Podsumowanie grudnia 2025

Prognozowałem dla WIG docelowy poziom wzrostu na 116 360.Dzisiaj jest trochę wyżej ale w piątek jak dotarł do tego poziomu zmieniłem pozycje długa na kontraktach na dwie krótkie bo uważam że to jest koniec tzw. hossy na WIG.W portfelu wirtualnym wykupiłem 20 krótkich.

Złoto i srebro rośnie ,szczególnie srebro odpaliło bez ostrzeżenia, ale tak jak pisałem ostatnio…. jak złoto ma zdrożeć dziesięć razy , a parytet złota do srebra jest ok 60 , a historycznie był zwykle ok 15 , to czego można się spodziewać.

Nie jestem jasnowidzem , i z reguły patrzę na rynek w długim terminie , ale też potrafię spojrzeć w skali mikro .

Poniżej zestawienie aktualizacji portfela za m-c grudzień 2025.

30.12.2025
Ilość kontr.wartość portfelawkładzysk %zysk zł
Portfel nr. 1Poz. na kontr. na WIG 40-222 316 zł43 640 zł-21324
Portfel nr. 2Złoto (50%) srebro(50%)32 518 zł10 000 zł225,00%22 518 zł
Gruba ryba
Ilość kontr.wartość portfelawkładzysk %zysk zł
Portfel nr. 1Poz. na kontr. na WIG 40-20208650250 000 zł-16,00%-41350
Portfel nr. 2Złoto (50%) srebro(50%)380 771,0 zł250 000 zł52,00%130771

Wartość mojego portfela wynika z inwestycji już pięcioletniej.

A tzw. Grubej ryby od połowy września 2025.

Nie mam żadnej pewności czy moja decyzja zmiany pozycji długiej na krótka na poziomie WIG 116 360 będzie właściwa. Wynika ona z mojej prognozy. Ale na dzień dzisiejszy tak wygląda rozliczenie.

W moim portfelu na przestrzeni pięciu lat na kontraktach mam stratę ok. 21 000 zł , ale na złocie i srebrze mam zysk 225 % , co daje zysk w wysokości ok. 22 500 zł.

Wirtualny rachunek tzw, grubej ryby który otworzyłem w połowie września br. dał na metalach kolorowych zysk ok. 130 000 zł , przy obecnej stracie na kontraktach w wysokości ok 41 000 zł.

Co daje łączny zysk 89 421 zł tzn. przy wkładzie 500000 zł daje zysk w wysokości 17, 9 %.

A co będzie dalej zobaczymy.

Tzw. hossa od października 2022 moim zdaniem się przełamuje.

Nie jestem do końca pewny jaki to będzie miało wpływ na metale szlachetne tzn. złoto i srebro , ale w tym zakresie w porfelu nie robie żadnych zmian.

Ten post ma 9 komentarzy

  1. pijakizlodziej

    Witam.
    Czyli esy floresy cały czas działają – masz rację i zarabiasz? (abstrahuję od AU i AG)
    Jak pamiętasz ostatni raz pisaliśmy jak miał WIG nie przekroczyć 110000 i pisałeś, że dojdzie do 108300 i później już tylko spadek. Chciałem od Ciebie konkretnej informacji przy jakim poziomie WIG-u powyżej 110000 przyznasz, że AT nie działa i czy przyznasz się do błędu w swoich analizach. A teraz widzę, że 116360 jest targetem, a mamy 117200. Mamy poziom Wigu coraz wyżej i cały czas zarabiasz będąc na krótkiej (z krótkimi przerwami na długiej). Nie wiem jak to robisz, ale mi to nie klika. I po co te ruchy np. krótka przy 108300, a potem długa powyźej 110000??? pozdr.

