Sytuacja jest naprawdę trudna. Ale ponieważ patrzę na to z perspektywy ośmioletniej zupełnie inaczej to oceniam niż większość uczestników rynku widząc od grudnia 2022 hossę.
Utrzymuje pozycje krótka w dalszy ciągu. Dokładam do depozytu bo z mojego punktu widzenia nie mogę się teraz wycofać.
Byłoby to zaprzeczeniem tego co pisze od dwóch lat w blogu , i tego co widzę od 8 lat na wykresie AT.
Okazuje się że nie wszystko jest takie proste jak poprzednio bo podobne formacje a/b/c które sprawdzały mi się w okresie kilkumiesięcznym, teraz na przestrzeni 8 lat nie układają się tak samo.
Na chwilę obecną nie jestem w stanie nikogo przekonać do swojej strategii , ale trwam w niej dalej .Jak ostatecznie się poddam to będę musiał zamknąć mojego bloga bo może się okazać ze jednak nie mam racji.
Poświęciłem kilkanaście lat na opracowanie tej strategii i dlatego nie poddam się tak łatwo.
Na przełomie 2021/2022 byłem w podobnym momencie kiedy WIG po dotarciu do poziomu 67 999 pkt w dniu. 28.06.2021 ruszył dalej w górę. Piszę o tym w pierwszych wpisach do blogu.
Miałem wtedy stratę ok 50 % ale nie musiałem dopłacać do depozytu.
Dzisiaj to robię bo jestem w dalszym ciągu przekonany do swojej prognozy.
Czym to się skończy nie jestem pewnie , ale na chwile obecna nie mam innego wyjścia.
Być może jak to przetrwam to będę miał zapisana w historii bloga moje perypetie z tego czasu.
Jak przegram to jednym klawiszem „delete” będę mógł skasować to wszystko.
Innej opcji nie ma.
Giełda jest bardzo trudna do przewidzenia , a do tego dochodzą ci którzy nią manipulują. I wtedy tak naprawdę już nikt nic nie wie o co chodzi.
FED nie broni rynku …..on nim manipuluje dla swoich własnych korzyści , ale to się i tak na nic nie zda.
Rynek tak jak rzeka wypływa z najwyższego punktu w górach i dociera do najniższego punktu do swojego ujścia ( w naszym przypadku Wisła ma swoje źródła w górach w pobliżu Wisły a swoje ujście ma w morzu ).
Jeśli politycy i inni specjaliści od gospodarki będą próbowali zmienić bieg Wisły to na krótkim odcinku im się to uda , ale ostatecznie ona i tak dotrze do swojego ujścia swoim nowym korytem .
To samo jest z giełdą. Fed i inni alchemicy od finansów publicznych mogą sobie drukować swoje puste pieniądze , ale kiedyś ich możliwości manipulowaniem rynku się skończą.
Pytanie brzmi kiedy ……Tego nie wie nikt.
Ja stawiam że ten krach już się rozpoczął na przełomie 2021/2022.
Ale czy mam rację to się dopiero okaże .
Parę miesięcy temu pisałem po panice bankowej że to może być bardzo duża formacja abc. Gdzie A to pierwszy impuls wzrostowy B to panika bankowa i kolejna fala C wzrostowa. To pasowało by idealnie do tego. Jeżeli tak będzie to fala A będzie idealnie równa fali C czyli formacja flagi i wychodzi na 2300 na wig 20 i prawdopodobny szczyt na Wig. Linie na głównych indeksach a szczególnie na mwig już wchodzą w fazę hiperboli ale jak trend trwa to to na fali euforii mogą jeszcze się piąć.
Do rekordu Wig potrzebuje okolo7-8%
Podobnie w20 do 2300 i tam chyba trzeba patrzeć. Ale luki na dziennych kiedyś rynek domknie nigdy wcześniej nie pozostały otwarte A zaczynają się już na 1500 z hakiem
Dolar rozmienił 4 3,95 tam jest mocne wsparcie w tych rejonach może się bujać.
