Coś się dzieje!

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Prof-Andrzej-Kozminski-Gospodarka-wojenna-nakreci-wzrost-PKB-ale-moze-doprowadzic-do-wielkiego-krachu-8909281.html

Wygląda na to że coś się dzieje. Unia Europejska zamierza ratować Europę i uchwala budżet na zbrojenia. O. 800 mld Euro ????

Skąd oni wezmą znowu te pieniądze.

Optymiści mówią że to żaden problem , wystarczy tylko uruchomić drukarkę.

Dla mnie to nie jest takie proste.

Cały czas chodzi mi po głowie ta hossa od października 2022 nie tylko na naszej giełdzie.

Myślę że doczekaliśmy się już przełamania po tych wzrostach.

Ale warto by znaleźć przyczynę tych wzrostów.

A może nie warto się tym przejmować , bo jak rośnie to po co się przejmować???

Artykuł który zamieściłem bardzo rzeczowo przedstawia aktualna sytuację i skutki tego co jest planowane. Bardzo rzeczowo i konkretnie jest to wszystko przedstawione. Czyżby to był ten wierzchołek góry lodowej który się pokazał na tafli wody. Pewno my obserwatorzy widzimy tylko kawałek lodu na powierzchni oceanu , ale ci co mają odpowiedni sprzęt i widza co jest pod wodą potrafią lepiej to zobaczyć.

Ale przecież puki rośnie nie warto się przejmować.

Ciągle straszą jakimś tam krachem , ale tu wszystko przecież rośnie.

A ja tak sobie myślę że skoro ta hossa trwała (i być może jeszcze trwa)….100 lat, to z dnia na dzień bessy nie będzie tak łatwo dostrzec.

To przełamanie nie nastąpi z dnia na dzień.

Ale warto szukać i analizować to co się tak naprawdę dzieje……aktualnie.

Nikt nam nie powie że jutro o godz. 14.30 zakończy się hossa 100 lecia.

Co nie znaczy że nie warto szukać .Można się pomylić kilka razy , albo i więcej…ale może patrząc na to z perspektywy czasu będzie się to opłacało.

Ten post ma 32 komentarzy

  1. Michal

    I znowu to samo. Znowu analiza wielkiej katastrofy gospodarczej i próbowanie przełożenia na przyszły krach.
    Znajdź sobie dobra spółkę, tam zastosuj prawidłowo AT i zarobisz. A się wziąłeś za ten szeroki rynek i jesteś zagubiony.
    Bo pisales, ze djia zacznie spadac i beda spadki. Spadki sa ale nie na tym co grasz. Bo mwig40 jest 1proc od szczytu.
    No i sie kopiesz z koniem. Nie wiem, to jakieś hobby?
    Bo na pewno w celu zarobienia tu na rynek nie przyszedłeś…

    1. admin

      Puki co DJI od grudnia jest w trendzie spadkowym, a WIG rośnie.
      I kto tu ma racje?Co tu jest grane???
      Bądz tu mądry i pisz wiersze.

  2. Michal

    Coś się dzieje? No jasne. Trend wzrostowy trwa.
    7340 na mwig40 i możesz dalej szukać punktów odwrotu.
    Mwig40 nawet mocniejszy od wig obecnie.

    Za kilka miesięcy moze byc kolejny wpis. Mwig40 9000 ale załamanie tuż tuż.
    Ciągle powtarzasz te same błędy, trzymasz się tej samej strategii i sądzisz, że tym razem na pewno się uda.
    W czym to granie S się ma opłacać? Ciągle wisiales na S i powiększales straty.
    Teraz jakby nagle spadło to nawet S chyba nie masz. Ale ciągle powtarzasz, że mimo zysków na long i tak można stracić. Bo krach nadejdzie i wszystko wyzeruje. No to zaraz się okaże, że jak nadejdzie ten krach to będziesz poza rynkiem bo kasy będzie brakować na depo.
    Ja zarabiam na hossie. Przyjdzie bessa to mogę pozycje odwrócić. Ty na tych wzrostach tyle straciles, ze potrzebujesz naprawdę dużych spadków aby wyjść na zero. A co dopiero zarobić.

    I tak się dalej to będzie kręcić. A ty dalej będziesz się okłamywał, ze lepiej wiesz od innych bo rekordy indeksów to nie hossa lecz nadal bessa.

