Na dwoje babka wróżyła….to nie jest hossa

Analizuje na bieżąco co się dzieje na giełdzie , i wyciągam z tego wnioski.

Jak widać nie do końca sprawdza się to widzę , ale nie jestem jasnowidzem i dopiero po fakcie mogę zweryfikować to co prognozowałem.

Czasami wydaje się się że wszystko idzie bardzo dobrze , aż tu „nagle” zaczyna się to wymykać spod kontroli. Ale warto podejmować próby analizy. Powiedziałbym nawet że trzeba.

To co zauważyłem ostatnio narysowałem poniżej.

Fala korekcyjna A/B/C ( to nie jest fala płaska nieregularna ) która zaczęła się 23 czerwca br. z zakończyła 30 lipca nie zakończyła wzrostów.

WIG dalej rośnie. Ale uważam że to nie jest żadna hossa , tylko od 30 lipca układa się fala płaska nieregularna a/b/c która powinna zakończyć się poniżej dołka wyznaczającego dołek fali „a”.

Na chwile obecną jesteśmy na szczycie tej fali czyli na końcu fali „b”.

Czy się to sprawdzi zobaczymy.

To co jest w tej chwili ważne to wszelkie fundamenty nie maja żadnego sensu. Indeksy poruszają się swoim korytem nie robiąc sobie nic z tzw. fundamentów.

To wszystko to są moje przemyślenia które niekoniecznie muszą się sprawdzić.

Ale jakieś własne przemyślenia trzeba mieć, bo bazując na analizie innych można dostać rozdwojenia jaźni. Jedni widza hossę, inni bessę tak jak ja …i bądź tu modry.

Odnośnie tej hossy o której wspomniał Sławek :

Jeden przykład że jest bessa od 2023 roku szczególnie na bankach:
1.Alior +1000%
2.Millenium +700%
3.MBank 600 %
Nie chce mi się wymieniać ale nie doliczając dywidendy reszta banków minimum ponad + 400% „

Zgadzam się całkowicie co do tych wzrostów …..bo temu się nie da zaprzeczyć 🙂

Ale jeśli byśmy mieli do czynienia z hossa , to by znaczyło że teraz np. czeka nas korekta która skoryguje część tych wzrostów o np. 38 % , lub 50 % , a może i nawet o 68 %.

Jeśli to jest hossa to powinno się tak stać.

Ale jeśli WIG spadnie poniżej swojego dołka z października 2022 to sytuacja będzie wyglądała zupełnie inaczej……a ja tak to niestety widzę …..dlatego „upieram” się przy swoim że to nie jest hossa.

Oczywiście nie mogę tego w żaden sposób na dzień dzisiejszy udowodnić , ale potwierdzeniem mojej długoterminowej prognozy będzie spadek indeksu WIG poniżej dołka z październik 2022.

A do tego mamy niestety daleką drogę.

Obserwator poinformował mnie że P.Marcin Mierzwa zakończył współprace z portalem stooq.pl.

Nie znam przyczyny zakończenia współpracy.

Czy to P. Marcin zakończył współprace czy jemu zakończono współprace.

Ja sam zdecyduje kiedy zamknąć swojego bloga, i to daje mi swobodę w wypowiadaniu się ….co dla mnie jest bardzo ważne.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps.

To co jest teraz bardzo ważne to że w mojej ocenie WIG zakończył korektę A/B/C 30 lipca na poziomie 108 896 pkt.

To co się dzieje od tego czasu to jest korekta płaska nieregularna.Bynajmniej tak ja to widzę z punktu widzenia dnia dzisiejszego.

Dlatego nowy szczyt na WIG nie można interpretować jako nowe ATH.

Szczyt notowań jest na poziomie 108 896 pkt.

Tutaj tkwi sedno sprawy …..diabeł tkwi w szczegółach.Być może będę mógł się odnieść do tego przykładu ( jeśli się sprawdzi), i wtedy będę mógł lepiej wyjaśnić dlaczego uważam że od października 2022 to nie jest hossa.

Nie mam żadnej gwarancji się to sprawdzi , ale jeśli tak się stanie to moja prognoza będzie prawidłowa.

10 razy trudniej , a może i 100 razy trudniej jest prognozowanie przyszłości niż analizowanie tego co się stało po fakcie.

Ale inwestując trzeba myśleć o tym co się może stać , a nie analizować co było.

Ten post ma 77 komentarzy

  1. Nowy

    Ludzie przestańcie pisać z tym wariatem .On tylko to ciągnie tylko dlatego że ktoś z nim pisze.To jest jakiś szaleniec indeksy rosną całą ławą a on pisze że jest bessa.Na pozycji short ma ciągle straty rysuje jakieś kocopoly podfale b.Ludzie to jakiś szaleniec

    1. admin

      Wyobraź sobie że płyniesz na Titaniku , orkiestra gra , pasażerowie bawią się w najlepsze, pogoda jest piękna , a Titanica zbliża się do potężnej góry lodowej.
      Ale nikt tego nie dostrzega….nawet kapitan.
      A wystarczyłoby by kapitan sprawdzał temperaturę wody w morzu…wtedy zauważyłby że coś jest nie tak bo temperatura spada…..być może wtedy by się domyślił że zbliża się do podwodnej góry lodowej.
      Ale nikt tego nie zrobił , a jak z mostka kapitańskiego dostrzeżono pierwsze odłamy góry lodowej było już za późno.Być może była osoba na pokładzie statku z załogi która chciała to zrobić , ale nikt nie potraktował tego poważnie.
      Ale i nawet w takich okolicznościach są ludzie którzy uważają że puki orkiestra gra , nie warto się niczym przejmować.
      Jak myślisz do jakiej kategorii ty należysz?