No i na końcu USA jest moc i szansa na podwójne szczyty nawet na Didzeju jeżeli przebije linie szyi a już tam puka formacji ogr. Ale to mogą być fale 2 w spadkowej piątce. Czas pokaze
Ogólnie dane z gospodarek cienkie a giełdy rosną czyli giełdy już teraz rządzą się swoimi prawami
Zgadzam się- bardzo trudna sytuacja dla wszystkich. I dla kupujących bo kupuja drogo i dla shortujacych bo tracą i wiarę i depozyty. Trzymac kciuki ze coś rynki spadna…
Trend jest trend i ciągle brak sygnalow jego odwrocenia choć ten jest już zaawansowany. Ostatnio oglądałem paru analityków min Białka jak na wig 20 tworzył się RGR że idzie mocniejsza korekta, niestety mylili się bo rynek jest bardzo mocny.
A kupujący jak chcą to niech kupują ja po tych cenach np banków już bym się bał choć siła tego sektora jest tak duża że jest jeszcze technicznie szansa na podciąganie euforii. Na GPW są jeszcze podmioty niedoszacowanie, które można jeszcze podebrac
https://gpwatak.pl/analiza-fundamentalna/branze-polprzewodnikow-czeka-spowolnienie/
Tak chwaliła, że lepszego momentu do wejścia w Short fw40 nie ma. I co? Chyba ponad 200pkt już wyżej …
Masz racje że strata na fw40 jest ponad 200 pkt.
Ale gra na kontraktach nie jest łatwa.Trzeba mocno ryzykować aby mieć możliwość zysków.
To nie każdego wezwanie.najlepiej świadczy o ty to co się obecnie dzieje na rynku.
Nikogo nie zachęcam do gry na kontraktach , ale trzeba tez powiedzieć że każdy ma inne podejscie i akceptacje ryzyka.
Ja patrze na to z punktu widzenia długoterminowego.Dla mnie wejście teraz na rynek , to gra w długim terminie bo uważam że WIG zejdzie poniżej swojego aktualnego dna.I dlatego akceptuje obecne straty.
Jak ktoś oczekuje zysków natychmiast i szybko zamkniecie pozycji , to nie jest ten blog.
Pisze to co robię i jak inwestuje ,ale zdaje sobie sprawę że nie wszyscy sa w stanie zaakceptować ten sposób ryzyka.Dobrze że zwróciłeś na to uwagę.
Jestem przekonany że „rynek” lada chwila się odwróci , a w chwili obecnej przy tej strategii trzyma mnie DJI.
Jak DJi wybije się w górę ponad poziom oporu na wysokości 34 589 pkt, z dn. 30 listopada 2022 to Bedę miał poważny kłopot.
Puki co bronie pozycji bo stać mnie na to , i psychicznie tez daje radę sobie z tym problemem.
Jeśli ktoś gra w krótkim terminie ( dzień , tydzień ) to takie straty są dla niego na pewno nie akceptowalne.
Czy juz za chwilę rynek się odwróci nie sadzę .Dzis luka hossy na energetyce to jeszcze tam pograja Do szczytów Wig około 6… % to już o włos .Usa wciąz idzie w góre.To jeszcze trochę potrwa takie jest oczywiście moje zdanie
Zobaczymy. Swiat sie konczy co pare lat. Zalamanie moze przyjsc za tydzien lub za 15 lat. Kto to wie…. Mi w tak dramatycznej sytuacji pozostalo tylko obnizyc inwestycje do minimum, reinwestowac dywidendy, gromadzic jakies zapasy gotowki i wiecej na wakacje przeznaczac.
Otóż to Andrzej czekaj .Widać gołym okiem Europa łapie zadyszkę .Cac ,dax drepczą już w miejscu bujają na podwójnym szczycie.U nas jeszcze ciągną.bylismy najgorsza giełda we wrześniu teraz jesteśmy najlepsza .Ale wzrost już prawie hiperboliczny nie może zakończyć w dłuższym terminie dobrze.Teraz grają w naszym regionie akcje jak i obligacje schodzą jak świeże bulki.