    1. admin

      Ty zupełnie inaczej postrzegasz to co się dzieje.Wierzysz w tą hossę i sprzyjające dane z gospodarki.
      Ja mam zupełnie inne zdanie .Poza tym ty się patrzysz na rynek z krótkiej perspektywy czasu ….i nigdy się nie zrozumiemy.
      Ale to co jest najważniejsze to pozostaje wynik z inwestycji.Tego się nie da ukryć.

    2. Damian

      Krótka perspektywa a ty patrzysz 35 lat i ci wynika z tak długiego czasu.Co wynika z 35 lat hossy jak to piszesz czy 100 lat hossy jak ty masz wiecznie straty.
      Jak pisałem parę miesięcy temu że rynek rysował byczą strukturę.twierdziles że wszyscy to widzą i tak nie będzie.Ale za to jak ty rysujesz korektę abc to nikt jej nie widzi.Ale masz rację nikt jej nie widzi tylko ty w.A jak jest wszyscy tu widzą tworzy się korekta abc koniec kropka i żadne komentarze mnie nie przekonają że tej korekty nie ma a rynek ma spaść do 28500 i to będzie dopiero preludium do ogromnych spadków.No tak gościu to ty już do końca swoich swoich dni nie zarobisz.Ubzdurales sobie że masz rację i grasz na kontraktach ryzykownym aktywie i nic z tego nie wynika tylko straty.Kupujac tania spółkę można jeszcze zarobić ale nie ty już tu kiedyś dawno pisałeś że wszystko jest przewartościowane .No widać to gołym okiem .W październiku 22 c/z była 4 przecież to było za darmo

      1. admin

        Obserwujesz rynek z pozycji krótkoterminowego inwestora.I tak tez inwestujesz.To jest oczywiście twój wybór.
        Tak robi zdecydowana większość inwestorów i maklerów i doradców.Obserwują co sie dzieje aktualnego na rynku i próbują to odgadnąć co sie dzieje.
        Wszyscy o tym wiedzą że na rynku hossy większość zarabia.To nie jest tajemnica.
        Ja mam obecnie problem bo rynek poszedł dla mnie nieoczekiwanie mocno w górę.
        W maju otworzyłem krótką na kontraktach , w grudniu zamieniłem ja na długą…wszystko było ok. do niedawna bo znowu zmieniłem na krótką , a tu rynek idzie w górę.
        Nie wiem kiedy się odwróci , ale jestem przekonany że lada chwili i przetrwam to……tak jak zwykle.
        Robi się dla mnie gorąco , ale strategii nie zmieniam.
        Dużą zagadka dla mnie jest to DJI wszedł w korektę , a WIG rośnie jak niemądry….przecież to nie mam żadnego sensu?
        Można się wycofać lub przetrwać….ja wybieram to drugie.
        Piszesz dzisiaj że w październiki 22 c/z było 4….i akcje były darmowe…….dzisiaj tak piszesz…..a ciekawe dlaczego wtedy nikt tego nie widział….tylko bardzo niewiele osob o tym pisało a pewno jeszcze mniej kupowało.
        Jeśli ty wtedy kupowałeś i trzymasz do dzisiaj …to mam wielki szacunek dla ciebie.
        Ale jeśli kupowałeś pod koniec tej tzw. hossy to juz inna sprawa.

        1. Michał

          Czemu piszesz, że nikt tanich akcji w 2022 tutaj nie widział. Ja o tym pisałem, inni też z tego co pamiętam.
          Największe pieniądze zarobiłem właśnie na tym mocnym odbiciu pod koniec 2022.
          I to jest psychologia rynku. Bo na portalach o giełdzie był lament, że bessa i nie było powszechnego zachęcania do akcji. Takie momenty to właśnie ekstrema rynkowe.
          Obecnie nie ma rynkowej euforii. Nie słyszę aby Kowalski leciał po akcje. Bardziej leci po złoto 🙂
          Więc też ciężko tutaj wypatrywać odwrotu na rynku.

          Znowu ładujesz się przeciwko rynkowi i zamiast wycofać to kisisz stratę i z dumą piszesz, że wytrwasz …

          DJIA spada, WIG rośnie. A czemu zakładasz, że tak być nie może? Zobacz sobie BUXa. Rośnie przez ostatnie lata i na inne rynki się nie ogląda.

