DJI z nowym ATH….i co dalej

Bardzo długo czekałem na ten moment .Właściwie nie czekałem bo od listopada 2022 straciłem kontrole nad rynkiem. Przez ten cały okres wszystko nie było zgodne z moim planem .

Pierwotnie zakładałem że od przełomu roku 2021/2022 będą czekały nas spadki ,a tu taka „niespodzianka”.

Wygląda na to że nie da się wszystkiego przewidzieć w dłuższym czasie , ale jest szansa na rozwiązanie tej zagadki tzn. wzrostów od października 2022.Dotyczy to zarówno indeksu DJI jak i WIG.

Na poniższych rysunkach przedstawiam aktualną prognozę zarówno dla DJI jak i WIG.

Tym razem skoncentruje się na DJI bo daje w mojej opinii potencjalny sygnał załamania.

Uważam że od stycznia 2022 na wykresie DJI można wyrysować formacje A/B/C fale płaską rozszerzoną.

W jednym z ostatnich wpisów podałem potencjalnie poziom do którego może wzrosnąć DJI.

Jednak niedokładnie odczytałem wartości poszczególnych fal i okres trwania i stąd wziął się drobny błąd w wyznaczeniu szczytu fali „B”.

Prawidłowe wielkości podałem na rysunku.

Bardzo ważna jest wielkość obliczeniowa szczytu fali „B”  tzn. 41 158 pkt. i faktyczna wielkość 41 198 z dn. 17 VII 2024.

Błąd wynosi 0,09 %.

To jest bardzo istotne dla mnie bo w metodzie jakiej się posługuje błąd obliczeniowy powinien wynosić ok. 0,2 %.

Pewno każdy z was powie…puknij się w głowę bo nie można z taka dokładnością wyznaczyć punktu zwrotnego.

Nie jestem w stanie przekonać was do tego ale zamierzam to udowodnić że mam racje.

Żeby tak się stało to faktycznie DJI musiałby teraz ostro zanurkować poniżej swojego ostatniego dołka z października 2022.

Czy tak się stanie nie mam oczywiście żadnej gwarancji , bo jak dobrze wiecie od października 2022 jestem w czarnej d…e.

Ale tak to widzę .

Ale do tego bardzo daleka droga.

Sa takie osoby czytające mojego bloga które uważają że DJI nie jest miarodajny dla oceny aktualnej sytuacji na rynku. Bardzo dobrze że każdy z nas ma swoją rację, bo inaczej wszyscy by grali do jednej bramki. Szanuje sobie wypowiedzi każdego z was ale mam nadzieje że uda mi się udowodnić swoja rację.

Jeśli okaże się że mam racje to prognozy niektórych naszych analityków o kontynuacji hossy się nie sprawdzą….a tak naprawdę mówiąc będzie to znaczyło w mojej ocenie że nie mają zielonego pojęcia gdzie jesteśmy na rynku i co się tak naprawdę dzieje.

Analiza techniczna pokazuje co się dzieje na rynku , ale nie podaje przyczyny tych zjawisk , dlatego nie warto zastanawiać się nad fundamentami .

Co się będzie działo w tym samym czasie z WIG.

Będzie podobnie się zachowywał jak DJI kontynuując spadek.

Co jest bardzo istotne w moich obliczeniach to że WIG obliczeniowo mi wypadł na poziomie 90 576 pkt. a faktycznie zawrócił na poziomie 89 414 pkt w dn. 20.05.2024.

Daje to błąd ok. 1,3 % co jest niezgodne z moimi założeniami.

Cos tu nie gra.

Na chwile obecną nie mam odpowiedzi w tej kwestii ale skoro DJI tak precyzyjnie zawrócił to być może znajdę w „najbliższym czasie „ odpowiedz na tą zagadkę.

A tak w ogóle to myślę że jestem na dobrej drodze do wyjaśnienia tzw. hossy od października 2022.

Czy będę miał racje tego nie wiem.

