Sęk pękł ,balon pękł

Wygląda na to że wybory Trampa dla rynków światowych niewiele zmieniło. W pierwotnej chwili była euforia i rynki rosły ….mam tu na myśli DJI i rynek polski , ale na chwilę obecną rynek amerykański dostaje zadyszki , a u nas wybicie mocno w dół.

To tak jakby rynki przejrzały że te wszystkie obietnice Trampa o stworzeniu nowej mocnej Ameryki

są mało wiarygodne i pierwsza euforia minęła.

Mam znajoma która niedawno wyemigrowała do USA tez ma nadzieje że Tramp uratuje wielka Amerykę.

Ale jeden człowiek obojętne by kim był nie zmieni biegu rzeki kijem.

To są procesy które funkcjonują od 1971 r, kiedy został zniesiony parytet złota i odkąd drukowanie pustego pieniądza stało się powszechne.

Nikt tak dokładnie nie wie kiedy i czym się to skończy…..a może są tacy ale w tym świecie mas mediów są mało widoczni.

Dobrym przykładem były wybory kiedy Kamela miała za sobą mas media niby szła łeb w łeb z Trampem a ostatecznie zdecydowanie przegrała. Mas media potrafią zmanipulować szerokie masy ale oliwa zawsze na wierzch wypływa.

I bardzo dobrze bo to jest zwykła tępa dzida z uśmiechem na ustach która byłaby tylko marionetką sterowaną przez innych.

Tak jak pisałem wybory nie powinny nic zmienić jeśli chodzi o kierunek rynków .

Sam nie byłem pewien do końca jaka będzie reakcja rynku ….w sensie krótkoterminowym …brałem nawet możliwość dalszych wzrostów …ale pozycji krótkiej nie zmieniałem…Bo „wiedziałem” że długo to nie potrwa.

Myślę że warto obecnie dokładnie się przyglądać komentarzom naszych analityków bo chyba sporo z nich uwierzyła w ta nowa hossę i jak rynek się jednak załamie ….będą musieli wycofać się rakiem ze swoich prognoz i komentarzy żeby otrzymać się na rynku.

Sprawa jest nie do końca rozstrzygnięta ale stawiałem na spadki i dalej stawiam.

Dokupiłem nawet druga krótką.

Nie sugeruje się prognozami największych autorytetów od giełdy bo zdaje sobie sprawę że jak ktoś coś cennego wie to i tak się z nikim nie podzieli .Zatrzyma to dla siebie .

A komentarze po fakcie mnie nie interesują.

Ja nie mam żadnego wpływu na giełdę więc mogę pisać to co myślę i to co robię.

Krytyczne komentarze co do moich posunięć dają świadectwo tylko o osobie piszącej …nie o mnie.

Mogę się mylić ale nigdy nie przedstawiam czyiś jakiś tam prognoz , chyba że pokrywają się z moimi spostrzeżeniami …..i zawsze staram się to podkreślać.

USA jest na krawędzi krachu ….sa ludzie którzy to dostrzegają , ale są gaszeni w mas mediach.

Byłem ostatnio na weekendzie niepodległości z Historią Realną w Kazimierzu Dolnym którą prowadził autor You Tube Piotr Zychowicz.

Napisał fantastyczną książkę na temat Powstania Warszawskiego……Obłęd 44.

Na stronie tytułowej jest komentarz …..czyli jak Polacy zrobili prezent Stalinowi wywołując Powstanie Warszawskie.

Opisuje to wszystko ze swojego własnego punktu widzenia .

Zupełnie inaczej niż „wszyscy” mamy pogląd na to wydarzenie.

Wczoraj byłem w Warszawie w muzeum Powstania Warszawskiego bo temat ten nie jest mi obojętny. Bo moja mam brała udział w powstaniu.. była sanitariuszką.

A po zakończeniu powstania razem z cała rodzina i ocalałą ludnością Warszawy zostali wywiezieni do obozów pracy w Niemczech i obozów koncentracyjnych z których nie wszyscy wrócili.

W powstaniu zginęło 20 tyś żołnierzy…powstańców i ok. 200 000 ludności cywilnej .

A ludzi którzy wywołali to powstanie ma się za bohaterów narodowych ……OBŁĘD 44 .

