W niedzielę mieliśmy wybory. W poniedziałek po wygraniu koalicji WIG poszybował ostro w górę.
A dzisiaj jest już prawie na takim samym poziomie jak był w piątek przed wyborami.
W sumie nic się nie zmieniło od wygranej opozycji.
Są dobre perspektywy do zmiany rządu i wprowadzeniu gospodarki na nowa lepsza drogę.
Dostaniemy pieniądze z KPO , będzie zmiana w sadownictwie i Polska stanie się ponownie państwem „prawa i sprawiedliwości”.
A mimo wszystko WIG spada .
Tak jak kiedyś wspominałem że na to co się dzieje na giełdzie mają wpływ przede wszystkim czynniki długoterminowe. To one decydują o kierunku indeksów. To co się dzieje w danej chwili to są jedynie turbulencje które zakłócają obecny stan rzeczy.
To tak jakby samolot wpadł w czarna dziurę i wszedł w turbulencje. Na pokładzie jest strach i panika ale pilot dobrze wie że to jest czarna dziura i za chwile wyprowadzi samolot z turbulencji.
Oczywiście sprawa jeszcze nie jest rozstrzygnięta jednoznacznie bo WIG jest na razie powyżej notowań z zeszłego piątku ,ale ja tak to widzę.
Mam bardzo duże zaufanie do „swojego pilota” i nie zmieniam pozycji z dnia na dzień.
Można by sobie zadać pytanie co by się stało gdyby PIS uzyskał większość w sejmie.
Tego oczywiście nie wiem ,ale tak samo swojej strategii bym nie zmienił bo uważam że WIG wraz z DJI ,DAX i innymi ważnymi indeksami podażą w ścisłe określonym kierunku.
Owszem są po drodze turbulencje ,które prędko przechodzą.
Czy pamiętacie co się działo po wybuchu wojny na Ukrainie.
W jeden dzień indeksy pospadały po kilkanaście procent ,potem przez miesiąc wracały do swoich pierwotnych notowań , a potem powoli ale systematycznie indeksy ponownie zaczęły spadać pokonując swoje dno.
Także wpływ wojny na Ukrainie można by powiedzieć nie miał znaczenia w długim terminie.
Dlatego teraz też nie emocjonuje się tymi turbulencjami na rynku po wyborach bo one tak naprawdę nie będą miały większego znaczenia w długoterminowym wpływu na rynek.
Oczywiście są spekulanci którzy próbują wykorzystać ta sytuację, ale o ile komuś się uda i cos tam zarobić i ogłosi to publicznie to po drugiej stronie są zawsze tacy którzy stracili i siedzą „ pod stołem” po cichu .
Zawsze będą tacy którzy w danej chwili zarobili ..i o tych się słyszy , ale będą i tacy którzy stracili ….a o nich się nie mówi.
Ale ja uważam że ważne jest wynik jaki inwestor osiągnie w długim terminie.
Na chwile obecną wygląda na to że DAX i Hangseng kontynuuje spadek , DJI zbliża się do swojego dna z 3 X 2023 , i można sobie zadać pytanie czy jeśli te 3 główne indeksy będą kontynuowały spadek czy nasz WIG podąży swoja drogą i będzie kontynuował zwyżkę zapoczątkowaną po wyborach ?
Tego nie wie nikt.
Ale na cos trzeba stawiać.
Ja swojej strategii nie zmieniam i jestem przekonany że rynek będzie kontynuował spadek.
A jakie będą tego przyczyny to już zupełnie inna sprawa , bo ich nie znam a AT nie daje odpowiedzi na takie pytania.
Ale nasi experci i analitycy oczywiście będą wyciągali wnioski na podstawie aktualnych wydarzeń i na pewno znajdą przyczyny tych wzrostów ,jak i spadków indeksów.
Przyznam się że nawet nie czytam tych komentarzy bo nic nie wnoszą dla mojej prognozy , i są dla mnie zupełnie nieistotnym szumem informacyjnym.
Z drugiej strony jak ktoś czyta te wypowiedzi to myślę że warto je zweryfikować pod katem co mówili jak rynek wystrzelił w górę po wyborach , i jak odnoszą się teraz do tych spadków. Tak dla siebie żeby wyrobić sobie zdanie o danym autorze komentarza.
Przegladałem twój pierwszy wpis z czerwca 2020.Juz wtedy zakladałeś i wyrysowaleś poziomy odwrotu gdzie max Dj to 29 tys a wig 55 kilo.Ogromnie sie pomyliłeś .A jaki jest stan twojego portfela po ponad 3 latach od swojej wizji przyszlości.???
Wtedy się pomyliłem .Sądziłem że ten gwałtowny spadek w 2020 będzie kontynuowany , ale jakbyś przeczytał następny wpis to byś się wszystkiego dowiedział.Stała się rzecz niezwykła bo WIG doszedł do poziomu 67 529 pkt. do którego miał dojść po praktycznie rocznym dryfowaniu po ustaleniu szczytu w dn. 24.01.2018 na poziomie 67 339 pkt.
