Czy to już przełamanie wzrostów?

Sadzę że tak .Nie mam oczywiście żadnej gwarancji że faktycznie od marca mamy przełamanie „hossy” która rozpoczęła się w październiku 2022 , ale jest to możliwe.

Ostatnio zakładałem że DJI powinien wzrosnąć jeszcze o ok. 2 % ,ale wygląda na to że indeks ten rozpoczął już ‘korektę” ostatnich wzrostów. Mam tu na myśli „hossę” która rozpoczęła się w październiku 2022.

Jeśli to się sprawdzi będę musiał skorygować swoje przemyślenia co do tego indeksu.

Warto zwrócić uwagę na to że w marcu br. zarówno złoto wyłamało się z długiej konsolidacji jak i indeksy giełdowe rozpoczęły spadki. DJI bardziej gwałtownie niż WIG i to jest dla mnie zagadką.

Puki co to jest dopiero początek i nie mam żadnej pewności że te spadki będą kontynuowane, ale widzę że tak może być. I rysuje mi się inny obraz tego co widać na wykresach.

Ale za wcześnie jeszcze na komentarz z mojej strony biorąc pod uwagę, ile razy się myliłem na przestrzeni ostatniego 1,5 roku.

Ale niestety tak to wygląda że nie da się wszystkiego dostrzec .A z drugiej strony giełda lubi zaskakiwać i zmieniać swój bieg z bliżej nieokreślonych powodów.

Tak to widzę.

Jak indeksy DJI i WIG spadną poniżej swojego ATH ustalonego na przełomie 2021/2022 to wtedy będę mógł przedstawić swoją koncepcje jak to aktualnie widzę i co przewiduje dalej.

Pewno zwolennicy hossy będą komentowali to jako zwykłą korektę w hossie , ale ja mam inne zdanie w tej kwestii.

Zweryfikujemy kto będzie miał racje w przyszłości.

Puki co to przełamanie w marcu zarówno dla złota ( wzrosty ) jak i dla rynku akcji ( spadki ) są bardzo ciekawe z mojego punktu widzenia.

Bardzo ciekawy jest punkt widzenia ma np. Goldman Sachs . Jak złoto zaczyna ostro rosnąć to zaczynają zmieniać swoje prognozy.

Pewno to samo by zrobili, gdyby np. złoto nagle zaczęło spadać.

Ile warte są takie prognozy sami musicie wyciągnąć z tego wnioski .

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zloto-nie-zwolni-Goldman-Sachs-przedstawia-swoje-prognozy-8729031.html

Ten post ma 34 komentarzy

  1. Sławek

    Czy to już zmiana trendu??? Ile razy to już tu czytalem trudno zliczyć .A podobno wiele razy udało ci się trafić ale chyba nie wtedy jak prowadzisz tego bloga.Jak wig odsuwał się ze swoich szczytów o parę % to pisałeś że już teraz.
    Ja jestem innego zdania oczywiście też mogę się mylić.Do bessy lub mocnej korekty może być bliżej niż dalej ,niepokoić może wysokie ceny sektora bankowego ,który jest już bardzo dojrzałej fazie hossy i jest coraz mniej miejsca do dalszych zwyżek.
    Wig na ten czas doszedł do górnej linii stromego kanału i idzie na południe na razie wszystko w ramach korekty ostatnich wzrostów do tego dochodzi wzrost USD co przekłada się na spadek gpw.Obserwujemy

    1. admin

      Tak jak pisałem ,tzw. większość będzie traktowała jako korektę.Korekta może byc o 38,2 , lub 50 % a nawet 61,8 %.
      Na jaką ty stawiasz.

      1. Slawek

        Na jakie poziomy stawiam .Już spieszę ci rozpisać:
        1 Pierwsze wazne wsparcie to 79 tys pkt.
        2 Nastepnie okolice 75 tys pkt zniesienie 0,236 fibo istotne wsparcie
        3 Ostatnie bardzo istotne 72 tys pkt .Mocne przełamanie tego poziomu uznam za zmianę trendu na spadkowy.
        I taka ciekawostka ta hossa z pażdziernika 22 jest juz jak 1do 1 tej covidowej jezeli chodzi o długość i zasięg co również przemawia za przeceną kto choć trochę sie zajmuję AT jest to dość ważny aspekt

        1. admin

          Uważam że ta “hossa” covidowa nie ma nic wspólnego z ta aktualną.
          Ale to jest moje zdanie.
          Musimy zatem poczekać aż WIG i DJI pokona swoje ATH z przełomu 2021/2022, wtedy będę mógł coś napisać co mam na myśli.
          Na chwile obecną nie ma to sensu.
          Od pażdiernika 2022 cały czas zajmuje pozycje krótką i nic w tym zakresie u mnie się nie zmieniło.

