Takie tam przemyślenia …..cd.

31.09.2024 napisałem post „Co jest grane ….”.

Zrobiłem tam prognozę dla indeksu DJI.

Dla przypomnienia wykres przedstawiam poniżej.

W dn. wczorajszym DJI dotarł do poziomu 42 512 pkt.

W mojej ocenie powinny się zacząć spadki, ale jak będzie tego nie wie nikt.

Można prognozować i to nie koniecznie musi się sprawdzić.

Ale opisywanie tego co się dzieje na giełdzie po fakcie i szukanie przyczyn dlaczego tak się stało mnie nie interesuje bo to jest jedna wielka bzdura. Tak robią zawodowi analitycy i inni experci żeby utrzymać się na rynku.

Nie mam żadnej pewności że to się sprawdzi , ale jeśli tak to zaczną się spadki nie tylko na DJI ale i na całym świecie.

Nie ma znaczenia co się działo w tym czasie na świecie , czy strefa gazy została już praktycznie zmieciona z powierzchni ziemi, czy Izrael zaatakuje IRAN itp.

To nie ma większego znaczenia.

DJI maił dotrzeć do poziomu ok. 42 545 pkt. i tak się stało.

Co będzie dalej zobaczymy , czy to co przedstawiłem na wykresie się sprawdzi.

Druga sprawa która mnie bardzo zaciekawiła to komentarze w blogu na temat tego co pisze.

Z reguły są bardzo negatywne , a niektórzy wręcz piszą że nie mam pojęcia o analizie technicznej.

Bardzo ciekawe spostrzeżenia.

Jakimś dziwnym zjawiskiem jest że czytelnicy z zagranicy ( z USA ,Kanady ,Australii itp. )  którzy coraz częściej odwiedzają mój blog i nie przeszkadza im że pisze w języku polskim odnoszą się do niego zupełnie  inaczej.

Poniżej przedstawiam wyrywkowo ich opinie :

Świetne informacje od Ciebie. Zanotowałem Twoje pomysły wcześniej i jesteś po prostu niesamowicie świetny. Naprawdę podoba mi się to, co tu dostałeś, na pewno podoba mi się to, co mówisz i sposób, w jaki to mówisz. Sprawiasz, że jest to przyjemne i nadal dbasz o to, aby było to mądre. Nie mogę się doczekać, aby przeczytać więcej od Ciebie. To naprawdę świetna strona

Dobra strona internetowa! Naprawdę podoba mi się, że jest prosta dla moich oczu, a dane są dobrze napisane. Zastanawiam się, jak mogę być powiadamiany, gdy zostanie opublikowany nowy post. Zasubskrybowałem Twój kanał, co musi załatwić sprawę

Wow, to było niezwykłe. Właśnie napisałem bardzo długi komentarz, ale po kliknięciu „wyślij” mój komentarz się nie pojawił. Grrrr… no cóż, nie będę tego wszystkiego pisać jeszcze raz. Tak czy inaczej, chciałem tylko powiedzieć, że wspaniały blog!

O mój Boże! Świetny artykuł, stary! Dzięki, mam jednak problemy z Twoim RSS. Nie rozumiem, dlaczego nie mogę go subskrybować. Czy ktoś inny ma takie same problemy z RSS? Czy ktoś, kto zna odpowiedź, mógłby uprzejmie odpowiedzieć? Dzięki!!

Chcę po prostu powiedzieć, że twój artykuł jest niesamowity. Przejrzystość w twoim poście jest po prostu świetna i myślę, że jesteś ekspertem w tej dziedzinie. Dobrze, jeśli pozwolisz mi dołączyć do twojego kanału, aby być na bieżąco z nadchodzącymi postami

Dziękuję mojemu ojcu, który powiedział mi o tej stronie internetowej, ta strona jest naprawdę niesamowita.

Cudowna strona. Mnóstwo przydatnych informacji. Wysyłam ją kilku kumplom i dodatkowo udostępniam w delicious. I oczywiście dziękuję za Twój wysiłek.

Nie mam pojęcia skąd to się bierze.

Wiem że my Polacy jesteśmy bardzo zawistni i najbardziej nam pasuje jak komuś się nie uda, albo komuś się noga powinie…., ale żeby do tego stopnia.

Przyznam się że zdawałem sobie z tego sprawy.