  2. Sławek

    Odpowiem za tego gościa Chłopie co ty piszesz.Ja mając akcje i chociaż jakieś małe rozeznanie odnośnie giełdy zdążę się z tego statku ewakuować nawet jak zacznie nabierać wody.Ty na tym statku płyniesz od 2015 roku zakładając krach wszechczasów i tylko to że grasz drobniakami nie musisz sprzedawać swojego domu i siedzieć u bociana .Niestety miaeszkalbys pod mostem .Giełda po latach wraca na swoje tory .A jeżeli wybiorę spółkę o dobrych fundamentach i nisko wycenioną zacznę znów zarabiać szybciej niż później. Śledzę tego bloga prawie od początku Pamiętam jak pisałeś ponad 2 lata temu że wszystkie spółki są przewartościowane i co teraz powiesz.Uroiles sobie jakąś korekte abc ,której nie ma .Sam się oszukujesz cały czas

    1. admin

      Wygląda na to że należysz do tych którzy dobrze bawią się przy grającej orkiestrze 🙂

      1. Michal

        To raczej ty bales sie wsiąść na statek bo pamiętałeś katastrofę Titanica. I teraz wysiadłeś na poczatku rejsu do szaluny ratunkowej i przewidujesz zaroniecie. A ludzie płyną bezpiecznie do celu. Ty siedzisz na lipnej tratwie przekonany, że masz lepiej bo przecież skoro titanic zatonął to z każdym statkiem musi się to samo stać!

        1. admin

          przecież ja jestem cały czas na rynku 🙂

          1. Michal

            Jestes na rynku ale płyniesz pod prąd. Zero korzyści z tego.

          2. admin

            Czasami to tak wygląda.AT jest bardzo trudna do odczytu.

  3. Sławek

    Nie wiem czemu Buczek nie zatrudnił takiego analityka.Przeciezbty od lat jesteś lepszy niż Nostradamus

    1. admin

      Bo on tak samo jak ty nie ma zielonego pojęcia co się dzieje na giełdzie , ale stworzył fundusz który ma ofertę na wszystko ….wzrosty i spadki ….i na tym zarabia …manipulując aby pokazać dobre wyniki.
      Zawsze jakiś tam fundusz będzie miał dobre wyniki .Niezależnie czy giełda rośnie czy spada.I on to wykorzystuje.
      „Wilki z Wall Street” tez nie widzieli co się dzieje na rynku , a zarabiali oszukując ludzi.
      Buczak robi to samo , tylko w białych rękawiczkach.
      Przecież to ty musisz sam wybrać sobie fundusz w który chcesz zainwestować.A on tylko zbiera prowizje …niezależnie do tego czy zarabiasz czy nie …..nie rozumiesz tego?????
      Przecież to jest takie proste.
      Warren Bufet ma bardzo uczciwy fundusz …..jeden…..nie masz pojęcia o giełdzie , wpłacasz mu pieniądze i on nimi zarządza aby był zysk.Na koniec roku przedstawia swoje wyniki i bazuje tylko na swojej wiedzy i na wynikach swojego funduszu.Żadnej manipulacji.

      1. Sławek

        Ty masz takie pojęcie że 35 lat nie zarobiłeś złotówki.A ci co pozarabiali setki % zaraz stracą bo nie wiedzą co ich czeka.Tylko oni zarobili realnie i mają taką wiedzę że będą wiedzieć kiedy wysiąść.A ty przez te lata nie wiesz kompletnie kiedy wsiąść a tym bardziej kiedy wysiąść.A co do Buczka to ktoś cię namawia do inwestowania w jakiś fundusz .Buczek stoi na ulicy i namawia cię do kupna jego funduszu.Kazde TFI ma wyposane zagrożenia związane z utrata części kapitału.Chlopie ty już całkiem odlatujesz .Na giełdzie jesteś od początku a nawet podstaw nie znasz.To jest wolny kraj inwestujesz gdzie chcesz i jak chcesz.Po jaka cholerę np.nie grasz na Dji skoro to twój drogowskaz i latarnia morska wszystkich giełd

        1. admin

          To że nie zarobiłem złotówki…to się akurat mylisz.
          Dalej nic nie rozumiesz o czym pisze.
          Ale tak jak już wspomniałem , zaczniesz analizować to co piszę dopiero wtedy jak WIG spadnie poniżej dołka z października 2022.

          1. Sławek

            Dlaczego cię nie rozumie bo to pokazuje Twój zysk czy strata.Przywolujesz wiele razy że Dji w czasie 2003/07 był w bessie. Choć to twoja latarnia i jedyna formacja korekta płaska i innej nie ma nawet jej w tym czasie nie widziałeś Ale co z tego wynikalo że patrząc na Dji ,który był bessie nie powinienem grać na spółkach z WIG w tym czasie bo byla bessa.Chyba dobrze cię rozumiem.Taki jest tok twojego rozumowania i inwestowania.Normalnie geniusz

          2. admin

            Mój zysk lub strata wcale nie świadczą o tym czy prawidłowo interpretuje to co się dzieje na giełdzie.
            DJI i WIG są ze soba w pewnej korelacji.Nie zawsze jest to takie jednoznaczne….widoczne dla wszystkich.
            Teraz np. WIG osiąga nowe szczyty a DJI nie.
            I trzeba z tego wyciągnąć właściwe wnioski.

