To nie jest hossa

Bardzo ciekawy wlog…….

DJI od grudnia 2024 spada a WIG rośnie jak nie mądry.

Coś tutaj nie gra !!!!

Być może nasza gospodarka wykazuje siłę a potęga amerykańska upada???

Chyba nie.

Nie potrafię to sobie wytłumaczyć na dzień dzisiejszy , bo nie zawsze z pozycji dnia dzisiejszego wszystko widać.

Jak w grudniu 2024 na podstawie tego co zobaczyłem na DJI zająłem pozycje długą na naszej giełdzie i trzymałem ja praktycznie do lutego br. to nieźle na tym wyszedłem.

Co prawda bardzo nie lubię gry w krótkim terminie , ale ten sygnał na DJI był dla mnie bardzo wyraźny.

Obecnie robi się trudna sytuacja bo wbrew moim oczekiwaniom WIG dalej rośnie .Ale to dla mnie nie jest hossa , tyle że nie moge tego jednoznacznie wytłumaczyć.

Sa momenty kiedy nie wiadomo co się dzieje , ale to nie znaczy że trzeba się zachowywać jak chorągiewka na wietrze.

Pod koniec tygodnia musiałem zamknąć swoje krótkie żeby zbyt dużo nie stracić i czekam na rozwój wypadków.

Ta hossa nie potrwa już długo.

Nie ma żadnego racjonalnego wytłumaczenia dlaczego WIG tak rośnie od grudnia 2024.

Ale czy w ogóle jest jakieś racjonalne wytłumaczenie na to co się dzieje na giełdzie????

Trzeba czekać.

Po takich duzych spadkach DJI pewno chwilowo odbije , ale co się będzie działo z WIG trudno przewidzieć.

Nadzieje że pobije 100 tys. można mieć ?????

Ten post ma 33 komentarzy

  1. Kasia

    Jest bessa a admin na pozycji short goły jak święty turecki ot taka anonalia

    1. admin

      Też nic z tego nie rozumiesz.Tylko ciągle ..klapki na oczy i liczysz zyski.

      1. Kasia

        Nie wiedziałam ,ze ty tak sobie grasz od 35 lat tak żeby tylko liczyć straty.Myślałam ,ze giełda jest po to by zarabiac a nie całe lata tracić ale ja to taka trochę głupia jestem

  2. Michal

    30 lat jesteś na rynku a podejście masz jak totalny poczatkujacy.
    Zobacz sobie wskaźniki. Zobacz kasę jaką na kontach maja Polacy, zobacz wpływy z PPE.
    Zobacz te wykres wig.

    Wszystko wyjaśnia czemu teraz jest dobra koniunktura. A ty od 2-3 lat ciągle zdziwiony, ze rosnie.

    1. admin

      Widzę że nikt tutaj nie podziela mojej koncepcji…..trudno …..zdania nie zmienię.

  3. Damian

    Ja już zmieniłem zdanie w tamtym poście.Przekonałeś mnie ze jest bessa tylko ja na tej bessie zarabiam a ty tracisz widocznie coś zle robisz ale to nie moja sprawa.Tyle tylko ,ze ta bessa trwa już prawie 4 lata jeżeli ma osiagnąć dno na 28490 to pewnie potrwa kolejne 2 czy 3 i będzie to najdłuzsza bessa nowożytnej historii .Nawet krach z 1929 i bessa z nim związana trwała tylko 4 lata

    1. admin

      Bessa z 1929 r. trwała kilka lat ale ta bessa o której pisze będzie znosiła hossę trwająca ok. 100 lat.
      Nie wiem jak długo ona potrwa , ale poziom 28 490 pkt jest jak najbardziej aktualny…….ale nie jako dno bessy …..ale jedynie przystanek w bessie.

  4. obserwator

    Załużmy ze administrator bloga jest zawodowym analitykiem giełdowym z 35 letnim stażem ,który zdobył licencje .I jest spotkanie edukacyjne na ,którym jest sporo inwestorów indywidualnych.Jestem ciekaw jakbyś opowiedział swoją historię inwestora z tak ogromny stażem.
    Ostatnio dałem tu link do filmu ,który gość zatytułował od chaosu do etosu.Ty byś go zapewne zatytułował od Chaosu do jeszcze większego chaosu .No bo jak inaczej można opowiedzieć twoją historię.

    1. admin

      Prelegent opowiedział swoja historię jak zarabiał na przestrzeni ostatnie dekady.I tu jest wielki szacun dla niego bo wygląda na to ze tak było.
      Ale powiedział tez coś bardzo istotnego …że na hossie zarabiają prawie wszyscy…..jedni więcej inni mniej.
      Ja bym powiedział że on zarabiał na hossie.
      A jak nastanie bessa to będziemy mogli to zweryfikować.
      Na dzień dzisiejszy nie potrafię obronić swojej prognozy .
      Być może uda mis się to za 2-3 lat lub więcej.
      Bardzo łatwo opowiada się o swoim sukcesie.Ale takich może być np. tylko jeden na 100.
      Ale jest i opowiada.
      To wcale nie znaczy że komuś innemu uda się to samo powtórzyć w ten sam sposób.