Teraz sobie myślę że wszystko układa się w całość ci co mieli wiedzieć wiedzieli że idzie ostra pompa ,że nawet o pocisku nie chcieli ujawnić który wleciał do Polski by nie wypłoszyć leszczy
DJI pokonał już ten opór.
MWIG40 jedzie dalej mocno a Ty musisz po kilka k depozytu tygodniowo dopłacać.
Kłopot to już dawno masz. A nie patrzysz na DJI. Wzrost od początku roku na DJI to 4.4proc, na MWIG40 ponad 27proc.
Faktycznie DJI pokonał ostatni mój poziom obronny.
Jeszcze nie wiem co z tym zrobić.
Musze się dobrze zastanowić.
Ale opcja hossy nie pasuje mi tutaj do niczego.
Zastanawia mnie to sześciomiesięczny dryfowanie DJI , podczas gdy inne indeksy np. polskie szły mocno do góry.
To jest zagadka do rozwiązania.
Już wielokrotnie pisałem. Djia to słaby przykład szerokiego rynku. To indeks cenowy, mocno upośledzony sposób wyliczania.
Czemu nie widziałeś wielkiej różnicy między sp500 a dji? A średnie spółki w PL to jeszcze inny temat.
Teraz DJI przyspiesza i widać, że się dałeś oszukiwać na pozorną słabość.
Zagadka jest bardzo prosta.Didzej miał najmniejszy spadek z wszystkich globalnych indeksów ,dlatego dryfował w bok.i czekał na innych by nie poprawic szczytu za szybko
Gdy inne giełdy odrobiły straty i podochodziły do ATH min dax,cac teraz juz drepczą a giełda w Usa prze na maksima czy osiągnie ATH??? OGR na didzeju by wskazywał ,ze moze być blisko a,ze i u nas duzo jankesów to i my jedziemy jak ferari.
Choc uwazam że jeszcze kilka kilkanascie sesji w takim tempie i moze zaboleć
https://stooq.pl/mol/?id=34272
Trend jest trend Mwig 40 Andrzeja nie ma nic wspolnego do Didzeja
https://stooq.pl/mol/?id=34289
https://stooq.pl/mol/?id=34230
https://bithub.pl/gieldy/ekstremalny-short-squeeze-na-akcjach-to-glowna-przyczyna-wzrostow-jp-morgan-to-moze-pojsc-za-daleko/
podsumowanie m-c sierpnia 2022 link z 2 wrzesnia
“Jest dobrze” link z 6 wrzesnia
Jakie to były jeszcze piekne czasy Andrzej dla ciebie,niestety gielda to nie pobozne życzenia
Bardzo mi przykro z powodu złamania poziomów, które był przez Pana wyznaczone na DJI. Na wykresie widać wybicie z oRGR, o którym kiedyś tutaj wspomniałem, cel to póki co szczyty indeksu. Jest tutaj kilka wartościowych kolegów którzy uprzedzali przed ślepym podążaniem za swoją „wizją”. Wiem, że w takim momencie ciężko pozamykać swoje pozycje, jednak jest to niezbędne do zachowania chociaż resztek zdrowia psychicznego, bo im wyżej tym większe obciążenia. Przedstawił Pan idealny przykład jak nie robić, jak nie spekulować, bez planu, bez poziomów przy których należy niezwłocznie pozamykać pozycje, tym bardziej na kontraktch. Nawet jeżeli rynek kiedyś zawróci to Pan przecież nie zarobi, tylko ewentualnie odrobi część strat. Lata mijają, trendy wzrostowe przemijają, a Pan nawet nic nie zarobił. Powodzenia
Teoretycznie wybicie szyi jest faktem
na didzej. Wszyscy to widzą na pewno nie tylko tu piszący. Na dniach się dowiemy czy to nie fałszywe wybicie . Teoretycznie korekta może się zdarzyć gdy pozycje short już nie będą mieć nadziei odwrotu. Ciekawe co jeszcze na to Fed posiedzenie w sprawie stop i jakiś komunikat. A na naszym podwórku większość walorów wykupionych mocno to teraz grubasy grają na PKN, który był zapewne zostawiony na deser by indeksy piely się w gore
To wybicie DJI powyżej poziomu z 30 listopada 2022.Dało mi dużo do myślenia.