          3. Sławek

            I jakie wyciągnąłeś ludzie w 2003-07 nie powinni grać na giełdzie w Warszawie bo Dji był w bessie.Od 2021 jest bessa i ludzie nie powinni grać na Wigu .To jest ten twój tok rozumowania.Od 2021 roku ci co grają na kontraktach powinni być na short a reszta czekać na hossę.Tak mam cię rozumieć.???

          4. admin

            Ja nikomu nie podpowiadam co ma robić.Próbuje wskazywać …odczytywać pewne zjawiska zachodzące na indeksach.
            Zwykle nie są one powiązane z danymi makroekonomicznymi.
            Jak np. wybory Trampa na Prezydenta.6.11.2024 wygrał i od tego czasu pomimo hucznych zapowiedzi i działań indeks DJI praktycznie stoi w miejscu.W kwietniu poleciał w dół i terza „odreagowuje ten spadek.
            Co będzie za m-c zobaczymy.Moim zdanie nic nie będzie z jego obietnic stworzenia nowego amerykańskiego dobrobytu i DJI runie w dół.Od grudnia 2024 buduje potrójny szczyt ….i wcale mu się nie spieszy do góry.
            Są pewne formacje krótkoterminowe i długoterminowe które można dojrzeć na wykresie .Nie wszystko od razu , ale warto się temu przyglądać.
            Ale niezależnie co widzę , i komentuje to zawsze podaje co ja robię.Nigdy nie staje okrakiem.
            Od października 2022 jestem w czarnej dupie ..i pomimo tego zdania nie zmieniłem …..próbuje jedynie odgadnąć co tak faktycznie się dzieje….bo to jest dla mnie najważniejsze z punktu widzenia długoterminowego.Na przestrzeni ostatnich 3 dekad nigdy nie spotkałem się żeby długoterminowa fal „C” formacji A/B/C zmieniła strukturę z prostej na podfalę a/b/c.Co dzieje sie od przełomu 2021.2022.Nigdy nie spotkałem się aby fala B załamała sie gwałtownie ..i potem wróciła tak jakby nigdy nic na swoje stare tory A/B/C.Mam tu na myśli załamanie covidowe.
            Ale do tej pory analizowałem fale A/B/C na przestrzeni dnia , tygodnia ,kilku miesięcy.A teraz mam do czynienia z fala A/B/C która ma już 10 lat.Tak ja to widzę , a jak widza to inni nie interesuje mnie, bo zorientowałem się że nikt tego tak nie postrzega jak ja. Są osoby które dostrzegają zagrożenie na rynku i od wielu lat wietrzą krach ..ale tak w skali makro….ja go widzę na podstawie AT…i to bardzo precyzyjnie…..ale czy mam racje się okaże.
            A dzieje się naprawdę dużo.

          5. Michal

            Podliczysz wszystkie swoje pity i napiszesz ile wychodzi z całej przygody na gpw?
            Bo watpie aby było na plus.

          6. admin

            Po co mam to robić.Przedstawiam swój portfel inwestycyjny i to wystarczy.

          7. Sławek

            To wytłumacz mi sens tego bloga.Co kogo obchodzi co ty robisz ze swoimi pieniędzmi.Sam nie wiem czemu tu wróciłem.Ale nie można tego wysłuchać.Pisales do różnych TFI nikt cię nie chciał słuchać z historii wychodzi dobrze że cię nie posłuchali.Pytam się jeszcze raz czy w 2021 roku powinienem kupić kontrakt na spadek i siedzieć do dziś jak ty bo jest bessa. Czy jak nie gram na kontraktach miałem czekać 4 lata na hossę bo jest bessa???

          8. admin

            Odpowiedz znajdziesz w blogu.Opisuje tam wszystkie swoje kroki , te pozytywne i złe.
            Nie jestem jasnowidzem , ale jestem przekonany do swojej racji.
            A ty musisz sam podejmować decyzje zgodnie ze swoimi przemyśleniami.

          9. Sławek

            Aha rozumiem to powinienem naśladować ciebie.No coś wspaniałego bo poziomow odwrotu były dziesiątki

          10. admin

            Nikogo nie powinieneś naśladować.Powinieneś wyciągać własne wnioski z tego co ludzie piszą i komentują .A inwestować wg własnego przekonania.
            Przynajmniej ja tak robię.

    1. Obserwator

      I co brak fundamentow jak gospodarka przyspiesza .Ty ekonomistów od 7 bolesci

      1. admin

        Ty analizujesz wszystko co na podstawie tego co widzisz pod nogami ,w krótkiej perspektywie.
        Pewno słuchasz co mówi Tusk i rządzący ,jak oceniają naszą gospodarkę.
        Ja patrze się na wszystko w dłuższej perspektywie.
        A to już zupełnie inna bajka.
        Jak słońce od kilku dni mocno świeci , to wcale nie znaczy że jutrzejszy dzień będzie podobny.
        Tak dzieje się tez na giełdzie.Trzeba czytać kto przedstawia te prognozy , jakiego terminu dotyczą , i w czyim interesie dział ten publicysta.