Dojście WIG do poziomu 67 529 pkt tzn. nieznacznie wyżej niż szczyt który osiągnął w dn. 24.01.2018 pkt . było dla mnie zakończeniem fali „B” trójki korekcyjnej ośmioletniej która ma swój początek w 2015 roku.
Opisuje tą trójkę korekcyjną w dalszej części bloga i te wybicia w 2020 i późniejsze oznaczyłem jako fałszywe wybicie.
Praktycznie przez rok czasu straciłem kontrole nad rynkiem i nie wiedziałem co się dzieje.( w sensie długoterminowym ).
Ale dzisiaj jestem przekonany że mam racje w tym co prognozuje.
A jeśli chodzi o stan mojego portfela po tych trzech latach to aktualizuje go co miesiąc i jest ogólnie dostępny dla wszystkich.
Naprawdę sądzisz, że wybory nic nie zmieniły? Fw40 jest 5090 a był 5350. Gdzie ostatni dolek to 4850.
Zobacz Dax. Jest poniżej ostatniego dołka.
Nasz rynek jest wyżej niż pozostałe indeksy. Na, nawet wirtualny portfel który zrobiłeś na idealny moment ma S na fw40 chyba jest na minusie. A na wzroście we wtorek to znowu potrzebował dużego depozytu.
Czyli wybory które nic nie zmieniają potrafia rynek podbić o niemal 10proc. To mniej więcej tyle ile fw40 zrobiło spadek od szczytu. A podobno teraz są te wielkie spadki. Ba, nawet teraz fw40 jest może 7proc poniżej tego ostatniego szczytu.
Więc silniejsza reakcja z powodu wyborów niż ten trend spadkowy który ciągle opisujesz
Dla mnie ważnym indeksem dla naszej giełdy jest WIG , dla giełdy niemieckiej DAX , a dla amerykańskie DJI.
Jeśli chodzi o naszą giełdę to WIG zbliżył się w piątek do poziomu z przed wyborów i tak to oceniam.Zobaczymy co się będzie działo w nowym tygodniu.
DAX aktualnie jest niżej niż 15.10.
DJI tak samo.
Na chwilę obecną nasza giełda zachowuje się jak chorągiewka na wietrze.”Wiatr” wyborów w nią dmuchnął i wychyliła się do góry , ale lada moment wróci do swojego pierwotnego stanu i podaży za DAX i DJI.
Być może nawet w poniedziałek WIG zacznie od spadków i utworzy tygodniową wyspę odwrotu na świecach.Ale tego oczywiście nie wiem i nikt tego nie wie co będzie .Możemy sobie jedynie tak prognozować.
Jeśli ktoś uważa że te obecne wzrosty na naszej giełdzie są oznaką siły naszego rynku , to może się bardzo pomylić.
Ale to jest moje zdanie.
„Ale dzisiaj jestem przekonany że mam racje w tym co prognozuje.”
Cytuję ten twój wpis.To Andrzej zdecyduj sie w końcu czy jesteś przekonany czy rynek będzie spadał czy rósł tu znowu cytuje twoje słowa ” Tego nie wie nikt” .
A przekonany to jestem jak to pisze że jutro będzie nowy dzień ,choć to tez w 99,999%
Sławek ….pisze że „Tego nie wie nikt ” bo tak jest.
Nikt nie wie w 100% co będzie.
Ale każdy może prognozować na podstawie własnych wiadomości.
Ja jestem przekonany w 95 % że rynek w dłuższym czasie będzie spadał.Ale pewny nie jestem bo wtedy musiałbym mieć 100 % racji.A na rynku to nie jest
możliwe.
Pewno zdarzają mi się przejęzyczenia lub źle dobrane słowa do pisanego kontekstu ,ale nie jestem zawodowcem więc mam nadzieje że osoby czytające mnie mogą mi to darować.
Są o wiele ważniejsze sprawy na których warto się bardziej skupić.
Ale dobrze że zwracasz mi uwagę na te błędy bo mogę je dzięki temu sprostować.
Zawsze byłem przekonany do tego co prognozuje , ale nie zawsze się to sprawdzało w jakimś tam zakresie czasu.
Pod koniec 2022 r. byłem przekonany o kontynuacji spadków , ale pomyliłem się .
Nie oznacza to jednak że zmieniłem strategie długoterminową że rynek od przełomu 2021/2022 jest już na etapie bessy.
I na tym to polega. Mogę się pomylić w jakimś tam zakresie czasu , ale moja prognoza długoterminowa począwszy od mojego pierwszego wpisu w 2020 że WIG spadnie do poziomu 28 490 pkt. się nie zmieniła.
https://businessinsider.com.pl/gospodarka/przed-nami-nowa-fala-wzrostu-gospodarczego-w-polsce/7gt69hf
Warto by poznać nazwiska tych ekonomistów po to żeby można zweryfikować ich prognozę np. za 1/2 roku lub rok.
Zawsze znajda się tacy którzy lepiej i gorzej postrzegają rzeczywistość.
A najlepsze jest to że czasami chodzili do tej samej szkoły.
https://stooq.pl/mol/?id=36077
Polska jest małym pionkiem w tej grze.