Na półkach w muzeum było ok. 50 książek dotyczących Powstania Warszawskiego.Książki Piotra Zychowicza „OBŁĘD 44” nie było.

To samo dotyczy komentarzy i prognoz dotyczących rynku akcji.

W ogólno dostępnych mediach prawdy nie znajdziesz .

Musisz sam szukać .

Ten post ma 74 komentarzy

  1. Sławek

    Jedyne co się zgadza to Trump już kijem rzeki nie zawroci Coś co ma się wydarzyć za jakiś czas się wydarzy i nie bedzie miał on większego wpływu jak kiedys.Pewne procesy zaszły za daleko A co do końca hossy w USA .Moim zdaniem Trampgeit może potrwać spokojnie do „roztopów „???

  2. Michal

    Czekaj. Przed chwilą pisałeś, że ma jeszcze rosnąć.
    A teraz piszesz, że jednak spadki. Czyżbyś pisał po tym jak już spadło? W USA miały być kolejne szczyty a jednak ma spadać?
    Zaczynasz pisać jak ci analitycy których sam lubisz krytykować.

    No ale widzę poważne granie się zaczyna!
    Druga krótka wjechała.
    Dla tych co pojęcia nie mają to już tłumaczę, że depozyt minimalny aby zajac dwie krótkie wynosi ok 6.5k czyli mniej niż 2 pensje minimalne netto.

    Teraz na pewno uda się dorobić!
    W końcu jedyna osoba która zna rynek i go przewiduje.
    Reszta mocno się myli!

    1. admin

      Pisałem że rynek może pójść w górę bo WIG zatrzymał się o niecały 1 % wcześniej niż zakładałem w maju br.Była taka możliwość.
      Ale napisałem tez że mimo wszystko utrzymuje pozycje krótką .
      bardzo często tak jest że nie masz „pewności” w która stronę pójdzie rynek a pozycje musisz zając lub utrzymać.
      Zdecydowałem otrzymać pozycje krótką jeszcze przed wyborami Trampa i tego nie zmieniłem , a teraz zdecydowałem dokupić drugą krótką.
      Mogłem zwiększyć pozycje ale zdecydowałem że nie będę nic dokładał do swojej pozycji i będę inwestował tym czym mam.
      Do dnia dzisiejszego nie wiem co się stało że WIG zatrzymał się na 1% przed moim prognozowanym poziomem.

      1. Damian

        No patrzcie co się stało że wig zatrzymał się 1% przed wyznaczonym poziomem.Co to jest 1% to jest nic admin ty jesteś prawdziwy Nostradamus.A powiedz czemu w październiku 22 indeksy porobiły do maja 24 po 100% a miały spadać??
        To jest zagadką a nie jakiś 1%

        1. admin

          Jak byś czytał bloga ze zrozumieniem to byś wiedział .A ty czytasz po łebkach i krytykujesz.

      2. Andrzej

        Czego nie potrafie zrozumiec to odwagi shortujacych. Wig spadl o 10% od szczytu i druga krotka zostala przez ciebie otwarta. Czy zamierzasz otworzyc nastepne jak index spadnie 20% od szczytu? Chodzi mi o wazenie ryzyka. Jak indeksy sa na szczycie (Sam pisales ze przewidujesz szczyt na x poziomie I spelnil sie ten poziom w granicach bledu 1%) to nie otwierales krotkiej. Moze zrob sobie wykres ile miales pozycji krotkich otwartych wzgledem spadkow / wzrostow indeksu. Moze to pokazac ze wystawiasz sie na maksymalne ryzyko, przewidujac dalsze spadki i otwierajac krotkie pozycjie po duzych spadkach a zamykasz je ze strata po wzrostach. Ciekaze jakby to wygladalo. Mam nadzieje ze tym razem sie uda tobie zarobic ale ze shortowaniem to jest wlasnie tak, ze trzeba miec racje 2 razy (kiedy wejsc I kiedy wyjsc).

        1. admin

          Odwaga to jedno a strategia to drugie.
          Ten kto wyskakuje z samolotu bez spadochronu nie jest odważny tylko głupi.
          Ja inwestuje pieniądze które mam w portfelu.Zarobiłem po tych ostatnich spadkach i reinwestuje zysk.
          I tak będę robił do poziomu WIG 28 490 pkt.
          Wydaje się to abstrakcyjne i irracjonalne podejście , ale to jest moja strategia którą opisuje w blogu …..długoterminowa.