Mnie to wcale nie przeszkadzają negatywne komentarze bo każdy tak naprawdę pisząc cokolwiek daje świadectwo o sobie , nie o mnie.

Przyzwyczaiłem się do tego że ludzie którzy tak naprawdę niewiele wiedzą maja najwięcej do powiedzenia.

I nie dotyczy to tylko tego blogu ale życia w ogóle,

Ale skąd w nas Polakach bierze się tyle nienawiści i  przyjemności obrzucania kogoś błotem.

Jak ktoś ma wątpliwości do mojej prognozy to zawsze staram się wszystko logicznie wytłumaczyć.

Zdaje sobie sprawę że nie zawsze udaje mi się przelać swoje myśli jasno i klarownie na papier ,ale jak ktoś zadaje pytania to ja odpowiadam.

Jak ktoś twierdzi że nie mam pojęcia o analizie technicznej …..to brakuje mi argumentów.

Nie będę się tłumaczył że nie jestem wielbłądem.

Tak sobie pomyślałem że powinienem  o tym napisać …..co zrobiłem.

Ten post ma 51 komentarzy

  1. Sławek

    Twoim zdaniem powinny zacząć się spadki hmmm ,który to już raz ciężko zliczyć.Podobno zagadka miała się rozwikłać do końca roku jednak już w październiku mają zacząć się spadki.
    A co do zagranicznych wpisów widocznie mają cię za wyrocznie jak Worena Bafeta choć mają swoją prawdziwą ale ma już 94 lata i trzeba szukać młodszej krwi.Na moje ktoś sobie tu jaja robi i tyle . Ty tylko swoim blogiem pomagasz dalszym wzrostom bo im więcej negatywów w przestrzeni publicznej tym lepiej dla bykow
    Nas Polaków jakoś nie porwales swoim przewidywaniem. W sumie nie wiem czemu tu zaglądam chyba z przyzwyczajenia

  2. Michał

    Niezłe jaja. Ale zdajesz sobie sprawę, że te komentarze to są boty?
    Przecież żaden komentarz nawet nie odnosi się do twojej tematyki.
    Równie dobrze można to wkleić na bloga o przepisach kulinarnych, modzie albo pielęgnacji kwiatów.

    Myślałem, że robisz sobie z tym żart ale ty jak widać na serio. Jezu, tragedia.

    Skąd krytyka w komentarzach? Bo już pisałem wiele razy. Uznajesz się za eksperta w temacie AT a tu losowe osoby odwiedzające wiedzą więcej. Plus ciągle straszysz tymi spadkami a jakiekolwiek argumenty przeciw totalnie ignorujesz.
    Już nie mówiąc o tym jak z pogardą wspominasz o tym, że ktoś zarobił na long. Bo zaraz straci, jak się tylko moja prognoza spełni.
    A żadna prognoza się nie spełnia. I tak sobie jedziemy dalej, hossa trwa a ty dalej swoje.
    Jeśli ktoś ma Matiza i przyjeżdża na Nurburgring aby pouczać innych, gadać co on to nie zrobi to nie ma co się dziwić jak zostanie krytykowany.

    Tylko kolejna fala ABC i poziomy z kapelusza. Jak się nie uda to będzie znowu pisanie o innym szczycie.

    Ja na rynku jestem już 20 lat. Przez większość czasu pochodne, pitów z zyskami już trochę wypełniłem. I nigdy w życiu bym nie pomyślał aby dawać rady ludziom z branży, z funduszy. Albo hejtować analityków bo piszą o przeszłości. Bo granie za swoje a fundusz to są 2 zupełnie inne bajki. I nigdy nie będę się uznawał za speca od AT chociaż dzięki AT zarobiłem często.