          1. Sławek

            Czy ty czytasz ze zrozumieniem .Podobno jesteś analityk techniczny .Pisze tylko że równość hossy covidowej jest równa tej obecnej ,weź sobie linijkę i zmierz

          2. Sławek

            40 tys pkt w covid zyskał wig 36-76 kilo pkt
            40 tys pkt teraz 45-85 tys pkt

          3. Sławek

            Coś napiszę w tym aspekcie twój cytat.A czy jest tu jeszcze coś czego my nie wiemy z twoich kilkuletnich wypowiedzi??? Aż mnie dreszcze przechodzą czego możemy się jeszcze dowiedzieć więc czekam niecierpliwie

    1. admin

      Autor biernie analizuje to co było i z reguły komentuje zdarzenia po fakcie.
      Taki jest jego styl i w ten sposób prowadzi swojego bloga.
      Ja staram się przewidzieć co się stanie w przyszłości .
      To jest o wiele trudniejsze ,ale nie da się inwestować własnych funduszy po fakcie.
      Ci co analizują wszystko po fakcie nic nie ryzykują , i żyją sobie o wiele spokojniej , i pewno dużo lepiej im się to opłaca.
      Zresztą takich doradców jest znacznie więcej.

      1. Sławek

        No ci powiem ty z jedną krótka rzucasz się po nocach na łóżku i spać nie możesz to co by było jak byś ich miał przynajmniej 100 to nie wiem jak byś zyl.
        Ani nie zostaniesz milionerem ani bankrutem.
        Grasz po prostu dla zabawy i tyle w temacie

        1. admin

          Żeby kupić 100 to trzeba mieć na to kasę.Z tym co mam śpię spokojnie.Zawsze bardzo ważę swoje ryzyko.
          Jak rynek będzie kontynuował spadek to będę reinwestował zysk.
          Tak to widzę.
          Jestem przekonany że ta tzw. “hossa” od października 2022 to była tylko korekta w trendzie spadkowym.
          Ale nie jestem w stanie tego nikomu dzisiaj udowodnić.
          Ale być może przyjdzie na to czas.
          Ja mam dużo czasu i jestem cierpliwy. W dużo gorszej sytuacji są obecnie osoby które bardzo późno uwierzyły w tzw. “hossę” , i teraz liczą na korektę.
          Żeby było bardziej jasne.Jak bym miał 1 mln zł przeznaczony na inwestycje to za połowę kupiłbym złoto , a za ok 20 % tzn. za 200 tys zł mógłbym kupić kontraktu ale nie 100 tylko być może ok. 50, następne 20 % zainwestowałbym bym w krótką pozycje na akcjach.
          I dalej bym spał spokojnie.Można ryzykować, ale wszystko ma swoje granice, a te granice trzeba znać.
          Nikomu nie zazdroszczę ani nikomu źle nie życzę .Każdy inwestuje jak potrafi.

          1. Michał

            Gdybyś włożył kasę w 50 krótkich pozycji ok rok temu to obecnie byś miał jakieś 700-800k strat tylko z tej pozycji. A rok temu do S byłeś mocno przekonany. I twój rachunek pokazuje jak na tym wyszedłeś.
            20 kolejne procent na krótkie pozycję w akcjach i też tutaj duża strata by była. Coś czuję, że przy swoim nastawieniu na krach ten milion szybko byś stracił. Złoto jeśli odliczyć ostatnie kilka tygodni to też bardzo słaby zwrot. Na lokacie lepsze wyniki.
            Czekasz na magiczny krach a koło nosa przechodzą wzrosty, które dają więcej zarobić niż nawet ten wielki krach.

  2. Sławek

    A ty skąd wziąłeś swoją analizę już ośmioletnią??
    A tu gość prowadzi stooq i pisze i to co widzi.
    Ty po fakcie też byś był na short po półtora roku,???
    Nie dawno słuchałem Jagodzińskiego jakiś tydzień temu mówił że idzie dość mocna korekta ale jeszcze nie zmiana trendu.Gosc od 1.5 roku trafia w punk choć ty twierdzisz że wróży z fusow

    1. admin

      Ja nie twierdzę że Jagodziński wróży z fusów , tylko że nie ma racji.
      Bo ta “korekta” przebije dołek z października 2022 i wtedy to już nie będzie korekta.
      Tak ja to widzę.
      A Jagodziński widzi to inaczej i tyle.