          1. Andrzej

            No to czekamy.

  3. Andrzej

    Mysle ze akcje pojda w gore, bok albo w dol. Najlepsza opcja dla inwestorow bylaby ta ostatnia. Kupowanie w tej chwili akcji amerykanskich wydaje sie bardzo ryzykowne.

  4. Slawek

    Bardzo ciekawa sytuacja na najwazniejszym indeksie branżowym czyli Wig Banki od tego indeksu zależą dalsze losy Wigu i Wig 20.Otoż Wig Banki ciągle mieści sie w ramach trojkąta i jestesmy na jego dolnym ograniczeniu.Wyjście górą daje szanse na potrójny szczyt tego indeksu czyli okolice nawet rekordu 14500 pkt .Wyjście górą indeksu wig banki dawało by nadzieję na potrójny szczyt całego Wigu.Zobaczymy jak to grubasy rozegraja ale przy ciągle wrostowych Stanach jest szansa na mocniejsze odreagowanie
    Mega ciekawa sytuacja jest na pl new connect ponad 3 lata masakrycznych spadków indeks zatrzymał sie dzis ma wsparciu 500 pkt.Czyżby czas na spółki zapomniane zadłuzone zdolowane i zmasakrowane
    https://stooq.pl/q/?s=^_plnc&c=10y&t=c&a=lg&b=1

    1. Sławek

      Podaż naciska ostro.Rynek pikuje na początku sesji wybijając trójkąta na wig banki dołem.Do końca sesji daleko być może jakiś grubszy straszy rynek że wychodzimy dołem.Moze to być fejk się okaże z końcem tygodnia

    2. Sławek

      Przy okazji na bankach zapewne poleciały stoplosy generując jeszcze większy spadek nie zdziwiłbym się jak teraz rynek by zawrocil ???

      1. admin

        Nie stosuje stop losów. Zwróć uwagę co się dzieje .
        Po wyborze Trampa na prezydenta rynek akcji w górę , złoto w dół….euforia
        Po kilku dniach wzrosty osłabły na rynku akcyjnym a złoto i srebro zatrzymało spadki.
        Teraz rynek akcji u nas mocno w dół , w stanach tez widać widoczne osłabienie i spadki a złoto i srebro tak jakby zaczęło odrabiać zaległości , by kontynuować wzrosty.
        Mówisz że na naszej giełdzie rządzi zagranica? ??? to kto rządzi rynkiem na całym święcie …..akcyjnym w USA i rynkiem metali kolorowych ….bo z mojego punktu widzenia są one ściśle powiązane.
        Z mojego punktu widzenia to są jakieś siły wyższe które trudno ocenić co tak faktycznie nimi dyryguje.
        To nie jest zagranica tak jak ty uważasz. Ta „zagranica ” czy tez tzw. grube ryby musiałyby rządzić jednocześnie rynkiem amerykańskim akcyjnym i rynkiem metali kolorowych ….a to jest niewykonalne.
        Nie ma znaczenia kto lub co rządzi tymi rynkami , tylko jak to odczytać prawidłowo co się dzieje

          1. admin

            To są wszystko komentarze po fakcie.Dorabianie teorii do zaistniałych faktów.
            Wszystkiemu jest winna zagranica!!!!!
            A kto spowodował duże spadki złota po wyborze Trampa…..tez zagranica.
            A teraz jak złoto przestało spadać i w moim odczuciu nabiera siły do wzrostów …tez winna temu jest zagranica.
            A kto spowodował że DJI po na krótko po wyborach poszedł mocno w górę a potem zaczął się obsuwać tak jak WIG tyle że WIG zdecydowanie mocniej ……tez zagranica…tylko czyja zagranica.( z drugiej strony bardzo ciekawe bo przecież nasz giełda jest dużo tańsza od amerykańskiej ,?????).
            Te wszystkie rynki są połączone ze sobą.
            Nie jest możliwe żeby tym ktoś sterował.
            Jak się nie wie co jest grane to trzeba szukać przyczyny …albo Putin albo zagranica…..bez sensu.