    Jakim cudem masz pojęcie o AT? Ciągłe pisanie o ABC, które jak widać nawet grosza nie dało zarobić. Ba, formalny bankrut już był. Moja sąsiadka jeździ starą Corsą, jeszcze się nie rozbiła. Rozumiem, że mogę ją tytułować znawcą wyścigów samochodowych?
    Nie rozumiesz w ogóle rynku. Zaślepiony jedną wizją co do krachu. Jakbyś pojęcie o AT miał to byś nie pisał ciągle postów jak to jesteś zdziwiony, że to rośnie. Znawca a non stop zaskoczony.
    Tak samo dobrze rynek czytasz jak rozumiesz te komentarze od botów. Ktoś sobie może nawet jaja robił. Albo sam opłacałeś. A jak sądzisz inaczej to pokaż chociaż 1 komentarz tego typu, który się odnosi do tematu 🙂

  3. Michał

    No i DJI 42650.
    Wiem, liczy się cena zamknięcia.
    Ale każdy kto ma trochę praktyki wie, że w rynek USA przy robieniu nowego ATH w piątki raczej tydzień zamyka na szczycie niż robi nawrotkę.
    Tym bardziej, że dziś były wyniki za Q3 i znowu raczej pozytywnie spółki zaskakują.

    1. admin

      No i masz racje …po fakcie prawidłowo oceniasz rynek.

      1. Michal

        Ale przecież ja pisałem, że ten szczyt to bzdura bo jest trend wzrostowy i nie ma przesłanek na spadki. Abc można do kosza wyrzucić. I będzie kolejny twój docelowy szczyt.
        I teraz mi piszesz, że ja po czasie pisze. Cały czas powtarzam, że grasz pod prąd i nie wiem wg czego się kierujesz.
        Zresztą większość tu komentarzy to samo mówi. Ale ty ciągle twierdzisz że wiesz lepiej i zaraz się o tym przekonamy.
        Bawienie się w S na rynku USA to proszenie się o kłopoty. Ale pewnie zaraz napiszesz, że to nadal krach.

        1. admin

          W sumie to masz racje , bo puki rynek rośnie to jest hossa, a dopóki maleje to jest bessa.
          To jest przecież banalnie proste.
          W takim razie formacja A/B/C nie ma najmniejszego sensu.
          Powinna być wykreślona z analizy technicznej jako kompletna bzdura.
          Tylko nie wiem gdzie to można zgłosić.
          Ale trochę się w tym pogubiłem bo DJI od października 2022 ciągle rośnie – ok jest hossa….a WIG od października 2022 nie za bardzo rośnie , bo od maja 2024 maleje.
          Nie za bardzo to rozumiem.
          Czy to znaczy że na DJI mamy hossę a na WIG już nie.

  4. Michal

    Przeliczyłem korelacje DJIA i Wig? Bo nie wiem czemu założyłeś, że jak djia różnie to i Wig będzie. To twoje założenie, nie wiem skąd się wzięło. Więc teraz nie dziw się, że rynki się rozjechały.
    Abc ma sens ale trzeba dobrze to rysować. Ty robisz jakies własne interpretację, nie tylko ja wskazywałem na błędy. No ale ty nie słuchasz więc nadal jesteś zdziwiony, że rośnie a przecież miało spadac.

    No to pytanie co dalej? Bo 42550 miało zatrzymać a nie zatrzymało. Ath w cenach zamknięcia. To gdzie rynek zawroci w końcu? Za 37. Razem może w końcu się uda.

    Giełda jest w większości prosta ale ludzie chcą być mądrzejsi i uznają, że wiedzą lepiej. Ty ciągle uznajesz się za speca od AT a nie potrafisz hossy wyłapać. I ciągle grasz tak, że pieniądze tracisz.
    Niby mwig40 spadł niemal 10proc ale to niewiele pomogło twojemu portfelowi. Marne pocieszenie.
    Jeśli abc daje zarobić to pokaż konkretnie na swoim przykładzie. Kiedy i gdzie, ile zarobiłeś. Bo jeśli przykładu nie masz to chyba ja pisząc o małej przydatności tej formacji miałem rację.

    1. admin

      Nie wiem jakie są wg ciebie korelacje pomiędzy DJI i WIG.
      Wg ciebie dji jest na etapie hossy …..i WIG tez jest na etapie hossy ?
      Mam na myśli od października 2022.
      Poszukam w swoich dawnych zapiskach odnośnie zarabiania na korekcie A/B/C .
      Jak odnajdę to napisze do ciebie .
      Mam nadzieje że przeczytasz to o czym pisze bo publikowałem to już kiedyś , ale trzeba się w to trochę wgryźć żeby zrozumieć.
      Czytanie po łebkach nic nie daje.