          Tymi wzrostami od 2-3 lat to chyba tylko ty jesteś zaskoczony. Bo sobie wmówiłeś, że wiesz lepiej i jak idzie nie wg twojego scenariusza to zakładasz, że rynek musi zaraz to zmienić. I rośnie i nic nie zmienia. Może pomyśl, że twoje założenie jest po prostu złe.

          1. admin

            Zobaczymy

  3. Damian

    No tak ja pamiętam co ty pisałeś kiedys ty nie pamietasz co piszesz w poprzednim komentarzu.Dawnontemu pisałem że na debiucie około 40 pln kupowałem Dino dziś 460-470 pln.Nie długo będę sprzedawał by kiedyś odkupić w dobrej cenie bo nigdy nic nie rośnie do nieba .Uważam że Dino to spółka perspektywiczna i z dużym potencjałem >ponad 200 sklepów budowanych rocznie.Ryzyko bankructwa praktycznie żadne.
    Zobacz np Lpp spółka odzieżowa z 40 pln dziś 1800 pln .Są spółki co dają zarobić swoim wiernym akcjonariuszom.A ty chcesz wygrać z rynkiem na kontraktach korekta abc.Kontrakty to nie jest bajka dla ciebie

    1. admin

      Jaki problem wyszukać spółki które dawno temu były tanie , a teraz są drogie.
      Druga sprawa to kiedy ty je kupowałeś i kiedy sprzedałeś.
      A trzecia sprawa czy to jest prawda.
      W ten sposób to możesz się chwalić swoim kolegom w krótkich spodenkach w piaskownicy.

  4. Damian

    Damian 24 lipca 2024

    Jedno i drugie.Kiedys na debiucie kupiłem Dino około 40 PLN.Do dziś ja trzymam bo to jest inwestycją na lata.Spolka się bardzo dynamicznie rozwija .Buduje kilkaset sklepów rocznie.A jej wartość teraz X10 około 400 pln
    admin 24 lipca 2024

    Gratuluję bardzo dobrej inwestycji.kazdy z nas ma lepsze inwestycje i gorsze ,ja też miałem dwukrotnie przebitkę na kontraktach x20 i x 40 ,zdarzyło się i tak , teraz jestem na bardzo dużym minusie …ale życzę tylko tych dobrych inwestycji i aby udało się tobie ją zamknąć w odpowiednim czasie …bo tylko wtedy możemy mówić o zysku

    Damian 18 maja 2024 Odpowiedz

    Wróżbito Macieju a jak będzie 100000 na wig to zamkniesz tego bloga ??? Powiedz że tak

    Damian 7 maja 2024 Odpowiedz

    Widmo krachu. Większość nie ma racji jakie to proste .Admin jako jedyny nie ma racji na tym blogu od 19 miesięcy .Ale jak to przecież jako jedyny powtarza wciąż tę samą spiewkę i co tydzień powstaje nowy wpis kompletnie o niczym o wizji urojonej przyszłości. Ale administrator to już osoba publiczna ,koresponduje z wieloma autorytetami tzw.giełdowych wyjadaczy chociazby Buczek ,który nie poparł jego wizji krachu bo jezeli wtedy poświęciłby swoje pieniądze dziś byłby bez skarpetek i zbierał pewnie po smietnikach. Choć nasz blogier twierdzi od dawna ,ze te tzw, autorytety kompletnie nie wiedzą co się dzieje na rynku ma na to dowody udukomentowane w archiwach i nie zawacha sie ich użyć jak w końcu ta bessa przyjdzie
    Ale wizja wciąż jest w mocy bo ma dopiero 9 lat i jest bardzo młoda do pełnoletności drugie tyle ..Takze nic nie zagraza wizji krachu wszechczasów. On będzie bo tak postanowił. Przypomnę ,ze jeden z jego wpisów zakładał 500 pkt na Dji dzis około 40000 pkt .potrzebował tylko ołówek i linijkę i nijak nie chciało wyjść inaczej. A juz najwazniejszą formacją AT u niego to nieregularna korekta płaska normalnie Nobel z AT.
    I na koniec ja prowadząc takiego bloga dawno bym go zamknął ze wstydu przed tu piszacymi bo kompetnie się pomyliłem podkulił ogon i przeprosił tu wszystkich. Tylko sam sobie zadaje pytanie na co ci to bo wiarygodność masz 0,0 i nikt ci nie uwierzy w te bajki Odnoszę po prostu wrazenie ,ze to była jedna ogromna prowokacja ale nikt by nie pisał od tylu miesiecy że jest bankrutem