          2. Sławek

            Faktem jest że dorabianie jakiś teorii spiskowych po fakcie to domena analityków to trzeba na coś zwalić.
            A co do zagranicy takie moje jest zdanie i jego nie zmienię że na naszej giełdzie główne skrzypce grają duzi gracze z USA.Nasz rynek dla nich z ich możliwościami finansowymi jest tak mały jak dla naszej instytucji patrz jakiejś „spółdzielni ” swig 80 czy new connect.
            A co do Złota i indeksów USA już nie jest tak prosto tam gra cały świat to są najbardziej płynny rynek na świecie .Tam jedna spółka ma więcej kapitalizacji niż cały Niemiecki Dax.
            Jakie tam siły działają?? Ciężko stwierdzić .Podstawa to mieć info z pierwszej ręki jakieś wyniki kontrakty ktoś na to wszystko pracuje jest masa strategów a nie tak jak ty mówisz że wiesz więcej niż ci wszyscy analitycy razem wzięci.Powiem krótko i dosadnie gówno tam wiesz

          3. admin

            No to zobaczymy co będzie dalej …jak będą skorelowane indeksy w USA i nasz Wig …na razie jadą na jednym wózku …od wyborów trampa ….ciekawe kto tym steruje

          4. Sławek

            A że na naszym bananie rozdają karty Amerykanie jest pewne gdyż dziwnym trafem jak usd-pln osiąga szczyt giełda zawraca w górę a gdy usd -pln idzie w górę giełda zaczyna pikowac

          5. admin

            Skoro to jest takie proste do odczytania dlacze ludzie tego nie wykorzystują …a może widać to tak dobrze dopiero po fakcie

          6. Sławek

            Jeszcze pytales czemu nasza giełda jest tak słaba.Ja mogę stwierdzić to co ja myślę.Absolutny brak napływów świeżego kapitału.Nikt nie chce u nas handlować więcej jest wypłat niż wplat.Co taki Jankes myśli jak wchodzi na nasz rynek trzeba się szybciej ewakuować bo nie będę miał komu tego sprzedać.,bez zwalenia mocnego rynku Sam od siebie nie będę kupowal.Z wora do wora to może kupować na początku później na górce musi znaleźć kupca.
            Dlatego teraz duzi inwestozy grają na płynnych rynkach

          7. admin

            Ale przecież w październiku 2022 jak ktoś zainwestował to do dzisiaj zarobił nieźle …

          8. Slawek

            Na jakim jednym wózki jadą ??Rynek w USA od wyborów Trampa jest na plus 5% u nas -6-7% a od maja te rynki zupełnie się rozjechały.Co do usd-pln to nie jest takie proste rynek nie zawsze odwraca się rownolegle to jest proces odwracania Rynek walutowy jest dużo płynniejszy niż naszych akcji dlatego gdy już zobaczysz korelację 1do1 to rynek akcji jest już w bessie.Ale przecież też są korekty trendu nie każdy wyłapie korektę od zmiany trendu
            A co do października 22 duzi gracze wchodzili gdyż wiedzieli że nasze wyceny były masakrycznie niskie c/z 4 do tego dolara mieli po 5 pln czyli zyskiwali podwojnie

          9. admin

            Jak zwykle podkreślam ważny jest zakres czasowy.
            Od wyborów w USA indeks DJI poszybował w górę a potem od 11 XI obsuwa się.
            Indeks WIG od wyborów do 7 XI szedł w górę , a potem zaczął spadać.Dlaczego bo jest slaby a w stanach nadzieja pompuje ten balon.Jak zabraknie tej wiary to sie posypie.
            Złoto od wyborów ma korektę , teraz zaczyna sie umacniać i szykuje do wzrostów.
            Ja to tak widzę .
            A czas to zweryfikuje.
            Czeka nas długa i mocna korekta.
            Ci analitycy którzy mówią o naszych tanich akcjach w porównaniu do USA muszą zweryfikować swoje poglądy.Bo jakoś te tanie akcje nie chcą rosnąc tylko spadają ..i to mocno.

          10. Damian

            Ważny jest zakres czasowy hahaha.U ciebie to już chyba trzydziestoletni i dupa blada

    3. Sławek

      Okręt jednak tonie i leci na otwartą tygodniową Luke hossy w okolicach 2000 na wig20

  5. xnxx2.cc

    I amm genujnely glaad to read this webloog postys which consists off lotrs oof helpful data, thankms forr providingg thse
    data.