  5. Sławek

    Żadna korekta abc na Didzeju ani Wig nie jest teraz rozgrywana . Tą formację sam sobie ułożyłes w głowie.Rynek ta korektę w USA rozgrywał w 2001-09
    A co do rynkow .Giełdy nasza i amerykanska się rozjechały dawno temu od dna 2009 tam okolo plus 800% u nas o połowę mniej.Jednym z głównych czynników był na pewno demontaż OFE była to ogromna kroplówka dla rynku.Teraz jesteśmy zależni głównie od inwestorów zagranicznych trochę ppk a inwestorów indywidualnych jest jak na lekarstwo.

    1. admin

      Nie ma w tym nic odkrywczego .Wystarczy sprawdzić indeksy DJI i WIG i widać to jak na dłoni co się dzieje.
      Ale ważne są wnioski jakie można z tego wyciągnąć.
      To już jest o wiele trudniejsze.

    2. admin

      Tomasz Hońdo pisze
      „Ostatnie kilka miesięcy przyniosło niewidziane od dawna zaległości polskich akcji w porównaniu np. z amerykańskimi. Ma to też jednak swoje dobre strony, takie jak głębokie dyskonto w wycenach.”
      Ja się patrze na to zupełnie inaczej. Zaległości naszego indeksu są już od bardzo dawna.
      Od 2015 WIG wzrósł o 47 % , a DJI o 139 %.
      Także doszukiwanie się zaległości naszego indeksu w stosunku do DJI w terminie kilku miesięcy jest chyba mało istotne.
      Laik mógłby sadzić że skoro nasze akcje w tym samym czasie nie wzrosły …to znaczy że są tanie.
      Ale czy na pewno można tak sadzić.
      Można by to ocenić tak że indeks DJI wystrzelił ponad miarę .
      Jak kto lubi

  6. Sławek

    Jest coś takiego jak migracja kapitałów. Od kilku dekad kapitały krążą krzyżowo Jak szerokim strumieniem płynie kasa na rynki wschodzące wtedy słabiej jest na rynkach rozwinietych tak było 2003-07.Kolejna może być znów rynków rozwijających kto wie

  7. Michał

    43000 na DJIA.
    Czy to sprawia, że porzucasz strategię ABC?
    Bo jak widać rynek robi swoje i idzie wyżej.

    1. admin

      Strategia ABC jest aktualna, sprawdziła mi się już wielokrotnie na przestrzeni 2 dekad i nie mam powodu aby nie mieć do niej przekonania.Testuje teraz formacje dziesięcioletnią na WIG , a to nie jest już takie proste. Tyle że ja nie potrafię tego ogarnąć co się dzieje z DJI.Niestety często się można pomylić prognozując do przodu.To jest najtrudniejsze.Opisywanie zdarzeń po fakcie i szukanie przyczyn mnie nie interesuje.To jest zajecie dla naszych analityków.
      Nie da się inwestować po fakcie.
      Co ciekawe WIG w tym samym czasie nie jest skłonny do pokonania swojego ATH.
      To daje do myślenia.

      1. Michał

        Czytałem maila. Odnosisz się do sytuacji sprzed 12-14 lat. Zarobiłeś na ABC w okresie gdy daleko było do ATH. Hossa się dopiero zaczynała.
        Całkowicie inaczej wyglądał wykres. I ja przyznaję, że wtedy ABC miało sens.

        A teraz? Nie ma co porównywać bo tam ABC w okresie hossy nie wygląda!

        No ale to już kilka osób pisało o tym.
        I w temacie zarabiania. Pytanie co się stało po drodze, że od 2012 i 10x zarobku teraz grasz na 1 kontrakcie FW40?
        Czy to nie potwierdzenie, że metody, których używasz są nieskuteczne lub wręcz błędne?

        Ja będąc gówniarzem kiedyś zająłem miejsce w top3 w konkursie GW – jakaś gra giełdowa gdzie się wybierało spółki i kto zarobi więcej. Chyba do podstawówki nawet chodziłem i grałem na mamę.
        I czy o czymś to świadczy? Wybrałem sobie spółki wg jakiegoś swojego widzimisię. I trafiłem dość dobrze.
        Też mógłbym pisać, że mam większe pojęcie od zarządzających bo przecież oni lepiej nie wybrali. Ale jest coś takiego jak szczęście.
        Teraz przy ABC już miałeś chyba z 20 poziomów docelowych dla DJIA. I naprawdę twierdzisz, że jak w końcu w szczyt trafisz to zasługa wiedzy i dobrej formacji? Na razie masz 0proc skuteczności od 2 lat. Ale podejrzewam, że jak DJI coś mocniej spadnie to będziesz się szczycił tym, że tak super trafiłeś. Tylko co z tymi 20+ strzałami, które były pudłami?