    1. admin

      Masz rację , esy floresy działają ..mam zamiar na podsumowanie roku jeszcze raz do tego wrócić i wyjaśnić mój punkt widzenia ..dlaczego raz gram na spadek a raz na wzrost …to wszystko wynika z mojej prognozy AT i opisuje to szczegółowo ..czemu tego nie rozumiesz …nie wiem , pewno czytasz po łebkach ..a czasami trzeba się przyłożyć żeby zrozumieć o co tu chodzi ….jesteśmy na etapie przełamania hossy która rozpoczęła się w październiku 2022 ..i to przełamanie nie jest takie proste jakby się wydawało …ale jak się ostatecznie sprawdzi to o czym pisze to łatwiej będzie ci zrozumieć o co tu chodzi …puki co sugerujesz się wynikami i sama strategia cię nie interesuje…życzę Dosiego roku 2026 i samych dobrych prognoz

  2. pijakizlodziej

    Oczywiście, że sugeruję się wynikami. Bo ta strategia jest bez sensu. Założę się jak zaczną się prawdziwe spadki to TY będziesz na długiej pozycji !!! Ale faktycznie jesteś twardziel – 3 lata na krótkiej pozycji na wzrostowym rynku to chyba w historii świata może było 5 osób ( przybliżony mój szacunek) i jeszcze potwierdzać, że te esy floresy działają – to trzeba mieć silną psychikę.

    P.S. Ale zauważyłem u Ciebie już zmianę narracji – a to już plus bo wyciągasz w końcu wnioski – po długim czasie, ale wyciągasz!
    Chodzi o to, że wzrost po październiku 2022r. nazywasz hossą, a nie korektą.
    POZDR.

    Dosiego roku 2026.

    1. admin

      Nie zmieniłem zdania od października 2022 i w dalszym ciągu uważam że ta tzw.”hossa”, w moim długoterminowym spojrzenie tzn. patrząc od przełomu 2021/2022, nie jest hossa .Jakbyś dokładnie śledził co robię to byś wiedział że jak wig doszedł do poziomu 116360 pkt , zmieniłem pozycję długa na 2 krótkie .Opiszę to dokładnie w podsumowaniu roku .To że obecnie WIG jest trochę wyżej ,…muszę to przeczekać ..nie znam odpowiedzi dlaczego , ale ważny jest też DJI który również powinien zawrócić …co i jak dlaczego ….na pewno nie dlatego że ustanowił nowe ATH .To co się dzieje obecnie na giełdzie to z pewnością jest przełamanie tzw. hossy od października 2022.Mozna to nawet perfekcyjnie opisać za pomocą teorii Eliotta ,i mojej metody ..tzw. fali płaskiej rozszerzonej …pod warunkiem że moje oznaczenia są prawidłowe .

  3. pijakizlodziej

    Niesamowite, ale O.K. – zawsze musisz mieć rację. Ale tak już jest z yoytubarami, influencerami itp.

    P.S. Ale TY przecież jesteś poważnym człowiekiem. Ja już dawno przyznałbym się do błędu. Ale TY brniesz w to dalej. Będę to dalej obserwował – bo to niezła analiza psychologiczna.

  4. Michał

    Jeśli dobrze szacuję to portfel grubej ryby mogło już wywalić na margin call.
    Wnioskuję, że S „brałeś” w okolicy 8200. Wczoraj było ponad 8700. Więc strata z 20 kontraktów to ponad 100k. Przy depozycie niewiele ponad 100k chyba nie będzie możliwe utrzymanie 20 shortów. Więc musiałbyś zamykać.
    No ogólnie świetny biznes skoro z 250k na początku robisz po iluś tygodniach 100k z hakiem.

    1. admin

      Masz racje .Byłem na pograniczu depozytu.To były bardzo trudne dni .Ale utrzymałem pozycje .
      Co prawda WIG mi się nie sprawdził , ale DJI dał mi mocny sygnał oporu , i utrzymuje swoje krótkie.
      Było bardzo gorąco , ale puki DJI nie ustanowi nowego ATH , jestem „bezpieczny”.
      Pewno dla ciebie to jest wróżenie z fusów, ale dla mnie nie.
      Ty spekulujesz w krótkim terminie , ja się na tym nie znam.
      Inaczej podchodzę.Ale suma sumarum liczą się wynika a nie strategia.

  5. Henio

    Fatalne wyniki… mnóstwo ryzyka i brak zysków ponad to, co wypracowały indeksy.
    Co kto lubi.

Dodaj komentarz