Trudny wybór

To co się dzieje w ostatnim czasie na rynku wzbudza dużo emocji.

Praktycznie wszystko rośnie , czasami wbrew zdrowemu rozsądkowi. Tak by się wydawało.

DAX rwie do góry ja niemądry podczas gdy wyniki gospodarki niemieckiej są tragiczne.

Z perspektywy roku czy dwóch nie można tego oceniać , nawet stosując AT. Takie jest moje zdanie.

Ale patrząc się na to z perspektywy np. ośmiu lat to tez kolorowy zawrót głowy.

Cos dziwnego dzieje się na rynku czego nie potrafię zrozumieć i wytłumaczyć sobie.

Wygląda na to że najgorszą rzeczą jaką mógłbym w tym momencie zrobić to zamknąć swoje pozycje i wycofać się.

Bardzo często tak bywało że w szczytowych momentach puszczały mi nerwy i zamykałem pozycje.

Potem otwierałem i znowu zamykałem .

Mam zamiar to przeczekać bo nie widzę na dzień dzisiejszy odpowiedzi na to co się dzieje na rynku.

Pewno ktoś może to ocenić jako rozwiązanie kompletnie bez sensu , ale to są moje pieniądze i moja decyzja, i nic tutaj nie ukrywam.

Jak zwykle czas to zweryfikuje .

DJI jeszcze nie pokonał swojego ATH , DAX rwie do góry jak niemądry…istny cyrk.

Złoto pokonało swoje ATH i wygląda na to że wg. mnie będzie kontynuowało wzrost.

Cos dziwnego dzieje się na rynku a koniec roku tuż , tuż.

Czy i tym razem rynki przed końcem roku będą rosły …..bo puki co to rosną jak na drożdżach.

Nie zawsze mamy odpowiedz na wszystkie pytania.

A zamknąć pozycje i wycofać się z rynku bardzo łatwo …tylko potem ciężko się wraca.

Ten post ma 173 komentarzy

  1. Andrzej

    Trzymam kciuki by sie udalo! Przydalaby sie jakas mocniejsza korekta chociaz.

    1. sławek

      Z moich wyliczeń przy tej hossie na Wig gdzie fala 5 ma byc wydłużona gdyz fale 1i 3 były równe to minimalny zasięg tej fali to około 82 tys pkt max 91 000 pkt.Ciekawe czy w tym wypadku AT zadziała

    1. admin

      Wygląda na to że zdania analityków są bardzo różne.
      Albo nie mają zielonego pojęcia co się dzieje na rynku ,albo rynek jest tak trudny do zidentyfikowania

  2. sławek

    I ci powiem Andrzej jezeli z tego co widzę na mwigu to formacja flagi to 6400- 6500 jak w morde Ale az ciezko to sobie wyobrazić w tym ruchu.ale widać chciwość jest tak wielka że aż strach

  3. sławek

    Oczywiscie mwig balansuje na lini wbicia w kanał wzrostowy od 2009 jak się wbije z przytupem no to te wyzej wymienione poziomy mogą być faktem

    1. admin

      W marcu br. we wpisie Fed 2 ……wykonałem wykres prognozowanych stóp procentowych w USA.
      Ja to tak widzę na najbliższe lata.
      Wygląda na to że pokrywa się to z tym co autor pisze.

      1. Michał

        W okresie inflacji wyższej prognozujesz krach na rynku akcji? To się trochę kupy nie trzyma.

        1. admin

          Ja nie prognozuje krachu z powodu wyższej inflacji tylko z powodu tego co zobaczyłem na wykresie ….a konkretnie DJI i WIG.
          Nie bez przyczyny dwa lata temu nazwałem swój blog widmo krachu.
          A wtedy o wysokiej inflacji nikt nie mówił.

  4. Damian

    Tłumaczysz to adminowi jak dziecku z przedszkola a on nawet nie wie co ty do niego piszesz Analityk Techniczny hmmmmmm

    1. admin

      Ja dobrze wiem co się do mnie pisze .Te informacje można znaleźć w każdej dobrej książce poświęconej analizie technicznej.
      W swoim czasie przeczytałem ich bardzo dużo.
      Tylko ja na swój sposób interpretuje to co widzę na wykresie.W książce tego nie znajdziesz.
      Niekoniecznie musi się to pokrywać z tym co widzi większość.
      Bardzo dużo osób skupia się na analizie tego się ostatnio stało tzn. miesiąc , rok itp.
      Są tacy którzy spekulują w krótkim terminie .To nie jest blog dla nich.Tutaj takich informacji nie znajdą.

  5. Michał

    Na zlocie też było wybicie ATH. To czemu tam nie uznajesz za fałszywe i wzorem akcji nie grasz S? Tam inne AT?

    1. admin

      Złoto to jest całkiem inna bajka.Dla mnie to jest inwestycja bardzo długoterminowa i AT nie odgrywa dla mnie większej wagi.
      Kupiłem i trzymam.
      To że pokonało ATH to bardzo dobrze …..dla mnie jest to dobry prognostyk do zwyżek.
      Nie spekuluje na złocie w żaden sposób.
      Jak wzrośnie 5-10 razy to będę myślał o sprzedaży.

      1. Slawek

        Właśnie złoto to inna bajka tu nie ma kontraktu i jeżeli spadnie o połowę to o połowę będziesz miał wirtualnie w portfelu. Tu można nawet tygodnie nie zagladac a kontrakty też inna bajka tu trzeba czasem a u ciebie raczej częściej zareagować .Jak nie dołożysz to klapa. Także masz rację to jest inna bajka .A co do samego złota to chyba nie pobiło ath zabrakło małego klaczka choć muszę to sprawdzić.Choc to nie ma żadnego znaczenia chyba czwarty raz podchodzi pod rekord.l tu jak go z rozmachem nie pokona trudno mówić o tym czy wzrośnie x 5 czy wcale albo będzie zniżkowac z tych poziomów.Ostatnio Buczek nawet złoto wychwalał że będzie błyszczało w 2024

  6. Damian

    Jeżeli rynek jest w mocnym trendzie a widać jest to szuka każdej okazji do podbitki a źle bakatelizuje.Ciekawe czy wybranie Tuska na premiera nie da kolejnego dopalacza.Goldmany byle jaki pretekst wykorzystają do jazdy

    1. admin

      To stosuj to co Goldmany stosują .I będziesz bogaty.
      Patrzysz się na rynek z punktu widzenia czystej spekulacji krótkoterminowej.
      To jest kompletnie nie to o czym ja piszę.
      Nie przeczę że nie można na tym zarobić i że to nie ma sensy , ale mnie to nie interesuje.
      Buffet tez nie inwestuje w kryptoklimaty i nikt nie uważa że źle robi.To jest jego sposób inwestowania i tyle.
      Każdy powinien inwestować tak jak uważa. I tyle.
      Jeden lubi schabowe drugi golonko …..i trudno powiedzieć co jest lepsze.

  7. Sławek

    Jak to fajnie Andrzej że patrzysz na inwestycje długoterminowo. Przez pryzmat 9 lat A na kontraktach to lata świetlne. Jak byś nie wiedział mwig 40 od października 22 urósł o 65%jak by Ci to umknęło tak tylko przypominam. A czy to ostatnie słowo się zonaczy

    1. admin

      Po faktach to każdy „głupi” potrafi oceniać co jest dobre.

      1. Michał

        Przecież tu na blogu dużo osób pisało, że rok temu jest tanio i warto kupować. I powinno rosnąć.
        A sam nadal twierdziles, że dalej będzie leciało. Co jak co ale tutaj rok temu mało kto był zdania, że spadki dalej będą się ciągnęły …

  8. sławek

    Oczywiście,Kazdy popełnia błędy wieksze lub mniejsze .Ale to ty stworzyłes ten blog ,część ludzi nawet ci uwierzyła ale twoja strategia kompletnie się załamała .Dobrze ,ze grasz tak małą kasą i do tych kontraktów stale dopłacasz i co tydzień robisz nowy wątek uświadamiając sobie i innym ,ze twoja jest racja/Twoje motto jest takie ,ze kazdy widzi ten sam wykres ale kazdy interpretuje inaczej,To jak ty go interpretujesz w koncu ,Kto ma ci wierzyć jak ciągle ma się odwrócic i wig juz ath nie pokona a on co chwila pokonuje Większość rynków bije swoje ath a ty ciągle zaklinasz rzeczywistość .Z czego ty wróżysz z faz ksieżyca
    Damianowi odpisujesz ,ze przeczytałeś mnóstwo ksiązek o. AT.
    Kompletnie ci nie wieżę bo u ciebie brak absolutnie podstaw a przynajmniej podstaw się nie zapomina .
    Choc sam przyznam ,że ta hossa nie do końca mi pasuje .Bo jak jest prawdziwy rynek byka rośnie wszystko co się rusza i czego się nie kupi Dlatego nie do końca mi się to spina .Nie wiem moze jest tak ,ze popandemicznej kasy jeszcze tyle krąży ,ze jeszcze jest jej mnóstwo w obiegu .Ale ty nie zauwazyłeś kompletnie nic ,ze trend może się odwrócić a Wig jest 60 % od dna i błagam cię nie mów ze to jest bessa

    1. admin

      Bardzo fajnie to wszystko ująłeś także mogę spokojnie na wszystko odpowiedzieć.
      Pisze o tym co ja widzę na wykresie.To co inni widzą specjalnie mnie nie insertuje , ale jak ktoś na blogu zwróci mi uwagę na swoja interpretacje ,tak ja ty np. robisz czasami to staram się odpowiedzieć.
      Piszesz że WIG od października 2022 urósł o 60 % więc mamy hossę.
      Ale ja rozpatruje tego w kategorii wzrostu od października 2022 tylko patrze na to z perspektywy od 2015 roku.I z tej perspektywy nie widzę żadnej hossy.
      Podsumowując , ty rozpatrujesz co się dzieje na giełdzie z perspektywy 14 miesięcy , a ja z perspektywy ośmiu lat…..i dlatego mamy zupełnie inne spojrzenie na to co się obecnie dzieje na rynku.
      Powiesz mi że nikt tak eis nie patrzy na rynek…..a ja ci odpowiem że mnie to kompletnie nie interesuje że tzw. większość zupełnie inaczej patrzy się na rynek co tu i teraz się dzieje.I z tąd wynikaja zupełnie inne opinie na temat aktualnej sytuacji na giełdzie.
      Mnie nie interesują wybory w Polsce , zmiana rządu , KPO czy co tam jeszcze …to są dla mnie zupełnie nieistotne rzeczy.
      Jak spojrzysz np. na wykres DJI to zauważasz że zarówno tam jak i na naszym WIG są wzrosty od października 2022.
      Już nie pamiętam kto ale Damian lub Michał twierdzi że DJI to beznadziejny wskaźnik koniunktury na giełdzie.
      A ja się z tym nie zgadzam.
      Patrząc na DJI od lutego 2020 widzę że być może będzie tak że DJI na jeden lub dwa dni pokona swoje ATH z stycznia 2022 i potem rozpocznie spadek wraz z innymi indeksami na świecie.
      Ale żeby to zobaczyć trzeba się patrzeć w okresie luty 2020 do dzisiaj , a nie analizować np. ostatni rok.
      Tak ja się na to patrzę , ale każdy może to interpretować inaczej.
      Pytasz dlaczego gram tak małą kasą na chwilę obecną.Bo wiem że giełda bardzo często zaskakuje , i trudno sie w tym połapać.Gram taką kasą na jaką mogę sobie pozwolić,nawet jak się pomylę na chwilę ( ta chwila trwa ostatnio ponad rok ) , to jestem wstanie utrzymać pozycję i przetrwać.To jest mój styl którego nikomu nie polecam.
      Czas zweryfikuje kto będzie miał ostatecznie racje.
      ps.
      Właśnie dosłownie przed chwilą dostrzegłem że zarówno DJI , Hang Seng jak i WIG mają bardzo ciekawy wspólny wykres rozpatrując czas od 2015 roku.Na pierwszy rzut oka nic je nie łączy .
      Ale jednak ja tam coś widzę.
      Dla przypomnienia powiem że cały mój blog jest poświęcony formacji korekcyjnej A/B/C na WIG która rozpoczęła się w maju 2015 roku,

      1. Michał

        A równie dobrze może być 37k, potem 35k, potem 36k, potem 34k aż dalej 40k, 45k.
        Czemu nie taki scenariusz?
        U Ciebie musi być ciut w górę a potem lot w przepaść. Bo przecież grasz pod wielki krach.