        Podobnie niektórzy reklamują się ze swoimi typami u bukmachera. Trafili dobry kupon i pokazują super zysk. A jak się podliczy ich karierę czy konkretne lata to jest w plecy. I to ma świadczyć o ich dobrej analizie? 2 lata temu jak jeszcze spadało to chwaliłeś jak to dobrze przewidziałeś. I co z tego wyszło skoro zostałeś na S i ostatecznie masz spore straty.
        Nie wiem jak w 2012 grałeś bo niby z 1 strategii zarobiłeś. Ale jeśli potem polowałeś na ABC i po 10-12 latach zostajesz z kapitałem 10k czy mniej to tylko oznacza, że ABC raz się udało a ogólnie wyprowadza gracza jedynie w pole.

        1. admin

          Potem miałem jeszcze jedno takie zagranie w trochę dłuższym terminie i zarobiłem 40k.
          To jest w tej chwili nieistotne ,ale mam przekonanie że moje A/B/C się sprawdza chociaż występuje bardzo rzadko.
          Wtedy były to korekty kilku miesięczne i były proste …tak jak w książce.
          Teraz tzn. od 2015 na WIG rysuje się tez A/B/C ale to jest już przedział 9 lat.
          Okazuje się że w tak długim okresie występują bardzo duże zakłócenia od prostej formy korekty.
          Ale zawsze po takim zakłóceniu wykres wraca na swoje pierwotne tory.I to jest najważniejsze.
          Ale żeby to się faktyczne sprawdziło zarówno WIG jak i DJI musi spaść poniżej dołka z października 2022.
          To nie będzie żaden tam przypadek , czy ślepy traf.
          Jeśli tak się stanie to będzie potwierdzenie tego o czym piszę i twoje przekonania o sile gospodarki amerykańskiej legną w gruzach.
          Nie życzę ci źle , ale mam zupełnie inne zdanie w tym temacie .
          Postawiłem wszystko na jedna kartę , a że gram obecnie na 1 kontrakcie to jest mój wybór.
          Jak będę przekonany że rynek się zaczyna sypać pewno coś dołożę.

  8. Sławek

    Rynki rozwijające są w tej długoletniej hossie dużo słabsze od rozwiniętych .Wystarczy popatrzeć na 2007 jak rynki rozwinięte typu sp500 dji ,Dax cac nie mówiąc o nikkey który szorował po dnie dochodziły zaledwie do podwójnych szczytów z 2001 tak emergingi robiły hiperbolę.Co to jest za zagadka większy kapitał tym razem płynie na rynki rozwinięte.
    A jak tobie w AT pomaga w zarabianiu od dekad korekta płaska to gratuluje pojęcia o AT
    Sytuacja odwróciła się o

    1. admin

      Patrzysz na wykres i próbujesz ocenić to co widzisz, cofając się do tyłu.
      A tu chodzi o to żeby przewidzieć co się będzie działo z przodu…w przyszłości.
      Dlaczego złoto i srebro tak ruszyło do przodu…..tego nie odczytasz analizując z wykresu patrząc się wstecz.
      Najwięksi fachowcy od rynku złota przecierają oczy i próbują to zrozumieć …bo patrzą tak jak się patrzy większość….tak jak i ty.
      Co się dzieje z rynkiem akcyjnym…..to jest dla mnie w tej chwili wielka zagadka….ale być może w najbliższym czasie odsłoni się ta tajemnica.Jaka jest moja prognoza dobrze wiesz.

  9. Sławek

    Odsłoni się tajemnica tzn jak że zaczną się spadki.I co nawet jak zacznie się bessa to jakie rozwiązanie zagadki skoro bessy są były i zawsze będą.
    A ty widząc swoją korektę abc której nie ma opierasz się na czym na przyszłości czy przeszłości chyba proste jak drut.ze na przeszlosci

    1. admin

      Masz racje że na przeszłości , tyle że ja widzę że rynek się zmienia diametralnie , a większość próbuje naśladować to co było i to co zawsze się sprawdzało.
      A mojej ocenie to co było się już nie powtórzy .
      Mam tu na mysli hossę długoterminową.