W swoich założeniach nie brałem tego pod uwagę ale jednak stało się.
Trzeba zweryfikować założenia .
Mimo wszystko uważam że DJI nie pokona swojego ATH i zatrzyma się w rejonie 36 000 pkt.
Tak mi sugeruje logika i pewne założenia z AT.
Zdaje sobie sprawę że w moich słowach brzmi to niedorzecznie bo zbyt wiele razy ostatnio się myliłem ale nie jestem przekonany do tej tzw. hossy.
Nie wiem na ile wzrośnie jeszcze WIG i MWIG 40 ,ale w dalszym ciągu uważam że to są ostatnie dni wzrostowe.
To nie jest hossa!!!!!… a jeśli to nie jest hossa to co to jest ……dobre pytanie.
Ale czemu ma nie być hossy?
Bo tak sam uznałeś?
Takie jest moje zdanie.
Dla mnie to nie jest hossa , tylko korekta w trendzie spadkowym który się rozpoczął na przełomie 2021/2022.
No to niezła korekta.
Spadło od szczytu 44proc (WIG20) a urosło od dołka 60proc. Jeszcze wyniki zaniżone przez dywidendy.
A zatem na czym lepiej można było zarobić? Longi czy shorty?
Przy czym wcale to nie musi być koniec wzrostów.
DJI też juz przebił Twoje poziomy a Ty nadal siedzisz z shortami. Nie stosujesz żadnej AT. Po prostu nastawiłeś się na spadki, dorysowałeś do tego wykresy, dopisałeś narrację i tak w tym tkwisz … tracąc pieniądze.
Michał jeśli cena akcji jest 100 pkt. a spadnie do 50 pkt. to spadek jest 50%.
Ale żeby wzrosła z 50 pkt. do swojego pierwotnego poziomu 100 pkt. to musi wzrosnąć o 100 %.I jesteśmy w tym samy punkcie.
Przecież to jest proste.
Więc nie rozumiem dlaczego porównujesz spadek 44 % do wzrostu 60 %.
Ja swoja prognozę mam ustalona na długi termin.
Jeśli DJI nie pokona obecnego ATH i zacznie spadać ( a takie są cały czas moje zamierzenia ) to odrobię straty.
Poza tym uważam że jesteśmy już na etapie krachu stulecia i jak DJI i inne indeksy zaczną spadać to powinny pokonać swoje dołki z października 2022.
Taka jest moja prognoza.
Ale ja mówię o wzroście i spadku między ekstremami.
Zresztą masa rynków i spółek już dawno jest dużo wyżej od poprzednich szczytów.
DJI równie dobrze może sobie 2 lata jeździć w kanale 30-35k a potem pójść w kosmos. I tyle będzie z Twojej prognozy.
Już i tak wszelkie granice, które stawiałeś to przekroczył. Zresztą DJI może zostać na 35k a MWIG40 pojechać na 7k. I zarobku z tego żadnego nie będziesz miał.
Zakładasz krach stulecia. A czemu 2023 a nie 2037?
Statystycznie dużo trudniej trafić szczyt i zarobić na shortach niż trafić dołek i zarobić na longach.
Przez ostatnie 2 lata mało który rynek dał zarobić na shortach. W większości shortujący mają straty. No chyba, że rok temu wyskoczyli to wtedy jest OK.
Scenariuszy dla DJI ,Mwig40 czy WIG który jest baza dla mojej prognozy jest wiele.
Dlaczego zakładam że krach stulecia rozpoczął się na przełomie 2021/2022 ?
Musiałbyś sięgnąć do początku mojego bloga.Tam wszystko dokładnie wytłumaczyłem.
To czy trudno trafić w szczyt lub dołek o tym wszyscy dokładnie wiedzą.