        I ciekawi mnie jak można znaleźć dużo wspólnego między DJIA megahossie, HSI w bessie od kilku lat oraz WIG z nowymi szczytami ATH po latach trendu bocznego niemalże.
        HSI przez ostatnie 5 lat spadł ponad 50proc. DJIA urósł 60proc a WIG niemal 40proc.
        I główny czynnik to polityka. Ale szukasz cudów na HSI i nagle uznajesz, że inne rynki powinny pójść tym śladem. To w końcu HK wyznacza kierunek? A nie USA?
        Nawet Chiny urosły kilkanaście procent.

        Jesteś ciągle pod wrażeniem cudów AT, wmówiłeś sobie, że z wykresu wszystko się wyczyta ale póki co to nadal pozostaje w sferze bajki.
        Popatrz na wykres giełdy ukraińskiej, albo WIG UKR. I powtarzaj, że wojna nie miała wpływu a wykres wcześniej już to pokazał. Bzdura. Bzdura.
        Tak samo w Polsce – rozbicie OFE na długie lata zabiło nasz rynek. No ale oczywiście to bez znaczenia, tak?
        Agresywnie komentuję bo próbujesz ludziom wciskać kit, negatywnie oceniasz niemal każdego. I jeszcze to wyśmiewanie ludzi co na rynku są od lat 90tych. Bo nie widzą jakiegoś krachu, który sobie narysowałeś. No to podsumuj swoje osiągnięcia z GPW i proszę nie patrz tylko na 2022 tylko popatrz na całą karierę. To pokazuje jak ktoś ogarnia AT czy inne tematy. I czy wyciąga wnioski. Zawsze karzesz patrzeć z szerszej perspektywy więc też tak zrób.

        1. admin

          Nie potrafisz znaleźć wspólnych zależności pomiędzy WIG ,DJI i Hang Seng …nic na to nie poradzę.
          Ja je widzę .Podałem nawet bardzo ważny punkt odniesienia tzn. rok2015 , a dokładnie maj 2015.
          Nie chce mi się o tym pisać bo i tak wszyscy to skomentują że pisze bzdury.
          Szkoda mojego czasu.
          Napisałem że coś widzę i jak ktoś ma ochotę może się tym zainteresować .
          Ja nikogo do niczego nie zmuszam.
          Od dwóch lat opisuje dokładnie korektę ośmioletnia na WIG i tez wszyscy piszą że to bzdury i to nie ma sensu.
          A ja mam inne zdanie na ten temat.
          Ponieważ to jest mój blog i ja go utrzymuje z własnych pieniędzy więc jestem całkowicie niezależny i mogę pisać tak jak ja to widzę.
          Jak komuś to nie odpowiada może zmienić bloga i nie tracić czasu na te moje „wypociny”.
          Pisze tak jak myślę i jak inwestuje.Co miesiąc aktualizuje swój portfel inwestycyjny aby wszystko było jasne.
          Jak komuś nie odpowiada może przecież zmienić bloga.
          Ja nie zarabiam na ilości odwiedzających czy jakiś tam reklam wiec mogę pisać to co uważam za słuszne.
          Jeśli ktoś ma wątpliwości co do mojej prognozy to staram się to wyjaśnić.
          Ale jak ktoś twierdzi że to nie ma sensu to powinien zmienić blog.
          Przecież nie będę udowadniał że nie jestem wielbłądem .

          1. Michał

            No to pokaż o co dokładnie chodzi. Jakim cudem indeks gdzie spadek był ponad 50proc w ciągu 5 lat ma wspólne elementy z indeksami, które rosną 35-45proc?
            To jest długi okres więc nie ma tu pomyłki.
            Tylko nie pisz, że któryś wykres coś nadrobi bo mówimy co jest obecnie widoczne a nie prognozy w oparciu o nie wiadomo co.

          2. admin

            Od dwóch lat pisze o formacji osiemsetletniej A/B/C i nikt w to nie wierzy i wszyscy ci co komentują to co pisze kwestionują moje podejscie do AT.
            Sam, spróbuj się nad tym zastanowić a nie oczekuj gotowca który i tak skomentujesz że jest nic nie wart.
            Powiedziałem wystarczająco dużo aby można było to samemu ocenić.
            Jak tego nie widzisz lub nie dostrzegasz zależności to napisz że nic nie widzisz.
            Jak się sytuacja bardziej rozwinie i nie będę musiał udowadniać że nie jestem wielbłądem to opisze to.

          3. sławek

            Masz rację Andrzej trzeba zmienić bloga i tak czytelników masz tylu co kot napłakał raptem 3 ,4 osoby a aktywne 2 i wszystko 'Takze bez sensu się tu produkować podobno na facebooku miałeś dziesiątki

    1. admin

      Autor pisze „Odpowiedź zapewne poznamy po reakcji inwestorów na decyzję oraz komunikację FED w dniu jutrzejszym.”
      Jutrzejsza decyzja FED nie będzie miała z ty nic wspólnego.
      Autor rozpatruje okres od ostatniego ATH dla DJI , i tutaj robi bardzo duży błąd.
      To nie AT się myli , to ludzie źle ja odczytują.
      Mogę oczywiście nie mieć racji ale widzę to tak jak napisałem w odpowiedzi do Ciebie.
      Jeśli chodzi o to czy znam AT książkowa , tak jak kiedyś ci wspominałem w 1995 r byłem na kursie doradców inwestycyjnych , ale tylko na zajedziach z analizy technicznej .Zajęcia prowadził wtedy bardzo znany inwestor Zenon Komar.Prowadził je w bardzo ciekawy sposób , nie opierając się wyłącznie na wykresach itp..
      Po tym wszystkim przeczytałem bardzo dużo literatury dostępnej w kraju dotyczącej AT bo nie znam angielskiego , i przez długi czas analizowałem rynek pod tym kątem . Ale znalazłem swój sposób którego nie ma w książkach i od dłuższego czasu typowa analiza techniczna która jest przedstawiona w książkach mnie nie interesuje.

      1. Michał

        Taa, wszyscy błędy robią tylko nigdy nie Ty!
        WIG też miał ATH nie zrobić, baa, miał ponad 70k nie wyjść, wcześniej ponad 65k a także 60k. I tak ciągle pułap podwyższach a rynek robi swoje.
        Tak samo z DJIA. Wziąłeś najsłabszy indeks z US i nawet on blisko ATH. Ale oczywiście gość ze stooq zły okres czasu wziął. No trochę śmieszne.

        Trzymasz się tak mocno swojego wariantu, że żaden argument nie dochodzi. Jak coś to piszesz kolejną anegdotkę o pomidorze czy tam czym innym i sobie to do wykresy przyklejasz w duchu potwierdzając sobie, że jednak kiedyś zarobisz mimo, że masz obecnie 26-27k straty.

        To się nazywa fanatyzm giełdowy a nie inwestowanie, spekulacja czy co innego na bazie AT.
        W tym roku w PIT wpiszesz pewnie ok 25k straty. Grając z budżetem 10k. Gorzej niż w kasynie.
        Lepiej poszukaj gdzie błędy popełniłeś a nie każdy inny argument oceniasz na zasadzie: on się nie zna, zły okres patrzy, nie widzi tego, nie widzi tamtego, to analityk – na pewno nie zarabia, fundusze się mylą, on nie zna AT, on patrzy na politykę a nie powinien. I można dalej wymieniać.

        Tylko kto tu tak naprawdę się w tym wszystkim myli? No kto?

        1. admin

          Kiedyś pracowałem W IKEA …duża firma …..napisałem emaila do głównego szefa bo miałem taki problem że tylko on mi mógł pomóc.
          Nie dostałem odpowiedzi chociaż w IKEA był taki zwyczaj że zawsze się odpowiadało na emaile.Dotyczyło to wszystkich …włącznie z głównymi managerami.
          Firma bardzo szanowała swoich pracowników i takie tam były przyjęte zwyczaje.
          Ponieważ nie dostałem odpowiedzi na mojego emaila od szefa szefów ( a widziałem że wiadomość odczytał )spytałem się swojego bezpośredniego przełożonego co się stało i co mam zrobić w takiej sytuacji.
          Odpowiedział mi że brak odpowiedzi jest tez odpowiedzią.
          Dopiero po pewnym czasie to zrozumiałem ……….dlatego tez nie odpisze tobie na zadane pytanie

      2. sławek

        Ja nie patrzę na wykresy tylko ,krótkoterminowo.Ktoś kto interesuje sie AT musi patrzec na wykres też długoterminowo ,powiem więcej przede wszystkim długoterminowo nawet od początku istnienia i ja tak obserwuje .I co się najbardziej sprawdza od lat to długoterminowo linie trendu co u ciebie nie czytałem od początku bloga,kolejno kanały trendu u ciebie brak informacji,formacje RGR ,OGR swice japońskie na wykresach tygodniowych ,miesięcznych.Luki cenowe i wiele wiele innych co nie wspominasz kompletnie.I oczywistym jest że kijem Wisły nie zawrócisz bo w krótkim terminie to są oczywiście małe turbulencje nie znaczące dla biegu rzeki.
        Jedyne co jest tu na tapecie to korekta płaska ABC ,co moim zdaniem została już zdyskontowana w covidowym krachu
        I teraz mamy ci tu uwierzyć ,ze znalazłeś swoj sposób i wymyśliłeś nową AT Andrzeja Nurkowskiego ,który tylko ty widzisz
        no nie bajki to opowiadał Kobuszewski.
        Tylko ty myślisz ,ze jesteś dobry to co robisz a reszta to miernoty inwestycyjne.Duże biura inwestycyjne mają takich analityków ,ze tobie się nawet nie sniło ,maja swoje wtyki w krajach w wywiadach ,znają prognozy pogody długoterminowe mają tyle wiedzy ze dla cienie to SF. .A jeżeli ty słyszysz jakies biuro inwestycyjne,które wydaje rekomendacje to ma jakis interes .Jeżeli mówia kupuj tzn ,że powoli wychodzą i na odwrót.
        A sama nasza gpw to już powolutku zascianek i coraz mniej osób się tą gieldą interesuje .Mielismy zrywy w roku 1992- 94 nastepnie 2003 -07 i koniec..Pokaz mi spółkę ,ktorą możma było kupić i trzymać przez 20 lat ,która dała zarobic kilkaset % po tylu latach. No może Dino i Lpp no może jeszcze kilka ,których nie potrafie wymienić Cały czas długoterminowy trend boczny ,ktoś wchodzi robi podbitke i ucieka.Nawet ten wyskok jest mocno spekulacyjny ,kapitał zagraniczny wbil sie w mega tani rynek chwilę się pobawi i ucieknie.
        Dlatego trzeba grac spekulacyjnie nawet na kontraktach choć tu strach wejść bynajmniej dla mnie bo mozna się przejechać mocno tak jak ty ,Dlatego napisałem ,ze grasz drobniakami bo jak bys obracał kontraktami jak Michał zapewne nie spał bys po nocach bo kompletnie nie reagujesz ,krótkoterminowo
        I na koniec nasz rynek jak i globalny powoli dojrzewa do większej korekty ,nie moze rosnąc w tak stomej lini .A minimalny zasięg korekty to 38% a przewaznie 50 % a moze 62%.???? a moze więcej zobaczymy

        1. admin

          Masz racje zobaczymy co będzie.
          Piszesz że od iluś tam lat nie dało się zarobić na naszej giełdzie .
          Bo od 8 lat giełda jest w trendzie bocznym.
          Aby to opisać stworzyłem bloga , i pomimo tego że od 8 lat tak jest to i tak nikt w to nie wierzy bo nie mam dobrych wyników.
          Te dobre wyniki przyjdą , tak jak kiedyś pisałem żeby wygrać na giełdzie trzeba czasami przetrwać .To jest mój styl.
          Jeśli on kogoś nie przekonuje to nic na to nie poradzę.
          Pewno dopiero dobre wyniki będą mogły przekonać o tym .
          I tak się na pewno stanie.
          Jak WIG spadnie poniżej swojego dołka z października 2022 może wtedy dopiero docenisz o czym ja tu piszę .
          A może i nawet wcześniej jak DJI na jeden dzień lub dwa pokona swoje ATH i zaczną się spadki.To sie może stać lada dzień.
          Nie da się wszystkiego przewidzieć na giełdzie i jeśli nie przekonałem ciebie dzisiaj o moje formacji A/B/C to być może wrócisz do tego jak WIG pokona dołek z października 2022.
          Oglądałem dzisiaj wywiad z Philem Koniecznym na You Tubem.
          Ma bardzo ostry język.Uważa że 80 % społeczeństwa to debile.
          Trudno mu nie przyznać racji patrząc na to co w swoim krótkim życiu osiągnął swoja pracą.
          Ja się tak ostro nie wyrażam , ale pisze że tzw. większość na giełdzie nie ma racji.
          I tylko czas jest w stanie zweryfikować to o czym pisze .
          A na giełdzie trzeba być cierpliwym.