  10. Sławek

    A jeżeli chodzi o twoją zawsze przypominająca .Cytat zobaczymy kto będzie miał rację.Przypominam kolejny raz moje wykresy Wig i wig banki gdzie pierwszy doszedł do górnej bandy szerokiego kanału wzrostowego od początku istnienia i wig banki po piątce eliota. A że nie ma hossy bez banków proste jak drut.
    Pytałeś jakieś trzy miesiące temu co przewiduje można znaleźć w komentarzach. wtedy pisałem że rynek w USA będzie bił kolejne ath a rynek polski będzie wymeczal i szedł bokiem nie pokonując już szczytu.
    I te wykresy skąd sobie wziąłem chyba jasne że z przeszłości.

    1. admin

      Wygląda na to że coraz więcej ludzi dostrzega że coś z naszym rynkiem jest nie tak , ale jak to zwykle bywa dopiero jak wszystko się zacznie sypać to ta tzw. wiekszosc otworzy oczy , a „experci” znajda przyczyny tego załamania.

  11. Sławek

    Coraz mniej miejsca na wybicie z trójkąta.Ciekawe w którą stronę wybiją???

    1. admin

      No ja też się denerwuje.
      Bardzo zastanawia mnie fakt że na dalekim wschodzie wojna na całego , a nie ma to żadnego wpływu na giełdę…..bardzo zastanawiające.
      Nasi fachowcy od giełdy pomijają ten temat , tak jakby bali się go ruszać.
      Pewno jak zwykle giełda wykona jakiś zdecydowany ruch to pojawią się komentarze i poznamy przyczynę tego wybicia ….w górę lub w dół….

      1. Tomek

        mówisz, że patrzysz na giełdę z perspektywy dekad. Że wybory w najpotężniejszym supermocarstwie nie mają znaczenia dla giełdy. Że wojna na Ukrainie nie ma wpływu. Że AT napisała swoje. A jednocześnie dziwisz się, że mała wojenka tysiące kilometrów od USA nie mają wplywu na giełdę. Widzisz tu jakiś błąd logiczny?

      2. Tomek

        „Nie ma znaczenia co się działo w tym czasie na świecie , czy strefa gazy została już praktycznie zmieciona z powierzchni ziemi, czy Izrael zaatakuje IRAN itp.

        To nie ma większego znaczenia.

        DJI maił dotrzeć do poziomu ok. 42 545 pkt. i tak się stało.” Wiesz z kogo to cytat? Hmm rozdwojenie jaźni?

        1. admin

          Zastanów się nad tym co piszesz lub co cytujesz.
          Ja nie jestem jasnowidzem , a próbuje prognozować rynek do przodu , a nie komentować co się stało i dlaczego .
          Powinieneś zmienić blog jak chcesz trafnych prognoz po fakcie.
          Jak mi znajdziesz analityk który bezbłędnie prognozuje przyszłość to weź zrób mu zdjęcie i opraw go w złote ramki i będziesz mógł czerpać z niego dobre wiadomości.
          Jak chcesz słuchać ludzi którzy maja racje po fakcie to musisz zmienić blog.
          Bardzo łatwo kogoś krytykować.
          A to o czym pisze jest dalej aktualne.
          Czy zastanowiłeś się co się tak faktycznie dzieje na rynkach światowych i nie tylko .Na bliskim wschodzie jest już praktycznie wojna ,Izrael praktycznie zmiótł z powierzchni ziemi strefe Gazy , zamordował ok. 40 tys niewinnych ludzi kobiety i dzieci .Snajperzy Izraelscy strzelają do palestyńskich dzieci prosto w głowę ( zastanów się nad tym dlaczego ). A rynki giełdowe na to nie reagują. Dzisiaj amerykanie zbombardowali Jemen.
          A rynki światowe bez reakcji.
          Czy ty uważasz że to jest normalne …tak to jest normalne ….ale tak właśnie funkcjonuje rynek akcji …..nie reaguje bezpośrednio na to co my widzimy i na to co nam się wydaje ważne……dlatego napisałem że „Nie ma znaczenia co się działo w tym czasie na świecie”……przyjdzie odpowiedni moment i rynki zareagują…..ale nie na to co my widzimy , a na fundamenty które się sypią.