    1. admin

      Ok. to wszystko się sprawdza na rynku długoterminowej hossy.
      Po fakcie można to w prosty sposób zweryfikować.
      Faktycznie od 2009 roku po dużym załamaniu giełdy są w mocnej hossie.
      Ale czy tak będzie przez następne 8 lat .
      Nikt nie da żadnej gwarancji.

      1. Andrzej

        Bessy co pare lat przychodza wiec raczej napewno w ciagu 8 lat przyjdzie. Moim zdaniem raczej czeka nas stracona dekada na akcjach amerykanskich. Krachu moze nie byc ale obecne wyceny wskazuja za nikle prawdopodobienstwo wzrostow przez nastepna dekade ( nie zdarzylo sie jeszcze w historii sp500). Nie wiem co lepsze – przez dekade kupowac trend boczny czy przez 1-2 lata kupowac jak bedzie krach.

        1. admin

          Nie chcę żebyś mnie źle nie zrozumiał , ale jak przyjdzie ten krach to ci co teraz mówią że będą kupowali po spadkach , jak one naprawdę nastąpią ….schowają się pod stół ze strachu i jak rynek będzie dochodził do dna to będą pozbywali się akcji za wszelka cenę przy dużych stratach,

          1. Andrzej

            Pewnie czesciowo tak. Przewaznie nikt nie chce kupowac tanio. Vanguard zrobil kiedys takie badania z ktorych wyszlo ze inwestorzy ktorzy czekaja na krach wychodza na tym gorzej niz inwestorzy pasywni. Jak rynki beda dochodzily do dna to napewno jak zwykle pewne scenariusze sie powtorza – shortujacy zbankrutuja a czesc ludzi sprzeda na dnie. Inwestowanie to w wiekszosci sprawa dyscypliny.

    2. admin

      Masz racje , ja tez nie mam pewności czy faktycznie te spadki będą kontynuowane.
      Ale na to stawiam.
      To jest wszystko rozgrywka w krótkim terminie .
      W długim szansa na kontynuacje wzrostów jest dla mnie prawie żadna.

    1. admin

      Jak już „wszyscy” będą zapakowani w akcje tak jak teraz można wnioskować z tych wykresów to kto je będzie kupował po wyższej cenie….Tak na logikę?
      Jak się patrze na te wykresu indeksu od 2000 r. i więcej to nie popadam w euforię że jest tak dobrze , tylko zastanawiam się kiedy ten domek z kart runie.
      Biorę to tak spokojnie i na zdrowy rozum.
      Jeśli w tym czasie giełdy tak rosły to co się dzieje do cholery ze złotem i srebrem?????
      Kto tu się myli ????
      Z punktu widzenia długoterminowego zdecydowanie stawiam na złoto tzn. kontynuacje wzrostów i załamanie na rynku akcji.
      Jeśli te akcje tak rosły na przestrzeni 2 dekad ….co jest bardziej możliwe …..dalszy ich wzrost ….czy potężna korekta.
      Ale walczyć z rynkiem i stawiać na spadek po takich wzrostach……dla „kowalskiego” jest to niewykonalne.

        1. admin

          Jakieś tam wskaźniki mnie nie interesują.
          Wskaźników jest tysiące ….i tak na dobra sprawą nie wiadomo które wybrać.
          30 lat temu jak kupowałem pierwszy program do analizy rynku to byłem zachwycony że ma tyle rożnych wskaźników.
          Ale po kilku latach przestałem w ogóle z nich korzystać.
          Te same lub podobne wskaźniki pokazują przewartościowanie akcji amerykańskich , i niedowartościowanie akcji polskich.
          I co się dzieje.Akcje amerykańskie mocno przewartościowane powoli spadają , a nasze polskie bardzo tanie lecą na łeb na szyje.

      1. Sławek

        Tzn które są te bzdury .Wyszczegolnij punkt po punkcie

        1. admin

          ” Dlatego mówię, że nasza hossa jest w naszych rękach. Jeśli szturmem będziemy kupować akcje na GPW, to wtedy jest szansa na wzrosty.”…..to są bzdury do kwadratu….jak facet coś takiego pisze to znaczy że nie ma zielonego pojęcia o inwestowaniu.
          Szturmem ruszymy na zakupy….a kto od nas będzie te akcje kupował!!!!