      1. Damian

        Dlatego on się w końcu czegoś nauczył gdyż nabrał doświadczenia.Trzyma spółki jeden rok do półtora a jak widzi że to wtopa sprzedaje.Ty po tylu latach kompletnie niczego się nie nauczyłeś .Wręcz przeciwnie jeszcze większy chaos a mówienie że teraz będzie inaczej juz zarzadzajacy sprowadzili cię do parteru

        1. admin

          On miał po prostu szczęście , bardzo dobrze inwestował na rynku hossy.Jestem przekonany że nawet nie jest tego świadomy.
          Tak jak Buffet.

      2. Michał

        Na hossie zarabiają niemal wszyscy. Tak, to racja. I tak jest właśnie teraz.
        Na bessie zarabiają nieliczni, praktycznie znikoma część graczy.

        Ty chcesz zarobić grając shorty w hossie. A to w sumie niewykonalne. Tzn jest wykonalne ale jedynie w krótkich szybkich ruchach. A ty grasz średni termin minimum więc skazane na niepowodzenie.

        Ciągle na rynku jesteś i wychodzisz z założenia,że ty wiesz lepiej niż cała reszta uczestników. Pytanie czemu? Bo sobie narysowałeś ABC i wyszedł spadek na WIG o 70proc? Bo hossa trwa „za długo”?
        Zmień podejście bo tylko straty będziesz robił. Nie znasz się na AT i sobie to weź do serca. Jakbyś się znał to byś ciągle na short nie siedział.
        Na srebrze i złocie zarabiasz mimo, że żadnego AT nie stosujesz. Na akcjach w AT się bawić i tylko straty. Naprawdę nie potrafisz z tego wniosków wyciągnąć?

    1. admin

      Ciekawe ,jak rynki rosną „nikt” nie dostrzega zagrożenia …bo rynki rosną.
      A jak zaczyna coś spadać „wszyscy” zaczynają dostrzegać zagrożenia.

    1. admin

      Wiem że nic nie wiem czyli …albo będą wzrosty albo spadki.

  5. Michał

    Wzrost PKB w Polsce 2.9proc w 2024.
    W 2025 szacunki na wzrost wynoszą ok 3.7proc.
    Bezrobocie na minimalnym poziomie. Inflacja wpadła, niby nadal nie jest niska ale wydaje się być pod kontrolą.
    Polski złoty bardzo mocny, w sumie może szkodzić trochę eksportowi ale żadnego problemu ze stabilnością
    Oszczędności Polaków w gotówce, obligacjach to 1900mld PLN, w ciągu roku wzrosty niemal o 200mld PLN.
    W PPE i PPK już ponad połowa osób uczestniczy.

    Wskaźnik C/Z 14.4 dla WIG20. Wskaźnik dywidendy 4.3proc.
    To są aktualne wyniki a widać poprawę w zyskach spółek.

    A teraz pytanie. Z jakiej racji ma rynek spaść 70proc?
    Argumentem jest wykres i ABC korekta.
    A jakie inne argumenty?
    Bo na DJIA się coś narysowało?

    1. admin

      To co prognozuje odczytuje z AT.Fundamenty mnie nie interesują.Co prawda obserwuje z grubsza co się dzieje w gospodarce i dostrzegam coraz więcej komunikatów o plajtujących dużych firmach z wieloletnim stażem, ale to są tylko jakieś tam sygnały które w żaden sposób nie wpływają na moją prognozę.
      Powiem inaczej …mając swoja prognozę coraz bardziej dostrzegam co tak faktycznie sie dzieje na świecie …zarówno w gospodarce jak i polityce.Ale to już zupełnie inna bajka.
      Widzę że nie podzielasz mojej prognozy …ok….nie mam nic przeciwko temu ….bo tylko wymiana argumentów może być konstruktywna w ocenie tego co się dzieje na rynku.
      Tak jak kiedyś bardzo dawno temu powiedział Pan Zenono Komar…my tu sobie wszyscy tak myślimy.. a rynek i tak zrobi swoje.
      Gdyby te wszystkie wskaźniki tak naprawdę miały jakiekolwiek znaczenie to ekonomiści byliby najbogatszymi ludźmi na świecie .
      Polecam wywiad w Expert w Bentleyu z Janem Fijołem https://www.youtube.com/watch?v=K52BfQ-oaTU….który powiedział że 95 % prof.ekonomi tak naprawdę nie mają zielonego pojęcia o ekonomi….to daje do myslenia

  6. Michal

    Motto bloga to większość nigdy nie ma racji.
    A tutaj większość od samego początku tlumaczy, ze wielkiego krachu nie będzie. I większość zarabia na long.
    I zarobili, zarabiają cały czas.
    Ty tracisz. A jesteś w zdecydowanej mniejszości bo tutaj nikt na spadki nie nagania.