  12. Sławek

    Wszystkie luki cenowe te minutowe i godzinowe podomykane to tak jakby rynek nie miał zamiaru się po coś cofać.Oczywiscie ta tygodniowa luka jest bardzo daleko o niej teraz nie ma co mowic
    Jutro debiut zabki na fali tego debiutu może być ciekawie.Wiarygodne wybicie z trojkata góra może mocno podciągnąć indeksy. Oczywiście może być fałszywka i powrót. Czekamy i obserwujemy

  13. Sławek

    Admin wyłapałem kolejna korektę płaską na rynku Amerykańskim to lata około 1968-75 czyli korekta nieregularna powtórzyła się po około 35 latach na Didzej i sp 500

    1. admin

      Możesz mi przesłać link , bo nie mogę znaleźć dokładnych notowań z tego okresu ….sprawdziłbym czy to faktycznie dla mnie była by to trójka która mnie interesuje.
      Ale nie warto się sugerować tym że wystąpiła kiedyś tam…bo to nic nie daje.
      Na WIG ja widzę teraz od 2015 roku a DJI to wielka zagadka dla mnie od 2015 roku.
      Od przełomu 2021/2022 to coś tam się układa ale puki co to nic pewnego.

      1. Michal

        Djia robi nowe ATH a Ty piszesz, że się rynek zmienił. Gdzie?

        Co do naszego rynku. Odpowiedź jest prosta. Słabość wynika z nadcjodzacych wyborów w USA. Wystarczy śledzić notowania bukmacherów i widać jak Trump zaczyna mocno odjeżdżać Kamali. I to jest główny problem. Jeśli wygra Trump to na pewno jest duże ryzyko dla naszego regionu i to zagraniczni inwestorzy dyskontują. Idealnie to widać na słabości z ostatnich kilku dni gdzie właśnie Kamala zaczęła mocno tracić poprzez glupią kampanię.
        A USA? Im nie przeszkadza czy będzie Trump czy Kamala. Robią swoje.

        1. admin

          Rynek zmienił się strukturalnie , nie zakresie kilku dni czy miesięcy.Ty obserwujesz co sie dzieje dzisiaj i z tego punktu widzenia oceniasz rynek .
          Jak rośnie to dla Ciebie jest hossa i odwrotnie .
          Nie mam nic przeciwko takiemu podejściu, bo to jest twoja strategia .
          ja się patrze na to zupełnie inaczej .Dekada jest dla mnie punktem odniesienia a nie aktualne notowania Trampa czy Kameli …one mogą się zmienić z dnia na dzień a rynek zmienia się globalnie od co najmniej dekady.
          Od. 2015 roku WIG dryfuje podczas gdy DJI pnie się do góry.A ty doszukujesz się zmian na przestrzeni kilku miesięcy ….ok. ….ale dla mnie to nie ma sensu
          Złoto w ostatnich latach ruszyło mocno do góry …i to są te zmiany których na pierwszy rzut oka nie widać i z którymi nasi analitycy nie mogą sobie poradzić. kiedys mówili o stagnacji cen złota , a teraz wyznaczają nowe szczyty ….kompletna bzdura
          Notowania Trumpa czy Kameli mogą się zmienić z dnia na dzień i jak będziesz inwestował zgodnie z tym to będziesz jak chorągiewka na wietrze , albo trafisz albo nie .To jest twój wybór .Dla mnie na ma znaczenia kto wygra wybory bo scenariusz dla giełdy długoterminowy został już dawno napisany dla AT.I tylko turbulencje je zmieniają , ale nie ma to większego wpływu na notowania w dłuższym czasie .
          Takie jest moje zdanie .
          Ale zawsze trzeba mieć swoje zdanie … bo inaczej będziesz jak chorągiewka na wietrze ( nie mam na myśli tutaj ciebie ) , niezależnie od tego czy chwilowo wygrywasz czy nie.