Ale każdy kolejny dzień spadków poniżej aktualnego ATH zarówno dla DJI jak i WIG będzie potwierdzeniem moje prognozy.

Jeśli chodzi o wyjaśnienie dlaczego WIG wcześniej zawrócił  muszę poczekać ………….być może do wyborów prezydenckich w USA. Być może wtedy wyjaśni się ta zagadka?

Chciałem przypomnieć że analizując sytuacje na giełdzie posługuje się tylko i wyłącznie Analizą Techniczną. Zjawiska okołorynkowe i gospodarka nie są dla mnie wyznacznikiem do  analizy rynku.

Oczywiście obserwuje i czytam co się dzieje na rynku i świecie pod katem weryfikacji aktualnych zjawisk do mojej prognozy długoterminowej.

Michał kiedyś bardzo dobrze zauważył że posługując się AT i grając na kontraktach jest totalnym bankrutem ……i ma racje. Ale mam szanse na wyjaśnienie moich „błędów” i odbudowanie portfela inwestycyjnego .

Ma również racje że nie posługując się AT w stosunku do prognozy dotyczącej złota i srebra zarabiam.

O co tu chodzi?????

To jest właśnie zagadka którą chciałbym rozwiązać.

Złoto i srebro traktuje jako inwestycje długoterminową tzn. 5-10 lat i AT w tym przypadku mnie nie interesuje. Wzrost złota i srebra jest dla mnie potwierdzeniem krachu o którym pisze. Być może w trakcie pokażą się pewne formacje techniczne , ale puki co włożyłem kasę i trzymam. Dokupuje co jakiś czas jak mam wolna gotówkę.

Ten post ma 31 komentarzy

  1. Andrzej

    Trzymam kciuki zeby prognoza sie w koncu sprawdzila. Sam mam nadzieje ze cos rynki odpuszcza bo co miesieczne wplaty i dywidendy ida w szczyty obecnie niestety.

  2. Damian

    Jestem bardzo ciekawy jak obliczasz swoje wartości na wig i didzeju .Bo poziomów docelowych od pazdziernika 22 było tu kilkanascie.i momentów zwrotnych rownież

    1. admin

      Nie mogę ci powiedzieć jak to liczę bo musiałbym ciebie potem zabić …i straciłbym czytelnika …to jest moja własna metoda i nie zamierzam się z nią nikim dzielić …wystarczająco i duzo powiedziałem

      1. Damian

        No tak ważne że metoda jest mega skuteczna i zarabiasz mega kase

        1. admin

          Wszystko się okaże ,jeśli chodzi o złoto srebro to mam rację ,nawet Waren Bufet by był zadowolony tym wynikiem , jeśli chodzi o rynek akcji być może trzeba poczekać żeby zweryfikować moja prognozę , puki co ci inwestowali na tzw.hossie są na dużym plusie i puki co dla nich te obecne spadki to tylko korekta …ja to widzę zupełnie inaczej

          1. Damian

            Widzisz granie bez instrumentów pochodnych daje w długim terminie zyski pomimo że byłeś tam na minusie Tak samo akcje dobre zdrowe spółki przetrzymają każdą zawieruchę i dadzą zysk .A ty uparles się na kontrakty i przez 30 lat kompletnie nic nie zarobiles

          2. admin

            Mówisz że granie w długim terminie na rynku akcji daje dobre wyniki , ale mówisz tak na podstawie własnych wyników czy tego co obserwujesz i widzisz na wykresach

          3. Damian

            Jedno i drugie.Kiedys na debiucie kupiłem Dino około 40 PLN.Do dziś ja trzymam bo to jest inwestycją na lata.Spolka się bardzo dynamicznie rozwija .Buduje kilkaset sklepów rocznie.A jej wartość teraz X10 około 400 pln