          1. Sławek

            Ten kto trzyma lata ten pewnie jest na zero lub trochę na plus jak kupił dobra spolke która wypłacą dywidendy. A trzymanie lata tak jak ty na konkraktach to już kompletnie pomyłka. Zobacz jak wygląda nasz wig totalna sinusoida. Tu nad Wisłą zarabia się teraz głównie krótkoterminowo rok półtora i sprzedaż. A ty tu piszesz o długich terminach

          2. admin

            Ty nie czytasz tego co ja pisze , albo nie masz do tego przekonania .
            Mam wrażenie że wig misi spaść o co najmniej 30 % żebyś był przekonany do tego co piszę.
            A najlepiej jakby spadł poniżej swojego dołka z października 2022.
            Wtedy być może przekonasz się że mam racje o tym co pisze.

          3. Sławek

            Andrzej napisz tu wszystkim ile zarobiłeś na giełdzie przez te 30 lat. Z tego co pisałeś wcześniej że bankrutowales albo były fałszywe wybicia albo nie spodziewałeś się takiej korekty. Wytłumacz skąd teraz wiesz ze zarobisz. Nie ma takiej możliwości byś teraz wiedział że będzie inaczej. Tyle ile zarobiłeś pokazuje twój portfel, który aktualizuje sz a że teraz zarobisz szczerze wątpię bo pycha przez ciebie przemawia. I może zdarzyć się tak że rynek poleci ale ty będziesz czekał na te 28490 i wyżej będzie zakręcal a ty będziesz tu wmawiał ze to tylko korekta i znów powiesz ze to jakaś fałszywka i zapewne tak będzie. A już ten twój poziom docelowy i ten złoty podzialto sf. Skąd wiesz ze go dobrze wymierzyłem???

          4. admin

            Przecież złoty podział przedstawiłem na rysunku.I tez uważasz że to jest bzdura.
            Cokolwiek bym nie przedstawił to dla ciebie to jest bez sensu.
            Dopóki liczniki nie będzie pokazywał zysków dla ciebie nic nie będzie wiarygodne.
            A więc musisz uzbroić się w cierpliwość , bo ją mam.
            Co do tego co było a nie jest nie wracam bo to nie ma sensu.
            Ważne jest to co się dzieje tu i teraz.

  9. Michał

    DJIA już 450pkt od ATH czyli jakieś 1.3proc wzrostu.
    Jak przeskoczy to ciekawe jaką wymówkę tym razem znajdziesz aby powiedzieć, że rynek w bessie i to tylko korekta bo zaraz ma spaść na nie wiem jak niski poziom.

    1. admin

      Odpowiedziałem Sławkowi dzisiaj dokładnie jak to widzę dzisiaj.
      Jeśli jesteś tym zainteresowany będziesz musiał przeczytać co odpowiedziałem Sławkowi.
      Oczywiście mogę nie mieć racji .

  10. Michał

    Ta formacja ABC jest błędna bo nie zgadza się z teoriami w sprawie fal. Nawet pokazałem, że nie zgadza się z tym co kazałeś w książce zobaczyć.
    Więc to tylko Twój wymysł. Równie dobrze można narysować psa albo kota na wykresie. Też nie ma nigdzie to poparcia w książkach.

    1. admin

      Wytłumacz jeszcze raz co ci sie nie zgadza .Fala A , fal B czy prognozowana fala C.
      Czy to że fala B wykracza poza zasięg fali A , A fala C wykracza poza zasię fali B.
      Bardzo proszę o informacje zwrotna bo nie potrafię odnieść do tego co piszesz.

      1. Michał

        Aż muszę wkleić ten starszy komentarz bo myślałem, że specjalnie przeoczyłeś ale widzę, że takich rzeczy nie ogarniasz.
        Jest poniżej.

        Jakim cudem formacja kończąca hossę robi nowy szczyt? Plus fala B schodzi poniżej wcześniejszego dołka.
        Wszystko tu nie pasuje do teorii. Po co się powołujesz na Pretchera skoro mieszasz w ogóle wszystko i sobie falę ABC budujesz biorąc kawałki z wariantu na spadek i wzrost jednocześnie.
        Już tutaj ktoś inny też dobrze to objaśnił. ABC się skończyło w czasie paniki covidowej. I koniec. ABC się w miarę wykonało i aktualnie nie można mówić o takim scenariuszu.
        Możesz sobie tłumaczyć, że Pretcher tego czy tamtego nie pokazał. Ale on robił też analizy itp. A skoro masz nową formację to pokaż na jakich analizach to oparłeś. Bo póki co chyba aktualny scenariuszy to ten pierwszy. Więc to jakaś kpina a nie strategia.

        Więc się nie powołuj na ABC bo każdy kto miał do czynienia z AT robi wielkie oczy. Nazwij to jakoś HPS – Hipoteza Pana Sławomira bo tylko u Ciebie to się pokazuje. Zbudowałeś coś nowego. Ale jak widać nie działa. A jak coś rynek spadnie to proszę nie pisz, że się to wypełniło bo już było kilka fałszywych wybić w obie strony i ciągle naginasz fakty aby sie trzymać swojej strategii.
        Zresztą ta uważam, że Pretchera w ogóle nie zrozumiałeś i falę ABC z czasów bessy przypiąłeś pod wariant z kończeniem hossy i stąd takie cuda, że nagle wszystkie fale wychodzą tam gdzie nie powinny.

        „Ok, musiałem to zrobić bo robi się już trochę parodia z tej dyskusji.
        Poniżej są linki do wspomnianych stron 36 i 37. Proszę się nie obawiać, to jpeg pliki.

        I mamy wspomnianą formację ABC jako korektę w czasie hossy. To pierwszy plik. Czyli mamy A w dół, B odbicie i potem jazda w dół z C. Wszystko się zgadza. I tak powinna ABC wyglądać w obecnej sytuacji bo przecież mieliśmy zakończyć temat hossy. Chociaż na wykresie WIG to jest mocno wątpliwe. Ale przy DJIA musi być taki scenariusz.

        A teraz drugi plik gdzie mamy falę A a potem B jest niżej i C dopiero w górę. Wszystko się zgadza. Ładna fala ABC. Tylko mały szkopuł. To jest formacja jako korekta bessy!!!
        W jaki sposób chcesz to wykorzystać do swojej strategii? Czyli pomyliłeś kierunki północ/południe.

        Niech inni sobie na to spojrzą i też ocenią. Bo wychodzi, że nie potrafisz dobrze nawet dobrać formacji fal. A zarzucasz innym niewiedzę.

        Polecam jeszcze raz się skupić i to przeczytać bo nie wiem jakim cudem jeszcze się powołujesz na tę książkę. Zresztą nigdzie w tej książce nie masz informacji, że przy ABC nagle są fałszywe wybicia. Twoja formacja ABC mająca dać duże spadki została zanegowana już w czasie paniki covidowej. Co też jest mocno naciągane bo fala B jest zbyt długa w stosunku do krótkiej fali A.

        Więc zdecyduj się na jaki wariant grasz tej korekty ABC.

        https://ibb.co/PrbmtRQ
        https://ibb.co/yhhRbHk

  11. Michał

    Ciągle podkreślasz, że nie liczy się to co było.
    A przecież AT z założenia to dziedzina oparta na pewnych wzorcach na podstawie tego co się wydarzyło.

    Więc to duża sprzeczność.

    Jeśli nie chcesz bazować na schematach z przeszłości to musisz się skupić na analizie fundamentalnej 🙂

    Sorry autorze ale nieprzypadkowo ludzie w TFI lekceważyli maile albo na TJS były śmiechy. Minęły 2 lata, jesteś na bardzo dużej stracie, rynek idzie w drugą stronę a ty dalej zaparcie twierdzisz, że masz rację, A tu ciężko znaleźć jakiś 1 obiektywny argument za tym.

    Straszysz wszystkich krachem i tym, że ja spadnie o 30proc to się dopiero zorientują co sie dzieje. A sam chyba nie orienrujesz się w otoczeniu rynkowym. Od dołka fw40 urósł ponad 60 proc a Ty dalej trwasz w S. Więc czemu straszysz ludzi na L, że bedzie tragedia jak spadnie?
    Podkreślam – JAK spadnie. Przy ATH to statystycznie niemal każdy jest zarobiony. I większości spadek 30-40proc nie ruszy. Bo możliwe, że nadal mają większe zyski.
    A martwić to się powinieneś o siebie bo jesteś na dużej stracie, grasz na lewarze, ciągle dopłacasz i tak naprawdę dalszy wzrost o 10proc to może być już katastrofa bo na FW40 by przyniosło kolejne 20k straty. A jesteś na to gotowy? Więc zamiast straszyć tym, że krach za rogiem to może skup się na swojej pozycji. Bo od ponad roku nic nie trafiasz. Rynek zrobił ATH i ani myśli zawracać. Więc czy zwykły Kowalski z akcjami ma panikować w takiej sytuacji?
    Żadnej euforii na rynku nie ma mimo ATH. Ludzie nie stoją w kolejce pod TFI jak kiedyś bywało.

    Dawałeś 1proc szans na nowe ATH. I już mamy nowe ATH.
    To ile dasz procent szans na 6500 na mwig40 czy 85k na wig? Nie mów tylko, że to niemożliwe bo wtedy by oznaczało, że totalnie odleciałeś i pojęcia o rynku nie masz.

