Niestety maja prognoza dotycząca DJI z zwrotu na rynku po dotarciu do poziomu 43 700 pkt. Się nie sprawdziła. Rynek ruszył dalej do góry i musiałem zamknąć swoje 2 krótkie i ponownie otworzyć jedna długą. Teraz ważne jest do jakiego poziomu dojdzie DJI lub WIG.
Niestety na DJI nie dostrzegam takiego poziomu , ale jeśli chodzi o WIG to może zatrzymać się na poziomie ok. 90 580 pkt. Nieznacznie przekraczając poziom aktualnego ATH z 20.05.2024 na poziomie 89 414 pkt.
Powinien się w tym przypadku utworzyć szczyt fali „b” która miała swój początek w październiku 2022 r.
Jeśli tak się stanie to w mojej ocenie ta tzw. „hossa” od października 2022 ,de facto była tylko falą „b” w tzw. korekcie płaskiej nieregularnej która rozpoczęła się na przełomie 2021/2022 r.
Fala „c” która może się rozpocząć na w/w poziomie powinna spaść spaść poniżej dna w 2021 r. i zatrzymać się na poziomie 28 490 pkt.
Do tego jeszcze daleka droga ale tak to widzę.
Puki co trzeba poczekać czy WIG faktycznie zawinie się na poziomie 90 580 pkt . I zacznie spadek.
Potem będzie musiał pokonać swoje ATH z przełomu 2021/2022 i kontynuować spadek.
Zwolennicy hossy z października 2022 będą uważali ten spadek za korektę,..ale do pewnego czasu.
Jak WIG spadnie o np. 0.382 , będzie to na pewno wyglądać jak korekta , jak spadnie o 50% tez tak to będzie wyglądało , ale jak spadnie poniżej 0,618 to już będzie to wyglądało zupełnie inaczej.
Nie są to moje pobożne życzenia ,a wnioski wyciągnięte na podstawie AT ….tego co ja widzę.A czynniki tzw. okołorynkowe i Tramp nic tutaj nie zmienią.
Ostatnio wspominałem o korekcie płaskiej nieregularne na DJI w okresie listopad/grudzień 2024.
Ta fala trwał ok. 1,5 miesiąca.
Tak samo to widzę na rysunku poniżej gdzie fala a/b/c rozpoczęła się na przełomie 2021/2022 i trwa.
Uważam że nie ma znaczenia okres trwania tej fali .Może trwać zarówno 1,5 miesiąca jak i kilka lat i powinna się tak samo sprawdzić. Ale w obecnym przypadku żeby odpowiedzieć na to pytanie trzeba jeszcze poczekać.
Na poniższym rysunku przedstawiłem również falę korekcyjna płaską która rozpoczęła się w 2015 i nadal jest aktualna. Jest to z pewnością dla was czysta abstrakcją ….ale ja tak to widzę. Wielokrotnie wspominałem że zjawiska około rynkowe w dłuższym terminie nie mają większego znaczenia na notowania giełdowe.
Jeśli ktoś uważa że nowy prezydent Donald Tramp coś zmieni , to może się bardzo pomylić. To co zostało zepsute w gospodarce na przestrzeni ostatnich 50 lat nie da się naprawić i Tramp tez sobie z tym nie poradzi. Pomimo tego że obiecuje odbudowę gospodarki USA i że uczyni ja ponownie wielką. Notowania giełdowe to wszystko zweryfikują i jeśli WIG pójdzie droga którą zaznaczyłem na poniższym rysunku będzie to znaczyło że to o czym pisze ma sens.
Czasami zastanawiam się ile warte są moje prognozy…….nic ……dopóki się nie sprawdzą.
A ile będą warte jak się sprawdzą…..tez nic …..bo wszystko to będzie już po fakcie i one nie będą nic warte.
I jak tu inwestować….jak nic nie wiadomo????????