    Kolejna sprawa. Pakowania złota przez ulicę Ci nie przeszkadza?
    Mój wujek ma znajomego co teraz chce kupować zloto. I dużo jest takich osób. Wspomniany gość to idealny antywskaznik. Kupowal dolara po wybuchu wojny na Ukrainie. Płacił 4.8-4.9pln. Widzisz jak na tym wyszedl.
    Gielda? Nieee, on nie kupi bo wg niego za drogo. I tak gada o lat. Ale zloto kupi.
    I giełdę omija dużo osób. Właśnie większość potwarzą to co ty. Gielda to ryzyko, beda spadki itp. Żadnej euforii nie ma!

    1. admin

      Nie ma sensu prowadzić dyskusje akademicką.
      Wyniki z inwestowania widać dopiero po pewnym czasie.
      Ostatnio chyba 'obserwator ” podesłał wykład pewnego inwestora i doradcy inwestycyjnego jednocześnie.
      Bardzo ciekawy wywiad i wyniki za chyba 10 lat bardzo dobre.
      Ale warto tam było zwrócić uwagę na jego komentarz że na hossie z podkreśleniem na hossie ..wygrywa ok. 90 % inwestorów.Jedni więcej drudzy mniej.
      W mojej ocenie przez te 10 lat była hossa…..a można by powiedzieć że od 1932 na Wall Strett była hossa…..z podkreśleniem …była.
      A co będzie jak hossa się skończy????
      Mysle że ten inwestor z pełnym szacunkiem dla niego …nie jest tego świadomy że hossa już się skończyła…..lub jak kto woli jesteśmy na pograniczu …..ale tego jeszcze nie widać.
      Warren Buffet tez myślę tego nie dostrzega, z pełnym szacunkiem dla niego bo jest przecież jednym z najlepszych inwestorów na świecie. Co prawda siedzi na potężnej gotówce bo czuje że giełda amerykańska jest mocno przewartościowana….i ma racje.
      Czeka na okazje inwestycyjną.
      Tu nie chodzi o to że kwestionuje jego jako inwestora….ale być może nie dostrzega tego co ja widzę.
      Nie przemawia przezemnie pycha ani zarozumialstwo ….ale mogę mieć po prostu swoje zdanie.
      Nie zainwestował w złoto jak i w BTC.
      Musi mieć ku temu jakieś powody.

      1. Michał

        Jesteś jedyny, który obecnie widzi, że mamy bessę, tak?
        A czy poza pisaniem tego masz jakiekolwiek argumenty do poparcia?

        Bo ja mogę pisać, że my żyjemy na marsie. A argumenty, że jednak to Ziemia będę zbijał tym, że jednak Mars i zaraz wszyscy to zobaczą.
        Ile zarobiłeś na poprzednich hossach?

        1. admin

          Tak mam argumenty ,i pisze o nich na bieżąco, ale skoro jest to niejasane w takim razie spróbuje jeszcze raz to wszystko podsumować i opisać od nowa.
          Dobrze że poruszyłeś ten watek.
          Nie liczę na to że wszyscy podziela mój punkt widzenia , ale przedstawie go jeszcze raz od początku.

      2. Damian

        Dobra załuzmy ,ze masz rację i robisz wpis co tydzień czy co dwa tygodnie z nowymi prognozami.To teraz my tu wszyscy odpisujący ci .Czy powinniśmy cię naśladować??? Czy gdy ty otwieraleś ,krótkie pozycje my tak powinniśmy robić??
        No po coś tego bloga utworzyłeś ,zeby co ciagle klamać i podnosić poziomy odwrotu.Jak jestes taki mądry masz linijkę i olówek a ja mam 1oo tyś do zainwestowania kiedy mam kupić ,krótkie pozycje ,czy powiesz mi łaskawie???
        Czy jak bym ciebie posłuchał dawno miałbym te 100 tys pln odpowiedz mi na to pytanie .Czy miałbym zero na koncie
        Proszę o merytoryczna odpowiedz ile bym miał gotówki gdybym ciebie posluchał przy 66 tys 70,75 80,90.Skoro ty masz rację i wiesz więcej niż wszyscy analitycy słucham

        1. admin

          Mój blog nie służy do naśladowania inwestowania.Tego zresztą nie wolno mi robić.
          Nie stanowi tez doradztwa inwestycyjnego a jedynie moje przemyślenia i sposób w jaki inwestuje.
          A przy okazji mam wyrażana opinie prze was co do mojej inwestycji i do mojego podejścia do inwestowania.
          Taki jest cel mojego bloga.
          Jak szukasz doradztwa inwestycyjnego to na pewno nie na tym blogu.