    1. admin

      Cenie sobie twój fachowy komentarz , ale zdania nie zmieniłem i dalej uważam że mam rację.
      To że ty inaczej to widzisz ,mogę to zrozumieć …bo tak na dobra sprawę każdy z nas trochę inaczej to widzi.
      Nie przekonałem ani ciebie ani nikogo z bloga tak na dobra sprawę do swojej strategii, ale sam jestem do niej ciągle przekonany.
      Od roku płynę pod prąd i nie straciłem wiary w to co zobaczyłem kiedyś tam na wykresie bo jestem bardzo mocno przekonany do słusznosci tej prognozy.
      Na ta chwilę DJI praktycznie pionowo zbliża się do swojego ATH. Skrytykowałem podejscie do analizy tego indeksu przez analityka którego podesłał mi sławek bo widzę to inaczej. Tobie się to nie podoba że go krytykuje , ale ja tylko pisze że widzę to inaczej i ze on w moim przekonaniu się myli.
      Jest taka możliwość że indeks DJI na jeden lub dwa dni pokona swoje ATH i zacznie spadać.Ja to widzę.
      Nie ma żadnej pewności że tak się stanie ale patrząc się swoim okiem na to co się dzieje na wykresie DJI od lutego 2020 to jest możliwe.
      To że inni tego nie widzą to jest zupełnie inna sprawa.
      Co będzie dalej ….jeśli to się sprawdzi do zarówno DJI rozpocznie spadek jak i wszystkie pozostałe indeksy światowe.
      Odpowiesz …ale ty kompletnie nie wiesz co się dzieje na rynku bo od roku piszesz jakieś tam brednie o krachu a wszystko rośnie.
      Pożyjemy zobaczymy.
      Życzę tobie i wszystkim innym aby wasze prognozy się spełniły , ale niestety uważam że nie masz racji.
      Czas zweryfikuje to wszystko.
      W tym samym czasie złoto tez prawie pionowo zwyżkuje ….ciekawe co będzie z tego dalej.
      O godzinie 20.59 DJI pokonuje ATH i wynosi 96950 pkt…co będzie dalej tego nie wie nikt.
      Komunikat z Bankier .pl ” Fed oficjalnie powiedział że zakończył cykl podwyżek . W 2024 r. chce obniżać stopy procentowe „….przeczytaj co pisałem w blogu na temat podwyżek stóp procentowych FED ….to były 3 wpisy…..i będziesz mógł sprawdzić czy to pokrywa się z tym co FED dzisiaj ogłosił.

      1. Michał

        I kolejny raz piszesz, że masz rację. Tylko w jakim temacie? Spadków nie ma więc możesz odnosić się do przyszłości. A jak można w tym kontekście mówić o racji?
        „Mam rację, że za miesiąc będzie świeciło słońce w Białymstoku” tak to mniej więcej brzmi.

      2. sławek

        A dlaczego pionowo zyskuje złoto bo usd -pln bardzo mocno w dół.Jeżeli nasza gpw miała by spadać to dolar musi iść w górę ale wtedy gold w dół.Pomysl troche Andrzej.Co ci sie bardziej opłaca czy gpw dół czy złoto w górę bo korelacja jest olbrzymia .

        1. admin

          Ja komentuje co się dzieje na rynku .
          Nie wiem czy masz racje twierdząc że „jeżeli nasz gpw miałaby spadac to dolar musi !!!!!!! iśc w górę”

      3. Michał

        Ale to, że FED nie będzie już podnosił i będzie obniżał to każdy wie.
        Zobacz sobie oczekiwania rynkowe. Można wszystko dokładnie śledzić. Rynek juz od dawna pod to gra. Żadnego zaskoczenia.
        Piszesz jakbyś nie wiem jaki cud przewidział.

        1. admin

          To wg Ciebie co się będzie działo z indeksem DJI skoro wszystko jest jasne i proste.
          Bo ja za bardzo nie wiem .

          1. Sławek

            No jak nie wiesz, wiesz dobrze albo wiedziałeś. Didżej miał nie przekroczyć 34100 później 35 tys a o Ath to kazałeś zapomnieć na długi czas. A teraz zmieniasz zdanie i ma tylko 2 razy pokonać Ath to czyli dziśjest ten drugi raz i ostatni w tym odbiciu w bessie Także wiesz wszystko nie bajeruj

          2. admin

            To co się obecnie dzieje na DJI to pokonanie ATH być może będzie trwało 2 dni.Może trwać i więcej czasu.
            AT to nie jest matematyka.
            Nie potrafię przewidzieć że w piątek o godz.10.15 DJI zacznie spadek.Nie jestem jasnowidzem.
            Na podstawie własnych obserwacji podobnych formacji na giełdzie które trwały 2 lu 3 miesiące , tak było.
            Tutaj formacja DJI trwa od lutego 2020.A więc dłużej.
            To wybicie może trwać tez dłużej , jeśli wogóle będę miał racje.

  12. Damian

    Admin jest tak przekonany o swojej racji .,ze:
    1.Kwartał temu wig nie pokona ATh jestem pewny
    2.Dwa miesiące temu wig juz wiecej nie pokona Ath
    3 miesiąc temu zobaczyłem dzis rano cos co napewno wig już nie pokona ath
    4,Dax i cac juz wiecej ath nie pokona
    5.co z tego ze wig cac,czy dax pokonały ath skoro Dji nie pokonał przecież to jest odbicie w bessie
    6.Sloro Dji pokona ath to mamproblem i nie wiem co dalej
    7 .no dobra może Dji jednak pokona ze dwa razy Ath ale to i tak bessa
    8.??? Przyszłość -Co z tego że Dji pokonał 10 raz ath skoro to i tak korekta w bessie
    Człowieku wiesz jaka jest twoja wiarygodnośc .Lady punk spiewał taką piosenkę w latach osiemdziesiątych Mniej niż zero .To jest twoje motto od 14 miesiecy.
    i na koniec jeżeli jestes pewny a widać ,ze tak to sprzedaj dom ,samochód,wszystko co masz i kupuj kontrakty bedziesz milionerem.I przypomne tylko że ten krach juz miał być w tamtym roku,pózniej w tym roku to zdecyduj się kiedy człowieku na litość boską

    1. admin

      Widzisz każdy ma swoje wątpliwości co do swojej prognozy.Ja pisze o tym publicznie na blogu.Nie ma takiego co się nie myli.
      Tylko oszuści podają że mają tajemna broń na zarobki na giełdzie.
      Ja tutaj pisze o swoich sukcesach i porażkach.Nie kryje się ze swoimi pomyłkami i co miesiąc aktualizuje swój portfel aby był on wiarygodny.
      Jak chcesz czytać i słuchać ludzi sukcesu którzy zawsze zarabiają to chyba to nie nie jest ten blog.
      Może za jakiś czas np. za rok lub krócej jak się okaże że jednak mam racje będę mógł sięgnąć do tych swoich problemów .
      I wtedy tez nie będę miał nic do ukrycia , a w swojej historii będę miał zarchiwizowane swoje sukcesy i porażki.
      Taki jest sens tego bloga.

      1. Damian

        O sukcesach jakich normalnie leże i płaczę.Co tydzień wprowadzasz ludzi w bład ,ze już teraz już jutro za chwilę .Wpusciłes w maliny mnie i zapewne sporo ludzi czytających a nie udzielających się

        1. admin

          Żeby inwestować tak jak ja musiałbyś mieć jaja takie jak ja mam.
          I musiałbyś umieć iść przez rok pod prąd pomimo strat.
          Bo o sukcesach decyduje wynik na końcu a nie w połowie drogi gdy się wycofujesz.

          1. Damian

            Zeby miec jaja to obracaj przynajmniej 50-cioma kontraktami a nie dwoma .Człowieku zejdz na ziemie.Jaja to ma Zaorski a nie ty co gra zaskurniakami wyjętymi z prosiaczka.Tak zaraz odpowiesz ,że każdy gra na ile go stać .No chyba dorobiłeś się przez te 30 lat sporego majatku na gpw jako najlepszy analityk techniczny a nie te miernoty z tfi to pokaż klasę

  13. Damian

    I jeszcze jedno jest rok 2035 formacja juz 20 letnia ale nadal jest w mocy .Przypomne dziś ta formacja ma dopiero 8 lat także jest jeszcze bardzo młoda do pełnoletności jeszcze daleko

  14. Michał

    Chyba mamy ATH na DJI.

  15. Damian

    Aha i ja kopciszek na gpw jakieś 1,5 mesiąca temu ty pisałes ,ze wig juz nie pokona Ath mówiąc jestem pewien ,wtedy ci odpisałem moge się z toba założyć że pokona .nie podjałeś rekawicy a przegrałbyś z kretesem.I ty taki wyjadacz z 30 letnim stażem z taką kasą na koncie ci powiem nie przystoi ze zwykłym leszczem

    1. admin

      Giełda to nie jest tabliczka dodawania i mnożenia .
      Bardzo często zdarzają się sytuacje które trudno przewidzieć.
      Tak jak zdarzają się turbulencje w locie samolotem.
      Doświadczony pilot potrafi z tego wybrnąć podczas gdy załoga z pasażerami może panikować.

      1. Damian

        Nie no chyba za bluznie ale nie przystoi .To po jaki Hu…….j piszesz że jestes pewny.Nie pisz takich żeczy!!!!!!!/Mam znależć twoje pewności w twoich wypowiedziach są ich dziesiątki

        1. admin

          Pisze tak jak myślę.Mogę się mylić.
          Nie jestem analitykiem zawodowym i nie utrzymuje się ze swoich prognoz więc nie muszę pisać na okrągło że może wzrośnie a może i spadnie.
          Aktualizuje swój portfel inwestycyjny żeby uwiarygodnić to co piszę.Pomimo tego że nie zawsze muszę mieć rację.
          Ale wybór inwestycji i jej skala to jest twój własny wybór.

          1. Damian

            Nie zawsze moge mieć rację.Najgorsze że nigdy nie masz i nie miałeś racji. Dobranoc

      2. Michał

        W samolocie już dawno paliwa zabrakło.

      3. Sławek

        Andrzej fajnie dodajesz historyjki do inwestowania. Ale ci powiem ze turbulencje to zdarzają się podczas lotu parę chwil a nie prawie przez cały lot wiem coś o tym bo latałem kilkanaście razy

        1. admin

          A może na giełdzie wygląda to trochę inaczej.
          A jak byś wytłumaczył to co się stało na DJI w październiku 1987 r.
          Ten kto to rozumie jest mistrzem świata.
          Nie ważne że być może ktoś to zrozumiał po fakcie , ale dlaczego tak się stało.

          1. Slawek

            To jest twój blog i lot miał trwać spokojnie i bez zakłóceń.To ty nam wytłumacz czemu twój lot trwa z ciągłymi turbulencja mi i powiem szczerze to jest blisko do katastrofy i rozbicia całej jednostki

          2. admin

            Ja sam na dzień dzisiejszy tego nie rozumiem co się stało.
            Może najbliższe dni coś wyjaśnia jak DJI zacznie spadki.
            Jak nie to dla mnie będzie znowu wielka niewiadoma i chodzenie w bardzo gęstej mgle .

          3. Michał

            Spadło nagle bo był problem z płynnością. Trochę inne czasy niż obecnie bo teraz NYSE ma mechanizmy, które takie krachy płynnościowe na 1 sesji blokuja.
            Ty myślisz o krachu wtedy a jak wyglądaly całe lata:
            1985 wzrost ponad 27proc
            1986 wzrost ponad 22proc
            1987 wzrost ponad 2proc! Tak, djia zakończył ten rok wzrostem!
            1988 wzrost 12 proc
            1989 wzrost 28proc
            1990 tu dopiero spadek 4proc

            A zatem hossa trwała. Kto nie grał krótkoterminowo to zarobił ładnie.
            Shorty podobne do Twoich obecnie tylko wyzerowany konto.