          1. Michal

            Polacy trzymają na depozytach w bankach ponad 1100 mld PLN. Dla porównania kapitalizacja w
            Spółek wig20 to 495mld a przecież spora część w rękach skarbu państwa czy funduszy emerytalnych.
            Nie liczyłem free float ale pewnie wynosi miedź 50 a 60proc a zatem dostępnych akcji jest max na 300mld PLN.
            Przecież gdyby Polacy 1/10 oszczednosci przerzucili na gpw to byloby takie ssanie, ze przez rok popyt by windowal akcje w gore.
            Poza tym Polacy inwestycyjne dużo laduja w nieruchomosci. To tez kasa ktora moglaby przyjdz na gpw.
            No i ppe czy ppk, miliardy co kwartal beda splywac.

            Kasa spokojnie moze sie znalezc. Tylko w ogóle nie ma mody na gielde. Masa ludzi omija ten rynek.
            Ale to jest czesto naplyw falami. Tak jak kiedys 93-94, potem 2004-08, takze 2020.

            Wszyscy sie dziwia czemu dax wysoko. Bo inwestorzy niemieccy maja mnostwo kasy i nawet inwestujac tylko nieduze czesci jest tak duzy popyt że giełda nie spada mimo recesji i złych prognoz.

            A obecnie polskie spółki są niedrogie i żadnej bańki tutaj nie ma.

            A obecnie na naszym rynku chyba panika była zbyt duża. I może nastąpić większe odbicie.
            A USA to nadal mocne wyniki. I jak zwykle wszyscy czekali na recesję a jej nie ma. Końcówka roku i blisko zmiany prezydenta raczej nie będą sprzyjały wyraźnym spadkom.

          2. admin

            Masz racje że koniec roku może być ciekawe.
            To o czym piszesz to są fundamenty , ja nie przywiązuje do niej wagi , dla mnie liczy się tylko AT to co na niej widzę , a to wynika miedzy innymi z fundamentów.
            Zobaczymy jak to się ułoży do końca roku i do objęcia władzy przez Trampa …jakie to będzie miało przełożenie na giełdę i na AT.
            Dla mnie nie powinno to mieć przełożenia w dłuższym czasie.

          3. Sławek

            Tu chyba czytałeś tylko nagłówek cały wywiad jest ma YouTube.
            Gość dobrze prawi że cały świat lub jego znaczną część gra w USA od dawna .Znam wielu mlodych ludzi nawet w Polsce nasze indeksy ich w ogóle nie interesuja Grają na spółkach w USA a także na btc .A u nas wpadnie paru spekulantów wejdą w jakiś indeks lub parę płynnych spółek i ucieczka.Ot tajemnica jakiś korekt abc.Nie kumam jak ty widzisz na Wig i Didzej jakieś korekty płaskie .Normalnie cyrk

          4. admin

            Nie tylko widzę , ale opisuje to w blogu bardzo dokładnie.

          5. admin

            Posłucham w wolnej chwili .

      2. Michał

        Heh, kolejne wypowiedzi z super agumentami.
        Już tu wyżej też pisałeś głupoty o korelacji rynku USA i Polski. A tej korelacji to od kilku miesięcy nie ma.
        Ba, nasz rynek nie ma korelacji nawet z węgierskim BUXem, który zawsze był w tym samym koszyku.

        1. admin

          Wygląda na to że masz inne zdanie.
          A czy to są głupoty czy nie to się okaże.
          Twierdzisz że rynek amerykański jest bardzo mocny i nic mu nie zagraża …ok….to jest twoje zdanie

          1. Michal

            Znasz znaczenie słowa korelacja?

          2. admin

            Tak np. sinusoida jest skorelowana z cosinusoidą …pod warunkiem w jaki czasie ją obserwujesz.
            Jak się patrzysz w obrębie powiedzmy 30 czy 90 st. …to nic nie widzisz….ale jak zobaczysz to samo w pełnym cyklu tzz. 360 st. …wygląda to juz zupełnie inaczej….w tym sęk.

  6. Slawek

    Jeżeli do końca tygodnia rynek wybilby czerwona podażowa świece z wtorku w okolice 2200. Można by uznać wybicie z trójkąta za falszywe?????