Ale jak stawiasz na AT to jakieś wnioski trzeba wyciągać.
Niezależnie od tego czy się one sprawdzą.
Ja stawiam na rozpoczęcie krachu w 2021/2022 a nie wynika to z mojego widzi misie tylko z AT.
Dokładnie to opisuje na początku blogu.
Od tego czasu mam otwartą pozycje krótka na kontraktach i ja trzymam.W dołku w październiku 2022 było całkiem niezłe.
Dlaczego ta korekta ….bo tak ją nazywam poszła tak mocno w górę , nie wiem na chwile obecną.
Ale może z czasem się wszytko wyjaśni.
Ważne żeby rynek spadł poniżej aktualnego minimum wyznaczonego w październiku 2022.
Tak jest moja prognoza i do tej pory jej nie zmieniłem.Utrzymuje w dalszym ciągu 2 krótkie na MWIG 40 i liczę na to że rynek wkrótce się odwróci i zacznę odrabiać straty.
Jakbym był jasnowidzem to zamknąłbym pozycje krótkie w październiku 2022.Ale nim nie jestem.
Czas zweryfikuje czy mam racje ,bo wygląda juz na to że nasz rynek łapie zadyszkę ,a DJI ma jeszcze trochę do ATH którego w mojej ocenie nie pokona.
Dlaczego tak uważam. Bo ja patrze na rynek z perspektywy ośmiu ostatnich lat , a nie z perspektywy tzw. „rocznej hossy”.
Kilka razy w swoich postach używa Pan stwierdzenia „większość” graczy sądzi tak i tak
Skad pewność, ze Pan nie znajduje się w większości?
Na jakiej podstawie pan sądzi, ze większość uczestników rynku widzi hossę? Jakieś statystyki?
Jak dla mnie, dopiero od kilkunastu dni są optymistyczne nastroje, a do tego czasu media trąbią o kryzysie.
Wystarczy przeczytać komentarze w prasie i w internecie.No i komentarze w moim blogu.Nikt nie jest przekonany do mojej prognozy.
Ja tam lubie patrzec na wskaznik fear and greed. https://edition.cnn.com/markets/fear-and-greed
Dosyc dobrze pokazuje jakie sa obecnie emocje I nastroje na gieldach.
Obecnie panuje euforia chyba i wielki optymizm.
Shortowanie moze sie oplacic przy takich nastrojach (zaznaczam ze sam nigdy nie shortowalem bo uwazam to za niepotrzebne ryzyko).
Czas wyprzedazy juz minal, teraz drogie mi sie wszystko wydaje (poza chinami).
W znakomitej większości to Andrzej był we wrześniu i październiku nikt nie zakładał odbicia wszyscy byli za spadkami no i twierdził ze psychologia go nie interesuje. A co jeszcze do komentarzy to czytam je często po sesji na bankier to też nie ma jakiś euforii tylko sceptycyzm.
To podobne jak ja – jestem bardzo sceptycznie nastawiony do sensownych zwrotow z tych obecnych poziomow. Na szczescie jak mowilem to konce swiata zdarzaja sie co kilka lat wiec beda lepsze okazje by cos wiecej kupowac. Miejmy tylko nadzieje ze wczesniej niz pozniej..
https://stooq.pl/mol/?id=34328
Na tym rysunku można zobaczyć czy AT ma sens czy nie
Wygląda ciekawie
https://speculatorsanonymous.com/articles/vanishing-excess-savings-and-bank-lending/
A to wykresy mojej produkcji, które zamiesciłem dokładnie dokladnie 4 listopada
https://imgur.com/a/pQAsC3L Wig 20 wykres miesieczny swiecowy
Wig 20 wykres zwykly miesieczny https://imgur.com/a/w2fZuC1
Czy wtedy te wykresy dla ciebie wyglądały ciekawie ,
Cytuje twój komentarz :
Niby wszyscy widza to samo ale każdy może mieć swoja interpretacje wykresu.
Ty widziałeś to inaczej i ja też.