      1. Michał

        Jak możesz twierdzić, że gość nie ma racji? Przecież ruch dopiero co się zaczął. I po spadku na kilka procent twierdzisz, że to spadnie dużo mocniej a Jagodziński który widzi mniejszy spadek nie ma racji? Trochę śmieszne to.
        Do dołka z 2022 to dalsza droga niż do 120k na WIG.

  3. Sławek

    To ciekawe kto więcej zarobił przez te półtora roku ty czy Jagodziński .Nie wiem czy gość ma bardziej nosa czy wiedzę czy bardziej obstawia się ludźmi,którzy mają swoje kontakty w branży tfib.Obstawiam to ostatnie
    A co do ciebie to powtarzam ci któryś raz zostaw te kontrakty i zainwestuje w dobrą tania spółkę jeszcze jest ich trochę.
    A ta twoja opowieść o milionie i spanie spokojnie to daj spokój za parę tygodni byś był wyzerowany

    1. admin

      Nie już tanich spółek.
      Wszystkie są przewartościowane.

      1. Andrzej

        Prawda, wiekszosc jest dosc droga (przynajmniej w usa) Jak sie zrobia tanie to beda wszyscy sprzedawac.

        1. admin

          Napisałeś że Bedą sprzedawać , czy miałeś może na myśli że jak będą tanie to będą kupować ?

          1. Slawek

            No co miał na myśli otóż to że jak zacznie sie naprawdę sypać to nikt nie bedzie sprzedawał tylko wmawiał sobie że to korekta .A w prawdziwym dołku gdy smart kupują ulica dopiero sprzedaje bo nie będzie widzieć już nadziei.Tak to zrozumiałem .Psychologia się kłania

          2. Andrzej

            Wiekszosc traderow/ handlarzy to sprzedaje na dole I kupuje na szczycie.

          3. Andrzej

            Dokladnie Slawek, to wszystko psychologia. Nie wiem czy to byl Buffet czy Charlie Munger ale ktorys z nich dobrze to okreslil ze dobre inwestowanie nie jest wypadkowa wysokiego IQ ( cale szczęście dla mnie ) tylko dobrej samodyscypliny. Wiekszosc jednak poddaje sie emocjom, jak cos spadnie to wiekszosc przewiduje wieksze spadki a jak cos idzie w gore to dalsze wzrosty. Przyklady wszedzie widac. Nawet ty adminie sie tym kierujesz bo przeciez dalej shortowales po duzych spadkach I teraz tez mowisz ze bedziesz reinwestowal zyski ze spadkow I dalej gral na spadki powiekszajac ryzyko permanantnej utraty kapitalu tak jak sie to juz zlozylo. Rynki moga sie obsypac 20-30%, moze I nawet 40-50% ale zawsze odbicie jest szybkie (rok, 2 lub 3 lata ) I zbiera zniwo na tych ktorzy shortuja. W miedzyczasie bierni inwestorzy, kupujacy co miesiac maja okazje sie odkupic tanimi akcjami. Ten schemat bedzie sie zawsze powtarzal I skutki shortowania beda zawsze takie same. Mam nadzieje ze ci sie uda adminie odrobic straty I ze te spadki wieksze przyjda ale musisz w pewnym momencie pozycje zamknac I albo przejsc na long bo mniej to jest ryzykowne albo sie wycofac I biernie patrzec na to co sie dzieje.

      2. Sławek

        Wszystkie są przewartościowane ??? To ty chyba nie obserwujesz tego tematu.Pierwsze z brzegu zbwig 20 Allegro,Cyfrowy Polsat ,Pepco JSW, Orlen to te na pierwszy ogień z najważniejszego indeksu.Z całej gpw są dziesiątki

  4. Michał

    Spadło kilka procent a ty znowu gadka o spadkach po 62proc.
    Mam wrazenie, że przy każdym podobnym poście blisko było dołka i znowu rosło.

    1. admin

      Bo ty widzisz to co widzisz na wykresie.
      A ja patrze się na to szerzej.Próbuje przewidzieć co będzie dalej.
      Jak spadnie 20 % to tez będziesz oceniał że spadło o 20% .
      A co zrobisz jak spadnie poniżej ATH z przełomu 2021/2022.