    Damian 8 maja 2024 Odpowiedz

    Mam czas i przekonanie że mam rację cytat.Ze jaką rację tzn.ze naśladując ciebie miałbym wypchany portfel czy bym był żebrakiem.Przez półtora roku co tydzień piszesz że już teraz się odwróci.I zakładasz kolejne poziomy odwrotu .Przecież zwykła małpa z zoo by miała więcej trafień niż ty I ty chcesz przekonywać że masz rację .Ty sobie tu z wszystkich jaja robisz.Stworzyles bloga i chyba chelpisz się że ktoś z tobą pisze .Nie widzę innej motywacji.Pol roku temu stwierdziłem że przestaje tu pisac za te wszystkie kłamstwa i twierdziłem że wig będzie bił kolejne rekordy szedłem nawet o zaklad .Oczywiście nie podjąłeś rękawicy tylko wypisywałes swoje mądrości że tylko ty masz racje A pisanie że nie potrafisz tego udowodnić ale przekonacie że mam rację to już do końca mnie rozpierd..la .Chłopie tobie jest potrzebny dobry lekarz a nie gra na kontraktach. Dobranoc
    Damian 9 maja 2024

    Uda mi sie odszyfrowac .Hahaha dobry zart.Ciekawe kiedy i jaką bajkę znowu wymyślisz.
    Ja ci to w prosty sposób mogę wyjaśnić.
    Polska giełda była zapomniana od 2007 roku masakryczny trend boczny .Wojna w tej hossie tylko pomogła a nie zaszkodziła. Co ciekawe po takiej zwyżce wig urósł 100% a w mediach kompletna cisza .Ulica wciąż bez akcji dlatego jeszcze jest potencjał do wzrostów .Oczywiście ton nadaje zagranica to ona gra jak u siebie na tej płynności .Przyjdzie czas jak zwiną zabawki wtedy trzeba się będzie się szybko ewakuowac.Teraz obrali sobie nasz rynek za jakiś czas inny.Pieniadz musi krążyć i zarabiac

    Od dzis nowe ATH dla wig to 85 405,56 pkt .Admin oczywiscie wieszczył tydzień temu odwrót ,który to juz raz .Ale jest nadzieja że kiedyś zaczną się spadki wtedy wymysli 100 kłamstw i 100 powodów jak nowy rząd ,ze miał racje.
    !.To była korekta w bessie
    2.To było fałszywe wybicie
    3 Mam wszystko udukomentowane i wyciągne to nawet po 10-ciu latach ,ze miałem racje
    4.To była formacja 5 -cio letnia ,przepraszam 6-cio sory 7-mio sory osmioletnia jeszcze raz przepraszam 9-cio letnia
    I nie ma innej opcji miałem racje pomimo że jestem bankrutem.

    Miałem już tu się nie udzielać .Ja zwykły leszcz pisałem tu ostatni raz pół roku temu i szedłem o zakład z blogierem ,ze idziemy na nowe szczyty.Ale nie podjął rękawicy bo dziś nie miałby nawet na jedną krótką
    Damian 22 listopada 2023

    A ja się mogę z tobą założyć ,ze ten rekord będzie pokonany jeszcze kika razy moze wiecej.
    I zapamiętaj to co już pisałem wcześniej :
    Ulica jest bez akcji taksówkarz i fryzjer nie wie co to jest giełda.Korekta może sie zdarzyć w kazdej chwili ale to będzie tylko korekta.
    Konie pociagowe zostaną zmienione na inne a te co ciężko pracowały będą trochę wypoczywać
    W sieci nic nie ginie .Nie chce mi się tu twoich rysunków wklejac z kolejnymi bazgrołami ,podfalami i fałszywymi wybiciami.
    Tyle razy wałkowane kto miał rację ,Wszyscy tylko nie ty i przestań tu pisać ,ze nikt cię nie rozumie .Akurat wszyscy wiedzą ,ze liczy się tylko korekta płaska ABC,kdzie której nikt nie widzit ylko ty.A jezeli nastapi kiedyś zwrot na południe będzie to normalna kolej tak jak po nocy przychodzi dzień