        1. Obserwator

          No tak wychodzi na to że gospodarka leży na łopatkach od 2021 roku. Gdyż ty stwierdziłeś że jest bessa Rozumiem

          1. admin

            Nawet nie wiesz jak mało wiesz na temat AT.

    2. Obserwator

      Aha guru I mistrz AT się odezwał.Od 3lat z at mu wychodzi że będzie leciało na ryj.Ptzypomne że miało spadać od 66 tys dziś 110 .No mistrz nad mistrze

      1. admin

        Po co ty w ogóle czytasz co ja pisze.

  4. Sławek

    Ty za to znalazłeś na brzegu starą dziurawą łódkę rybacką i płyniesz do celu ciągle w przeciwnym kierunku i znaleźć lądu nie możesz .Coś takiego jak stary człowiek i morze.I tak do końca swoich dni.Ile ja historii słyszałem na tym blogu i samochwalstwo.Jak ktoś nie ma pokory na rynku zawsze będzie przegrany

    1. admin

      Czytasz co pisze i nic z tego nie rozumiesz.
      Ja rozumiem dlaczego uważasz że mamy hossę.
      A ty zaczniesz tak naprawdę analizować to co piszę jak WIG spadnie poniżej dołka z października 2022.

      1. Michal

        Jak wig zrobi 120k to będziesz mocno w plecy. Może wpierw pomysł o tym.
        Przy 75k pisałem, że szybciej wig 100k niz 50k. Teraz piszę, że szybciej zobaczysz 120k niz wieksze spadki.
        A ty ciągle straszysz tymi spadkami i kolejny raz pudłujesz. Czemu nie pomyślisz co będzie z twoim portfelem po kolejnych wzrostach
        Tylko martwisz się o tych co zarabiają od 3 lat i nawet przy spadku 50proc wiekszosc będzie na plus. A tobie kolejne 10proc w gore odetnie iuz całkowicie tlen.
        To samo pisałeś 2 lata temu, rok temu i napiszesz pewnie za rok. Jak tylko ciut rynek spada to opisujesz to jako swój sukces. Mija kilka dni i mamy kolejne ATH.
        I tak się to kreci. Twój target 28k się nie zmienia tylko coraz dalej od obecnych poziomów.

        Tutaj też powinnismy pisac: zrozumiesz ze jest hossa jak zobaczysz 120k, 140k czy 160k. Ale wtedy będzie już za późno na reakcje bo straty beda zbyt duże.

        Zacznij analizować to co piszą inni bo jak widac wiedzą jak zarabiać. Skoro przez 30 lat nic nie zarobiłem na gpw to oznacza, że chyba zbytnio pojęcia nie masz. Ciezko mieć pecha przez tak długi czas. Wiec pewnie metody zle.

        1. admin

          Kiedyś jeszcze stosunkowo niedawno czytałem rożne opinie innych na temat giełdy.Dzisiaj już tego praktycznie nie robię.Nie dlatego że jestem taki mądry czy przemądrzały tylko dlatego ze widzę że „nikt” nie postrzega tak jak ja.
          I te prognozy i opinie nic mi nie dają.Kiedyś kupowałem nawet Parkiet ..sobotnie wydanie ….żeby przeczytać co pisze Tomasz Hońdo….dzisiaj szkoda mi tych paru złotych na gazetę i czas na to czytanie bo tak naprawdę te opinie nic nie wnoszą do mojego postrzegania giełdy.
          Mimo wszystko są ludzie którzy dostrzegają zagrożenie polityczne i gospodarcze na świecie i publikują na you tube swoje przemyślenia…działając zupełnie niezależnie od tzw. masmediów .I tego słucham.To są z reguły ludzie którzy nie zajmują się giełdą , ale w mojej ocenie prawidłowo postrzegają to co się dzieje na świecie np. w geopolityce.
          Opinie jakiś tam super banków czy innych mnie kompletnie nie interesują bo są dla mnie nic nie warte.
          Od początku pisania bloga mówiłem że inwestuje w złoto i srebro długoterminowo i nic nie zmieniam w tym zakresie do dzisiaj i nic nie będę zmieniać.A co piszą ci utytułowani analitycy z jakiś tam wielkich banków czy czegoś tam innego …jak złoto zaczyna rosnąc to piszą o wzrostach i podnoszą swoje prognozy……a co teraz piszą????
          To co się dzieje na giełdach od października 2022 to dla mnie wielka zagadka…ale myślę i że to uda mi się rozwiązać.
          Potrafię ocenić ryzyko i możliwości zysku i dlatego inwestuje tyle na ile mogę sobie pozwolić.
          Co nie znaczy że w międzyczasie dokupuje złoto i srebro do swojego prywatnego portfela.Ale żeby było wszystko jasne i klarowne w moim portfelu zamieszczonym na blogu nic nie zmieniam.

  5. Sławek

    A ty w ogole rozumiesz co sam piszesz Śmiem watpic .Bo to co miało spaść 3 lata temu do 28450 zbliża się do 128450..Ile ty kasy straciłeś czekając na ten krach Aż dziw bierze że ktoś kto kompletnie nie ma pojęcia o AT gra na tak ryzykownym instrumencie.Pokaz że masz jaja i kup 20 kontraktów jak masz pewność że spadnie.Juz dawno byś latał na boso.