Przeczytaj co się dzieje w Chinach.
https://businessinsider.com.pl/nieruchomosci/dramatyczna-sytuacja-na-rynku-mieszkan-problemy-chin-sie-pietrza/3whddm1
„Ceny nieruchomości w Chinach mocno spadają, ale nie jest to powód do zadowolenia. Wiele budów jest wstrzymanych w trakcie realizacji. Eksperci wskazują, że zadłużenie deweloperów w 15 lat wzrosło 23-krotnie. Sektor budowlany generuje prawie 20 proc. chińskiego PKB.”
Największy deweloper w Chinach Country Garden jest na skraju bankructwa.
To problemy mają swoja wagę.
Na krawędzi https://acemarketu.com/wp-content/uploads/2023/10/7shankai.gif
https://bithub.pl/gospodarka/ray-dalio-jest-jak-w-1938-i-1913-roku-to-czerwona-linia-za-5-lat-nie-poznamy-swiata/
https://bithub.pl/gieldy/jim-bianco-wszyscy-wpadli-w-pulapke-indeks-sp-500-stracil-grunt-akcje-zankurkuja/
Bardzo dobre posty.
Muszę powiedzieć że Ray Dalio ma bardzo podobne spostrzeżenia do moich.
„Dalio dokładnie przeanalizował 10 największych imperiów na przestrzeni ostatnich 500 lat. Od holenderskiego i brytyjskiego po japońskie, rosyjskie i tureckie. Oraz trzy globalne waluty rezerwowe. Jak twierdzi, każde imperium istniało przez około 250 lat, a okres przejściowy między nim a następnym wynosił od jednej do dwóch dekad. Teraz ocenia działania rządów i rynków.”
Ostatecznie nie są to bezpośrednio moje osobiste spostrzeżenia ale wnioski wyciągnięte po przeczytaniu książki „Jak rządzić światem „.
Ray Dalio ma podobne spostrzeżenia i to już o czymś świadczy.
Jestem przekonany że w otaczającym nas świecie istnieją sygnały pewnych zdarzeń, których jednak większość nie dostrzega.
Dla jednego będą to finanse, dla innego .historia świata i imperiów które tworzyły obecny świat,dla kogoś innego może być przyroda a dla kogoś analiza techniczna.Ważne jest to że niezależnie jaka metoda się posługujesz wyciągnięte wnioski wyglądają podobnie.
I nad tym sie warto zastanowić.
Oglądałem wczoraj na YOU Tube świetny dokument dotyczący finansów świata.Powala z nóg.W wolnej chwili odniosę sie do niego w blogu.
Dalio to chyba przecenia Chiny. Póki co to Chiny dostają po łbie w tej walce o władzę. A dużo problemów nawet nie wyszło na wierzch.
Przede wszystkim fatalna demografia w Chinach, która niedługo da o sobie znać. USA takiego problemu nie ma. Jest przyrost naturalny plus imigracja, i to często naprawdę wykształconych ludzi.
Korporacje – to USA rozdaje karty. Chiny potrafią robić ale masówkę i to z czyjegoś projektu. Microsoft czy Amazon to potentaci biznesu chmurowego. Chiny? Nie potrafią wyjść poza swój rynek.
Chiny bogaciły się z produkcji w fabrykach. To też się powoli kończy. Firmy amerykańskie szukają innych regionów. Przy wpakowaniu kasy w infrastrukturę to Wietnam czy Indie będą dużo tańsze plus olbrzymie możliwości rozwoju. Chiny? Na razie dostają tylko czkawki z powodu przesunięć ale będzie jeszcze gorzej.
Struktura konsumpcji – Chiny nie potrafią zachęcić swoich obywateli do wydawania pieniędzy. Wydawali ale na nieruchomości co obecnie prowadzi do kryzysu. Import Chin też maleje. Społeczeństwo się starzeje.
Chiny jako światowy hegemon – to trochę na wyrost.
Już nie wspominając o możliwościach armii. Chiny mają kasę, ludzi ale nie mają doświadczenia. USA w kwestiach militarnych to jest inna liga. Niedostępna dla nikogo.
USA obecnie ma bardzo dobry moment w historii. Trzymają buta na Rosji. Gospodarczo bardzo mocni. Korporacje amerykańskie nigdy nie były tak mocne. Przepływ informacji to jest tylko pod kontrolą amerykańskich firm. Chiny mają Tik Toka jedynie i mogą niedługo go stracić. Nawet Azja używa google/fb/microsoft/apple. A USA jednym dekretem odcięły Huawei od większości rynków.
USA ma dolara. Ile było gadania, że dolar traci na znaczeniu. A ostatnie lata pokazują, że światowy handel w dolarze bije rekordy. Rozliczanie handlu ropą w juanie – ile ja już o tym czytałem. I co? Lata mijają i nic się nie zmienia. Baa, nawet sobie Chiny szybciej w rublu rozliczą niż w swoim juanie.
No i nowe technologie. USA nadal tu przoduje. Kwestia IT, biznesu chmurowego. Kto zna tutaj jakichś światowych potentatów z Chin? Chińczycy nadal tylko produkują.
No i ciągle gadanie o konflikcie globalnym – Izrael sobie Gazę oczyści i tak to się skończy. Bo cała reszta siedzi cicho. Pewnie gdyby nie kombinacje Putina to też by nic tu się nie działo.