          1. Sławek

            Też uważam że wybory w USA nie mają żadnego znaczenia dla nas ..W 2016 jak Chilary z Trampem byli wybierani mówiono jak Clinton wygra będą wzrosty jak przegra będą spadki .Wygrał Trump i były wzrosty.
            U nas przyczyną jest zupełnie inna brak napływów do funduszy akcji demontaż OFE .Pieniądze w ramach suwaka z OFE do ZUS 10 lat przed emerytura .Fundusze muszą sprzedawać akcje.Sama zagranica od siebie nie odkupi bo nic by nie zarobiła. Kasa szerokim strumieniem płynie na rynki rozwinięte kapitał globalny szuka teraz duzej plynnosci

  14. Sławek

    Wig nie rysuje żadnej korekty płaskiej .Jeżeli mówisz o roku 2015 to ta korekta zakończyla sie covidowym krachem. A jeżeli spojrzeć na owe korekty to falę C tylko nieznacznie nadbija w dół fale A także po takich korektach nieregularnych o krachu nie masz co mazyc.Tylko zwykła zwala może być większa a nigdy nieregularna płaska .Płaską jest tylko przed kolejnym mocnym ruchem w górę.

    1. admin

      To jest twoje zdanie.Każdy ma prawo do własnego zdania.

    2. admin

      Covidovy krach na początku zniwelował ta formacje , ale potem wrócił na swoje pierwotne tory…opisuje to szczegółowo na początku blogu ,także formacja a/b/c jest nadal aktualna. Pewno dla ciebie fałszywe wybicie trwa dzień lub tydzień tak jak to opisują książki ,..ale ja to widzę zupełnie inaczej

      1. Slawek

        Jasne ty masz swoją AT ,której nie znajdę w żadnej książce.To teraz powinienes napisać wlasną teorię AT tylko nie wiem czy ktoś tę ksiązke bedzie ci chciał wydać.Możesz miec problem bo od 2005,kiedy powypisywałeś tyle meili do instytucji finansowych nikt w twoją teorie nie chce uwierzyć

        1. admin

          To nie ma żadnego znaczenia czy ktoś w to wierzy czy nie .
          Jeśli udowodnię że mam racje , to mój blog będzie tego potwierdzeniem , a jeśli nie to jednym klawisze „delete” można to będzie wszystko skasować.

          1. Slawek

            A racje możesz mieć wtedy jak Wig osiągnie 28490 i jeszcze od tego momentu będzie odbijał wtedy i tylko wtedy udeżę sie w piers i powiem miałeś rację i mogę ci kupić dobrą wódkę.Zadne inne poziomy nie wchoodzą w gre.
            Ale do tego bardzo daleka droga

          2. admin

            Trzyma cie za słowo .Pod warunkiem że kupisz mi taka dobrą wódkę której sam nie dam rady unieść.
            ps.pierwszą wódkę będziesz musiał mi postawić jak WIG i DJI spadną poniżej poziomu z października 2022…inaczej z tobą nie gadam

          3. Slawek

            O nie nie nie dołek 2022 to 45 kilo to jest prawdopodobne.A 28 500 kilo to kolejne prawie -50 % z 45 k. Takze nie ze mną te numery Bruner

          4. admin

            Jak WIG spadnie poniżej dołka z października 2022 to będzie znaczyło że P. Jagodziński miał farta prognozując wzrosty.
            Dla mnie to on nie ma zielonego pojęcia co się tak naprawdę dzieje na rynku.
            Udało mu się … i tyle .

  15. Sławek

    Oczywiście mowa o krachu wszystkich krachów gdyż korekta płaska może zabrać nawet 50%

    1. admin

      Widać że każdy inaczej postrzega bessę , ale jak widzi ją już większość to trudno to negować

  16. Tomek

    DJ tysiąc punków wyżej. Kolejna prognoza psu w dupę 😉. Teraz napisz, że po fakcie każdy mądry, ale każdy Ci mówił przed faktem, że spadków nie będzie. A Ty po fakcie co powiesz? Że 34000 i spadki? Znowy się przeliczyłeś i dalej się uważasz za omnibusa, który ma rację, a większość jest w błędzie. Tylko kto zrabia?

  17. Begegaill

    Thousands of people come to your house together, even if you smash the door, you will not be able to accommodate so many visitors [url=https://fastpriligy.top/]priligy dapoxetine review[/url]

  18. BWER Company stands as a trusted name in Iraq’s weighbridge industry, offering innovative designs, reliable installations, and comprehensive support for all weighing requirements.

Skomentuj Michał Anuluj pisanie odpowiedzi