          4. admin

            Gratuluję bardzo dobrej inwestycji.kazdy z nas ma lepsze inwestycje i gorsze ,ja też miałem dwukrotnie przebitkę na kontraktach x20 i x 40 ,zdarzyło się i tak , teraz jestem na bardzo dużym minusie …ale życzę tylko tych dobrych inwestycji i aby udało się tobie ją zamknąć w odpowiednim czasie …bo tylko wtedy możemy mówić o zysku

          5. Damian

            Tzn 1000%

    1. admin

      Śledzie bieżących wydarzeń i tego co się bieżąco dzieje na rynku myślę że nie zdaje się na wiele jeśli ktoś np. patrzy na to w długim horyzoncie czasowym .być może spekulanci krótkoterminowo coś tam wyrwą , ale z perspektywy długoterminowej takie spojrzenie na rynek nic nie daje .takie jest moje zdanie .dolar traci na wartości już od ok.2 lat 2 lat ,i nic się w tym nic się w tym zakresie nie zmieni , dalej będzie dołował niezależnie od tego co zrobi fed , a co oni zrobią to już ostatnio napisałem ,złoto rośnie i też nikt na to nie ma wpływu ,bo jeśli się sra do własnego gniazda od kilku dekad to z dnia na dzień nikt tu nic nie zmieni

  3. Sławek

    Dolar będzie dołował do czasu.Wszelakie kryzysy pokazywały że ucieczka jest zawsze do dolara i teraz będzie podobnie.Jankesi zawsze zarabiają podwójnie.Sprzedawali dolara po 5 pln kupując tanie polskie akcje.A gdy nastąpi odwrót sprzedadzą akcje i kupią po taniości dolara.Tak było jest i bedzie

    1. admin

      Niekoniecznie …to tylko „nam” się tak wydaje że tak było i tak będzie

  4. Michał

    Wystarczyło trochę spadków na akcjach i złoto oraz srebro też spadły wyraźnie. Złoto jakieś 4.5 proc od szczytu, srebro już ponad 10proc. Dla porównania sp500 spadło ok 4 proc. Czyli tak jak pisałem już kiedyś – jeśli czekasz na załamanie na akcjach i jednocześnie wzrosty na zlocie to się mocno mylisz. I masz już pierwszy przykład.
    No i kolejny raz skupiasz się na pisaniu o tym kto będzie miał rację a nie czy ktoś zarobi. Ty miałeś rację ciągły czas oprócz krótkiego epizodu 2022-24. No i jaki efekt? Grasz jednym kontraktem z depozytem 3k. Czyli zaczynasz od zera totalnego. I nawet jak spadnie 20proc to na fw40 zarobisz 10k a zatem dalej będziesz na dużej stracie.
    Wiadomo, możesz zaraz dokładasz kolejne krótkie pozycję ale już wiemy jak 2 lata temu to wyszło.

    Czyli zarabiać nic nie zarabiasz. I ciężko abyś nawet zarobił. Bo wchodzisz z totalnym minimum.
    Masz rację? No nie wiem. Myliles się już 50 razy więc nawet jak teraz masz rację to jaka wartość tego? Jak się ciągle powtarza, że rynek spadnie to w którymś momencie się trafi. Na rynku USA byli tacy co od 2012 widzieli spadki i musieli aż doczekać covidu aby spadło. Spadało 35 dni a potem rynek urósł ponad 140proc. No i co? Mieli rację? No mieli. Zarobili? Nic a nic.

    Już mi się nie chce wracać do tematu formacji abc bo sobie sam ją w głowie zbudowałeś. Mogłeś ją nazwać formacja RTU albo GPW. Bo nikt poza Tobą jej nie zna. Na pewno nie ma nic wspólnego z podstawi teorii fal. Bo wybrałeś po kawałku formacje spadkowe i wzrostowe i sobie zbudowałeś składaka. Sam wklejalem tu wspominane odniesienia z Pretcheta.

    Moze teraz spadnie. Mnie to tam zbytnio nie obchodzi bo jestem na wakacjach. Ale aby znowu nie wyszło jak poprzednio. Narobisz szumu o spadkach i zaraz rynek zawróci. No zazwyczaj gdy się cieszyłeś to spadki się kończyły.