  16. Damian

    I ostatni wpis mój na tym blogu.Za te wszystkie kłamstwa jakie sie tu przez te dwa lata dokonały bo były tylko klamstwa nic kompletnie sie nie sprawdzilo .Kompletna klapa administratora .zadne rynki miały nie pokonać swoich historycnych szczytów.I ty się nazywasz najlepszym analitykiem bo dajesz lekcje za darmo.Jest wiele audycji bardziej trafnych ,tylko żałuje ,że trafilem na to scierwo ,które kompletnie nic nie wniosło w moje inwestycje tylko straty.
    Nawet nie wiem jak tu kiedys trafiłem to był moj życiowy niefart,gdzies w internecie była wzmianka o krachu wszechczasow, przeczytałem i uwieżyłem.A tobie życzę żebyś jak najszybciej zamknąl tego bloga i wiecej ludzi nie doprowadzał do strat .Zegnam

    1. Andrzej

      Damian, zagrałeś na loterii i nie wyszło. Ale pomysł sobie o jednym: czuje ze jeszcze masz dekady do emerytury i wszystko jeszcze możesz zmienić. Napewno też oszczędności życia nie straciłeś. Pozostaje tylko wyciągnąć z tego jakas lekcje i jak myślisz żeby zarobić na gieldzie to rób odwrotnie do tego co wszyscy robią. Jak panika (covid, wojny, czy stopy procentowe w gore) to kupuj ogolne indeksy – np vanguard, jak olej leci w dol to kupuj najlepsze firmy wydobywcze, chiny się załamują- kupuj chińskie imdeksy. USA indeksy się załamią w przyszłości to kupuj. To wcale nie jest skomplikowane i nie trzeba być geniuszem i prorokiem żeby wyjść na tym dobrze w długiej perspektywie. Nie spekuluj z krypto, zlotem czy kontraktami (shortowaniem). Najlepiej to zacznij od małych kroków- coś w stylu Dave Ramsey Baby Steps. Pozbac się długów, kart kredytowych, odłóż pieniądze na czarna godzinę i na 6 miesięcy życia i zacznij inwestowac.

      1. Michał

        Dług i karty kredytowe w obecnych czasach to sam zysk.
        Kupno w ratach 0proc przy inflacji pow 5-6proc. To idealna opcja.

        Nie powielaj głupot jakie często wypisują ludzie w książkach. Często zarabiają na książkach i szkoleniach bo sami niewiele zarobili w inny sposób. Przykład tego gościa od Bogaty ojciec, biedny ojciec. Gość się dorobił na biznesie szkoleniowym bo sam inwestując nic nie osiągnął. Ale teraz daje rady jak zarabiać w ten sposób. Trochę śmieszne.

  17. Andrzej

    Zawsze to mieszane uczucia mam jak gieldy uderzają w szczyty. Z jednej strony to fajnie wiedzieć jak portfolio rośnie ale z drugiej strony to katastrofa jak człowiek pomyśli że kupuje coś i dywidendy wchodza na szczycie.

  18. Andrzej

    Same szczyty na gieldach. Sam nigdy nie shortowalem i napewno nie bede ale chyba dobry moment adminie żeby dołożyć do shortow? Kiedys się uda wstrzelic.

    1. Michał

      Hm, masz zamykanie roku. Fundusze mają okazję pokazać super wyniki.
      Dużo argumentów za sprzedażą nie ma więc ogólnie wcale nie jest taki super moment na shorty. Ja bym uważał, że strojenie okienek i efekty stycznia to nie są wymysły.
      WIG zrobił ATH i nawet nie wrócił jeszcze pod wybity opór. Więc siła jest.

  19. Sławek

    Górna banda na wig to 82 kilo. Przy tej siłe rynku i tajmingu spokojnie w zasięgu. Ale w niedalekiej przyszłości te 5 fal zrobią swoje i tygodniowa luka hossy na wig 20 – 1980 pkt zapewne zostanie domknięta podczas korekty abc. No chyba że coś źle interpretuje. Ale piec fal widać jak na dłoni a że te 1-3 były równe to 5 powinna być wydluzona

    1. admin

      Fala 1 na WIG miała 16576 pkt.
      Fala 3 na WIG miała 16244 pkt.
      Ponieważ wg Eliotta fala 3 nigdy nie jest najkrótszą więc twoje oznaczenie jest błędne.
      Nie analizuje wykresów wg fal Eliotta ale tak to wygląda .

      1. Sławek

        Człowieku fale elita to nie apteka nie wszystko ma się zgadzać co do pipsa. Zawsze znajdziesz coś co ma być po twojemu. Dijej miał nie pobić Ath a jak pobił wymyślasz kolejne alibi. Miałeś mieć ogromny problem widać że nadal nie ma problemu

    1. admin

      Posłuchałem tego wywiadu.
      Mówisz że jako jeden z pierwszych przewidział hossę.
      Zawsze ktoś będzie pieszy.Jak będzie 10 czy 100 analityków zawsze będzie ktoś pierwszy.
      Moje pytanie brzmi czy on tez jako jeden z pierwszych przewidział spadek indeksów na przełomie 2021/2022.
      Ja to przewidziałem .Nie wiem czy on to przewidział.
      A tak dalej wsłuchując się w to co mówi na tema przyszłości …. to jeśli ja mam rację…tzn. że rynki nie będą kontynuowały wzrostu ….on nie ma zielonego pojęcia w jakim momencie znajdujemy się na rynku.
      Jest doradcą inwestycyjnym z nr. 101 jednym z pierwszych , ale analizuje ostatnie 5 lat które kompletnie nie są odzwierciedleniem tego co się dzieje na rynku.Takie jest moje zdanie.On jest prezesem TFI z bardzo dużym doświadczeniem inwestycyjnym , ale to wcale nie świadczy o tym że musi mieć rację.
      To tak jakby porównywać sinusoidę i cosinusoidę w zakresie np. 1/4 cyklu i szukać zależności pomiędzy nimi.
      Kompletna bzdura.Żeby znaleźć zależność pomiędzy sinusoidą i cosinusoidą trzeba prześledzić cały pełny cykl 360 st, obu wykresów.

  20. Slawek

    Ludzie trzymajcie mnie przewidziałeś besse kiedy przeciez najpierw według ciebie były dwa ogromne fałszywe wybicia choc ja udowodniłem ci ,że to były normalne fale . Ale co odbicia 60% to już nie przewidziałeś .W analizach live był przez ten rok chyba 3 lub 4 razy i to co mówił sprawdzilo się w 100% .A u ciebie co się sprawdzilo przez ten rok Zero . ale oczywiście się sprawdzi no jak by nie.Normalnie żal .pl.

    1. admin

      Pierwsza sprawa jest taka że nic mi nie udowodniłeś tylko przedstawiłeś jak ty to widzisz.A to jest bardzo duża różnica.
      Druga sprawa że faktycznie Jagodziński jako jeden z pierwszych „przewidział” hossę z października 2022 , ale tak jak pisałem był on jednym z pierwszych którym udało się to „przewidzieć” ( jednym z 10 lub jednym ze 100 ),. I do dzisiaj ma racje……do „dzisiaj” .
      Twierdzi że rynek będzie dalej rósł.Ok. to jest jego zdanie.
      Ale czy on przewidział też spadek indeksów na początku 2021/2022.Tego nie wiem .
      Przewidziałem ten spadek od przełomu 2021/2022 i opisałem go w blogu jak i również 14 lutego 2022 zamieściłem swój post na grupie Traidnig Jem Seasion…pewno jeszcze tam wisi w historii.
      Możesz poczytać również 89 komentarzy które dostałem po opublikowaniu posta.Tak dla historycznej ciekawości, jak to kiedyś ludzie widzieli.
      20 listopada 2021 post na grupie Inwestowanie na giełdzie.

      1. Michał

        Czemu gadasz te pierdoły, że przewidziałeś krach?
        Po pierwsze nawet na tym blogu widać, że ciągle piszesz o tym krachu i w 2020 zostałeś wyzerowany. Bo już wtedy krach przewidywałeś a to rosło i rosło.
        Potem czerwiec-lipiec 2021 też ciągle piszesz, że zaraz krach. WIG miał mieć 68k max i potem zwała.
        A dojeżdża ponad 10 proc wyżej. I dopiero są spadki!!!
        Przy czym ciągle gadasz, że to koniec hossy.
        Mamy obecnie ATH na DAX, CAC40, WIG i DJIA. Gdzie tu jest ta bessa? Gdzie tu koniec hossy?
        Przestań gadać, że coś przewidziałeś. Typowałeś spadki i w końcu jakieś były ale litości, to nie krach!
        Roczna bessa, nawet niecały rok. A potem koniec i mocne wzrosty, aż do dzisiaj i póki co końca nie widać.

        Żyjesz w jakimś innym świecie. Wszystko przewidujesz, ze wszystkim masz rację. Tylko depo ciągłe dokładki a każdy poziom od którego rynek ma się odbić jest wyłamany.
        I co teraz? DJIA ma ATH. Miało ATH nie było. Przecież ciągłe gadanie o bessie.

        To jak teraz? Nadal hossy nie ma? ATH to argument kolejny za krachem?
        Sorry ale na blogu wszystko jest i można sobie czytać.
        Strata ponad 25k to efekt tego idealnego przewidywania rynku?

  21. Andrzej

    Michal, dlug to dla mnie to zawsze ryzyko. Zobacz sobie na to co sugeruje Dave Ramsey. Nie musisz żadnych książek kupowac – wystarczy żebyś sobie wyszukał na youtube „Dave Ramsey , Baby Steps”. Jest to po prostu zdroworozsądkowy przepis jak ułożyć swoje życie finansowe. Jest prosty i działa w 100%.

    1. Michał

      Zdecydowana większość majątków w USA została zrobiona dzięki długowi. Historię typu Buffett to stare lata. I w sumie tam też dług się przejawia ale jest mówione wprost.

  22. Sławek

    Nawet nie wysłuchałeś go uważnie tylko po łebkach bo jak ja ci podawałem link to dopiero go zacząłem oglądać a w czasie oglądania ty już napisałeś odpowiedź. Czyli czytane po łebkach. Dokładnie mówił o zagrożeniach o hamasie o elicie tak jak ja pisze od dłuższego czasu. O korelacji USD PLN do gpw. Niestety ale ty nie masz takiej wiedzy. Ty jesteś zapewne z inwestycji bogaty a on golodupiec. A czy on przewidział bessę tak jak rzekomo ty to trzeba by poszukać może znajdę. Ale ci powiem szczerze ta bessę 21-22to nawet ja przewifzialem

  23. Sławek

    O eliocie nie elicie

  24. Sławek

    I ty myślisz ogólnie że ty ta bessę tylko przewidziałeś człowieku zejdź na ziemię bo przykro tego czytac

    1. admin

      Nie twierdzę że tylko ja.Ale faktycznie ją przewidziałem i dalej uważam że od przełomu roku 2021/2022 już na etapie krachu.
      Niezależnie od tego czy ktoś to postrzega tak jak ja czy nie.

    1. admin

      Kto płaci ten żąda.Jak nie zapłacisz to nie przeczytasz prognozy.
      Nie widzę w tym nic złego , ale czy ta prognoza będzie coś warta po przeczytaniu ….tego nie wie nikt.

    2. admin

      Dzięki AL wszystko będzie rosło , giełda , dobrobyt ludzi ….nie będziemy musieli chodzić do pracy, nie będziemy musieli nic produkować .
      Uruchomimy AL i ona da nam bogactwo o jakim wszyscy marzyliśmy.
      Inwestorzy też kupią sobie oprogramowanie podłączone do AL a zyski same się będą generowały a my co miesiąc będziemy tylko robili sobie przelew z konta maklerskiego na zwykłe konto.
      Ciekawe …..nie powiem

  25. Kasia

    Dawno się nie udzielałam ale sukcesywnie czytam. I dochodzę do wniosku że administrator tego bloga już kompletnie odjechał.
    Damian go wypunktowal dogłębnie kompletnie nic się nie sprawdziło a on tkwi w przekonaniu że tylko on miał racje.
    Tu jest potrzebny dobry lekarz lub psychiatra a jak mwig osiągnie 6500 pkt to do reszty zwariuje

    1. admin

      Faktycznie muszę to przemyśleć czy czasem nie jest tak że to większość ma jednak rację?

    1. admin

      I co z tego wynika ????????? fajnie by było żeby autor coś napisał co z tego wynika …..wg niego…..bo ja nie wiem

      1. Michał

        A co ma wynikać? Możliwe, że większa zmienność. Ale opcje też wygasają w różnych momentach, plus to opcje amerykańskie więc nie ma takiego szoku jak te standardowe. Opcje amerykańskie można wykonać w każdej chwili a to sporo zmienia.