Ponadto Dalio to dla mnie podlizuch Chin. Już wypierał temat łamania praw człowieka.
Dorobił się kasy ale to nie jest wyrocznia.
Zresztą ocenia szansę na konflikt militarny w ciągu 10 lat na 50proc.
To teraz polecam wrócić do lat zimnej wojny i zobaczyć jakie wtedy były szacunki. I ile z tego się sprawdziło.
Z całym szacunkiem do twojej wypowiedzi , ale nie zgadzam się z tobą.
Jeszcze 30 lat temu w Chinach było takie zacofanie że pewno połowa społeczeństwa chodziła boso a podstawą wyżywienia była miska ryżu.
A dzisiaj …..ta zmiana została wykonana w 30 lat.
USA chyli się ku upadkowi , a Chiny przejmą prym w gospodarce światowej.
Dolar zaczyna tracić na wartości i jest tylko kwestią czasu kiedy przestanie być podstawowa walutą w rozliczeniach gospodarki światowej i wtedy dolar poleci na łeb na szyje wraz z swoja gospodarką.
Jeśli Izrael zajmie strefę gazy ( tam mieszka 2 mln. cywilów ) , a tak się może stać , to wszystkie kraje arabskie się zjednoczą przeciwko Izraelowi i będzie święta wojna.
Takie jest moje zdanie.
Ale dobrze że każdy z nas może przedstawić swój punkt widzenia bo przecież nikt nie jest wyrocznia i każdy może się mylić.
Ale swoje zdanie trzeba mieć.
Była bieda w Chinach, wiadomo. Ale teraz co mamy? Rozrośnięty rynek nieruchomości z dość słabym popytem wewnętrznym bo Chiny nie potrafią przestawić się na konsumpcję. I dojdzie przede wszystkim olbrzymi problem z powodu demografii. Polityka jednego dziecka niedługo wyjdzie bokiem Chinom. Bo społeczeństwo się starzeje. I to mocno. Zresztą szybkie bogacenie Chin też nie jest dobrą rzeczą bo właśnie społeczeństwo nie do końca do tego dorosło.
A teraz USA. Skąd te gadanie o upadku dolara? Czemu nie napiszesz, że Juan upada? Przecież w 10 lat stracił do dolara 20proc. Zobacz sobie statystyki ile handlu rozliczane w dolarze. Więcej niż kilkanaście czy kilka lat temu. A przecież od lat jest gadka, że od dolara wszyscy mają odchodzić. Dokąd? Do euro, które samo jest niestabilne? Albo juana, który trzymany jest za mordę i w sumie nawet w regionie nie bardzo chcą tym handlować. Przekonaj Japończyków aby postawili na juana. Nie chcą. Oni sami mają ważniejszą walutę jeśli chodzi o rynek światowy. Chiny już wiele lat próbują przekonać Saudów aby rozliczać się w juanie za ropę. I co? Nic się nie zmieniło. A obecnie Chiny mają już gorszą pozycję przetargową.
To USA potrafi trzymać Chiny w szachu. Huawei? Już opisałem co Trump jedną decyzją zrobił. I minęło kilka lat i nadal Huawei nie ma swojego ekosystemu. A przecież to marka bardzo mocna.
Piszesz trochę mity o tym jak to wszyscy od dolara odchodzą. Bo to samo pisali w 2007-08 i jedynie co się zmieniło to fakt, że dolar jeszcze silniejszą pozycję ma. Nikt z ważnych graczy nie odszedł od dolara. Jedynie Iran kilka lat temu ale to nic nowego. Bo nie wiem czy nawet jakieś sankcje tutaj nie blokują ich. Więc totalnie bez znaczenia ruch. Dolar ogólnie wygryza od kilku lat eur z rozliczeń międzynarodowych.
I gdzie dolar traci wartość? Popatrz ostatnie 10-15lat. Żadna poważna waluta do niego nie zyskała. Wyjątek to frank szwajcarski ale tam jest specyficzna sytuacja. Ticker U.S. DOLLAR INDEX dx.f mówi dużo o tym „słabym” dolarze.
I USA chylące się ku upadkowi to kolejny mit. Obecnie na świecie nic nie dzieje się bez wiedzy USA. Wojna na Ukrainie też pokazuje siłę USA. Nawet Unia tutaj gra tak jak USA im zagra. Osłabienie Rosji jest na rękę Amerykanom. Oni częściowo przejęli rynek surowców poprzez odcięcie Rosji od Europy.
A co do Gazy. Trochę dziwne bo akurat jeśli chodzi o pieniądze pompowane w ten rejon to Unia Europejska dużo dawała. Ci wielcy przyjaciele arabscy nie są wcale chętni wspomagać Gazę. I szybciej święta wojna to będzie Iran vs Arabia niż cały region pójdzie za Gazą. Teraz jeszcze bardziej jestem przekonany, że to była duża zasługa Rosji aby zrobić tam bałagan. Niż przemyślany plan świata arabskiego. Zresztą Araby sobie zdają sprawę, że USA nie będzie się przyglądać z boku tylko stanie za Izraelem a wtedy już nie będzie wesoło. Można na tym dużo stracić. USA poprzez sankcje potrafi narobić problemów. I kolejny przykład kto rozdaje karty.