    Tak więc skup się na zarabianiu bo tylko to się liczy. A udowadnianie racji to nie jest domeną inwestorów czy spekulacji lecz małych dzieci.

    1. admin

      Nie masz racji z tym złotem i akcjami , patrzysz na to w bardzo krótkim terminie i to jest duży błąd ,od października 2022 nie szło po mojej myśli jeśli chodzi o rynek akcji , ale teraz mam bardzo dużą szansę na wyjaśnienie tego co się wtedy działo .i to jest bardzo ważne .jeśli rynek akcyjny będzie kontynuował spadek to to co obliczyłem dla DJI potwierdzi się .ja miałem dobre wyniki od przełomu 2020/2021 do października 2022,inni mieli dobre wyniki za ostatnie 1,5 roku ….kto teraz będzie miał dobre wyniki niewiadomo .zwolennicy hossy od października 2022 będą uważali że nadchodzi korekta i będą czekali na dalsze spadki aby coś dokupić , a ja widzę to zupełnie inaczej …kto będzie miał rację niewiadomo

      1. Michał

        Złoto bardziej spadło od DJIA jeśli patrzeć spadek od szczytu.
        Jeśli weźmiemy 10 lat to złoto też gorsze. 15 lat też podobnie.
        I złoto ma sporą korelację z rynkami akcji. Już obecna korekta to wybitnie pokazała.

        1. admin

          Złota nie można rozpatrywać w okresie ostatnich 10 czy 15 lat bo rynek od przełomu 2021/2022 się zmienił strukturalnie .krach stulecia o którym pisze rozpoczął się na przełomie 2021/2022.Puki co nikt tego tak nie widzi ,ale z czasem będzie to widać .wig i DJI musi pokonać swoje ath z przełomu 2021/2022 i wtedy niektórzy zaczną widzieć rynek inaczej niż obecnie .puki co dla większości to co się obecnie dzieje to jest tylko korekta po wzrostach od października 2022. I na chwilę obecną nikogo nie przekonam że może być inaczej .Mogę tylko o tym napisać i czekać na rozwój wypadków .Przed nami wybory prezydenckie w USA które dadzą giełdzie trochę czasu .Ale nic to nie zmieni patrząc na giełdę pod kątem AT. Krach rozpoczął się na przełomie 2021/2022 i tak naprawdę będę mógł z jakimiś argumentami pisać dopiero jak wig i DJI spadną poniżej swojego ath z przełomu 2021/2022.nie oznacza to muszę mieć rację , ale tak to widzę i tak inwestuje

          1. Michał

            Równie dobrze można napisać, że krach zaczął się na zlocie w 2021 roku i trwa nadal. Spójrz na wykres, akcje idą podobnie jak złoto. Tylko jakimś cudem na zlocie widzisz wielkie wzrosty a na akcjach wielki krach. Mam wrażenie, że jakbyś dostał czysty wykres to byś na zlocie też wróżył spadki ale skoro to złoto to masz swoją AT na to. M
            Masz swoje definicje struktur AT jak korekta ABC, która nigdzie nie ma poparcia w teorii.
            Tak samo pisanie, że krach się rozpoczął 3 lata temu a wykresy na ATH w kosmosie. Jeszcze brakuje abyś napisal, że jak rośnie to jednak spada …

          2. admin

            Sławek twierdzisz że korekta a/b/c nigdzie nie poparcia w teorii ….weź do ręki książkę „teoria fal eliotta ” strona 37 i tam jest ona opisana ….podobnie analiza techniczna j. Murphy strona 386 387 fala płaska podczas bessy i hossy …są podstawy teoretyczne …..można by powiedzieć że sprowokowałeś mnie do opisania na nowo mojej strtegi i podejścia do at …mam już przygotowany nowy wpis ale zamieszcze go dopiero w poniedziałek bo mam pewne problemy ze stroną …pozdrawiam …te fale o których wspominam mogą trwać godzinę , dobę , kilka miesięcy a nawet i lat

      2. Andrzej

        Na wszystko trzeba z perspektywy dekad patrzec a nie lat. Mysle ze inni inwestorzy kupujacy np indeks swiatowy maja lepsze wyniki od poczatku powstania takiego indeksu (vanguard ponad 40 lat temu chyba stworzyl).
        Ale mysle ze spadki sa pewne. W ciagu 10 lat napewno.