Tobie jest potrzebny dobry specjalista lekarski.Ile można bredni rysować to tylko specjalista może naprawic
https://stooq.pl/mol/?id=6420
Sa tacy co się nie przejmują kryzysami i fatalnymi danymi o gospodarce….puki indeksy idą w górę to jest dobrze.
https://bithub.pl/gospodarka/niemcy-maja-powazny-problem-ich-aktualny-rating-jest-zagrozony/
Dla mnie problemy gospodarcze Niemiec nie są zagadka tak samo jak problemy gospodarcze na całym świecie …ale zagadka jest wzrost indeksów giełdowych od października 2022.
To jest zagadka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ale być może uda mi się to wyjaśnić w najbliższym czasie.
Ja już kiedyś tłumaczyłem, że na DAX są spółki, które zarabiają głównie poza Niemcami. Więc ich niemiecka gospodarka nie rusza.
Jak ktoś tego nie rozumie to potem jest ciągle zdziwiony.
Zresztą jak widać gospodarka światowa +3.2proc PKB. To jest sporo. I giełdy sobie nie spadną nagle bo tak komuś się wydaje.
Zresztą sam siedzisz w long.
Nie masz racji.Ale czas to wszystko zweryfikuje.Jestem przekonany że do 1/2 roku dużo się wyjaśni.
Masz w ogole pojęcie o gospodarce i ekonomii?
Ja się patrzę na gospodarkę i ekonomię przez to co widzę na AT.To jest dla mnie fundament.I wtedy wszystko jest proste.
Dla mnie 2+2=4 to jest fundament gospodarki i ekonomi.
Jeśli ktoś ma dochody np. 60 mld zł, a wydaje 90 mld zł to to jest nienormalne.Jak ty tego nie rozumiesz to znaczy że jesteś analfabetą ekonomicznym i finansowym.To jest proste jak budowa cepa.
Być może obudzisz się jak sufit spadnie ci na głowę .
Tak działa dług. Nie nazywaj kogoś analfabetą ekonomicznym kiedy sam co chwila popełniasz spore wtopy.
Chociażby to gadanie, że DAX nie może rosnąć bo Niemcy w kryzysie.
Albo o nadchodzącym hegemonie w postaci Chin.
Czy tragicznej sytuacji gospodarki od lat w USA.
Apple 20 lat temu miało zysk roczny w okolicy 1mld USD. Obecnie zarabia w pobliżu 100mld usd. I takich spółek jest na pęczki.
Jakbyś porzucił sprzęty i oprogramowanie, które powstało w USA albo przez nich zaprojektowane to byś nawet tutaj bloga nie włączył.
Do prawidłowej analizy rynku nie potrzebuje komputera.Wystarcza mi wyniki z giełdy , papier milimetrowy , linijka i dobry kalkulator z funkcja logarytmiczna.
Komputer tylko mi ułatwia pracę.Potrafie to samo zrobić 10 razy szybciej.Skoro Apple na przestani 20 lat zwiększyło zyski z 1mld. dolarów do 100 mld.dolarów to jest możliwe że przez następne 20 lat ich zyski spadną z 100 mld dolarów ponownie do 1 mld dolarów.
przynajmniej aj tak to widzę.
Wszystko jest możliwe. Tak samo Apple moze kiedys upaść. Również moze zarabiać 500mld rocznie za ileś lat. Wszystko kwestia prawdopodobieństwa.
Podejrzewam, że każdy by chciał mieć tak upadającą gospodarkę jak usa. A co do długu to Chiny mają go wiecej. A jakoś tam nie wieszczysz upadku. Japonia ma wysoki dług od lat.
Jak dobrze wiesz fala impulsu wg Eliota jest w strukturze tzw. piątki.3 fale wzrostowe i 2 korekcyjne.
Wyobraź sobie że USA jest na etapie fali piątej , a Chiny na etapie fali pierwszej.
Wtedy łatwiej będzie ci zrozumieć co mam na myśli.
https://imgur.com/a/zBwSYJt
To jest złe oznaczenie.Gdybyś dokładnie wczytał się we wszystkie moje posty , a szczególnie te z początkowego blogu tzn. okresu w czasie pandemii to zrozumiałbyś dlaczego tak twierdzę.
A tak idziesz po Lini najmniejszego oporu…..coś tam zobaczyłeś, coś przeczytałeś i chcesz poprawiać oryginał.Nie tedy droga .
Być może uda mi się udowodnić że nie masz racji.