    1. admin

      Przyjdzie na to czas.To jest tylko kwestia czasu. Zarobie na te 20 kontraktów,a ty się bardzo zdziwisz.
      Potrafię ocenić ryzyko i możliwość zysku.Dlatego jeszcze tu jestem.
      Gdybym chciał grac tak jak ty proponujesz , dawno by tu mnie nie było.

      1. Michal

        Na 20 kontraktów powinieneś mieć jakieś 80k. Ale w praktyce ciezko bez 100k podejsc.
        Skoro obecnie masz 2 kontrakty to nadal spadek o 4k na mwig40 czyli 50proc nie da ci depozytu na 100k.
        Ok, jak spadnie 50proc to i kwota na 1 kontrakt bedzie nizsza. Wiec bedzie i pewnie na 30.
        Ale wpierw te 50proc musi spaść.
        Ostatnio spadło ponad 20proc a ty zamiast zarobić to straciles. I tak samo straciles na Bessie 2022.

        1. admin

          To co piszesz to prawda , ale nie do końca.Jak rynek zacznie spadać ,to będę odrabiać straty , i wtedy będę mógł zyski reinwestować.

  6. Obserwator

    Czemu nie opublikowałem linku z biznes insajder jaki to mamy mieć wzrost PKB .Pisząc wcześniej że giełda rośnie bez fundamentów ty największy analityku na swiecie

    1. admin

      Gdzieś mi uciekło.Bardzo proszę.

    2. Obserwator

      Gdzie jest ten post z inaidera?

  7. Obserwator

    I gdzie jest

    1. admin

      Coraz więcej osób dostrzega sygnały złej koniunktury,ale są tacy a własciwie tzw. większość która nic sobie z tego nie robi.
      Dopiero jak sufit spadnie im na głowę , być może wtedy zobaczą to co dotychczas nie dostrzegali.Bo puki gra orkiestra na Titaniku nie warto się niczym przejmować.

  8. Michal

    Już raz reinwestowales i dzięki temu przy kapitale wejścia ok 10k masz 40k straty albo i więcej.

    1. admin

      Masz racje.Ale będę tak robił jak będę miał wolne środki.

  9. Michal

    Skoro mamy besse i longi tak zarabiają to dopiero najlepsze przed nami. Bo po bessie zawsze przychodzi hossa. A ta obecna bessa jakas strasznie długa wg autora bloga.

    1. admin

      Z całym szacunkiem do ciebie , ale nic nie rozumiesz z tego co pisze.
      Myślę że tak jak i Sławek tak naprawdę siądziesz do tego co tu pisze jak WIG spadnie poniżej dołka z października 2022.Bo wtedy będzie już jasne że to co się działo od października 2022 to nie była hossa.
      Nie potrafię ciebie do tego przekonać , ale jak to się stanie nic ci nie będę musiał udowadniać.Ta prognoza sama się obroni…..i o to chodzi.

      1. Michal

        Jak taki pewny jestes to zagraj wiecej niż 2 kontrakty. Bo tak to czcze gadanie. Jak straszenie dzieci tym, że przyjdzie zły pan.

  10. Sławek

    No weź mnie chłopie przekonaj że jest bessa.Prosze wręcz błagam udowodnij mi że jest bessa a WIG bije rekord za rekordem.Jak Dji był według ciebie w bessie to tylko musnął ath w 2007 i zaczął się sypać.
    Ludzie lekarza

    1. admin

      Powiedziałem ci .sam się przekonasz jak WIG spadnie poniżej dołka z października 2022 🙂
      Wtedy dokładnie przeanalizujesz to co tutaj pisze i sam znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie.

      1. Michal

        Jak wig pojdzie na 120k to dopiero zobaczysz jak sufit spadl ci na głowę. Wtedy zrozumiesz w jakim błędzie byłeś.

  11. Slawek

    Czlowieku czy ty czytasz co ja do ciebie piszę???Teraz jest 111 tys a ty mi wmawiasz ,ze jest 45 tys .Czyli ja widzę 111 kilo a ty widzisz 45 i za chwile spadnie poniżej tego 45 tys. dołka z 2022 r Czy tak ???, czy ja to dobrze odczytuje?? Od dołka 22 Wig urósł o 150 % czyli jest bessa i powinienem mieć pozycje krótką i bym po pachy zarobiony albo czekał na hosse nie kupujac żadnych akcji na przelomie 2022/23 bo bym stracił caly kapitał czy tak???
    Bo powiem ci szczerze ,któryś z nas powinien udać się do specjalisty

    1. admin

      Nie chce mi się ciągle tego samego powtarzać, mógłbym to zrobić na zasadzie kopiuj/wklej…..ale nawet tego nie chce mi się tego robić…..bo to nie ma sensu 🙂

      1. Sławek

        Tzn. nie było sensu kupować np.Aliora który w tym czasie od dołka 2022 roku urósł 1000% bo była bessa.Tu żaden specjalista już nie pomoze

        1. admin

          Sławek ..przecież ja czegoś takiego nie powiedziałem.
          Po prostu uważam że te wzrosty od października 2022 to nie jest hossa.Jeśli ktoś kupił akcje Alior banku w samym dołku i teraz je sprzedał …to ma czysty zysk.Miał farta , szczęście itp.Niezależnie od tego jaką ma wiedze na temat giełdy.
          Uważam że te spadki który nadejdą….a może już nadeszły całą ta hossę zniwelują i będą kontynuowały spadki poniżej dołka z października 2022.
          Patrząc na to bardzo prosto jeśli ktoś kupił akcje alior bank w październiku 2022 i będzie je cały czas trzymał , to jest duza szansa,niestety że ich cena wraz ze spadkiem WIG poniżej dołka z października 2022 , tez spadnie poniżej notowań z października 2022.
          Ale to jest tylko moja prognoza która niekoniecznie musi się sprawdzić.