        2. Damian

          Brak odpowiedzi jaki byłby stan mojego portfela przy twoim doradztwie.Ja już wiem nie miałbym już kasy na koncie To czyli blog jest dla jaj..Jak ktoś ci tłumaczy że większość tu zarabia avty tracisz to ty tu wszystkich ganisz że masz rację.To jest jakiś niewytlumaczalny kosmos.
          A sam swoje poziomy wyjścia mam ustalone bo każdy choć trochę kumaty inwestor wie że po hossie przychodzi bessa.Pewnie nie uda mi się trafić górki bo nikt tego nie jest w stanie zrobić .Ale na pewno 2,5 nie będę patrzył jak spada tak jak ty patrzysz na krótkich 2,5 jak rosnie

      3. Damian

        I jeszcze jedno jezeli hossa w usa trwa 100 lat u nas 35 lat to jakim cudem ty najlepszy analityk masz ciagłe straty .Jak to zrobiłes ze hossa trwa tak długo .Mówisz że kazdy głupek zarabia na hossie

        1. admin

          Nie powiedziałem że każdy głupek zarabia na hossie, tylko zdecydowana większość.
          Na pewno nie jestem najlepszym analitykiem bo byłbym wtedy na tapecie portali internetowych i nie tylko.
          Bywały czasy że zarabiałem X 10 i X 20 w kilka miesięcy , ale teraz jest trudniej bo rynek wykręcił w październiku 2022 i powstała „hossa” której ja nie przewidziałem.

          1. Damian

            Gdzie jest ten post co piszę jak bym miał 100 tys gdybym uwierzył w twoje bajki.Czy dziś bym miał chociaż na waciki.A to że napisałem ,ze każdy głupek zarabia na hossie to był twój tok rozumowania a z mojej strony przenośnia.Pisałeś ,ze prawie wszyscy tylko nie ty i mam uwierzyć teraz w te bajki ze kiedyś zarabiałeś x 10 czy x 20

          2. admin

            Możesz uwierzyć lub nie .Opisywałem to bardzo dokładnie w jednym z wpisów.
            Nie da się nikogo naśladować ślepo i wygrywać.
            Każdy z nas ma inna odporność na stres i akceptacji zarówno dla strat jak i zysków.

  7. Michał

    100k na WIG już tuż tuż.
    Czyli mamy teraz spaść 70proc bo target rozumiem 28k z hakiem?

    Analiza wykresu wszystko przyjmie. Pewnie by znalazł i 10 innych formacji co pokażą, że czeka nas 25k niedługo. Tylko jaka szansa na to?
    Tak samo można znaleźć formacje co wytłumaczą wzrost na 200k.

    AT sam używam, że w bardziej racjonalny sposób. Bo tak to jest to czasami lekkie szarlataństwo.

    1. admin

      Do 100 k pewno nie dojdzie.
      25k po takich ostaniach wzrostach od października 2022 wygląda jak kompletny absurd.
      Ale to jest tylko giełda i wszystko jest możliwe …nawet to że WIG wzrośnie do 200K :).

    1. admin

      To wszystko przypomina mi oceniane sąsiada po tym jak się ubiera , jakim samochodem jezdzi , Jaki ma dom , gdzie jeździ na urlop itp. itp..Jęsli on to wszytko ma z kredytów o których nikt nie wie i starci płynność finansową bo nie będzie miał za co spłacać kredytów to komornik szybko się weźmie za niego.
      Może stracić dom, mieszkanie i inne rzeczy kupione na kredyt.
      Ale dla sąsiadów jest super biznesmenem.
      Podobnie jest i tutaj..drukowanie pustych pieniędzy bez pokrycia powoduje inflację , ona powoduje wzrost stop procentowych , a to może spowodować poważne kłopoty.Jeśli tacy ludzie jak Musk dowiadują się dopiero teraz o tym ..to o czym tak naprawdę my wiemy???Dawno temu pisałem i rysowałem wykres stóp procentowych że będą rosły.To wynikało wyłącznie z AT.Ale może się to sprawdzić.
      Pisałem też o BTC że nie mam zaufania do tego wirtualnego pieniądza.Jak indeksy amerykańskie rosły to on tez rósł, jak spadały to BTC jeszcze szybciej spadał.Autor pisze że jak indeksy pójdą w dół to BTC będzie rosło!!!!!!
      Chyba jednak nie.
      Wygląda na to że to co wie Musk to może być wierzchołek góry lodowej…..więc tak naprawdę co my wiemy na ten temat????

Skomentuj Michal Anuluj pisanie odpowiedzi