    1. admin

      Jestem pod wrażeniem…..dużo tego napisałeś ….biorąc pod uwagę że wg ciebie kompletnie się nie znam na AT.
      Ja po prostu nie czytam ludzi z którymi się nie zgadzam …a tym bardziej nie koresponduje z nimi.
      Ale jeśli chodzi o to DINO to wielki szacun dla ciebie.
      Jeśli chodzi o długość trwania mojej formacji A/B/C.Nie wiem ile może ona trwać.Coraz bardziej się wydłuża i nie jestem naprawdę w stanie określić ile będzie trwała.O ile wartości indeksów można obliczyć , nie potrafię wyznaczyć czasu trwania formacji.Ale to co jest najważniejsze to że jest ona w dalszym ciągu aktualna…..oczywiście dla mnie.Biorąc pod uwagę że tzw. większość analizuje to co się dzieje na rynku aktualnie ….to nie ma sensu????……ale nie dla mnie.
      Właśnie po to stworzyłem tego bloga żeby nic się nie zgubiło.I żeby można było zawsze do tego wrócić.
      Jeśli chodzi o moja korespondencje z innymi na przestrzeni ok. 10 lat tez mam wszystkie maile zarchiwizowane.Nie wiem jeszcze po co , ale już kilkakrotnie wracałem do nich jak czegoś tam szukałem .Jak czegoś dzisiaj nie napiszesz to po jakimś czasie to umyka i nie wrócisz do tego.A tak jest zachowane.

  5. Damian

    Damian 15 listopada 2023 Odpowiedz

    Gamę over
    https://forsal.pl/finanse/gielda/artykuly/9350410,rekord-na-gpw-indeks-wig-przebil-swoje-historyczne-maksimum.html
    Admin czas kończyć te farsę .
    Pisane parę miesięcy temu ,że wszelkiej maści wieszczy rynek szybko weryfikuje i stało się tym razem.
    A gdzie chciwość zaprowadzi tego nie wie nikt przez lata świetlne byliśmy słabi lub najsłabsi na globie do funduszu akcji polskich płynie ogromną kasa
    80 kilo na wig w pełnym zasięgu a jak to byśmy przebili to i ponad 100 kilo jest w zasiegu
    Damian 15 listopada 2023 Odpowiedz

    Gamę over
    https://forsal.pl/finanse/gielda/artykuly/9350410,rekord-na-gpw-indeks-wig-przebil-swoje-historyczne-maksimum.html
    Admin czas kończyć te farsę .
    Pisane parę miesięcy temu ,że wszelkiej maści wieszczy rynek szybko weryfikuje i stało się tym razem.
    A gdzie chciwość zaprowadzi tego nie wie nikt przez lata świetlne byliśmy słabi lub najsłabsi na globie do funduszu akcji polskich płynie ogromną kasa
    80 kilo na wig w pełnym zasięgu a jak to byśmy przebili to i ponad 100 kilo jest w zasiegu
    Damian 8 listopada 2023 Odpowiedz

    Po kilkuprocentowej korekcie ,bedziemy ruszać z hossa pokoleniowa na gpw.Powody:
    1.Wciaż jesteśmy wyceniani sporo nizej niz inne rynki giełdowe
    2.Inflacja jest juz mniejsza niz realny wzrost płac
    3.Ropa mocno spada
    4.Dołek koniunktury własnie mijamy,kolejne miesiace to może nie szałowy wzrost ale powolny wzrost pkb, czyli nowa powolna hossa.
    5.Ulica jest bez akcji,nikt nie rozmawia o giełdzie ,taksówkarz i fryzjer nie wie co to jest giełda
    6,Chiny maskrycznie zdołowane wszyscy mysla ,ze będzie tylko gorzej
    7.Czas po korekcie trzymać ręke na delete
    Damian 30 października 2023 Odpowiedz

    No to widać ,ze blog jest tylko po to by mieć rację nic więcej.A te twoje dwa kontrakty to śmiech na sali.
    A z tego co prognozujesz rynek robi dokładnie odwrotnie.Tak jak pisałem w tamtym watku ulica jest bez akcji bo nikt już nie wierzy w hossę na gpw/
    Damian 27 października 2023 Odpowiedz

    Idzie hossa wszechczasow. Ostatnio czytałem w bankierze komentarz giełdowy i komentarze pod nim. Ulica nie wierzy w hossie czyli leszcz jest bez akcji absolutny brak wiary a że większość nie ma racji to fakt.
    Za chwile popłynie kasa z kpo inflacja już nie rośnie.Prezes pfr Borys w radiu mówił że dołek koniunktury właśnie przechodzimy
    Czyli admin niebawem delate

    1. admin

      🙂
      Skoro tak powiedział prof…to trudno zaprzeczyć 🙁

      1. Damian

        To są wszystko cytaty od roku do półtora o których już kompletnie zapomniales

        1. admin

          O niczym nie zapomniałem…..nawet jeśli o czymś zapomniałem to jest zapisane….i na pewno się tego nie wyprę.Po to jest miedzy innymi ten blog.