        Przy tak dużym wolumenie giełdowe niedźwiedzie mocno oberwały albo hedge pozycji akcyjnych zbytnio nie był dobrym podejściem teraz.
        Stooq.pl pokazuje różne ciekawe dane. Nie musi to nie wiadomo czego oznaczać. Tam nikt nie oczekuje, że ktoś wskaże co ma się wydarzyć. I za to cenię stooq.
        15+ lat z nimi jestem. Najlepszy serwis o rynkach. Nie jakieś pierdoły typu bankier czy parkiet.

    1. admin

      Autor bardzo bezpiecznie komentuje co widzi .Ale bez przełożenia jak należy postępować i co robić.
      Pewno nadaje się na analityka ale nie na inwestora.
      Pewno długo by sie nie utrzymał na rynku jakby pokazał własny portfel.
      A tak bezpiecznie sobie prognozuje , a każdy sam musi sobie wnioski wyciągać.
      To tak jak z funduszami TFI.Oni prognozują a ty sam na własne ryzyko inwestujesz swoje środki w ich funduszach.

  26. Slawek

    Pracuje tam i komentuje obecną sytuację Co takiego dziwnego. nie jest jasnowidzem tak jak ty Ty pokazujesz swój portfel i co możesz stwierdzić .Tak znam już ten komentarz ,ze zaraz zarobisz sory

  27. Michał

    I jak? Rolowałeś fw40 na serię marcową?
    Chyba wiem jaka będzie odpowiedź ale wolę się upewnić.

    1. admin

      Tak , ale dzień dzisiejszy był dniem z ekstremum emocji.Dwa razy w głowie chciałem pozamykać te moje pozycje jak WIG nagle wystartował w górę.
      Ale wiem na podstawie przeszłości że zawsze w takich ekstremalnych warunkach „panikowałem ” zmieniałem pozycje czasami kilka razy w ciągu dnia.
      Niczym dobrym się to nie kończyło, i prawie zawsze w takich ekstremalnych warunkach rynek zmieniał kierunek.
      Teraz tez to przetrzymałem , i stawiam na to co pisałem o DJI.
      Powinien od poniedziałku zacząć spadać choć wszyscy pewno myślą inaczej.

      1. Michał

        A co jeśli DJIA spadnie max 1proc, będzie się kisił i w styczniu kontynuacja?
        Bo ty chyba jak nie widzisz wzrostu to zaraz musi spadać mocno. Przecież cały czas ta hossa tak wygląda. Trochę w dół korekty i potem znowu w górę.
        I tak dokladasz co chwila do depozytu.

        1. admin

          Problem polega na tym że nie zawsze widać wyraźnie co się będzie działo dalej.
          Trzeba przekroczyć pewien próg żeby ponownie zweryfikować co się aktualnie dzieje na rynku.Wszystkiego nie da się przewidzieć.
          Tak sie działo jak przekroczyliśmy ATH na WIG.Byłem niemal pewny że to jest niemożliwe.A jednak się stało.Zacząłem analizować wszystko od początku i zobaczyłem pewne nowe sygnały których wcześniej nie brałem pod uwagę . I tak jest od roku ….z tym że teraz pod koniec roku sytuacja sie o tyle skomplikowała że muszę dokładać do depozytu.Ale ponieważ niewiele zainwestowałem to daje rade pokryć te straty.
          Na dzień dzisiejszy widzę ” wyraźnie” jeśli w ogóle na giełdzie można zobaczyć coś wyraźnie że DJI może wybić się ponad swoje ATH i zacząć spadek.
          To że inni tego nie dostrzegają to jest zupełnie inna sprawa.Mam swój sposób interpretacji rynku który nie znajdziesz w żadne książce.
          Ty grasz w krótkim terminie więc patrzysz się na to zupełnie inaczej.
          Ja pomimo tego że bardzo ryzykuje ale nie stawiam wszystkiego na jedna kartę bo wiem że giełda robi bardzo czeto niespodzianki które trudno przewidzieć .Dlatego gram na tych dwóch kontraktach , ostatnio trzech bo muszę mieć kapitał na pokrycie strat.
          Nigdy nie ryzykuje pieniędzmi które mam na życie.
          Jak odrobię straty , a mam nadzieje że tak się stanie to zyski ponownie będę reinwestował tak jak robiłem od przełomu 2021/2022.
          ps.
          Pan Jagodziński czy W. Białek mają swoje metody analizy rynku.
          Mnie oni nie przekonują.
          Nie twierdze że oni nie znają giełdy , bo ogólne wiadomości na temat rynków maja na pewno większe ode mnie , ale nie liczą się wiadomości teoretyczne tylko skuteczność inwestowania.
          Jaka jest moja skuteczność wynika bezpośrednio z mojego portfela , a jaka będzie za jakiś czas to się dopiero okaże.
          Jagodziński i Białek prognozują dalszy wzrost na GPW.Ja uważam że będzie inaczej.
          Każdy ma prawo do własnej prognozy , a liczą się tak naprawdę tylko wyniki.

          1. Slawek

            Jagodzinski i Białek to dwie inne osoby .Zawsze robiłem odwrotnie niz Białek zapowiadał . Jego znam od lat A jezeli chodzi o
            Jagodzińskiego krotko go znam od kilkunastu miesięcy i gosć gada z sensem .Moze wie więcej bo ma szerokie kontakty w fundach zagranicznych tego nie wiem ale jest ok

          2. admin

            Nie chce obrazać nikogo ale po prostu skomentuje jak ja to widzę.
            Dla mnie Jagodziński to jest Doradca Inwestycyjny bo taki ma tytuł jako jeden licznej grupy analityków czy doradców inwestycyjnych przypadkowo przewidział tą hossę od października 2022.Jeden z dwudziestu lub trzydziestu którzy analizowali w tym czasie rynek i podawali swoje prognozy.
            To że na obecna chwilę zgadza się to z tym co mówi to tez tylko szczęśliwy dla niego zbieg okoliczności.
            Jak masz na rynku 20 lub 30 ludzi którzy prognozują rynek to zawsze będą tacy którzy trafia ze swoją prognozą choć niekoniecznie muszą mieć do kończ racje.
            Po roku albo dwóch lub trzech latach jak rynek zmienia kierunek znowu się znajda tacy …..inni którzy znowu będą mieli racje przez jakiś czas.
            I tak w koło Macieju.
            Tak się tez dzieje z Jagodzińskim.Teraz ma racje , a za pół roku lub rok jak rynek zmieni kierunek przestanie mieć racje i na podest tych którzy obecnie maja racje wejdą inni …a on odejdzie w cień zapomnienia.
            Nie jestem jasnowidzem , ale to co on prognozuje nie zgadza się z moją prognozą.
            Jeśli maja prognoza jest właściwa ( a nie mogę teraz tego udowodnić …..może za miesiąc lub dwa będę mógł was przekonać do niej ), to Jagodziński nie ma racji mówiąc co się teraz dzieje na rynku.Udało mu się wstrzelić w hossę i tyle.A rynek akurat zachowuje się tak jak on mówi .Powiem bardziej dosadnie ….nie ma zielonego pojęcia co się dzieje na rynku.
            Jak zaczynałem przygodę z inwestowaniem to miałem kolegę który przez przypadek kupił to co nie miał kupić i przez rok dobrze zarabiał.Cieszył się że zarabia ale nie był świadomy tego że to tylko szczęśliwy traf , przypadek.Żadnych wniosków z tego nie wyciągnął , niczego się nie nauczył i po dwóch lub 3 latach zrezygnował z inwestowania ze stratami.
            Sprawdź Jagodzińskiego za ostatnie pięć lat czy dawał dobre prognozy.
            Jeśli tak to jest on wiarygodnym doradcą.
            Jeśli w dłuższym czasie nie miał racji , to może być tak jak tutaj pisze.
            Jest tez taki bloger Albert.Pamiętam bardzo dobrze jak na przełomie 2021/2022 ja prognozowałem koniec hossy wszechczczasów i rozpoczęcie krachu a on twierdził że dla rynku zarówno polskiego jak i amerykańskiego nie widzi żadnego zagrożenia.Pamiętam to jak dziś.
            Potem rynek poszedł w dół , ale nie interesowało mnie juz co on tam mówi czy pisze i nie sledze tego.
            Jest on bardzo dobrze znanym blogerem, przedstawia swoje prognozy nawet na parkiecie w Warszawie.Nie wiem co on tam opowiada bo do dzisiaj działa bardzo aktywnie ale wtedy nie miał kompletnie racji.
            Nie miał zielonego pojęcia co się dzieje na rynku.

          3. Michał

            A Ty masz pojęcie co się dzieje na rynku?
            Przesiedziałes ponad rok na shortach na rynku, który urósł ponad 65proc. I dalej twierdzisz, że jesteśmy w trakcie krachu. To naprawdę wiesz co się dzieje? No chyba nie bardzo!
            I to robisz świadomie bo rolujesz kontrakty co serie. Ani obecne ani poprzednie wyniki nie pokazują abyś wiedział co się na rynku dzieje. Porownujesz analityków i TFI do małp ale tak naprawdę to każde dziecko by zrobiło lepsze wyniki niż twoje.
            I nie pisz, że będzie super wynik jak ten rynek spadnie. Bo póki nie spadł to dzielenie skóry na niedźwiedziu.
            Mam starego wujka który się mocno wkręcił w tematy giełdy i ekonomii wiele lat temu. Też ciągle gadanie, że to jebnie. On dużo czyta, zna ekonomię. Shortowal jak głupi przez długi czas. Teraz siedzi na emeryturze bez kasy bo to co miał zebrane to przepuścił a pewnie nawet więcej. Też podobnie wyśmiewał wszystkich dookoła. Miało jebnac i jeblo. Jego strategia rynkowa oraz depozyt.

            Granie s jest dużo trudniejsze. Zdecydowanie. Nie jesteś pierwszy który sądzi, że poprzednie lata hossy to absolutny koniec. Byli tacy 10/20/30 lat temu. I obecne poziomy pokazują jak bardzo się mylili. Ty przez rok miałeś nadzieję, że miałeś rację. Ale wystarczył kolejny rok aby plan o krachu niemalże skreślic całkowicie. I może ktoś trafi na ten krach wszechczasów.
            Spójrz a te swoje maile do TFI o krachu i z perspektywy czasu popatrz jak mocno się myliles. Mamy 78k na WIG a nie 28k. A hossa na małych spółkach jeszcze większą niż na dużych. Więc drobnica lepiej zarabia.

          4. admin

            Wszystko to mówisz z perspektywy czasu po fakcie.A po fakcie wszyscy są najmądrzejsi.
            To co się dzieje n giełdzie bardzo trudno przewidzieć.
            Mówisz że WIG urósł o 65 % w czasie roku , a nie bierzesz pod uwagę że rok wcześniej spadł o tyle samo.
            Cieszysz się jak „dziecko” że tyle urósł i bierzesz to za dobra monetę na dalsze wzrosty.
            Ok to jest twój pogląd .
            Ja inaczej na to wszystko patrze i pisze jak to widzę.
            Rozumie że można się z tym nie zgodzić , tym bardziej że na obecna chwile mam od roku mam same straty, ale rok wcześniej zarabiałem .
            Portfel ze złotem i srebrem ma się bardzo dobrze i zaczyna po dwóch latach rosnąc , bez żadnych strat po drodze.