Ciekaw jestem czy wtedy coś kupowałeś i co robisz teraz?
Przejrzyj sobie wpisy z sierpnia co pisałem a nawet jeszcze nie dawno że pisałem o malych podmiotach, które nie spadają o bankach jednym dużym z dywidenda a o drugim na, którym straciłem. Pisałem nie raz. A co robię teraz nie robię nic. Część jeszcze w akcjach i czekam na big short na mwig już mam poziom ustalony,choc nigdy na kontraktach nie grałem ale cierpliwie czekam muszę być pewny, choć na giełdzie nigdy nic nie jest pewne a czy ten poziom się zrealizuje zobaczymy
A na jaki poziom stawiasz , jeśli mogę spytać.
Krach może być, dopiero jak przestawią wajchę na rynku opcji. https://stooq.pl/mol/?id=34370
Jeszcze nie rozpracowałem do końca tej mojej pomyłki odnośnie korekty …..z podkreśleniem korekty która rozpoczęła się w październiku 2022.
DJI może jeszcze trochę wzrosnąć , ale nie powinien pokonać swojego ATH.
Jeśli mam racje to krach rozpoczął się na przełomie 2021/2022.
A teraz to wszystko co widzimy to tylko korekta po spadkach do października 2022.
Takie jest moje zdanie.
A z czego wnioskujesz ,że nie pokona ATH chyba znów ze szklanej kuli.
Bardzo wazne będzie posiedzenie fed w przyszłym tygodniu.Jaki będzie komunikat oczywiscie to będzie komunikat na ,krótki termin .Ale ruchy moga być duże w jedna jak i w drugą stronę A ci co maja wiedzieć już zapewne wiedzą
I
FED nie ma tym zakresie nic do tego .Niezależnie od tego co zrobi FED rynek i tak pójdzie w swoja stronę.
Przez ostatnie kilkadziesiąt lat tak namieszali że teraz nie są w stanie nic zrobić.
Z czego wnioskuje że DJI nie pokona swojego ATH …wynika to z założenia mojej prognozy opartej na ostatnich ośmiu latach.
Cały czas stoję na stanowisku że krach stulecia rozpoczął się w 2021/2022 , a to co się teraz dzieje to jest jedynie kontynuacja z tego.
Zarówno DJI jak i WIG swoje szczyty miały na przełomie 2021/2022 .
To wynika z ośmioletniej formacji A/B/C która ukształtowała się na WIG i która opisuje w blogu.
Czy to się sprawdzi…tego nie wie nikt ……ale ja jestem do niej na dzień dzisiejszy w dalszym ciągu przekonany dlatego strategii długoterminowej nie zmieniam.
Przestaje tu pisać o poziomach, szczególnie teraz jeżeli mam grać na kontraktach. Mam swój plan
Ok rozumiem Ciebie doskonale.
Ja tez mam swój plan i jestem przekonany że szeroki rynek nie jest w stanie zweryfikować tego.
Bloger ma swój plan. To są jakieś jaja.
Czy wy nie widzicie ze ten blog to prowokacja. Gość pusze jakieś kocopoly. Jego Indeks stracil 50% a on pisze ze ma swój plan przecież to zakrawa o manipulacje.
Rubcie odwrotnie co on pisze a jest szansa że zarobicie. Za chwilę napisze że nie masz szans na spadki i zamyka bloga a wtedy karta się odwroci
Każdy ma prawo mięć swoje zdanie na temat tego co piszę.
Damian, admin zawsze jest nastawiony na spadki i ta konsekwencje jego cenie. Kiedys strategia moze sie oplacic. Mysle ze kluczem do sukcesu bedzie zamkniecie shortow w dobrym momencie. Jak ten moment nadejdzie to napewno go bede namawial…
Stosujac odwrotna strategie to polecalbys kupowanie teraz? Po takich wzrostach? Bardzo duze krotkofalowe ryzyko moim zdaniem.
But yes, she s there now with her beautiful baby boy [url=https://fastpriligy.top/]cheap priligy[/url]