , WIG i DJI od października 2022 jadą na tym samym wózku.Możesz sobie tłumaczyć to jak chcesz ,ale będzie tak że jak ci się sufit zawali na głowę to dopiero dostrzeżesz ten problem.
Rynek sam pokaże ile jest wart i wtedy będziesz musiał zweryfikować swoje pozytywne nastawienie.Sławek ostatnio się zainteresował trójka korekcyjna a/b/c na której opieram praktycznie swoja prognozę.
Jak sprawdzi się to co piszę o wszystkim w terminie długim , a sprawdzi się w krótkim terminie to wtedy będę mógł powiedzieć że to o czy pisze ma sens.
I nie będę musiał , i wcale nie che nikogo przekonywać do swojej racji.
jesteś bardzo pozytywnie nastawiony do tego co się obecnie dzieje….ok.
Jak zobaczę slabosc to wtedy będę siedział w shortach. W swoim życiu wiecej zarobiłem na S wiec trochę znam się na rynku.
I nie strach mnie tym zawaleniem sufitu bo ja mam tak to lokowane, że mnie nie zaboli.
Twój portfel juz by teraz byl znowu na granicy depo gdyby nie to, że shorty nagle zamknąłeś. Ale uciekłeś od topora. A wystarczyło kilka procent wzrostu.
Nie rozumiesz w ogole giełdy i ekonomii. I to jest dziwne bo na rynku jesteś od lat. Jak ktoś przez tyle lat nie zarobił to się widocznie nie nadaje. I 1 cudowny traf tego nie zmieni.
Przez 30 lat tutaj to było kilka dużych hoss i ludzie majątki zarobili. Ty ciągle czekasz na majątek z shortów. No to czekaj.
Tylko nie strasz ciągle tych na long, że zaraz wszystko straca. Równie dobrze możesz straszyć asteroida ktora uderzy w Polsce. Każde z tych zjawisk ma jakieś prawdopodobieństwo wystąpienia.
Ja podaje argumenty odnośnie siły Dax a Ty swoje. Zamykasz oczy i znowu piszesz, że zaraz już za chwilę poleci na ryja. W sumie sam teraz siedzisz na long. Nie boisz się?
Nie bo zobaczyłem coś na DJI i tego się trzymam.To jest bardzo ważny punkt zwrotny….dla mnie.
Sam jestem bardzo ciekaw jak się to rozstrzygnie bo objecie władzy przez Trumpa tuz tuż…i czy będzie to miało wpływ na rynek .Ale trzymam tą długa do 43700 na DJI.
Chyba nikt normalny tak nie inwestuje 🙂
I na koniec.2 lata temu nie widziałeś odbicia i tak spektakularnej hossy a teraz widzisz miesięczną korektę płaską płaską . Przecież z to jakas abberacja i pośmiewisko z AT.
Jak będzie nie wie nikt ciągle tę samą śpiewka a poziomy i ciągle zmieniane plus malowanie kresek na papierze milimetrowym z linijką
Nie kpij sobie z tego papieru milimetrowego i linijki …bo może się tak zdarzyc że będziesz musiał wejść pod stół i odszczekać to.
Pewne formacje sygnalizujące zmianę lub kierunek trendu zdarzają się bardzo żadko ….ale jak się pokażą to najpierw trzeba je zobaczyć i wykorzystać to.
To co wszyscy widza rzadko się sprawdza .Dlatego „większość nigdy nie racji: w dłuższym terminie.
To ja nie mam więcej pytań .Cała ta twoja korekta płaska to największa bzdura na resorach.Cofnij się do własnych wpisów .O krachu pisałeś od 2005 r do wszelakiej maści analityków i co i Nico .
A sam Dax rośnie bo ma w swoim indeksie 4-5 spółek bardzo znaczących na cały indeks.
Odzwierciedleniem niemieckiej gospodarki jest mdax i sdax które bardzo odstają.
Na tym kończę przygodę z tym blogiem bo nie ma sensu pisać z kimś kto wypisuje coś a zapomina co pisał wczesniej.
Jak Dax ,DJI i WIG pokonają swoje ATH z 2022 to wrócisz.
Jestem o to spokojny.
Muszę to skomentować.Z definicji AT co wynika po piątce eliota ,które przytaczam od pół roku i ostatnio na dji chyba choć trochę rozgarnięty nastolatek z minimalną wiedzą wie co jest po 5 eliota.Nigdy nie można wykluczyć żadnych poziomów spadku a bessa spokojnie może przebić ath z 22 roku co by to była za bessa.
A najlepiej jakbyś odszczekał te wszystkie swoje kłamstwa i rysunki co bazgrzesz na tym papierze jak dji miał 26 tys pkt.
A poziom 500 pkt jest totalnym abberacją AT
I jeszcze czekaj sobie spokojnie na 28490 co ci się przyśnił mając za komentatorów jakieś boty
W rysowaniu fal Eliotta jest taki problem że każdy może to widzieć inaczej i inaczej oznaczać…dlatego nie stosuje tej metody.
Wybieram wybrane fragmenty z teorii i na nich sie opieram.
Jakby to było takie proste to każdy po przeczytaniu ze zrozumieniem teorii fal Eliotta był milionerem…..a jednak tak nie jest,
Najlepiej stosować korekte płaską abc ,która zawsze się sprawdza !!! Haha
Nie przesadzaj…nie ma takich formacji które zawsze się sprawdzają…ale trzeba ich szukać i jak się coś znajdzie być konsekwentnym w dalszych krokach.Nie zawsze jest z górki.
Ty właśnie korektę płaską odczytujesz idealnie i dlatego ciągle zarabiasz
Nie zawsze prawidłowo się odczytuje co jest na wykresie, niezależnie jak to formacja…ale bardzo ważne jest aby wiedzieć co się chce.Bez tego nigdy nic nie osiągniesz …będziesz tylko chorągiewka na wietrze.
No ja wiem ty chcesz od 33 lat coś zarobić i co ci wyszło że chcesz???Ale marzyć zawsze mozna