          5. Slawek

            Ty też kompletnie nie wiesz co się dzieje na rynku .Twój portfel pokazuje dobitnie.Także nie osądzaj Jagodzinskiego bo teraz to morzesz mu buty wyczyscic .Jak ty byś wiedział co się dzieje to byś nie miał takich strat
            A co bedzie w przyszłości to nie wie nikt także zejdz na ziemie .
            Jak ktoś tu czytający ma ci uwieżyc jak wig od dna jest 60% .I ty chcesz mi wmówić ,ze znasz się na AT.Kompletnie się nie znasz i nie wiesz co się dzieje.Ile ja tu historii twoich czytałem żadne rynki miały nie pobic ATh a pózniej kolejno DAx,Cac to miałeś alibi .A już wig a szczególnie Didzej to już kompletnie miały Ath nie pobić.34 100 to już miałes zamykać pozycje A tu ponad 37 i kolejne alibiTakze nie wiesz nic co się teraz dzieje.
            I teraz kolejny wpis że od poniedziałku ma spadac i tak co tydzień od roku.Co ci zostało z tej latarni morskiej już światło ci zgasili i błąkasz się po wzburzonym morzu i nie wiesz dokąd dopłyniesz a ta twoja tratfa niebawem sie może rozsypać

          6. admin

            Aby udowodnić że mam racje WIG najpierw musi spaść poniżej aktualnego dna z października 2022.
            Jeśli tak się stanie to będzie to potwierdzeniem że jednak mam racje w tym co piszę.
            A tak jeszcze bardziej , jak WIG i inne indeksy będą bardziej kontynuowały spadki.
            Puki co tak nie jest i od roku płynę mocno pod prąd , Bo do końca nie rozumiem co się obecnie ……z pokreśleniem obecnie tzn. od roku dzieje na rynku.
            Wielu ludzi ma racje w krótkim czasie i o nich z reguły jest głośno.potem zastępują ich inni którzy tez w krótkim czasie maja racje.
            Czy ja mam racje okaże się dopiero być może za jakiś czas.
            Ale puki co bronię swojej pozycji długoterminowej chociaż nikt tego nie rozumie i nie widzi sensu w takiej strategii.
            To że niektóre indeksy np. DAX , CAC czy WIG ustanowiły swoje nowe ATH dla mnie jest to ciągle zagadką na którą nie mam na dzisiaj odpowiedzi.
            Poruszam się na obecna chwile w mocnej mgle nie wiedząc co będzie dalej, ale mam mocne przekonanie że podążam we właściwym kierunku.
            Być może idąc tak do przodu trafie na potężną dziurę i do niej wpadnę , ale może być i tak że mgła nagle się rozwieje i zobaczę gdzie jestem i co mam dalej robić.Puki co idę w wybranym kierunku w gęstej mgle i daje radę , psychicznie , fizycznie i finasowo.

    1. Michał

      Nie wklejaj takich bzdur. Chociażby drugi link.
      Tak się manipuluje ludzi co myśleć nie potrafią.
      Artykuł ma szokować. Robią atmosferę zagłady bo obecnie ponad 106mln ludzi w USA nie ma pracy. No tak, cała populacja to 331mln. A przecież ktoś musi się uczyć, być emerytem. Dla porównania w Polsce pracuje 15-16mln ludzi na 38mln populacji. W USA pracuje 162mln ludzi a populacja 331m. Ratio lepsze niż w Polsce.
      Ale oczywiście ktoś próbuje robić aferę. Poza tym porównywanie do 2007 i liczby ludzi bez pracy. Po co? Przez 15lat przybyło chyba z 20mln ludzi w USA. Tam demografia jest mocna. Dzieci się rodzą, jest imigracja sporą.
      W 2001 roku w USA pracowało 130mln ludzi. Obecnie 32mln więcej.

      Więc bzdury totalne i tak wyglądają obecnie media często. Czyli gówniane stronki co sieją dezinformację albo ludzie tam piszą nie mając pojęcia o niczym.

      1. PR2

        Nie marudź, nie Twój blog i czytaj ze zrozumieniem do końca. To ilu ich tam pracuje to jedno wielkie kłamstwo, liczą to jak chcą. Generalnie to chodzi o tendencję, że jest co raz gorzej, bo wielu z nich musi dorabiać na dwóch, a nawet trzech etatach lub pracują w niepełnym wymiarze godzin, ale statystyki tego nie pokazują i nie korygują, a każde, częściowe miejsce pracy liczą jako nowego zatrudnionego. Te tylko 6,5 miliona bezrobotnych w USA to jakiś żart. Tylu bezrobotnych to było w Polsce 20 lat temu.

  28. Kasia

    WIG20 na poziom 2 365,67 pkt., co jest nowym rekordem hossy. Z kolei WIG wyznaczył nowy szczyt wszech czasów na 79 011,65 pkt. Podobnie było z sWIG80, dla którego rekord znajduje się teraz na 22 775,6 pkt. To indeksy, które już w poprzednich dniach śrubowały swoje historyczne maksima. Do tego grona dołączył w piątek mWIG40, który poprawił szczyt z listopada 2021 r. i wyznaczył nowy na 5 884,5 pkt.
    Jak złoto wybilo przez chwile ATH admin cieszył się jak murzyn spaloną baterią.Pewnie cieszy się jak wig wybija nowe ATH

    1. admin

      Wcale nie cieszę się jak WIG pokonuje swoje ATH.Ale to jest giełda i wszystkiego tak na bieżąco nie da prawidłowo zinterpretować.
      Nie interesuje mnie WIG 20 , czy WIG 40 czy sWIG 80 bo to są tylko pochodne WIG i one nie odzwierciedlają prawidłowo sytuacji na giełdzie .
      To jest moje zdanie.
      Sam mam bardzo poważny problem bo nie potrafię wytłumaczyć sobie na chwilę obecną dlaczego zarówno WIG jak i DAX czy CAC pokonały swoje ATH.
      Na pewno są analitycy którzy są w stanie wszystko wytłumaczyć , ale ja do nich nie należę.
      Na chwile obecna dla mnie ważny jest DJI i to co się nim dzieje.Reszta jest mało ważna.
      Można się z tym zgodzić lub nie , ale to jest moje zdanie.

  29. Slawek

    To jest moje zdanie
    jestem przekonany
    jestem pewien
    według mnie
    ile tego było od miesięcy???????????????????????????????????????????????????//
    Ale jak wig wybija nowe ath to przecież wszystkim co maja fundusze emerytalne to portfele puchną powinienes sie cieszyć ze Polacy bedą mieć wiekszy kapitał na emeryturze Nie bądz samolubem pomysl o inntch naszych rodakach

    1. admin

      Ja nie mam żadnego wpływu ani na WIG ani na inwestycje funduszy.Próbuje tylko odnaleźć właściwy kierunek giełdy i z nim podążać.
      A że od roku płynę pod prąd i nie poddaje się to już tylko moja decyzja.
      Może jutro będzie lepiej

  30. Slawek

    A tak na poważnie .Wez Andrzej tu napisz,ze zamknąłeś pozycje i jestes na L to Goldmany wtedy będą ostro spuszczac paliwo zrobisz ich w konia .Inaczej nigdy nie zarobisz jak ciagle piszesz że jestes na S.Widac ewidentnie ze kierunek sie zmieni jak zamkniesz pozycję inaczej ci nie odpuszczą

  31. Michał

    Widzę, że tu ciągle pojawia się wątek, że ktoś przewidział albo nie przewidział.
    Jezu, jaka to jest bzdura. Na giełdzie trzeba reagować a nie przewidywać!
    Ja w 2021 nie przewidziałem bessy a 2021 i 2022 miałem rekordowe wyniki. Zapłaciłem sporo podatku giełdowego mimo, że bessy nie przewidziałem. A gram czasem 3-4 miesięczne ruchy więc to nie jest day trading czyli krótkoterminowa spekulacja.
    I znam dużo ludzi co się często mylą a zarabiają sporo. Czemu? Bo grają to co rynek pokazuje. Jeśli pokazuje siłę to są na long. A nie wisza na shortach i zaklinają rzeczywistość. Że zaraz ma spaść itp. Tak jak tutaj. Djia ma iść na ATH i zaraz z hukiem zawrócić. A niby czemu?
    Masz przykład WIG gdzie rynek już zrobił dobre kilka procent od wybitego ath.
    Może czekasz na czarnego łabędzia ale z doświadczenia wiem, że szybciej doczekasz się poteznej straty niż tego łabędzia.
    I ja sobie nigdy nie tłumacze czemu urosło czy spadło. Tak się stało. Zagranica może ładować kasę wbrew sytuacji gospodarczej. I będzie wzrost. A ty niby lepiej wiesz ale co z tego skoro rynek robi swoje.

    Zacznij w końcu grac aby zarabiac. A nie udowadniać czyjeś rację. Ja to mogę jedynie powiedzieć, że przewidzialem zakończenie bessy rok temu bo zagrałem mocno long. i też za krótko wysiedzialem. Ale na tym zarobiłem bardzo mocno. No i dla mnie liczy się, że zarobiłem a nie to, że rację miałem. Bo w 2021 jeszcze że 3 sytuację były gdy racji nie miałem. I co? Mam to gdzieś. Gram aby zarobić. Mnie nie interesuje czy mam rację. Mogę się ciągle mylić ale abym tylko zarabiał. Ten rok zamknę na dość małej stracie dla mnie. Dużo błędów.
    I nawet nie wiem co może być za miesiąc. Zobaczę dobry moment to wejdę w dobrym kierunku. Jedno jest wg mnie pewne. Te spadki nawet jak mają nadejść to nie teraz i nie w sposób taki, że nagle się zawróci rynek. To tak nie działa. Szczyty są dłużej budowane.
    A w Polsce też nie widzę szans na wielkie spadki bo wyceny nie są wysokie. Plus mam trochę informacji z różnych źródeł, że kasa płynie na rynek. A euforii żadnej.
    Więc te plany o spadkach na 28000 na wig to brzmią jak oderwane od rzeczywistości. Ja wiem, autor napisze, że on inaczej patrzy, wie lepiej bo ja nie patrzę na to czy tamto. Tylko ja na rynku nie jestem od roku i już dużo widziałem. 2008 byłem zapakowany w short, w 2020 też. I ja lubię grać short. Ale teraz to się mocno mija z celem.
    Jest hossa i gadanie, że jest inaczej to gruby błąd.

    1. admin

      Ty masz strategie krótkoterminową ( 2,3,4 miesiace ) i tak grasz nie patrząc się na rynek w dłuższym terminie .
      Ja mam inną strategie , a najważniejsze są jak zwykle wyniki.

      1. Sławek

        Andrzej powiedz tak szczerze czemu powstał ten blog bo już nie mogę się połapać.
        Popraw mnie jeżeli nie mam racji
        Zobaczyłeś coś na wykresie chciałeś się podzielić nim z wieloma instytucjami tylko po co??? Nikt cie nie chciał słuchać więc pomyślałeś zrobię bloga i pokaże wszystkim ze mam rację tylko znowu po co?
        Jak do tej pory nic się nie sprawdziło bo nawet ta bessę co rzekomo przewidziałeś zaczęła się ponad 10% wyżej na short z dużą ilością kontraktów trzeba by było zamknąć pozycje. Z tego co pamiętam twój docelowy poziom już się nie spina bo powinien być ponad 30 kilo. Później rzekomo ma mocno rosnąć by później spaść poniżej tego poziomu. Podobnie jak pamiętam didżej ma docelowo 500 pkt. Tak na serio powiedz ze to wszystko ci się przysnilo

        1. admin

          Oczywiście że nie.Blog założyłem bo ludzie do których pisałem traktowali mnie jakbym domokrążnym sprzedawca i chciał im na siłę coś sprzedać.
          Nie zamierzam nikogo do niczego nakłaniać więc stworzyłem bloga w którym opisuje to co myślę i jak inwestuje z podaniem własnego portfela , aby to było wiarygodne o czym piszę.
          Nie można za bardzo sięgać w przyszłość więc skupiam się na tym co jest tu i teraz.
          A więc WIG i inne indeksy powinny zawrócić i zacząć spadać a jak tak się stanie to będę rozwijał dalej temat.
          Nie mam gotowego pomysłu co zrobić jak faktycznie będę miał rację , ale myślę że jak WIG spadnie poniżej aktualnego dna z października 2022 pomysł sam przyjdzie.
          Gdybym tego bloga nie stworzył to tak jak bym się zamknął we własnej piwnicy , i snuł opowiesci sam ze sobą co to odkryłem na giełdzie.
          Wieszał bym sobie wykresy na ścianie , a nikt by ich nie widział.
          Gdyby mi się nawet udało przewidzieć to o czym pisze z nikim nie mógłbym się podzielić.
          A tak jak się sprawdzi to o czym pisze jest szansa że będę to mógł w jakiś sposób wykorzystać bo będę miał historię jak do tego doszedłem.
          Jakby WIG miał naprawdę spaść do tego poziomu tz. 28900 to publikując to po fakcie kto by mi uwierzył że przewidziałem to np. 5 lat wcześnie.
          No kto ??????????
          A tak mam bloga i nie będę musiał nikomu udowadniać że jestem czy nie jestem wielbłądem.