  12. Slawek

    A jeżeli ty mnie uważasz za tak mało rozgarniętego ,ze giełda to tylko hossa i tylko się zarabia to mnie kompletnie nie znasz ani nie pametasz co pisalem wiele razy.Więc sobie uswiadom ,ze giełda to też bolesne bessy przekonałem się dobrze w 2007 roku tracąc dużo kasy .Wtedy myślałem ,ze giełda moze tylko rosnać .Swoją przygodę z gpw zaczynałem w 2005 r .Wtedy kupiłem pierwsze akcje .Staż mam wiele ,krótszy niż ty Ale jak czytam tego bloga to pojęcia o rynku akcji kompletnie nie masz.
    I nie wmawiaj mi teraz ,ze ja nie wiem co to bessa i bal będzie trwał wiecznie bo tak nie bedzie.Przyjdzie i bolesna bessa ale ty co pojęcia nie masz kompletnie i tak nigdy nie zarobisz

    1. Michal

      Ja zarobiłem duzo na bessie 2008-09. Straciłem też sporo nie widząc hossy potem. Tak samo traciłem 2018-19 myśląc, że jestem mądrzejszy bo beda spadki. Na covid zarobiłem setki tysięcy w ciągu kilku dni, tracąc potem wiecej bo przecież zaraz spadnie.
      I się z tego wyleczyłem. Patrze na rynek a nie to co ma być.
      I gram L i S. W zależności jak pasuje.
      I nie gram pod prąd. Teraz jestem na wakacjach. Połowę wyjazdu sobie opłaciłem krótkim zagraniem short i wywaleniem tego dzisiaj.
      Wcześniej długo trzymałem longi. I ktos powie, że się nie znam. Nie wiem co będzie. Możliwe. Ale wiem jak zarabiać i nie siedzieć przeciwko rynkowi.
      Mogę pojęcia o rynku nie mieć ale jeśli zarobię to mnie to już nie martwi.
      I ten rok mam świetny bo obserwuje rynek i od razu wychodzę jak widzę, że źle wszedłem.
      Do tego służą kontrakty. Albo zabezpieczenie long. A nie granie kilkuletnich strategii abc bo dzięki temu powstają straty jak u autora bloga.
      Proste a zarazem trudne do zrozumienia.

      1. admin

        Ty masz swoją strategię.Ja swoją.
        Nie koliduje to absolutnie jedno z drugim .
        Ale zawsze możemy wymienić się swoim podejściem do rynku.
        Cieszy mnie to że potrafisz zarabiasz na rynku całkowicie odmiennie od mojego podejścia i że mogę usłyszeć komentarz od osoby z dużym doświadczeniem na rynku…szczególnie praktycznym.Bardzo często na blogu mam komentarze osób które moim zdaniem mają małe doświadczenie , a bardzo ostro wypowiadają się na temat tego co pisze.Każdy ma prawo , bo uważam że każdy który komentuje tu cokolwiek daje tez świadectwo o sobie
        Każdy a nas ciągle się uczy ….jak chce.
        jeśli się sprawdzi to co prognozuje jest ciekaw czy tez będziesz mógł na tym skorzystać.Absolutnie nie mam nic przeciwko.

    1. admin

      Zmusiłem się do przeczytania tego artykułu P. Kolanego.
      Jak zwykle bardzo dokładnie analizuje to co juz było , nie dając jednoznacznych wskazówek na przyszłość?
      Pare lat temu P. kolany pisał że złoto to jest relikt przeszłości i nie warto absolutnie w nie inwestować.Wspominałem nawet o tym w blogu swego czasu.
      Dzisiaj cały czas podnosi swoje prognozy dla złota.
      To co napisał w tym artykule będziemy mogli zweryfikować jak zwykle dopiero za rok , a może 2 lata.Pewno większość już o tym zapomni.
      jak Tramp zmienił cła na rynkach światowych to bardzo fajnie P. Kolany skomentował to i napisałem o tym tez w blogu że napisał super artykuł.
      Ale z tym co on tu pisze o tej hossie nie zgadzam sie z nim.Jak WIG spadnie poniżej dołka z października 2022 życie zweryfikuje to co on dzisiaj napisał.
      Tak samo jak parę lat temu bardzo niedobrze pisał o inwestowaniu w złoto i srebro.
      Facet ma wykształcenie ekonomiczne , nie kwestionuje tego ….ale nie potrafi prognozować tego co się dzieje na rynku …….a właściwie co będzie się działo.
      „Fajnie” opisuje to co było…..ale co z tego wynika???????…no nie wiem.
      Kiedyś próbowałem odnaleźć ten jego artykuł o zlocie gdzie pisał że to relikt przeszłości, ale nie udało mi się go znaleźć…podobno w internecie nic nie ginie ??????
      Dla mnie sprawa jest prosta .
      Jeśli od października 2022 to była hossa to WIG nie ma prawa spaść poniżej dołka z październik 2022.
      Jeśli spadnie …to będzie oznaczało że to nie była hossa……w interpretacji Eliotta i mojej.