USA wygrało zimną wojnę a nie mieli wtedy wcale takiej przewagi. Teraz są silniejsi. Także dzięki wielkim korporacjom. Rosja nie ma podejścia a Chiny to biedak na dorobku, bez wielkiego doświadczenia. Ktoś kto wychował się w biedzie i założy drogi garnitur nie będzie nagle brylował na salonach. A właśnie tym biedakiem są Chiny. Na razie mają dużo wewnętrznych problemów.
Rozpatrujesz to wszystko w bardzo dużych szczegółach na podstawie tego co widać i co jest logiczne.
Bardzo dobrze że analizujesz to co widać i co się dzieje.
Ja się patrze na to zupełnie inaczej i stąd pewno wynikają te rozbieżności.
Patrze się na to w skali makro długoterminowej , przede wszystkim.
Tak jak pewno pamiętasz uważam że pewne zjawiska w AT sprawdzają się zarówno w skali dnia , miesiaca , kilku miesięcy i lat.
W skali dnia , i kilku miesięcy pewne formacje na AT mam przetestowane i sprawdzają się .
Teraz testuje ośmioletnia trójkę korekcyjną A/B/C na WIG którą opisuje w blogu.Nie jest to takie proste bo przedział czasowy ośmiu lat daje dużo zagadek po drodze.
Ale jak WIG spadnie do wyznaczonego przeze mnie poziomu 28 490 pkt. to będę mógł powiedzieć że mam racje.
To samo tyczy zmian w większym wymiarze czasu .100 , 200 lat i więcej.
Dawno dawno temu jak w europie biegaliśmy boso odziani w byle co to Chińczycy byli potęgą gospodarczą ówczesnego świata.Wymyślili proch itp.
Teraz ponownie następuje ich odrodzenie i powrót do hegemoni światowej gospodarki.
Jakby tak spróbować to bardziej obrazowo przestawić to np. rozpatrując ten rozwój w pieciofalowej fali Eliotta to uważam że obecnie Chiny znajdują się na szczycie fala „1”Jak będzie ten krach o którym pisze to będzie to bardzo głęboka korekta fala „2” , po której rozpocznie się nowa wielopokoleniowa hossa i będzie to fala „3” wg. Eliotta.
USA na chwile obecną są na szczycie fali „5” wg. Eliotta.
I dla nich będzie już tylko gorzej.
Jestem bardzo przekonany do tego co piszę , ale żeby to wszystko zweryfikować potrzeba będzie bardzo dużo czasu.
Ale nie jest tak tragicznie bo po drodze na chwile obecną jak pewne zjawiska się potwierdzą to będzie to oznaczało że to o czym pisze może ma jakiś sens.
Mówię tu o spadki WIG poniżej aktualnego dna wyznaczonego w październiku 2022.
A co będzie dalej zobaczymy.
Także na to wszystko co się dzieje obecnie patrzę się inaczej niż ty ,ale to wcale nie znaczy że patrzę się tylko w skali makro bardzo szerokiej.
Widzę na AT pewne zjawiska w skali mikro które pozwalają mi przetrwać na rynku te wszystkie turbulencje , i trwać przy swoje prognozie.
Mówię tu np. o tych dwóch latarniach morskich które dostrzegłem na DJI , a które moim zdaniem potwierdzają mi że DJI jak i inne indeksy wracają do spadków.
Oglądałem ostatnio bardzo fajny dokument dotyczący rynków finansowych na świecie i napisze coś na ten temat w piątek.Są ludzie którzy dostrzegają że dzieje się bardzo źle w gospodarce światowej ,ale dlaczego niewiele osób się tym przejmuje to już zupełnie inna sprawa.
Czyli analizy makroekonomiczne opierasz na AT? Chociażby upadek dolara. Bo jak widzę żadnego innego argumentu za tym nie pokazałeś. W sumie technicznie to bliżej juanowi do upadku niż dolarowi 🙂
AT oparta na falach. Już kiedyś pisałem, że na rynku jestem wiele lat. Minimum 15 PITów rocznych już wysłałem więc chyba coś tam mogę wiedzieć. I tak samo jeszcze nie spotkałem osoby, która sensownie zarobiła grając pod fale elliotta. A byli juz tacy spece co „zęby na tym zjedli”. I co? To jest ciężki kawałek chleba. Sam zresztą widzisz, że przez 2-3 lata dawałeś różne projekcje i ciągle a to rynek idzie za nisko, a to za wysoko. I te falki można o kant d.. potłuc. Czy w którymś z lat 2021 czy 2022 zapłaciłeś podatek do zysków? W tym roku chyba też się na to nie zanosi. A to jest wskaźnik, który mówi czy coś jest w miarę sensowne czy nie.
Co do tych filmów gdzie ludzie opisują, że jest źle. Możesz się cofnąć do 2010 i też było gadanie, że tragedia za rogiem. I ludzie wieszczący krach byli w 2011, 2012. i można wyliczać dalej. Trafili trochę w 2020, w 2021 na koniec. Ale ktoś kto trzymał ciągle akcje zarobił wiele razy lepiej niż ci grający pod krach. I zarabia dalej. Bo nawet jak indeksy nie rosną to są nadal dywidendy.