      2. Michal

        Gdy to Damian pisał to mwig40 byl poniżej 5000.
        Czyli wzrost indeksu do teraz niemal 50proc.
        Byłoby wiecej ale dywidendy obejmuje. Czyli spokojnie 55 do 60proc w jakieś 1.5 roku.
        No to nieźle!

        I tutaj nie tylko Damian mówił, że akcje warto kupować. A jakoś nikt do S nie zachęcał. Kto miał rację?
        Chociaż pewnie zaraz napiszesz, że jak spadnie na 28k wig to Twoja racja bedzie ….

        1. admin

          Wtedy miał racje.
          A teraz kto ma racje?
          Jak będzie np. 10 inwestorów to zawsze któryś będzie miał racje.Każdy z nich pewno będzie inwestował trochę inaczej.
          Na przełomie 20221/2022 do października 2022 ja miałem racje.
          I co to dowodzi????
          No można powiedzieć że ja miałem racje 9 miesięcy a on 1, 5 roku…..i co dalej.
          I tak to się zmienia na giełdzie …zawsze ktoś będzie miał racje.
          Ale tu nie chodzi o racje tylko o wynik w długim terminie.Powiesz od razu ….a jaki ty masz wynik.
          Gdybym nie miał przekonania do tego o czym pisze to już bym się dawno wycofał …i nie zawracał ani sobie ani innym czas.
          Ale nie problem przyłączyć się do tego kto „ma aktualnie racje”…..aktualnie……a o wiele trudniej zrozumieć kogoś kto „nie ma racji” aktualnie.
          Mam wrażenie że wszyscy sie patrzą na rynek w krótkim terminie np. od październik 2022 do teraz i oceniają to jako hossę….no bo przecież tak jest?????…to jest „oczywiste”?
          A ja się patrze na to w innym zakresie czasowym tzn. od przełomu 2021/2022 do teraz .. i tu już nie wygląda to tak samo..Niby hossa jest a jednak ??? mam duże wątpliwości.Za cholerę nie pasuje mi ten wzrost od października 2022.Ale kto by się tam takim szczegółem przejmował …jak wszystko rośnie!!!!…nawet złoto i srebro…..dobre nie !!!!!!!
          Ja miałem na początku swojej przygody z giełdą kolegę który też tak zaczynał jak ja.Kupił coś tam przez pomyłkę i zarabiał przez ok. rok.Jaki był zadowolony.Ale jak się rynek trochę zmienił i przyszła bessa to po stracie szybko się wycofał i nie wrócił do giełdy już nigdy.Na jego miejsce przyszli inni ….itd. itd.
          Jesteś długo na rynku ….powinieneś to rozumieć.
          Jak ktoś jest krótko na rynku to chełpi się swoja wygraną…i tyle.
          Nie mam nic przeciwko Damianowi i życzę mu aby przez następne lata tez mu tak sprzyjało szczęście, nie wiem jak długo jest na rynku …ale próbował chyba mnie naśladować …i nie wyszło mu.
          Chce mnie obwiniać za swoje decyzje??

          1. Michał

            Nie miałeś racji bo z tej strategii tylko straty wyniosłeś.
            Co to za racja jeśli nie ma zysku? Ile razy pisałem, że jesteś tylko skupiony na tej racji a nie na zarobku.

            Damian z tego co widać na dużym zysku i aby stracić z tego to musiałby oberwać 40proc spadkiem. A chyba daleka droga do tego.

            Bessy zawsze są krótsze od hossy. No ale ty sądzisz inaczej dlatego shortujesz ponad 100proc wzrost mwig40.

            O chełpieniu się wygraną to chyba sam najlepiej wiesz. Jak spadło w 2022 i ogłaszałeś wygraną swojej strategii. ładowałeś S pod korek bo przecież dobrze przewidziałeś.
            No i wiadomo jak się skończyło.