  13. Slawek

    Co ty za głupoty wypisujesz to brak słów.Jak akcje na Wall Street w 2029 roku do 1933 spadły o 90% znaczyło to ,ze w latach 20 tych XX wieku to nie była hossy.Czy tak??? idąc twoim tokiem rozumowania.Jak Wig z ze szczytu 2007 spadl do lutego 2009 o 70% to wczesniej hossy nie było .I załóżmy czysto teoretycznie Wig dochodzi do 200 tyś pkt.I nagle zadzieje się coś co na dnie przebiło by to dno z 2022 r to też nie byłaby to hossy ???.Andrzej uważam ,ze z tobą dzieje się coś nie dobrego bo widzę ,ze twoj pogląd na rynki akcji jest kompletnie nie do zakceptowania.Jak Dji 2003-07 był w korekcie płaskiej a Wig był w hossie pokoleniowej to ludzie nie powinni grać na gpw bo latarnia morska wszystkich giełd była w bessie.No ja juz się poddaje
    A ty licząc ten swoj dołek z 2022 i już widzisz ten zarobek z dwóch krotkich to juz wiem ,ze i tak nie zarobisz.To już wychodzi ,ze spadek o 70 % z obecnych poziomów.I nie mieszaj w to Eliota bo on w grobie się przewraca wypisujac takie głupoty.
    A tak naprawdę może sie okazać .ze te bzdury co wypisujesz to nowa hossa zaczeła sie w covidowym krachu czyli ma już 5 lat a epizod 21-22 to fala 2 korekta fali 1 a teraz lecimy z falą 3 ,pozniej wig moze zleciec do 75 tys falą 4 i Wig ruszy na 150 tys.Jest dużo przesłanek za takim scenariuszem.A ty możesz się zgadzać z tym lub nie mało mnie to obchodzi.
    Jedno jest pewne pokory do rynku nie masz żadnej ,jesteś zaslepiony w swojej racji i basta ale w sumie to twoja kasa .Twoja wiedza opiera sie jedynie do korekty plaskiej .Prawdziwy gracz analizuje wszystkie możliwe narzedzia i współrzędne

    1. admin

      Możesz sobie analizować wg wszystkich możliwych narzędzi i współrzędnych , wg wszystkich wskaźników …a jest ich ok. tysiąca i itp.Życia ci zabraknie na te analizy i pogubisz się w tym wszystkim….czego ci nie życzę.

      1. Sławek

        Ty masz jedna sprawdzoną a strat tyle że szok .Jakiś czas temu podawałem kilka spółek do kupna dziś już są o 50 czy 100% wyżej ty pisałeś że wszystko jest przewartościowane tak ci wychodziło z korekty płaskiej.Czlowieku ty nawet podstaw AT nie znasz.
        Powiedz mi skąd ty wiesz że WIG spadnie poniżej dołka 22 To samo mówiłeś w 22 że lecimy na 28450.
        A co do fundamentów dziwki ponoć Tuskowi choć z tym się nie zgadzam bo sami pisiorom blokowali kpo to w gospodarkę polska ma wpaść 240 miliardów zł i ma być wydane w ciągu 2 lat czyli 10 miliardów na miesiąc w gospodarkę I teraz ma być krach jak tyle kasy dosypia w różne dziedziny życia.Puknij się w czoło.
        Pytam się jeszcze raz czy w latach 20 Xx wieku na Walk Street była hossa bo później indeksy spadły o 90%
        Jak podałem link co napisał Kolany i pisze że cykl koniunktury kończy się pod koniec tego roku to już znowu pisze on bzdury.Gawiedz się bawi a zwykły Kowalski omija giełdę szerokim łukiem coraz więcej umorzeń .Wig bił rekord za rekordem a w mediach cisza.I to jest ta większość co nie ma racji.
        A ty tu sobie gnij i czekaj wieki wieków na ten dołek z 22 bo powiem tak życia to tobie zbraknie .Zegnam