Za dużą wagę przywiązujesz do AT. Wykres to jest jedynie odzwierciedlenie ruchów wielu graczy. Dużych, małych. Przy czym oparty o indeks, który jest zmienny. Nie wspominając o fatalnie zbudowanym DJIA, który od dawna nie jest synonimem szerokiego rynku!
Przecież jest wiele możliwości aby wpłynąć mocno na rynek i to nie będzie oczekiwane. Chociażby gdyby zdjąć obecnie podatek 19prc na GPW to mamy olbrzymi napływ gotówki na rynek. Tak samo za czasów Tuska były dobre perspektywy ale likwidacja OFE pogrążyła GPW na wiele lat. I zaginęła korelacja z dużymi rynkami. AT, która pokazywała niezłe perspektywy totalnie zawiodła bo pojawił się „czarny łabędź”. Covid to kolejny przykład jak wszyscy grający pod falki dostali mocno po łbie. Bo rynek robił swoje.
Ja nie gram pod falki tylko odnoszę się do nich czasami żeby pokazać miejsce w którym jesteśmy.
Pięć fal wzrostowych i 3 spadkowe.
Na tej strukturze można w prosty sposób przedstawić gdzie jesteśmy.
Ale granie pod to to już zupełnie inna sprawa.
Nie stosuje się do tego bo oznaczanie tych fal w trakcie ich trwania jest bardzo trudne , a przynajmniej dla mnie jest niewykonalne.
W swoich inwestycjach opieram się na strukturze fali korekcyjnej A/B/C i własnej metody którą sam opracowałem.
Tak jak pisałem sprawdziła mi się już w cyklu dziennym , i miesięcznym a teraz testuje cykl ośmioletnim który zauważyłem na wykresie WIG w 2018 roku.
Jeśli mam racje to WIG bardzo precyzyjnie spadnie do poziomu 28 490 pkt. niezależnie od wszystkiego.
Czy mam racje to się dopiero okaże. Jeśli nie będę miał racji to to o czym tu pisze będzie można jednym klawisze „delete” skasować.
Ale jeśli będę miał racje to będzie już zupełnie inna sprawa.
Nie interesują mnie opinie najlepszych expertów od giełdy bo jak kiedyś jeszcze je czytałem odnosiłem wrażenie że tak naprawdę oni nie maja zielonego pojęcia co się dzieje na rynku.
To że nikt nie chciał kiedyś czytać tego co pisze i nie przywiązywał do tego żadnej wagi postanowiłem stworzyć własnego bloga gdzie na bieżąco opisuje i analizuje to co się dzieje na rynku i jakie mam zdanie na ten temat.
Być może za jakiś czas będę mógł się na tym oprzeć i będę mógł udowodnić że prognozowanie rynku wg AT ma sens.
Ty masz swoje zdanie , i bardzo dobrze.
Ale sam fakt że czytasz to co pisze to znaczy że w jakiś tam sposób cię zainteresowało.
2090 pkt na wig 20 zagranica domyka Luke spadkową Dla tych co liczą na dalsze spadki to dobrze gdyż luka została domknięta szybko.Gorzej dla tych co liczą na wzrosty gdyż po tygodniowej Luce hossy po wyborach a czym rynek wyżej tym by wrócić i zamknąć te Luke będzie bardziej boleć choć i tak już nie jest daleko.A że ja domkną to raczej pewne
Jeżeli miałby się tworzyć nowy impuls wzrostowy to trochę dziwny.Po pierwsze w górę idą spółki finansowe i to one ciągną głównie dwa indeksy w 20 i mwig najmniejsze spółki cieniutko.Golym okiem widać że kapitał z zagranicy robi co chce na GPW.Rodzimy kapitał chyba nie wieży w dalsze wzrosty co nie oznacza że się nie zmieni.Dziwne też zachowanie rynków zagranicznych tam cieniutko
Nie powiedziałbym że dziwne jest zachowanie rynków zagranicznych.
Raczej powiedziałbym że dziwnie zachowuje się nasza giełda.
Ale często się zdarza że nie mamy tego samego zdania w temacie co nie znaczy ze jest w tym coś złego.
Bardziej stawiałem na kontynuację spadków zarówno dla WIG jak i DJI , i jak zwykle w krótkim czasie nie miałem racji.
Wygląda na to że na spekulanta się nie nadaje.
Masz rację to nasz rynek zachowuje się zupełnie inaczej niż rynki bazowe. Widać gołym okiem że kapital zagraniczny zawitał w nasz region to samo dzieje się z Węgierski buxem . Ciekawe może być to, że gdy przez dekadę byliśmy bardzo słabi to teraz możemy być bardzo silni przy trendzie bocznym innych rynków.
Co ciekawe place realne już przegania ja inflację i są pierwsze jaskółki ożywienia. Być może wszystko działo się przed WYBORAMI ale czas pokaże. Jak pisałem wyżej brak jeszcze impulsu małych spolek zagranica ciągnie głównie spółki z branży finansowej a nie szerokiego rynku
Ten rok skończę raczej na minusie. Sporo błędów. Ale taki mój styl.