Puki co to tylko polemika na temat oznaczenia wykresu.
Weź daj spokój na naszych oczach tworzysz nowa AT z podfalami z fałszywymi wybi
ciami aż trudno przejść obojetnie
Nie mam nic przeciwko temu że się ze mną nie zgadzasz. To oznacza jedynie że sam masz własny pogląd na obecna sytuację.
Ale upraszczasz to co ja oznaczyłem.I tu popełniasz błąd.Ale nie popełnia błędu ten kto nic nie robi.
Ja się nie zgadzam z większością opinii analityków nie tylko naszych ,i wcale mi to nie przeszkadza w tworzeniu własnej wersji wydarzeń.
O tym wszystkim pisze i aktualizuje swój własny portfel żebym był wiarygodny……nie zależnie od tego czy zyskuje czy tracę.
Nie każdy i nie zawsze da się zarobić na giełdzie.Takie jest moje zdanie.
Ale trzeba się umieć przyznać do błędu.
Ostatnio oznaczyłem punkt docelowy zwyżki na WIG .Wczoraj dostrzegłem na DJI podobny poziom docelowy.
Pewno w piątek coś na ten temat napisze , i wcale mnie to nie będzie zrażało ze nikt nie podziela mojej opinii.
Piszę to o czym myślę i co widzę ….a prawda sam się obroni.
Kiedyś pisałeś że AT jest nie omylna tylko ty się pomyliłeś.To jak w końcu z tym covidowym fałszywym wybiciem .Wig zamiast 66tys wylądował na 35 tys.No jak mogło nastąpić tak przeogromne fałszywe wybicie pomysł choć przez chwilę skoro AT jest nie omylna
AT robi rożne niespodzianki,załamuje się np. w połowie formacji lub w 2/3 formacji.To jest bardzo trudne do udowodnienia .Żeby to zrozumieć trzeba się patrzeć na rynek w skali makro i mikro.Jak będziesz chciał oceniać rynek pod katem bieżących wydążeń to będziesz jak chorągiewka na wietrze i będziesz naśladował opinie naszych i nie tylko naszych analityków.
To nie AT się myli . AT bardzo często zmienia kierunek przez lobby finansowe światowe.Dodruk pieniądza itp.Ale kijem nie zmienisz nurtu rzeki.Możesz wybudować zaporę , która wstrzyma czasowo nurt rzeki , ale nie zatrzyma jej.
Nie da się żyć wiecznie na kredyt.Wszystkie imperia padały bardzo często z powodu rozrzutności.
W tym zakresie się nic nie zmieniło.
pytanie jest tylko jedno.Kiedy to nastąpi.
I dlatego od samego początku ten blog to jest stek nieprawda i manipulacji kompletna klapa .Pisałeś kiedyś że to jak stado koni jak cię rynek znów wyrolował Tak sobie wytłumaczyłem bo jak inaczej .A giełda zawsze w długim terminie przebija swoje ath.500 pkt na Dji przecież to śmiech na sali .Ludzkość od tysięcy lat się rozwija ludzie latają na Marsa i nagle mają wrócić do kamienia łupanego normalnie geniusz. A o gospodarce a tym bardziej o AT nie masz bladego pojęcia ciekaw jestem ile zarobiłeś na L jak zmieniłeś kierunek
To czy mam racje czy nie zweryfikuje rynek.I tego się nie boję….nawet jak nie będę miał racji.
Ale coraz bardziej rozumiem że AT jest bardzo trudna do interpretacji …..bardzo trudna.
Ale to nie znaczy że nie da się jej odczytać prawidłowo.
Nie mówię tu o przewidzeniu ruchów w krótkim czasie …..ale w długim.
Nie zamierzam nikogo przekonywać do swoich racji ….ale udowodnię to ….albo się poddam ….i wtedy dam wyraźny sygnał na blogu.
jesli chodzi o to co piszesz …………”I dlatego od samego początku ten blog to jest stek nieprawda i manipulacji kompletna klapa”…..to albo nie rozumiesz tego co pisze , albo nie chcesz zrozumieć.