            LICZY SIĘ TO CZY KTOŚ ZAROBIŁ. A czy miał rację czy nie to bez znaczenia!
            Przy czym jak widać Damian otwarcie pisał argumenty za wzrostami.

          2. admin

            Zgadzam się .Damian miał racje i Jagodziński tez miał racje.
            Ale Niech mi powie Damian czy Jagodziński jaki jest jego scenariusz na następny rok lub np. 2 lata.
            Kiedyś Warren Buffet chciał się założyć o wynik na przestrzeni kilku lat.Dawał nawet milion $ na wygraną z nim.Nie jestem pewien jak sie to skończyło ale nikt nawet nie wystartował do tego konkursu.A może się mylę.
            Zawsze będą tacy którzy wygrywają.I zmieniają się co kilka lat.Ciebie to niedotyczy bo ty grasz w krótkim terminie i ciebie nie powinien interesować trend długoterminowy.
            A teraz powiem inaczej .
            Przedstawiałem swój pogląd wielokrotnie ,ale odnoszę wrażenie że nikt tego nie rozumie.
            Więc powiem inaczej.
            Wyobraź sobie że nasz przełom roku na WIG 2021/2022 i DJI w październiku 1999 to ten sam moment.
            A teraz październik 2022 u nas to dla DJI październik 2002.U nas ta bessa trwała 9 miesięcy a dla DJI to były 2 lata.Ale jesteśmy w tym samym punkcie na wykresie.
            I teraz marzec 2025 u nas to dla DJI październik 2007.Dla nas ta hossa trwała prawie 2, 5 roku a dla DJI to było 5 lat.I ponownie jesteśmy w tym samym miejscu na wykresie.
            Co się będzie działo na WIG nie wiemy , ale DJI miał bessę która zakończyła się marcu 2009 i trwała 1,5 roku i zakończyła się poniżej dołka z 2002 r.
            Jeśli to o czym ja piszę się sprawdzi to WIG powinien się zakończyć na poziomie 28 490 pkt.
            Rozumiem że patrząc na to z aktualnego czasu jest to mało prawdopodobne.Ale podobnie się tak już kiedyś stało.Mam tu na myśli DJI.
            To jest tylko przykład że tak się kiedyś stało …więc jest to możliwe ….niezależnie czy się to komuś podoba czy nie.
            Oczywiście do wyznaczenia dna na WIG nie brałem pod uwagę tego co się działo na DJI 20 lat temu ….ale tak było.Podaje to tylko jako przykład.
            Nie mogę nikogo przekonać że ma to sens.To musi się samo obronić.A ja muszę poczekać.
            Być może teraz lepiej zrozumiesz co mam na myśli.

  6. Damian

    admin 25 października 2024 Odpowiedz

    (Masz rację wygląda jak korekta płaska , ale nie wszystkie nadają się do analizy , muszą być zachowane pewne proporcje w czasie i wielkości …wtedy można coś z tego wnioskować …przynajmniej ja tak do tego podchodzę)

    Gościu od wielu lat u ciebie wszystko sprowadza się do korekty ABC ,która to na wykresie Wig pojawiła się raz w 2015 kończąc w covidowym krachu ,reszta to już twoje wymysły domysły i pobożne zyczenia bo to jest dla ciebie najlepsza i jedyna analiza ,która tobie się marzy by się w koncu się spełniła .A te wszystkie twoje fale i podfale i fałszywe wybicia to kompromitacja z AT Ale niestety nie wiemy czy ktoś z nas jeszcze takiej korekty się w naszym zyciu doczeka.
    A już podawanie przykładu z korekty płaskej na Dji ,2002-09 której z zapisów nie widziałeś do końca pazdziernika 2024 tylko Sławek ci ja jak pamiętam kilka razy przypominał a ty i tak jej nie uznałeś a Dji jest dla ciebie latarnią morską wszystkich indeksów na globie .To już jest szczyt szczytów

    1. admin

      🙂
      Dokładnie pamiętam co wtedy pisałem .I nic się w tym nie zmieniło.
      Są pewne formacje A/B/C które spełniają warunki korekty płaskiej nieregularnej , ale nie nadają się do prognozowania rynku.
      Ta akurat formacja na DJI spełnia warunki korekty płaskiej nieregularnej , ale nie nadaje się do analizowania przyszłości…..w mojej ocenie.
      Ale jest bardzo dobrym przykładem że na przestrzeni lat 1999 – 2007 indeks DJI robił co chciał niezależnie od tego co się działo w świecie i gospodarce.
      I tak tez w wielkim skrócie działa giełda …nie zależnie od tego czy się z tym zgadzasz czy nie.