Gram częściowo pod AT, częściowo pod nastroje. I na czucie.
Nie pracuję w żadnej firmie co ma związek z rynkiem.
Ostatnio nie doceniłem rynku. Po wyborach za nisko spekulacyjne S. Także na początku roku niepotrzebne S. A jak miałem L to za wcześnie uciekałem. Życie. Trochę też zmęczony rynkiem jestem więc ten rok raczej na straty idzie.
Ale widzę trochę zmianę na rynku i chociażby dzisiejsza sesja pokazuje, że my jesteśmy wyraźnie mocniejsi niż zagraniczne rynki.
Być może dzisiaj jesteśmy mocniejsi, ale jutro niekoniecznie.
Główny kierunek trendu nadaje DJI,a nasz rynek jest dużo słabszy od lat.Czasami się zdarzają turbulencje związane np. z wyborami , ale to minie i nasz rynek podaży za DJI.
Do Michała .Z tego co czytam to grasz na kontraktach i rozumiem że większości to trafne obstawianie rynku z tego co czytam.Granie na tych instrumentach jest bardzo ryzykowne . I teraz pytanie że masz takiego nosa .Nie korzystasz z AT a to trochę pomaga.przez ostatnie ponad dekadę trudno mówić u nas o mega hossie raczej trend boczny.To skąd taka trafność rynku a może pracujesz w jakimś TFI i masz więcej wiadomości niż my?
No właśnie bo admin kompletna klapa od lat tylko straty
„Never bet against America” – Warren Buffet. Dlaczego usa chyli sie ku upadkowi? Jakie dane na to wskazuja? Dalio to bardzo madry inwestor I jako nieliczny potrafil przyznac sie do swojego bledu z poczatku lat 80tych kiedy postawil wszystko na krach a zaczynala sie hossa, ktora trwala 18lat… Po tym chyba dojrzal I teraz jest zwolennikiem „portfolio na kazda pogode” I dużo iloscia obligacji, 30% akcji i 7.5% zlota.
https://bithub.pl/gieldy/stifel-bessa-w-usa-nawet-nie-liczcie-na-wzrosty-rajdu-sw-mikolaja-nie-bedzie/
https://stooq.pl/mol/?id=36152
Rynek polski przez wiele lat był słabszy niż zagranicą. Czemu zakładasz, że to nie może się odwrócić? Kapitalizacja całego w20 to jakieś 115mld USD. Gdzie w obiegu akcji jest dużo mniej. 115mld to mniej niż 5proc kapitalizacji czy Microsoft! Czyli zagranicą gdyby wrzuciła kilka mld USD na nasz rynek to się robi hossa totalna. A te kilka mld USD to jest drobnica w porównaniu do eskpozycji na rynki wschodzące, nie mówiąc o ekspozycji globalnej. Już teraz widać siłę relatywna.
WIG od 2015 roku układa się w formacji A/B/C która opisuje w blogu.Ta formacja ma już 8 lat i powinna zakończyć się na poziomie 28 490 pkt.
Kiedy dokładnie nie wiem ale myślę że stanie się to na przestrzeni roku.
Od tego czasu WIG jest dużo słabszy od DJI.
Tego nikt i nic nie zmieni.
Wybory mogły wprowadzić pewne turbulencje , ale jak zwykle na krótki okres czasu.
Takie jest moje zdanie.
Ta formacja ABC z 8 lat na WIG to chyba tylko na wykresach u Ciebie jest.
Nie tylko na wykresach ale i w głowie.
A to co jest w głowie to jest najważniejsze.
Kapital zagraniczny z USA rządzi koniec kropka. Dla nich nawet wig 20 to jak dla nas spółki z new connect.
Mogą rozbujac rynek jak chcą. Było zestawienie obrotów na w20 w pierwszej czwórce to instytucje amerykańskie.
A czy wybory dały impuls pewnie tak ale wątpię czy jak by pis znowu mógł stworzyć rząd czy sytuacja by nie była podobna.
Kapital z zagranicy ma swoich strategów i mamonę.
I teraz co może się zdarzyć kanał spadkowym na w 20 obowiązuje górna banda 2300…
Szeroki wig też wbity ale w kanał wzrostowy z banda 80000 pkt. i tam może zmierzać????
Powyborcza luka ma być domknięta kropka tylko kiedy
A odkleić się od rynków brązowych też za długo nie mozna
Idzie hossa wszechczasow. Ostatnio czytałem w bankierze komentarz giełdowy i komentarze pod nim. Ulica nie wierzy w hossie czyli leszcz jest bez akcji absolutny brak wiary a że większość nie ma racji to fakt.
Za chwile popłynie kasa z kpo inflacja już nie rośnie.Prezes pfr Borys w radiu mówił że dołek koniunktury właśnie przechodzimy
Czyli admin niebawem delate
Ta kasa z kpo musiałaby wpłynąć na rynek polski , amerykański DAX ,chiński no i jeszcze inne rynki światowe.
No to wtedy byłaby szansa na wielopokoleniowa hossę.
Very interesting points you have observed, appreciate it for posting.!
Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!
Wonderful website. Lots of helpful info here. I¡¦m sending it to some pals ans additionally sharing in delicious. And obviously, thank you for your effort.
Super …pozdrawiam
Bu bahis sitesinin sunduğu deneme bonusu ile bedava bahis yaparak kazandım!
It’s hard to find educated people about this topic, however, you seem like you know what you’re talking about! Thanks
Bu casino’da slot oyunları oynamak çok eğlenceli ve kazançlı, şansınızı denemelisiniz!
Casino’nun sunduğu turnuvalar ile ekstra kazançlar kazanmak çok eğlenceli ve kazançlı!
This blog was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found something that helped me. Kudos.
Slot oyunlarının çeşitliliği bu casino’da inanılmaz, her oyuncuya hitap eden bir oyun var.
Grafikler ve ses efektleri beni oyunun içine çekiyor.
Bu sitenin sunduğu deneme bonusu ile kazançlı bir başlangıç yaptım!
Yüksek bahislerle Sweet Bonanza’da büyük kazançlar elde etmek heyecan verici!
I learned so much from this – thank you!
The next time I read a blog, Hopefully it won’t fail me just as much as this one. After all, I know it was my choice to read, nonetheless I genuinely thought you’d have something useful to talk about. All I hear is a bunch of complaining about something you could possibly fix if you weren’t too busy looking for attention.
Bu casino’daki slot oyunları ile kazanmak çok eğlenceli ve heyecan verici.
Deneme bonusu ile bahis yaparken risk almadan kazanç sağlamak mükemmel!
Bahis miktarını artırdığımda aldığım riskler büyük kazançlarla geri dönüyor!
Her gün slot oyunlarında büyük jackpot kazançları elde ediyorum.
Slot oyunlarında her spin heyecan verici, bu casino’da kazanmak çok kolay!
I want to to thank you for this good read!! I absolutely loved every bit of it. I have you bookmarked to check out new things you post…
Slot oyunlarında kazandığım büyük ödüller sayesinde hayallerimi gerçekleştirdim, bu site harika!
Slot oyunlarının grafikleri ve ses efektleri bu casino’da gerçekten çok etkileyici.
Hello! I could have sworn I’ve visited this blog before but after looking at many of the posts I realized it’s new to me. Regardless, I’m certainly delighted I came across it and I’ll be book-marking it and checking back regularly.
Hey! Do you know if they make any plugins
to assist with SEO? I’m trying to get my website to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very
good success. If you know of any please share. Thanks!
You can read similar blog here: Eco blankets
Hi! I could have sworn I’ve been to this blog before but after going through some of the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I stumbled upon it and I’ll be book-marking it and checking back frequently.
Excellent post! We will be linking to this particularly great content on our website. Keep up the good writing.
This is a very good tip particularly to those fresh to the blogosphere. Simple but very precise info… Thanks for sharing this one. A must read post.
Aw, this was an extremely nice post. Finding the time and actual effort to create a great article… but what can I say… I put things off a whole lot and don’t seem to get nearly anything done.
It’s difficult to find knowledgeable people in this particular subject, however, you seem like you know what you’re talking about! Thanks
I was excited to find this page. I wanted to thank you for your time for this particularly fantastic read!! I definitely appreciated every little bit of it and i also have you book-marked to look at new information in your web site.
The very next time I read a blog, Hopefully it does not fail me just as much as this one. After all, Yes, it was my choice to read through, nonetheless I truly thought you would probably have something helpful to say. All I hear is a bunch of complaining about something that you could fix if you weren’t too busy searching for attention.
You made some good points there. I looked on the internet for additional information about the issue and found most individuals will go along with your views on this website.
Your style is so unique in comparison to other people I have read stuff from. Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this blog.
A fascinating discussion is worth comment. I believe that you ought to publish more on this topic, it might not be a taboo subject but generally folks don’t speak about these issues. To the next! Kind regards.
It’s hard to find well-informed people on this topic, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks
Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you, However I am going through difficulties with your RSS. I don’t know why I can’t join it. Is there anybody having identical RSS problems? Anyone who knows the answer can you kindly respond? Thanks!!
You’re so cool! I do not believe I’ve truly read anything like this before. So nice to discover somebody with genuine thoughts on this subject. Seriously.. many thanks for starting this up. This website is one thing that’s needed on the internet, someone with some originality.
Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this post and the rest of the website is also really good.
Saved as a favorite, I love your blog!
Aw, this was a very good post. Finding the time and actual effort to produce a good article… but what can I say… I procrastinate a lot and don’t seem to get anything done.
I really love your blog.. Pleasant colors & theme. Did you build this website yourself? Please reply back as I’m wanting to create my own personal blog and want to learn where you got this from or just what the theme is named. Many thanks!
Hi, I do believe this is a great web site. I stumbledupon it 😉 I am going to return once again since i have book marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help others.
Good post. I am experiencing a few of these issues as well..
I’d like to thank you for the efforts you have put in writing this site. I’m hoping to view the same high-grade content by you later on as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my very own website now 😉
Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this write-up and also the rest of the site is very good.
I quite like looking through a post that can make men and women think. Also, thanks for allowing me to comment.