I co takiego się stało w gospodarce w październiku 22 że twój rysunek przeszedł taka metamorfozę czyli ogromne kolejne podfale .Ciekaw jestem za pięć lat tego rysunku i ile podfal nastapi
Co się stało w październiku 22, tego nie wiem….to jest bardzo dobre pytanie.
Ale AT na pewno zna odpowiedz na to.Byc może uda mi się to odczytać.I to stosunkowo niedługo.
Tego nie rozwiążesz bo jakbyś miał to rozwiązać dawno by to się stało .Nie masz kompletnie pomysłu. Ja powiem tak ja to widzę.Wiekszosc nie ma racji i dlatego końcówka roku 22 była totalnie psychicznie zdolowana i nikt nie pisał o jakim kolwiek odbiciu A do danej sytuacji zawsze się coś dorysuje by pasowało na wykresach
Tak jak teraz wielu nie wierzy w dalsze wzrosty a giełda i tak wspina się po ścianie strachu .A to dlatego że wielu nie wierzy w dalsze wzrosty z tobą na czele
Jak to nie wierzę w dalsze wzrosty !!!!. Przecież otworzyłem ponownie długą na kontraktach w po dojściu przez WIG do określonego poziomu zamknę ją i otworzę 3 krótkie.
Pisałem ostaniu że nie widzę na DJI poziomu docelowej zwyżki.Dostrzegłem go ostatnio i wynosi 46 500 pkt.Już niedaleko.
Pewno wolałbyś żebym utrzymywał dalej krótką , bo wtedy miałbyś argumentu do komentarza że nie mam pojęcia o analizie technicznej i inwestowaniu.A tu zatkało kakao.
Mam bardzo dobry i bardzo precyzyjny „pomysł” na dalsze inwestowanie.
Psychologia tłumu mnie nie interesuje bo z tego dla mnie nic nie wynika.
Blog nazywa się widmo krachu a bloger pisze że jak to nie widzi dalszych wzrostów bo on na long .Szkoda tylko że zobaczył coś przy ath na wig normalnie Ajsztajn .
A co do wzrostów na rynku długa miesięczna zielona świeca mówi tylko o tym że 100 tys na Wig to kwestia niedługiego czasu
Jeśli ty to widzisz tzn. że wszyscy to widzą……a teraz zadaj sobie pytanie ??? co się stanie.
A ty to widzisz chyba nie Nigdy nie wspomniałeś o świecach japońskich .Ulica akurat wie co to jest świeca miesięczna chyba w snach.
A ten papier milimetrowy to ci powiedział że teraz masz wziąć długie pozycję.? Ciekawe czemu ten papier i linijka nie mówiły ci w październiku 22
Jakbyś zajął pozycje długą w połowie grudnia 2024 , tak jak ja ,to byś teraz myślał o sprzedaży.A ty dopiero po miesięcy dostrzegłeś wzrost… tak jak wszyscy i wydaje ci się że rynek będzie dalej rósł…tak jak tzw. większość.
Do tego dołka w połowie grudnia kiedy otworzyłem długą nie potrzebowałbym komputera i nic podobnego.wystarczył by mi papier milimetrowy , ołówek i linijka.Tak samo punkty zwrotne które prognozuje dla WIG i DJI wyznaczyłem korzystając z kalkulatora.
Jeśli chodzi o mój błąd jaki zrobiłem w październiku 22…być może wszystko się wyjaśni na „dniach”.
No fakt w pazdzierniku 22 byłes na long zapomniałem pomimo że jesteśmy w krachu od 2021 bo tak ci powiedział papier milimetrowy i linijka
Cieszę się niezmiernie ze masz pomysł 0d 30 lat masz .Będziesz bogaty.
Teraz czekamy na rozstrzygnięcie .Opory które wyznaczyłem 86 tys na Wig 13600 na wig banki 2400 na wig 20 kolejny 2460 zostały nieznacznie pokonane. Pisałem jeżeli zostanie to pokonane to jest wielka szansa na potrójne szczyty.
Czy to są fałszywe wybicia pokaże najbliższy czas
Didzej 45 kilo opór t czyli podwójny szczyt trzyma
Na wykresach widać lokalne wykupienie co może sygnalizować realizację zysków. w najbliższych sesjach