        1. admin

          Skoro masz racje to dlaczego jesteś taki nerwowy.
          Nerwy nie służą dobrej inwestycji.
          A co do tego KPO .Przecież to nie jest darowizna….my to będziemy spłacać.
          Czytałeś gdzieś jaki jest aktualnie dochód Polski i jaka są wydatki .Wydatki na zbrojenia i spłata odsetek to ok. 50 % dochodu Polski , a gdzie spłata pożyczonego kapitału.Skąd wziąć pieniądze na bieżące wydatki.Polecam Tomasza piekielnika i jego wlog na You Tube.On to wszystko rozumie.Jest ekonomistą.Nie zna się na giełdzie , ale rozumie całą tą politykę i co się aktualnie dzieje w Polsce i na świecie.
          Gdyby tak miało gospodarować gospodarstwo domowe to dawno by zbankrutowało , i zostało by z długami i to bez mieszkania.
          Dolara spada …dlaczego? Państwa Brics tworzą wspólnotę która podkopuje fundamenty USA i dolara.Ten domek z kart ( gospodarka USA ) traci fundamenty , chcą się ratować wywołując kolejna wojnę światowa. Sprawdź ile konfliktów wojennych przez np. ostanie 30 czy 40 wywołały inne państwa , a ile wywołały np. USA i Izrael, i np. Iran.
          Czy one wywołały to i imię pokoju ????W 1920 roku Henry Ford założyciel fabryki Ford powiedział że gdyby 10 najbogatszych rodzin żydowskich odizolować od siebie …to nie byłoby wojen.On to powiedział w 1920 r. a do dzisiaj to jest aktualne. To są bardzo trudno sprawy do ogarnięcia , i patrzenie się na wykres np. AT w zakresie 2 lub 3 lat nic nie daje….może tylko wprowadzić cie w błąd. Dlaczego tak sie dzieje nie wiem .ale obserwuje to staram się to zrozumieć.
          Nie mieszam fundamentów do AT ,ale obserwuje co się dzieje w finansach ogólnoświatowych.
          Jak pamiętasz długoterminowo z AT wyszło mi że stopy procentowe będą w długim terminie rosły.
          Jak myślisz skąd wezmą się pieniądze na te zbrojenia ????? z drukarki????????
          Przed nami 3 wojna światowa.Poczytaj w mądrych książkach jak wyglądały finanse państw w czasie wojny.Jak zwiększało się zadłużenie.Czasami i dziesięciokrotnie.
          To wszystko ja widzę w AT , a tobie i innym wydaje się że jest dobrze.
          Musimy poczekać na rozstrzygniecie tego na giełdzie .Ona sama pokaże gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy, pomijając tzw. fałszywe wybicia.

          1. Sławek

            Co wniósł dla piszących tu twój blog kompletnie nic .Słuchając ciebie wszyscy byśmy mieszkali pod mostem .Notabene dlatego że my nie gramy pieniędzmi że świnki skarbonki .Tak możesz sobie grać i prowadzić tego bloga do usranej śmierci.Tych wszystkich piszących jak ty byś posłuchał to byś był na niezłym plusie ale niestety uroiles sobie korektę płaska z poddała b gdzie ta poddała jest 2 razy dłuższa od fali B i brniesz w swoje mądrości.A to że nie było hossy w stanach w 2003-07 to w Polsce też nie było w tym czasie czy była???
            Ktoś kto prowadzi publicznie bloga choć raz powinien coś zaoferować trafnego a tu nic kompletnie zero. I dlaczego ktoś ma to czytać skoro słuchając ciebie ma tylko straty a pisząc że teraz będzie inaczej i WIG spadnie do dołka 22 jak to teraz udowodnisz jak cały czas podnosisz tylko poziomy odwrotu.Wig miał spadać od 67 tys dziś 110 i tak kumasz ta AT..Tak jak po nocy przychodzi dzień tak po hossie przyjdzie bessa normalne zjawisko w przyrodzie ale to nie będzie zadne twoja zasługa że tak mówiłeś.Ostra korekta już by się przydała WIG banki na miesięcznym rsi 80 Mwig 40 podobnie kiedy ona przyjdzie może niebawem ale ja swoje akcje trzymam i słuchać ciebie nie zamierzam.Dobranoc

          2. admin

            Ja nie czytam artykułów które nic nie wnoszą do moich przemysleń , lub których nie rozumiem.
            Nie rozumiem więc co ciebie tutaj jeszcze trzyma.

          3. Obserwator

            Ciekawe czy ktoś kto cię czyta i twoje chore analizy przez te lata cokolwiek zarobil .Widać że chyba nikt skoro jasnowidz blogier na ogromnych stratach.A to że teraz po tylu latach zarobi to jawna kpina z czytających.

          4. Michal

            Chiny sa bardziej zadluzone niz usa a jakos nad chinami nie placzesz. Tylko nie bierzesz pod uwage dlugu emerytalnego. Plus chinska demografia to idealny przepis na katastrofe. Usa tego problemu nie ma.

          5. admin

            Co do Chin i USA to wszystko nie jest takie proste jak ty to widzisz.
            Być może w jakimś tam najbliższym czasie opisze to jak ja to widzę.Zresztą nie tylko ja bo jest kilku prowadzących rożne wlogi na you tube którzy maja podobne zdanie co do mojego.
            Jak coś ciekawego znajdę to co podeśle.
            nie chodzi mi o to że kwestionuje twój punkt widzenia , ale że mam swój.
            I o to chodzi.
            Bardzo często nie zgadzam się z tzw. powszechna opinia na temat rynku , ale są ludzie którzy pewne rzeczy postrzegają podobnie do mnie.

    1. admin

      No widzisz , to jest to co pisze …czytasz chaotycznie ,bez zrozumienia.
      Rozpatrując zakres czasowy od przełomu 2021/2022 dla mnie ten wzrost od października 2022 nie jest hossą.
      Tak samo jak rozpatrując wykres DJI w zakresie czasu od 2000 – 2009 okres od IX 2002 – X 2007 dla mnie nie jest hossą.
      Jest jedynie falą „B” w korekcie płaskiej nieregularnej A/B/C która ukształtowała się na wykresie od 2000 – 2009 r.
      ps. Co ma tutaj do tego dziecko…..AT to nie jest matematyka …2+2=4
      Jak ty się patrzysz na wykresy z poziomu dziecka to ci nie zazdroszczę.

  14. Slawek

    Małe sprostowanie .Proszę okres czasowy wziąść na max

Skomentuj admin Anuluj pisanie odpowiedzi