    1. admin

      Z mojego punktu widzenia WIG wyszedł dołem z trójkąta i spada.Niestety DJI nie potwierdza tego.
      Wygląda to ciekawie biorąc pod uwagę że do końca roku zwykle były zwyżki.

  7. Sławek

    https://stooq.pl/mol/?id=5450
    No popatrz a Admin pisał że dolar idzie na dno .
    Oczywiście wszystko się wyjaśni w długim terminie haha
    Kurs usd PLN na pewno nie służy gpw
    Martwić może godzinowa luka wzrostową bez żadnego pozytywnego info

    1. admin

      Popatrz na to z innej perspektywy , a nie na podstawie dnia „wczorajszego”.
      Od października 2022 idzie do góry czy spada?
      Chcesz iść do przodu a patrzysz się pod nogi….jak będzie głęboka dziura w ziemi to jej nie zauważysz.

      1. Michał

        A czemu ciągle odnosisz się do października 2022?
        Może spójrz w szerszym horyzoncie.
        https://stooq.pl/q/?s=dx.f&c=5y&t=c&a=lg&b=0

        czy 10 lat:

        https://stooq.pl/q/?s=dx.f&c=10y&t=c&a=lg&b=0

        Gdzie ta śmierć dolara?

        Kto tego dolara wyprzedzi? Yuan? Proszę bardzo, tu widać jego siłę.
        https://stooq.pl/q/?s=cnyusd&c=10y&t=c&a=lg&b=0

        Zresztą Chiny demograficznie najlepszy moment właśnie tracą. Z każdym rokiem demografia tylko przeciwko nim będzie.
        A w USA całkowicie inna sytuacja demograficzna.

        1. admin

          Ty analizujesz wszystko na podstawie tego co było , i tak zakładasz że będzie dalej.
          Jak przez 100 lat była hossa to przez następne 100 tez będzie.
          To tak w skrócie .
          Besse zobaczysz dopiero jak DJI spadnie poniżej 20 % , to zgodnie z definicją AT.
          Ja się patrze na rynek zupełnie inaczej.I z stąd mamy inny punkt widzenia.
          Nie mam żadnej gwarancji na swoja prognozę , ale tak to widzę i tak opisuje.
          Czas zweryfikuje kto ma racje.

          1. Michal

            A strukturę abc to na czym opierasz?
            Rysujesz wykresy z ostatnich lat i potem te strzałki w dół. No robisz dokładnie to samo.
            Ale próbujesz wszystkim wmówić, że to co innego.
            Zresztą AT z definicji to robota na bazie przeszłości.

          2. admin

            Struktura a/b/c to jedna z fal AT….i tyle.
            Opisywana w wielu książkach.

  8. Sławek

    Aha czyli rozumiem że twierdzisz że dolar upada i idzie na grosze???.No zobaczymy

    1. Sławek

      Cała gospodarka Niemiec jest słabsza niż jeden stan w USA i Hameryka idzie na dno hahaha

      1. admin

        Zdziwisz się jak przejrzysz na oczy.
        Z drugiej strony to bardzo ciekawe dlaczego tak niewiele osób dostrzega to że stany są bankrutem.

        1. Michal

          I nadal twierdzisz, że Chiny będą potęgą? A czemu tam nie widzisz bankruta?
          Chiny maja całkowity dlug publiczny w okolicach 290proc PKB. Bo dużo długu jest ukrywane, chociazby na szczeblu samorządowym.

          Usa ma dlug poniżej 150proc PKB.

          I to usa jest bankrutem?

          1. admin

            Chiny są przyszłym nowym hegemonem rynków światowych.
            Ok. 30 lat temu to zauważyłem że tak może być.
            Teraz jestem tego pewien.

          2. Michał

            Czemu? Przecież są 2 razy bardziej zadłużeni niż USA!
            Plus wisząca bomba emerytalna nad nimi.

  9. cihild porn

    I was very proud of my nickname throughout high school but today- I couldn’t be any different to what my nickname was.

  10. amcık

    Thigh-high in the water, the fisherman’s hope for dinner soon turned to despair.

  11. cihild porn

    The teenage boy was accused of breaking his arm simply to get out of the test.

Dodaj komentarz