        1. admin

          Rynek się obecnie zmienia strukturalnie , to co było aktualne przez ostatnie kilka dekad już aktualne nie jest.krach o którym pisze rozpoczął się na przełomie 2021/2022.jestem przekonany że nikt nie zdaje sobie z tego sprawy , ale być może za jakiś czas uda mi się to udowodnić. Przed nami wybory prezydenckie w USA które nic nie zmienia w tym zakresie ale dodadzą trochę czasu.to że DJI doszedł do takiego poziomu jaki opisuje ostatnio to nie jest przypadek .jestem bardzo zadowolony że każdy z was przestawia swój punkt widzenia na to co się aktualnie dzieje ,bo łatwiej mi zrozumieć wasz punkt widzenia.Nie znaczy to że muszę mieć rację , ale tak to widzę i tak inwestuje.

  5. Slawek

    krach o którym pisze rozpoczął się na przełomie 2021/2022.jestem przekonany !!!!!!! cytat

    No coś pięknego.Od pazdziernika 22 indeksy porosły o 100% a krach juz trwa 3 lata no cos nie bywałego.
    Tak jakbym powiedzial ,że rozpoczeła się hossa stulecia i indeksy nagle spadły 50 % i nie wiadomo czy jeszcze nie spadną ???
    Normalnie Einstein by tego nie wymyślił

    1. admin

      Od początku blogu jesteś moim bardzo aktywnym czytelnikiem , od trzech lat pisze jak ja to wszystko postrzegam ……a ty nie rozumiesz tego ?????????…muszę robić jakiś błąd że nie potrafię jasno przekazać swoje prognozy …..postaram się od samego początku przedstawić jak to widzę bo nie docieram do was

  6. Sławek

    Nie docierasz bo nic się nie sprawdziło.I kto ma ci uwierzyć jak krach według ciebie trwa już trzy lata a indeksy światowe biją swoje ath.
    Korekta trwa teraz na GPW .Wsparcia około 83 kilo na Wig trzyma i 2390 na wig 20 też .Średnia 200sesyjna to około 80 kilo jak to puści jako czarny krzyż wtedy powiem że trend się zmienia na spadkowy.
    Usd-pln też nie pokazuje zmiany trendu .Co ciekawe wig 20 zatrzymał się na mega oporze 2600 co przez ostatnie lata był mega oporem nie do sforsowania. kilkakrotnie. Co może niepokoić wydłużona fala 5 na bankach a bez nich brak hossy na GPW.Ale jest jeszcze masa spółek które nie brały udziału w tej hossie.
    Niepokoi mnie jeszcze szerokość kanału wig około 90 kilo od początku istnienia tam jest banda.Jak to się rozegra zobaczymy

    1. admin

      Wykres wig w jakiej jest skali ,arytmetycznej czy logarytmicznej ?

  7. Sławek

    Jest to wykres zmiany cen arytmetyczny tygodniowy. A czemu pytasz,,.,?

    1. admin

      W długim terminie lepiej sprawdza się skala logarytmiczna

  8. Sławek

    A ty to wiesz z doświadczenia z obserwacji czy zysku.Dlatego wkleiłem tygodniowy bo w układzie dziennym się nie mieścił w tak długim czasie

    1. admin

      Przeczytałem o tym w książkach o inwestowaniu 🙂
      Jako technik powinieneś wiedziec że w długim terminie skala logarytmiczna jest lepsza.

Dodaj komentarz