          1. Sławek

            Skupiam się co się dzieje tu i teraz.
            Daj chłopie spokoj przecież co tu i teraz co tydzień piszesz ze indeksy będą spadać i kompletna klapa.
            Latarnie morskie potrąciły swiatlo a czy znowu zaświecą???

          2. admin

            No jak sam widzisz nie jest lekko.Trudno to wszystko ogarnąć i prawidłowo zinterpretować.
            Nie zawsze człowiek ma racje, a ja nie mam nic do okrycia.
            Nawet jak nie mam racji.
            Ci co trąbią o nowej hossie bo już 60 % w górze , mago się obudzić z erka w nocniku bo pewno ci co tak głośno o tym mówią to dopiero niedawno się obkupili i liczą że dalej będzie rosło.
            Latarnie morskie zawiodły , to jest fakt.Ale żeby osiągnąć sukces nie zawsze jest z górki.

  32. wzkresy-gieldowe

    Praktycznie wszystko rośnie , czasami wbrew zdrowemu rozsądkowi. Tak by się wydawało.

    Mediana wskaźnika cena do wartości księgowej dla WIG20 to 1.35, mediana wskaźnika cena zysk to 11. Analiza wskaźnikowa ma swoje liczne wady, szczególnie w przeddzień recesji, jednak spółki są obiektywnie cały czas bardzo tanie.

  33. Michał

    Na matematyce też się nie znasz. Rynek spadł 40proc a wracając do tego samego miejsca urosl 67proc. A teraz już bliżej 75proc.
    Czyli ktoś trafiając szczyt grając S zarobił mniej niż ten coś grał L i trafił dołek. Prosta matematyka. Pokazuje jak często dużo gorszym jest nastawienie się na granie S.

    Ja się cieszę jak dziecko? Ja po prostu komentuje to co się dzieje. Jak dziecko to sam się napaliles w marcu gdy był kryzys bankowy w USA i już widziałeś mega krach. Ile to było radości jak super trafiłeś. I co? Jesteśmy na 37300 na djia. A wig 78k.
    Pisz o tym co było a nie opisuj swojej strategie jakby to już się odbyło. Im dalej jesteś od tego celu 28k na WIG to tym bardziej jakoś wysmiewasz tych co są na L.

    Nawet te formacje AT dawno temu się wysypały. Jedynie żyjesz nadziejami albo porównaniami do lotu samolotem gdy pomidora, który rośnie.
    Tak się właśnie cechuje gra osoby inwestujacej jak dziecko. Nie patrzy na to co się dzieje tylko żyje złudzeniami i nadziejami, przy okazji różne historyjki sobie dopisując . .

  34. Michał

    W liczba 106mln bez pracy? Przecież to jest robienie z czytelnika debila. Ktoś albo świadomie głupoty pisze albo pojęcia nie ma i miesza w statystykach. Taka prawda, że rynek pracy nie był nigdy mocniejszy w USA. Nie ma problemow że zmianą pracy. A praca na niepełny etat albo 2 etaty jednocześnie w USA była już od dawna. Mają mega elastyczny rynek pracy więc dużo osób tak robi. To nie jest oznaką tego, że jest źle. Tak po prostu zawsze było.
    W USA byłem niemal 20 lat temu. Jaki student. I już wtedy pracowali na 2-3 etaty. Pamiętam gościa co pracował w 3 miejscach jednocześnie. Czemu? Bo wziął sobie nowego golfa na raty. Taka zachcianka. I dziewczyna go zostawiła więc nie miał robić co z czasem. W Polsce to trochę nie do pomyślenia ale tam czasami tak mają.
    Strasznie naciągany artykuł który robi katastrofę z niczego. Już nie mówiąc o porównywaniu liczby bezrobotnych bez informacji, że w USA obywateli przybywa z roku na rok.

    1. admin

      Nie byłem nigdy w USA ale jak oglądam filmy na You tube co się dzieje w niektórych miastach w porównaniu do tego co było np. 10 lub 15 lat temu to jest dramat.Mnóstwo ćpunów , bezdomnych mieszkających na ulicy. Niby kraj potęga gospodarcza a na ulicach syf brud i malaria…..u nas tak nie jest ….a jesteśmy dużo biedniejsi od nich.Oglądam to na you tube , nie znam z bezpośrednich przekazów , ale dla mnie jest to przerażające .
      Jak to się dzieje że w tak „bogatym” kraju dzieją się takie rzeczy.
      You tube mówi że 10 czy 15 lat temu tak nie było.Więc co się dzieje dzisiaj.
      Niektórzy mówią że koszty mieszkań wzrosły tak bardzo że niektórych już nie stać na mieszkanie i wychodzą na ulice.
      Czy tak się naprawdę może dziać w kraju który jest potęgą gospodarczą na świecie.
      A może jednak coś tu nie gra.

      1. Michał

        Zobacz jak wygląda NYC w 70 i 80tych latach. Menelstwo i wysoką przestępczość. A wtedy USA też było na szczycie.
        Takie filmy o bezdomnych to można było nakręcić przez wszystkie lata.
        Bez sensu jest patrzenie z tej perspektywy na USA. Po prostu w społeczeństwie gdzie jest ponad 130mln ludzi zawsze będą problemy. Masz mniejszy socjal. W Polsce nie pozwolą zrobić osiedla namiotów w centrum. A w USA w niektórych miejscach tak jest. Zawsze będzie pewien procent ludzi co są bezdomni, nie radzą sobie albo wola pić czy ćpać. Czemu nie martwisz się o nasz kraj? U nas mniej społeczeństwa pracuje niż w USA. Na ulicach bezdomnych niemal nie widać. A mimo to Amerykanin ma kasę aby żyć na emeryturze lepiej niż Polak. To czemu tak jest?

        1. admin

          Nie powiem …ciekawy temat.Mnie bardzo trudno to ocenić bo nie byłem w stanach i nie mam tam znajomych.

      1. admin

        Mam wielką prośbę, nie dołączaj tak dużo informacji w jednej odpowiedzi bo ciężko mi się zmusić do czytania tego.Myślę że inni też mogą mieć podobne podejście. Za dużo informacji to szum informacyjny z którego tak na dobra sprawę nic nie wynika.
        Ja tez staram się wykładać kawę na ławę w sposób prosty i przejrzysty.
        Przyznam się że jak czytam jakieś bardzo skomplikowane analizy które pewno są bardzo dobre i rzeczowe to odpuszczam.
        To co jest trudne do zrozumienia musi być przedstawione w sposób prosty….inaczej nikt tego nie zrozumie.
        Jak chodziłem dawno dawno temu na wykłady na uczelni to pewien starszy wykładowca z tytułem profesora robił wykłady z trudnych tematów , ale przedstawiał je w tak prosty sposób że wszyscy rozumieli o co chodzi.
        Jeden ze studentów zapytał profesora jak on to robi że tak trudne tematy potrafi przedstawić w tak prosty sposób że do wszystkich to dociera , podczas gdy jego asystenci niby robią to samo ale ich wykładów nikt nie ogrania.
        Odpowiedz profesora była prosta…….bo ja to rozumiem, a oni się tego tylko nauczyli….

  35. Michał

    W Polsce hipoteki nie ma jeszcze więcej osób więc można uznać, że powinniśmy być bardziej bogaci?
    Dług jest dobry i zły. W zależności od warunków.
    Głupota jest w obecnych czasach czegoś nie brać na raty 0proc. A co innego brać dług w Provident czy bocianie.

  36. Andrzej

    To tylko jeden z krokow. Trzeba jeszcze inwestować (nie spekulowac na zlocie, krypto czy jakims graniu na gieldzie). W wiekszosci przypadków jak place gotowka to wychodzę na tym lepiej niż na jakiś ofertach 0% gdzie może i oprocentowanie jest i 0% ale cena jest podwyższona by ten koszt oprocentowania odzyskać.
    W każdym razie bardzo go polecam. Jak bedziesz miał chwilę to popatrz na jego strategie. Prymitywna ale bardzo skuteczna.

  37. Tera_I

    Very interesting details you have remarked, regards
    for posting.!

    1. admin

      Proponuje czytać na bieżąco moje prognozy i przemyślenia, Wtedy może będzie to łatwiejsze do ogarnięcia.Jak będziesz miał konkretne pytania napisz , a ja postaram się na nie odpisywać , tak jak koresponduje a innymi moimi czytelnikami.Czasami nie rozumieją mnie ale zawsze staram się wytłumaczyć jaki jest mój punkt widzenia.
      To co dla mnie jest oczywiste nie zawsze udaje mi się to przelać na papier aby każdy to zrozumiał.Ale zawsze się staram aby wyjaśnić mój tok myślenia jak najprościej.

  38. Helena Garbacz

    It’s hard to find educated people in this particular topic, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

  39. Leo Minniti

    Merci pour cet article super intéressant sur [thème de l’article] ! Je voulais juste ajouter un point qui pourrait intéresser certains d’entre vous. Si vous êtes curieux ou cherchez des informations supplémentaires sur les produits liés à l’amélioration de l’expérience de discuter et de futur rencontre et du bien-être personnel, j’ai récemment découvert un site très complet, [Chemsexworld.com]( Chemsexworld.com .?

  40. Rebecka Buden

    Merci pour cet article super intéressant sur [thème de l’article] ! Je voulais juste ajouter un point qui pourrait intéresser certains d’entre vous. Si vous êtes curieux ou cherchez des informations supplémentaires sur les produits liés à l’amélioration de l’expérience de discuter et de futur rencontre et du bien-être personnel, j’ai récemment découvert un site très complet, [Chemsexworld.com]( Chemsexworld.com .?

  41. Sharri Varajas

    Encore merci pour ce post et continuez votre excellent travail. ??

  42. Maude Macrostie

    Merci pour cet article super intéressant sur [thème de l’article] ! Je voulais juste ajouter un point qui pourrait intéresser certains d’entre vous. Si vous êtes curieux ou cherchez des informations supplémentaires sur les produits liés à l’amélioration de l’expérience de discuter et de futur rencontre et du bien-être personnel, j’ai récemment découvert un site très complet, [Chemsexworld.com]( Chemsexworld.com .?

  43. Wilber Blackie

    I blog quite often and I seriously appreciate your information. This great article has truly peaked my interest. I will take a note of your blog and keep checking for new information about once a week. I opted in for your Feed too.

  44. Emile Hamff

    I blog quite often and I seriously appreciate your information. This great article has truly peaked my interest. I will take a note of your blog and keep checking for new information about once a week. I opted in for your Feed too.

  45. Gay Smay

    I blog quite often and I seriously appreciate your information. This great article has truly peaked my interest. I will take a note of your blog and keep checking for new information about once a week. I opted in for your Feed too.

  46. Sherie Sunde

    I blog quite often and I seriously appreciate your information. This great article has truly peaked my interest. I will take a note of your blog and keep checking for new information about once a week. I opted in for your Feed too.

  47. Nubia Oberson

    I blog quite often and I seriously appreciate your information. This great article has truly peaked my interest. I will take a note of your blog and keep checking for new information about once a week. I opted in for your Feed too.

  48. tubidy mp3 download

    Great article! We will be linking to this great post on our site. Keep up the great writing.

  49. home

    I’m truly enjoying the design and layout of your site.
    It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant
    for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create
    your theme? Great work!

Dodaj komentarz