  5. Michał

    Ty się bawisz w jasnowidza.
    I każdy spadek wiążesz ze swoją strategią. Nawet jak przypadkowa zbieżność.

    1. admin

      To nie ma nic wspólnego z jasnowidztwem.
      Mam nadzieje że uda mi się to udowodnić.

      1. Michał

        I znowu to gadanie. Chcesz udowodnić.
        A nie zarobić.

        Obracasz jednym kontraktem a to zabawa za totalne drobne. 1 fw40 do depozyt mniejszy niż pensja minimalna. Poniżej 3000 PLN.

        Siedzisz tyle lat na tym GPW i widać ile z tego masz. Gdyby nie kasa zarabiania z pracy to byś już dawno nie miał za co grać.
        Robisz za specjalistę, każdego wysmiewasz a przez wiele lat przez swoje strategie doszedłeś do tego, że grasz za drobne a ogólnie jest wyraźna strata.
        No i ciągle liczysz na wielki ruch, którym udowodnisz a nie zarobisz!!!

        Przecież to jest jasnowidztwo. Już niemal każdy tutaj skrytykował te ABC ale Ty nadal twierdzisz po tym będą wielkie spadki. I 8 letnia struktura nie może się mylić. Chociaż od ponad 1.5 roku mocno się myli.

        1. admin

          Może źle się wyraziłem że chce coś udowodnić , chodzi mi o to że mam nadzieje że moja prognoza długoterminowa jest prawidłowa i będę mógł udowodnić że moja prognoza i moje podejscie do tej formacjo ośmioletniej jest prawidłowe.Nie zamierzam nikogo do tego przekonywać tylko przedstawię fakty. A czy ktos będzie sie z tym zgadzał lub nie to juz zupełnie inna sprawa.
          Masz racje że od 1,5 roku się mylę, ale jak WIG spadnie poniżej swojego dołka z października 2022 to będą pierwsze sygnały że mogę mieć rację.Wtedy dla mnie będzie to jednoznaczny sygnał że ta tzw. “hossa” była defakto korektą w długoterminowym trendzie spadkowym zapoczątkowanym na przełomie 2021/2022.Ale do tego jest jeszcze bardzo daleka droga.
          Zdecydowana większość patrzy na co się dzieje na rynku z perspektywy kilku miesięcy , czasami roku lub troche wiecej.Dlatego aktualne spadki po kilka procent dla nich niewiele znaczą.

          1. Michał

            “Masz racje że od 1,5 roku się mylę, ale jak WIG spadnie poniżej swojego dołka z października 2022 to będą pierwsze sygnały że mogę mieć rację.”

            A ja jak dostanę dom w Malibu to będę mieszkańcem Kalifornii.

            Patrzenie na rynek z perspektywy 8 lat i ładowanie w S nie ma zbytnio sensu. Ciężko wskazać rynki rozwinięte gdzie bessa była naprawdę długa. A pakujesz się w instrument typowo spekulacyjny, z horyzontem raczej krótszym.
            A co do patrzenia na rynek to właśnie większość patrzy na długi termin. Stąd akcje posiada sporo ludzi. Mamy niemal wszędzie rejony historycznych szczytów.

          2. admin

            Napisałeś “Mamy niemal wszędzie rejony historycznych szczytów.”.
            Można by tez powiedzieć byliśmy w rejonie szczytów.
            Na dzień dzisiejszy bardziej pasuje ta twoja wersja.
            Jestem przekonany że jednak większość patrzy na rynek w krótkiej perspektywie.

  6. Sławek

    Byliśmy w rejonach szczytów .To znaczy co się zmieniło patrząc na AT według ciebie oczywiście że następuje zwrot .Jakiś rysunek,poziom wylanego wsparcia co kolwiek co twierdzisz że następuje zmiana trendu.Czekam cały w nerwach co ci się objawilo

    1. admin

      Zbyt wiele razy się myliłem od 1,5 roku więc wstrzymam się trochę z jednoznaczną odpowiedzią.
      Jak WIG i DJI pokona swoje ATH z przełomu 2021/2022 to wtedy napisze co zobaczyłem.
      Na razie to nie ma sensu bo i tak nikt poważnie tego nie potraktuje.
      Myślę że i tak daje tu bardzo wyraźny sygnał że to będzie głębsza “korekta”, a szczegóły są na ta chwilę mało ważne.

  7. Sławek

    Wyłamane go wsparcia

Dodaj komentarz