  7. Damian

    Aha tamta się nie nadaje ale przytaczasz ja ostatnio w każdym temacie to ciekawa diagnoza ciekawe czemu o niej ciągle piszesz.Ale za to twoja korekta abc od 2015 jest majstersztykiem AT .Przy okazji jak będę miał czas przytoczę twoje rysunki tej korekty jakie rysowałem na przestrzeni lat i jaka była idealna

    1. admin

      Od początku bloga zdania nie zmieniłem .Od 2015 mamy korektę płaską nieregularna A/B/C która rozpoczęła się w 2015 roku.

      1. Damian

        Muszą być pewne proporcje w czasie i wielkości. To ile jeszcze tego czasu i wielkości zostało bo już 2021 z twoich rysunków zaczynała się fala C teraz zmieniła się wielkość czy czas bo jestem w totalnym osłupieniu Wytłumacz mi to łaskawie czemu ciągle u ciebie zmienia się czas i wielkości gdzie fala C miała zacząć się od 66 tys pkt ostatnio 96 tys.
        Ale ja ci powiem dlaczego wciąż w to wierzysz .Ale właściwie to już nawet nie wierzysz tylko bronisz sensu powstania tego bloga .Bo co masz tu napisać ? Przepraszam ten blog to jedna wielka porażka nie miałem racji No nie nigdy tego nie powiesz tylko przerysujesz podfale b na 110 k i powiesz nie mówiłem miałem rację.Ale graj sobie dalej i przegrywają dalej bo pojęcia o inwestowaniu nie masz za grosz

        1. admin

          Fala duże 'C’ zaczęła się na przełomie 2021/2022 .To wyraźnie wynika z wykresu.
          I nic w ty zakresie od tego czasu się nie zmieniło.
          Potem w październiku 2022 fal zmieniła swoją strukturę na małe a/b/c.
          Przez prawie 2 lata byłem w czarnej dupie bo nie wiedziałem co się dzieje.
          Ale teraz dla mnie sprawa się klaruje.Dobiega kończą fala małe „b” a może już się skończyła i zaczyna się fala małe „c” która ostatecznie zakończy falę duże „C”.
          Czas się zmienia ale docelowy poziom końca fali duże „C” sie nie zmienia …i wynosi 28490 pkt.
          Jak mi znajdziesz takiego „oszołoma” jak ja że prognozuje z taką dokładnością w tak odległy czas to stawiam ci dużą dobrą wódkę….lub co tam lubisz :).
          Śmiać mi się chce jak największe autorytety od analizy ciągle zmieniają swoje prognozy co do ceny złota.
          Wygląda na to że oni tak naprawdę nie mają zielonego pojęcia co się dzieje i próbują nadążać za rynkiem.

  8. Damian

    A jak twoja podfala b dojdzie do 150 lub 200 tys pkt to jak żywo formacja abc będzie dalej w mocy???.I na koniec ostatnie pytanie co by musiało by się stać by ta twoja wyśniona formacja została zanegowana??? 500 kilo na wig ???

    1. admin

      Jak to co pisze nie będzie miało sensu , to na pewno dam znać.
      Pewno zauważyłeś że prognozuje to co będzie, a nie komentuje co się stało.
      Także zawsze mogę się pomylić.

  9. Kasia

    150 tys na Wig będzie to czwarta poddała fali B i dalej będzie w mocy .Damian co ty za głupie pytania zadajesz

  10. Obserwator

    Najgorsze w tym wszystkim że mylisz się od samego początku.Bo według ciebie krach trwa 4 lata a wszystkie fundusze ppk ppe ikze ike na ogromnych plusach.Kurcze dziwny ten krach chcemy więcej takich krachów

    1. admin

      Niewiele z tego rozumiesz.Idąc do przodu patrzysz się pod własne nogi a nie interesuje cie co masz przed sobą.
      Być może dzisiaj są na plusach …oceniasz wg tego co było ….a co będzie jutro?

Skomentuj Michał Anuluj pisanie odpowiedzi